Crusader-build. Behöver tips, verkar så klen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gevsan:

http://diablo.somepage.com/news/1955-diablo-iii-patch-210-goes-live-this-month

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Måste köra för fler nycklar hör jag
Hatar att leta act2 nyckeln

Haha ja fyfan. Tråkigare än att farma caches!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Haha ja fyfan. Tråkigare än att farma caches!

Ja det är fan den värsta farmingen i spelet.
Finns inte ens någon genväg, man måste vara på alla ställen.

Tur jag har hästen

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Ja det är fan den värsta farmingen i spelet.
Finns inte ens någon genväg, man måste vara på alla ställen.

Tur jag har hästen

Verkligen! Går ju ganska snabbt med den och häst-flailen!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Verkligen! Går ju ganska snabbt med den och häst-flailen!

Hästflailen har jag tyvärr smält
När jag var ung och dum

Tänkte ej på att man kan byta snabbt innan en fajt.
Dock skulle jag nog ej våga på T6 hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Hästflailen har jag tyvärr smält
När jag var ung och dum

Tänkte ej på att man kan byta snabbt innan en fajt.
Dock skulle jag nog ej våga på T6 hehe

Jo man har ju gjort en del tabbar! Har själv smällt en fate of the fell.

Se till att hitta en till hästflail så bliru vrålsnabb går jättebra att switcha.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Jo man har ju gjort en del tabbar! Har själv smällt en fate of the fell.

Se till att hitta en till hästflail så bliru vrålsnabb går jättebra att switcha.

Fate tung, gjorde jag med 2st tom, som tur var hittade jag en ny strax efter jag hittade full akhan, och nu är jag inne på min fjärde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Jo man har ju gjort en del tabbar! Har själv smällt en fate of the fell.

Se till att hitta en till hästflail så bliru vrålsnabb går jättebra att switcha.

Min fate of the fell fick skitroll...:(
Sen råkade jag salvage'a min stone of jordan >.<, hade på något sätt bytt till en annan legendarisk ring (som var MYCKET sämmre) som jag fick under riften, det sved kan jag lova.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad fan e häst-flailen?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Fate tung, gjorde jag med 2st tom, som tur var hittade jag en ny strax efter jag hittade full akhan, och nu är jag inne på min fjärde

Ouch. Så många som droppats alltså? Inte illa!

Skrivet av Tangentbord:

Min fate of the fell fick skitroll...:(
Sen råkade jag salvage'a min stone of jordan >.<, hade på något sätt bytt till en annan legendarisk ring (som var MYCKET sämmre) som jag fick under riften, det sved kan jag lova.

åh fyfan Har också salvaget alltför många användbara items

Skrivet av trickysaer:

vad fan e häst-flailen?

Denna!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Ouch. Så många som droppats alltså? Inte illa!

åh fyfan Har också salvaget alltför många användbara items

Denna!

http://majancroashowroom.weebly.com/uploads/2/5/1/2/25129601/...

Humm... undrar om jag ens har sett den där tidigare. Isf har jag säkert sålt den

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Ouch. Så många som droppats alltså? Inte illa!

åh fyfan Har också salvaget alltför många användbara items

Denna!

http://majancroashowroom.weebly.com/uploads/2/5/1/2/25129601/...

Fick ingen igår hehe.
Väldigt dåligt med drops nu för mig men men RNG är RNG och jag har haft tur ett tag innan så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

...åh fyfan Har också salvaget alltför många användbara items...[/IMG]

Fick en ny SoJ igår, 30% elite damage & 496 strength, tyvärr även 20% phys damage vilket inte hjälper min holy/lightning build för 5 öre !

Även en Akarat's Awakening sköld med skitroll droppade, hoppas på att hitta en bättre !
Någonting som är roligt men inte så användbart (enligt mig) är att springa runt med Gyrfalcon's Foote och en Jekangbord. Lite life per hit och den passiva som helar 1% av max-hp när man gör holy damage => odödlighet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Fick en ny SoJ igår, 30% elite damage & 496 strength, tyvärr även 20% phys damage vilket inte hjälper min holy/lightning build för 5 öre !

