Google Nexus 6 läcker ut på bild

Permalänk
Medlem

Jag undrar ja om detta kan gå vägen...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av virre94:

But why so big ?

Vilken storlek hade du tänkt dig att en Nexus 6 skulle ha?

Permalänk
Medlem

Den där telefonen är alldeles för stor för min smak... jag får hålla fast vid min Nexus 5 då.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Smaskens.

Ser fram emot recensionerna.

Permalänk
Medlem

Funderade på om jag skulle byta upp mig till en Nexus, ville skaffa något mindre än 1+1. 6 tum. No thanks.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Framåtriktade högtalare JA TACK. Hoppas det kommer mindre version. Kan inte tänka mig att ha något större än vad min Nexus 5 är.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Funderar på om den är för stor för mig, gillar utseendet dock, priset blir nog avgörande för mig.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Vilken storlek hade du tänkt dig att en Nexus 6 skulle ha?

Ja, hallå? Standard att lägga på 0,3 tum varje år Nexus 7- nej det heter ju redan plattan, skit också...

Ser ut som en Moto X btw

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Behåller min LG G3. Speciellt nu när den har upplåst bootloader.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Jag har en Lumia 1520 som jag har gått ifrån på grund av storleken. I början var det hur häftigt och iögonfallande som helst att bära omkring en phablet i fickan. Tyvärr kostade det mig ett par nya byxor då den till slut ville ut ur fickan :). Nä, 6 tum är liiite för stort, 5 tum är helt perfekt.....för mig...(Nexus 5)

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptSeasick:

Är det bara jag eller ser det ut som att skärmens bild är lite sned längst ner? Ser lite skumt ut om man jämför med högtalaren och hela undersidan i sig..

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Design, funktion, hårdvara är det sista Google bryr sig

Ooookej

Permalänk
Medlem
Skrivet av gundeho:

Ser väl ok ut. Gillar sizen.
Har en note3 idag, och det var förvånansvärt lätt att vänja sig vid storleken. Och ner i fickan går den absolut.
Skulle aldrig gå ner i storlek nu. MINST 5,5" är det som gäller.

Tur att smaken e som baken Sen kanske en 4,5-5" inte hade skadat. Det finns ju bevisligen en stor marknad för den storleken. Kanske kommer??

Håller med, när man vant sig vid mobiler som Note3 så vill man inte ha mindre. 7" surfplattor känns numera som en onödig pryl när man får samma funktion och mera i sin mobil och slipper släpa omkring på två prylar, lite som när mobiltelefonen tog över kompakt-kamerans roll.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Har den wireless charging blir det instabuy! Ser riktigt bra ut annars.

Permalänk
Relik 📜

Varför måste den vara så stor? Håller fortfarande tummarna för en ny Nexus med mindre skärm, om inte nu så senare i höst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Har den wireless charging blir det instabuy! Ser riktigt bra ut annars.

En telefon utan qi-laddning år 2014 låter omöjligt. Speciellt då det är en Nexus.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Köper inte förrän den är minst 20". Hoppas på en sådan modell nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anomaly-raven:

Den egentliga frågan är, om den kan böjas?

Är den lika böjlig som iPhone 6 blir det lätt ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Varför måste den vara så stor? Håller fortfarande tummarna för en ny Nexus med mindre skärm, om inte nu så senare i höst.

Så kommer det se ut med telefonen i fickan. Större är ALLTID bättre förutom batteri för telefonen måste också bli tunnare.

Permalänk
Medlem

Flaggskepp har snart dubbel betydelse i mobilvärlden. Hur stor är en standard flagga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

En telefon utan qi-laddning år 2014 låter omöjligt. Speciellt då det är en Nexus.

Inga av motorolas nyare modeller har QI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Varför måste den vara så stor? Håller fortfarande tummarna för en ny Nexus med mindre skärm, om inte nu så senare i höst.

Tror jag är kunden..
2m lång, och har givetvis händer som dasslock.
Är över 40sträcket, så jag har precis införskaffat läsglasögon.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Verkar som folk inte har riktigt uppfattat ännu att Nexus serierna är menad till devs för utveckla appar och test. Design, funktion, hårdvara är det sista Google bryr sig om och dom tjänar knappt nåt på sälja Nexus modellerna. [...]

Ah fast det stämmer ju absolut inte då dom sålt majoriteten och mer där till till icke-utvecklare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan folk sluta haka upp sig på att skärmen är så stor? Själva telefonen blir ju inte större än en iPhone 6+

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Ah fast det stämmer ju absolut inte då dom sålt majoriteten och mer där till till icke-utvecklare.

vilka som köper nexus, och vilka som är tänkt köpa nexus, är inte nödvändigtvis samma.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Kan folk sluta haka upp sig på att skärmen är så stor? Själva telefonen blir ju inte större än en iPhone 6+

iPhone 6 Plus är också ett stort monster. Bara för att man får mer skärmyta blir inte telefonen i helhet mindre.

Permalänk
Medlem

"Hey, checka min nya platta. Man kan ringa med den också."

Nej tack.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Jag pillade runt lite med våra mobiler på jobbet och en iPhone 6 skulle jag nog klara av, men 6+ var ju helt löjligt stor.

Kommer vara kvar med min iPhone 5 tills den inte startar längre. Någon ny mobil av kvalité i samma storlek verkar det inte bli tal om på länge.

Permalänk
Medlem

Så länge den kör stock Android är den bättre än allt annat på marknaden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Vilken storlek hade du tänkt dig att en Nexus 6 skulle ha?

5 tum ?

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|