Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Palme inte vann.
Hoppades så sjukt mycket på att han skulle vinna.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Ifall två lags datorer inte startade förstår jag inte varför de som gjorde det långsammast skulle åka ut för det.

Det förstår jag

Permalänk
Medlem

Saknar sammanställningar med vilka komponenter, resultat, kostnader osv alla lagen hade.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Vore kul om deltagarna som är medlemmar här på Swec kunde berätta lite (såvida ni får förstås) om hur tävlingen upplevdes jämfört med det färdiga programmet osv...Som många andra sagt så känns klippningen och fokus att man inte alls fick så bra grepp om hur det faktiskt gick för deltagarna i slutet.

Och grattis till vinnarna såklart!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Hmm..

1. Lågt produktionsvärde

Jag inser att produktionen inte kan ha haft en monsterbudget men det borde gå att kräma ur mer kvalité ur produktionen ändå. Nästa gång, snacka med Mag5 eller Hard Hat, dom vet hur man "kokar soppa på en spik".

2. Fel programledare

Om man nu måste ha med en kändis, se då till att denne agerar sidekick till en kunnig och påläst expert. Två (iofs roliga) okunniga programledare gör att det hela känns lite löjligt. Tänk om Masterchef hade haft två okunniga programledare? Inte så kul va?

3. Fokus på rätt saker

Vi som är målgrupp för detta vill ha mer siffror och detaljer.

4. Övertydlig exponering

Vi som är är målgrupp för detta vet exakt vad den där D-linken är för något. Det räcker med att den syns. Ska man göra redaktionell reklam så gör det snyggt. Inte f*n sitter Martin Timell och säger: "ja, här sitter jag och skruvar lite skruv med den här BOSCH-skruvdragaren"?

Edit: Men KUDOS som fan för att någon gör detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

ultra pro 1337 gamers som lätt kan övertalas att köpa ett Razer Kraken och alla andra prylar de gjorde reklam för.

Åååååh vad fan är det fel på ett Kraken nu då.....

Jag har ett.. Är jag ultra pro 1337 gamer nu? ;p

Men jag förstår helt din poäng. Gigabyte reklamen för deras moderkort fick mig att må illa när moderkortet var motorn i en Lamborghini.

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Hade velat se mer siffror och komponenter, man fick ju i princip bara se vad vinnardatorn innehöll vilket kändes tråkigt! Överlag kändes det som att för stor fokus låg på att göra saker supersnabbt snarare än bra. Hade gärna sett lagen få några timmar (2-3) på sig att bygga och sen i varje fall 5-6+ timmar för finputsning av inställningar samt lite mer ingående detaljer om vilka val de gör under sin klockning etc. Med en timme på sig eller vad det nu var är det ju i princip bara dra volten till ~1.4 och testa 4.8GHz och sen gå neråt tills du blir stabil. Hade inte gett mig på något mer avancerat än så under tiden de fick.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Här är iaf specsen som du också kan köpa, sen är väl OC-resultat och bench-resultat för diverse komponenter lite svårare att få tag på :/

Mmm de visade upp specen för vinnardatorn i programmet i typ en halv sekund också. Trist att inte låta tittaren få sig en egen uppfattning, är ju nyfiken

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

Emil och Jonas som programledare nästa gång!!!!!!!!!!!!!

Håller med.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Grymt kul

Fast Eric och Mackan får ta och läsa på lite, eller så får Jonas och Emil hoppa in nästa gång. Tror det hade lyft programmet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kul att se på ett program med reklam man faktiskt tycker var skoj att se

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nästa gång borde programmet strömmas första gången så man får en känsla av att alla kollar samtidigt första gången. När programmet sänts en första gång kan ni lägga upp det i sin helhet.

Förövrigt tycker jag det va fel val av programledare. Jonas och Emil nästa gång! Alldeles för lite information och för rörig uppbyggnad. Löjlig exponering av produkter. Skön speaker-röst dock!

Permalänk
Avstängd

Det är riktigt coolt med mer "tekniska" program i svensk "TV". Jag har märkt dock att många tycks upprepa misstag efter varann och som vissa redan har kommenterat:

+ Coolt koncept, kan nog bli något med bättre studioutrustning (främst ljudet, jag sitter på studiohörlurar så jag hör "rent" hur det låter och det kan förbättras enormt), bättre kommentatorer, mer data och siffror som folk bryr sig om OCH att det är mer inriktat mot en viss grupp av människor.

- Den stora nackdelen som jag ser det, och är nog varför det blir så många andra misstag är att programmet tycks försöka tilltala för många människor. De försöker blir för allmänna och locka okunniga personer och detta funkar inte riktigt. För problemet är att det också förolämpar (åtminstone irriterar) många insatta som tycker det är roligt att deras nördiga intresse för TV-aktig uppmärksamhet.