Även en Akarat's Awakening sköld med skitroll droppade, hoppas på att hitta en bättre !
Någonting som är roligt men inte så användbart (enligt mig) är att springa runt med Gyrfalcon's Foote och en Jekangbord. Lite life per hit och den passiva som helar 1% av max-hp när man gör holy damage => odödlighet

Gyrfalcon med Jekanboard är som Wand of Woh , roliga och användbara upp till T4. Sedan krävs en hel del mera av övrigt gear för att kunna överleva och nöta ner mobsen i rimlig tid.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Humm... undrar om jag ens har sett den där tidigare. Isf har jag säkert sålt den

Den är faktiskt helt sjukt värd! Den plus lord commander som passiv och du blir lika snabb som en dh med danettas-setet! Så spara om du hittar.

Skrivet av The Door:

Fick ingen igår hehe.
Väldigt dåligt med drops nu för mig men men RNG är RNG och jag har haft tur ett tag innan så

Ja fy! Att vara ute efter ett specifikt item i diablo är en plåga. Vet inte hur många timmar jagt lagt ner på min WD för att hitta Kukri. Och tog drygt 30k shards för att få quetzcotl. Usch!

Skrivet av Tangentbord:

Fick en ny SoJ igår, 30% elite damage & 496 strength, tyvärr även 20% phys damage vilket inte hjälper min holy/lightning build för 5 öre !

Spara den! Kan bli användbar. Skitbra rolls förövrigt ju.

Även en Akarat's Awakening sköld med skitroll droppade, hoppas på att hitta en bättre !
Någonting som är roligt men inte så användbart (enligt mig) är att springa runt med Gyrfalcon's Foote och en Jekangbord. Lite life per hit och den passiva som helar 1% av max-hp när man gör holy damage => odödlighet

Oh! Aldrig hittat den skölden faktiskt. Ja verkligen kan ju vara användbart i greater rifts pga sustainen? Tycker faktiskt man är lite squishy som crusader även om man har sköld, mycket armor och block. Är hundra gånger stryktåligare med wd då de har så mycket %dmg reduction.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Gyrfalcon med Jekanboard är som Wand of Woh , roliga och användbara upp till T4. Sedan krävs en hel del mera av övrigt gear för att kunna överleva och nöta ner mobsen i rimlig tid.

Schaefer's hammer + thundergods vigor dödar snabbare än den andra combon, men att kasta sköldar är underhållande

Skrivet av Tesked:

...Oh! Aldrig hittat den skölden faktiskt. Ja verkligen kan ju vara användbart i greater rifts pga sustainen? Tycker faktiskt man är lite squishy som crusader även om man har sköld, mycket armor och block. Är hundra gånger stryktåligare med wd då de har så mycket %dmg reduction.

Spara ? Jag använder den

Problemet med T5+T6 som crusader är enligt mig att sköldar blockar inte tillräckligt mycket skada för att vara värt det (finns en som blockar ~50% av skadan utöver det fasta värdet, men fick dålig roll på min så kan inte säga om det hjälper eller inte).
Perma-akarat med 150% bonus armor ger mig 40m i thoughness och 1,1m sheat-dps, healing är lösningen enligt mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Schaefer's hammer + thundergods vigor dödar snabbare än den andra combon, men att kasta sköldar är underhållande

Spara ? Jag använder den

Problemet med T5+T6 som crusader är enligt mig att sköldar blockar inte tillräckligt mycket skada för att vara värt det (finns en som blockar ~50% av skadan utöver det fasta värdet, men fick dålig roll på min så kan inte säga om det hjälper eller inte).
Perma-akarat med 150% bonus armor ger mig 40m i thoughness och 1,1m sheat-dps, healing är lösningen enligt mig

Vet ej om jag sett din profil men är nyfiken på vad du kör för build
Specielt om healing är lösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Den är faktiskt helt sjukt värd! Den plus lord commander som passiv och du blir lika snabb som en dh med danettas-setet! Så spara om du hittar.

