Crusader-build. Behöver tips, verkar så klen?

Permalänk
Medlem

Ge mig tips på vad jag kan göra som funkar med den gear som är på denna
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396
Är trött på blessed hammer, What you see is What you get.
Har typ inget i stash så klart, är bara 46 paragon då sidan ej klarar av att visa detta korrekt.

Är min season gubbe

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Darklight är nerfad och proccar inte Fire Starter längre så den är rätt värdelös nu, byt till t.ex. Maximus istället.

Kan du förklara mer utförligt för en obegåvad (mig) vad detta innebär?
Jag kör för tillfället denna build: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/390...
Men som jag tolkar dig så är det inget bra?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Kan du förklara mer utförligt för en obegåvad (mig) vad detta innebär?

Proccen från Darklight "Fist of the Heavens has a x% chance to also be cast at your location" triggar inte effekten av Akarat's Champion: Fire Starter "Dealing damage burns enemies with the power of Akarat, dealing 460% weapon damage as Fire over 3 seconds".

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Ugh.
Drog upp en crusaider igår och givet, har inte hunnit fixa något gear men jag blev inte heller sugen på att göra det. Det känns som klassen utan vissa "gear combos" är värdelös. Visst jag kan överleva hur mycket som hellst men någon skada jämförbar med andra klasser finns inte och om något gör skada så kan man bara dra av 2 attacker eller 5 om man har buffen igång. Fy satan vilken trälig klass - det var mitt intryck.

Motsäg mig nu gärna, påvisa att jag inte slängt bort en massa tid i onödan!
Funderar i skrivande stund att dra upp en witch doc. eller en huntard som allt till min wizzard, man behöver ju variation! Eller så borde jag dra upp 2 till wizzards.. en för lightning och en för cold som alternativ, men det känns som en tråkig grej just nu.. en annan klass vore roligare att ha som alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Crusaders är mycket mer gearberoende av andra klasser, ja, speciellt när det gäller vapen. Har man inget bra vapen är man extremt kass jämfört med andra klasser med motsvarande gear. Spelar man t.ex. DH räcker det med att gambla Marauderdelar och crafta ett vapen så kan man kötta på rätt bra. Å andra sidan är Crusader en rätt rolig klass att spela om man har ett vettigt vapen.

Lyckades för övrigt hitta tre (!) Blade of Prophecy på season idag, varav en hyffsat bra, så nu är det Condemnspam som gäller för hela slanten. Testade Greater Rifts efter det tillsammans med Monk/Wiz/DH och körde till tier 37, det får väl anses vara acceptabelt med halvkass gear. Kan nog pusha 1-2 tiers till med fördelaktiga zoner/fiendetyper.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Skulle snarare vilja vända på steken och säga att crusaders är tämligen gearoberoende. Visst, ett vettigt vapen krävs för att komma någonstans, men å andra sidan är det också det enda man egentligen behöver något av, och det finns builds med vettig (nog för att farma effektivt för endgame-gear) potential för de flesta "non-generic-vapen", och de är inte så svåra att få tag på.
Hitta ett vapen, googla en build som passar det vapnet, crafta ett par Reaper's och sedan är det bara att kötta på.
Sedan blir merparten av alla builds bättre av Akkhan-settet exempelvis, och man kanske inte kan köra den build man i slutänden vill ha från början, men det är en annan sak som gäller för alla klasser.

Sedan är det ju givetvis inte säkert att man gillar klassen bara för att klassen har potential ... DH:s är ju grymt effektiva för stunden exempelvis, men själv kräks jag lite i munnen vid blotta tanken på att lira min någon längre stund.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Vilken är den absoluta endgame builden nudå? Är det shotgun eller vad är de som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

Vilken är den absoluta endgame builden nudå? Är det shotgun eller vad är de som gäller?

Det verkar vara de mest framgångsrika/populära builderna i skrivande stund, ja. Ett tips är att kolla http://eu.battle.net/d3/en/rankings/era/1/rift-crusader (och motsvarande för andra klasser om man är nyfiken på dem).

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte spelat sedan innan 2.1. Men mina polare har börjat igen så nu kanske jag orkar farma till mig fotf och prova shotgun. Men med min nuvarande holy fist rullar jag genom t5 ändå...

Ska bli intressant att se hur man står sig mot greater rifts.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Hur får jag tag i olika set? Droppas dom random? BS? Ta te.x Akkhan-setet osv.
Finns det någon sida som det står dropchance osv för olika set och vapen? Droppas allt random eller finns det en "karta" över dropspot?

Hur ska man spendera Blood Shards? Bara pressa allt hos Kadala? Jag har 450 Blood Shards

Förlåt för dumma frågor men man måste få undra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniellow:

Hur får jag tag i olika set? Droppas dom random? BS? Ta te.x Akkhan-setet osv.
Finns det någon sida som det står dropchance osv för olika set och vapen? Droppas allt random eller finns det en "karta" över dropspot?

Hur ska man spendera Blood Shards? Bara pressa allt hos Kadala? Jag har 450 Blood Shards

Förlåt för dumma frågor men man måste få undra.

Inga frågor är dumma frågor

Som du skriver så är itemsen i Diablo helt random. Så det finns inga ställen med mer dropchance är något annat. Det du kan göra är att helt enkelt köra rifts tills du hittar det du vill ha. Och ju bättre gear du får - ju högre torment kan du köra och därigenom få mer % dropchance till legendarys och sets.

Enda stället du kan spendera Blood shards är just hos Kadala. Så det är bara att kötta på!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Ugh.
Drog upp en crusaider igår och givet, har inte hunnit fixa något gear men jag blev inte heller sugen på att göra det. Det känns som klassen utan vissa "gear combos" är värdelös. Visst jag kan överleva hur mycket som hellst men någon skada jämförbar med andra klasser finns inte och om något gör skada så kan man bara dra av 2 attacker eller 5 om man har buffen igång. Fy satan vilken trälig klass - det var mitt intryck.

Motsäg mig nu gärna, påvisa att jag inte slängt bort en massa tid i onödan!
Funderar i skrivande stund att dra upp en witch doc. eller en huntard som allt till min wizzard, man behöver ju variation! Eller så borde jag dra upp 2 till wizzards.. en för lightning och en för cold som alternativ, men det känns som en tråkig grej just nu.. en annan klass vore roligare att ha som alternativ.

Precis. Utan set bonusar och ett vettigt vapen är crusadern helt värdelös. Har gjort säkert en 20 Greater rifts men inte fått något vettigt. Runt 420k dps...kommer ingenstans.

...och Kadala går inte att förlita sig på om man inte är ute efter dyrt salvage material...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Körde lite i lördags. Behövde bättre rolls på både akkhan-chest och boots. Så det tog ju inte mer än några hundra shards. Kadala älskar mig.

Fortfarande inte hittat en enda FotF dock fem BoP

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Körde lite i lördags. Behövde bättre rolls på både akkhan-chest och boots. Så det tog ju inte mer än några hundra shards. Kadala älskar mig.

Fortfarande inte hittat en enda FotF dock fem BoP

Kadala gillar inte mig, behöver nästan helt nya setdelar, men inte då. vet ej hur många 1000 shards hon fått, men bara rares och magic items hehe.
Dock har det droppat 1 FoTF, 1 BoP, 5 Balefuls, 2 Heart Slaughters, 1 condemnsköld, 1 phalanxsköld
Men inga bra ringar och får fan inge bra setdelar haha.
Förutom hyffsade Rolandsdelar men vem fan vill ha Roland

http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396

RNG is not my armour friend hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Door:

Kadala gillar inte mig, behöver nästan helt nya setdelar, men inte då. vet ej hur många 1000 shards hon fått, men bara rares och magic items hehe.
Dock har det droppat 1 FoTF, 1 BoP, 5 Balefuls, 2 Heart Slaughters, 1 condemnsköld, 1 phalanxsköld
Men inga bra ringar och får fan inge bra setdelar haha.
Förutom hyffsade Rolandsdelar men vem fan vill ha Roland

http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396

RNG is not my armour friend hehe

Condemnskölden vill jag prova också, den verkar awesome..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Condemnskölden vill jag prova också, den verkar awesome..

Den är riktigt rolig, men funkar ej lika bra på Grift lvl 25 och upp som Stampede gör för mig. Helt enkelt för lite skada
Och får inte upp skadan utan lite RNG tur hehe.

Dock kan man ej hålal in knappen utan man måste trycka frenetiskt på den och fick ont i fingrarna haha, button mashing är inte min grej

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hallojs!