Åfan? Har inte riktigt sett nyttan med den annat än att den kan vara smidig för att undvika att dö

Skrivet av Tangentbord:

Schaefer's hammer + thundergods vigor dödar snabbare än den andra combon, men att kasta sköldar är underhållande

Problemet med T5+T6 som crusader är enligt mig att sköldar blockar inte tillräckligt mycket skada för att vara värt det (finns en som blockar ~50% av skadan utöver det fasta värdet, men fick dålig roll på min så kan inte säga om det hjälper eller inte).
Perma-akarat med 150% bonus armor ger mig 40m i thoughness och 1,1m sheat-dps, healing är lösningen enligt mig

Jo, de flesta sköldar har dessutom inte ens över 12-15% block chance. Gyrfalcon's Foote och Jekangboard är precis som sägs, bra upp till T4, sen gör den alldeles för lite skada. Framför allt så är det single target dps som är den stora nackdelen, för att man både ska kunna göra ordentlig med skada och heala så krävs det att du har mycket fiender att studsa skölden mot, har du två champions som står långt ifrån varandra blir det jobbigt och du tvingas ofta kitea, för att inte prata om rift bossar-förutom den där lavajätten som trollar upp kopier på sig själv så är det helt sämst med den builden där.

Jag kör med fire build med full akkhan set och klarar T6 utan större problem, skulle behöva lite mer toughness och framför allt typ 100k hp mer för att den skulle kännas helt safe. Men vi får väl se, efter patchen så blir det väl någon ny build att testa, verkar som om Phalanx ska bli riktigt bra build. Har inte orkat köra PTR så mycket dock eftersom allt försvinner sedan. 2.1.0 ska väl gå live enligt ryktena nästa tisdag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har lekt lite på PTR:en med maxad CDR och Laws of Hope: Stop Time. Permanent odödlighet för hela gruppen! Rätt rolig spec att köra med i Greater Rifts.

Bonus: använd Indestructible passiven och procca den innan man aktiverar Stop Time tillsammans med Shi Mizu's Haori för att springa runt med 1 hp och critta 100% av tiden.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Tangentbord:

men fick dålig roll på min

Kanske fel tråd men.

Larvig fråga. Vad menas med bra eller dålig Roll?

Permalänk
Skrivet av Daniellow:

Kanske fel tråd men.

Larvig fråga. Vad menas med bra eller dålig Roll?

Bra roll: Värdena nära max och/eller bra stats (helt beroende på personen och karaktären vilka stats som är bra att ha)

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Skrivet av Daniellow:

Kanske fel tråd men.

Larvig fråga. Vad menas med bra eller dålig Roll?

Hur bra du lyckas när du enchantar om en egenskap på något av dina items.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Hur höga Grifts fixar ni?
De högsta jag testat och fixat är:
28 solo (20 sekunder till godo)
28 2player
29 3player

Vettifan vad jag ska göra för att fixa högre

Permalänk

Trials ger mig 18-19 på denna build: http://eu.battle.net/d3/en/profile/MartinP74-2627/hero/389420...
Försökte uppgradera till 21 men fick spendera för mycket tid på hästen så då hann jag inte. Känns lite b ärligt talat.

Fast med Pet Warrior hamnar jag på 19-20 med 5 minuter marginal. Uppgraderar jag stenen blir det samm visa... Moar tougness maybe?

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

34 solo, några sekunder ifrån att klara 35 (bossen på ~10% hp när tiden gick ut).

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Darklight är nerfad och proccar inte Fire Starter längre så den är rätt värdelös nu, byt till t.ex. Maximus istället.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Vad för build är vettig nu efter patchen? Jag jagade Darklight men om den är nerfad är det kanske inte så bra. I övrigt körde jag på Fist of Heavens builden.

Permalänk
Medlem

Kör FotH (Firestarter) på season nu med en random usel 2-handare, 5 delar Akkhan, 2 delar Captain Crimson och RoRG. Funkar bra i Torment 5 åtminstone.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

För tillfället behöver jag min 1-hands för 15% CDR. Men ska kolla lite närmre på 2hands.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Darklight är nerfad och proccar inte Fire Starter längre så den är rätt värdelös nu, byt till t.ex. Maximus istället.

Fick den precis innan 2.1. Så fick inte köra den mer än ett par rifts när den var bra alltså. Blir väl Baleful Torment tills vidare.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W