Startade en Crusader för ett par dagar sedan eftersom jag var nyfiken på den nya gubben. Gick ju bra i början när man hittade ett socketed vapen och kunde slänga in en strength-gem och basha på rejält med dmg. Men efter att jag nosat upp mig på 60-strecket så känns den klen. Spelar med andra oftast på public och det känns som att i princip alla jag spelar med gör snormycket dmg och håller sig vid liv hur lätt som helst medans min karaktär enbart överlever om jag spelar med andra.

Så fort jag är själv t ex så tar det ett halvår på expert att få ihjäl fienderna. Jag är ingen fena direkt på D3 men det känns som att fokusera på Holy är en bra idé. Vad ska man annars tänka på med denna karaktär? Switchade en del str mot vit för att försöka överleva lite mer, om man får tillbaka 1% av sitt liv vid attack så känns det som om jag borde fokusera på att ha hög vit snarare än mkt i str? Är enhands+sköld bästa setupen eller?

Så här ser tant slagpåse ut just nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/39590381

HALP111!ONE

Edit: såg nu hur gammal tråden va...

Inte läst hela tråden, men har lite tips.

1. ALDRIG strength gem i vapnet, ta alltid en grön, du tjänar i skada på det!
2. Öka Crit dmg+chance, jag gör kanske 1-4m skada utan crit, och 50-70 när jag crittar. Använder holy dmg och har flertalet itens som ökar min skada på mina skills. Tex 130% mer skada på punish och 40 på shieldbash. Just nu har jag dock bara 34% holy dmg. men jobbar på att få upp den

Så här ser han ut.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xcym-2235/hero/48465178

När jag buffar med Laws Of Justice och Akarat's Champion får jag 110 000 000 toughness. och imun mot molten, plague och desecration ground effects.
Så jag är ganska hård :> Dessutom har jag bra thorns och alla som slår på mig tar över 1m skada, + att jag har chans att göra 1000% weapon dmg på dom.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Edit: såg nu hur gammal tråden va...

Inte läst hela tråden, men har lite tips.

1. ALDRIG strength gem i vapnet, ta alltid en grön, du tjänar i skada på det!
2. Öka Crit dmg+chance, jag gör kanske 1-4m skada utan crit, och 50-70 när jag crittar. Använder holy dmg och har flertalet itens som ökar min skada på mina skills. Tex 130% mer skada på punish och 40 på shieldbash. Just nu har jag dock bara 34% holy dmg. men jobbar på att få upp den

Så här ser han ut.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xcym-2235/hero/48465178

När jag buffar med Laws Of Justice och Akarat's Champion får jag 110 000 000 toughness. och imun mot molten, plague och desecration ground effects.
Så jag är ganska hård :> Dessutom har jag bra thorns och alla som slår på mig tar över 1m skada, + att jag har chans att göra 1000% weapon dmg på dom.

Heh, ja något Kollar du på min gubbe nu så ser du att den är ganska stark. Kör inte lika mkt def som du eftersom min är en softcore-karaktär men takc för tipsen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

1. ALDRIG strength gem i vapnet, ta alltid en grön, du tjänar i skada på det!

På hög level ja, men nu menade han ju när han levlade upp. På ett level 15 vapen lär höglevel ruby göra mycket mer än höglevel emerald, speciellt när man har låg crit chance.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

På hög level ja, men nu menade han ju när han levlade upp. På ett level 15 vapen lär höglevel ruby göra mycket mer än höglevel emerald, speciellt när man har låg crit chance.

mycket sant!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Door:

Den är riktigt rolig, men funkar ej lika bra på Grift lvl 25 och upp som Stampede gör för mig. Helt enkelt för lite skada
Och får inte upp skadan utan lite RNG tur hehe.

Dock kan man ej hålal in knappen utan man måste trycka frenetiskt på den och fick ont i fingrarna haha, button mashing är inte min grej

Hah. Jag insåg först nu att Condemn-skölden är från season. Damnit! Där gick många shards till Kadala.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Tips på hur jag kan förbättra denne gubben?
Har kört T5-T6, men tycker "han" dör lite för lätt. Kan ju vara så att jag som 47-årig gubbe själv är för långsam....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ollie-2874/hero/44251470

Permalänk
Skrivet av PEBJ:

Tips på hur jag kan förbättra denne gubben?
Har kört T5-T6, men tycker "han" dör lite för lätt. Kan ju vara så att jag som 47-årig gubbe själv är för långsam....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ollie-2874/hero/44251470

Du som har det mesta som krävs för att köra "Stampede-builden" borde prova det. Väldigt kraftfull. Med rätt gear så klarar folk Grifts på 35+
Kolla denna länken för tips på setup: http://www.diablofans.com/builds/234-phalanx-crusader-grift-3...

Jag kör den, fast har inte utvecklat den färdigt. Men du har massor av mer Vitality än jag och klart mycket mer Toughness ändå har jag inga större problem att överleva T6 eller Grifts på 27. Handlar om hur man låter de olika skillsen samverka för att ge dig vitality och hindra fi från att banka på dig.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Du som har det mesta som krävs för att köra "Stampede-builden" borde prova det. Väldigt kraftfull. Med rätt gear så klarar folk Grifts på 35+
Kolla denna länken för tips på setup: http://www.diablofans.com/builds/234-phalanx-crusader-grift-3...

Jag kör den, fast har inte utvecklat den färdigt. Men du har massor av mer Vitality än jag och klart mycket mer Toughness ändå har jag inga större problem att överleva T6 eller Grifts på 27. Handlar om hur man låter de olika skillsen samverka för att ge dig vitality och hindra fi från att banka på dig.

Tack för tipset! Skölden har jag...bytte igår kväll bara för att jag tyckte det verkade coolt med en varg
Ska ändra till Stampede.
Att jag dör ofta är nog åldersrelaterat. Min gamla trötta hjärna hinner antagligen inte med. Men kul är det!

Permalänk
Skrivet av PEBJ:

Tack för tipset! Skölden har jag...bytte igår kväll bara för att jag tyckte det verkade coolt med en varg
Ska ändra till Stampede.
Att jag dör ofta är nog åldersrelaterat. Min gamla trötta hjärna hinner antagligen inte med. Men kul är det!

Jag är 36 och kan inte påstå att jag har så bra reaktioner. Spelar mest för det är kul. Inget hardcore. Visst märker man skillnad på när man engagerar sig och när man sitter med ett öga på sambon och försöker vara social samtidigt.
Men Stampede funkar iaf tillräckligt bra för att inte behöva vara superkoncentrerad och ändå lyckas farma på hög nivå. Har testat både Blessed Shield, Firesader och Holy Shotgun, men tycker Stampede funkar bäst om man betänker Torment-nivå kontra ansträngning när man spelar.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Här fanns en annan guide till i princip samma build. Lite olika möjligheter att kombinera bara. Gör som det passar dig bäst.
http://www.diablofans.com/builds/1261-disaster-jebus-horse

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PEBJ:

Tack för tipset! Skölden har jag...bytte igår kväll bara för att jag tyckte det verkade coolt med en varg
Ska ändra till Stampede.
Att jag dör ofta är nog åldersrelaterat. Min gamla trötta hjärna hinner antagligen inte med. Men kul är det!

Det som jag tyckte saknades är Cooldown Reduction.
För att lätt överleva behövs 100% up time på Champion som jag inte tror du har, för det behövs ca 56% CDR.

/Erik

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vet någon Crusader build man kan köra utan någon gear? (Har 2 legendariska). Har precis blivit 70 på HC och har nada gear. Eller behöver man det gröna 6-setet för att kunna lira?

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Någon som vet någon Crusader build man kan köra utan någon gear? (Har 2 legendariska). Har precis blivit 70 på HC och har nada gear. Eller behöver man det gröna 6-setet för att kunna lira?

Du skulle kunna testa denna: http://www.diablofans.com/builds/1082-ultimate-synergetic-non...

Enligt killen som lagt ut den har inte gearen sådan avgörande betydelse utan du kan börja lira ändå och efterhand som du får bra grejor kan du fixa en annan build. Har inte testat själv, men om du testar får du gärna meddela om den funkar bra.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Du skulle kunna testa denna: http://www.diablofans.com/builds/1082-ultimate-synergetic-non...

Enligt killen som lagt ut den har inte gearen sådan avgörande betydelse utan du kan börja lira ändå och efterhand som du får bra grejor kan du fixa en annan build. Har inte testat själv, men om du testar får du gärna meddela om den funkar bra.

Tackar så mycket för svaret. Verkar som det kan vara en bra build att börja med. Kommer ändra om lite dock eftersom jag kör HC och behöver antagligen ha lite mer defensiva skills