Detta har jag oxå sett i svenska program som kommenterar dataspel såsom StarCraft2 och även om det finns någon svensk som har nått vettigt att säga (exempelvis maddelisk) så kmr det sen nån annan som försöker kommentera skitsnack (den hon måste kommentera med, förutom när hon hade Apollo dock) för är inte insatta så de bara säger massa "uppenbarheter" för att inte det ska bli tyst.

Det vore UNDERBART och en OTORLIG förbättring om de härmade mer Riot Games LoL stil med mkt insatta kommentatorer eller de som kommenterade GSL, "Tastosis"duon som inte bara kunde skämta utan oxå ge skarp analys över vad som pågick under matcherna/ i programmet.

Visst kan det vara kul att försöka locka till sig fler/nya tittare men risken ökar oxå då att Ni som producerar programmet förolämpar eller irriterar kunniga som inte är intresserade i "vardagssnack" om datorbygge utan det tekniska som datasiffror och andra SPECIFIKationer (varav namnet).

Det finns en tittarbas här, och de flesta är datorintresserade till den grad att de aktivt läser nyhetsartiklar, postar bilder på sina hemmabyggen, engagerar sig i forumet här osv. Det sista de då vill höra är uttryck som "hur maxar man ut burken". De vill höra "denna kylningsmetod är inte optimal om de vill klocka denna slags processor" el. "oj då! nu har de satt fläktarna för ett icke-optimalt luftflöde! Detta kan försvåra överklockningen eftersom temperaturen stiger mkt lättare då vilket ökar risken för överhettning och att apparaterna stänger av sig själva. Förr i tiden dock så kunde detta leda till att sakerna bara gick sönder blaabla" (så kan ni UTBILDA mindre kunniga människor här samtidigt som ni inte låter dumihuvve gentemot kunniga).

För den som kan marknadsföring så vet Du att det är idiotiskt att försöka sälja allt till alla, hitta en redan existerande kundbas och låt andra få hitta sig dit istället för att förstöra den kundbas ni redan har. Coolt koncept som sagt var och kan klart bli mer spännande.

Dålig ljudkvalité (vilket är ironiskt med tanke på att det handlar om teknik, var det någon från Plusgymnasiet som var ljudtekniker och som valde ut myggor å allt?) och för mkt Paradise Hotel-klippning (dvs., för många cut aways till vad folk tyckte om ditten och datten. Det är ungefär som att om Riot Games skulle klippa bort från matchen och höra vad spelarna har att säga om varann. Okej det är lajv, så de kan inte göra på samma sätt men ändå, tänk tanken och hur irriterande det skulle kännas för tittarna.)

Att det var stelt är förståeligt med tanke på att vi "nördar" inte är kameravana och troligen inte har för avsikt att bli det heller. Så lite musik (mkt oftare!!!) kunde ha hjälpt till att dölja detta annars oundvikligt stelande. Och som sagt förut; MKT BÄTTRE KOMMENTATORER Å PROGRAMLEDARE BEHÖVS SOM ÄR INSATTA I ÄMNET ANNARS BLIRÉ LIXOM "WTF? VARFÖR ÄR _DU_ DÄR SOM INTE ENS LÄR BRY DIG OM ÄMNET?".

För den som bara skummat ner:
* Intressant koncept som troligen kan bli något för en begränsad grupp tittare (försök inte aktivt locka till allmänheten, låt dem råka hitta det istället)

* Bättre studioutrustning som myggor och ljudinspelningsenhet (kör på något som ger mer "varmare" röstnärvaro än detta stela, rena och "rumsiga" ljud)

* Mer musik under programmets gång så kan den stela stämningen minimeras avsevärt eftersom musik har en kraftig inverkan på tittarupplevelsen

* Insatta programledare och kommentatorer (tänk hur Riot Games har det, sen om man inte pallar alla där så är det ändå lärorikt, intressant och engagerande eftersom man vet att de kommenterar/leder något som de har passion för. Passion smittas av vilket kan hjälpa till att locka nya tittare och behålla nuvarande)

* Bättre klippning. Det kan bli bättre klippning och mindre cut-aways om kommentorerna har något vettigare att säga och mer SPECIFIKATIONSsnack, och hur olika datorkomponenter funkar och inte funkar, nack- å fördelar med olika val som olika lagen tagit med olika komponenter osv. Självfallet så måste det hela tryckas ihop till en viss tid eftersom det inte är lajv eftersom sånt tar för lång tid i detta koncept

[Jag är inte så insatt tekniskt utan mer överskådligt men jag försöker mer prata om hur konceptet i sig kan utvecklas och attrahera FLER RELEVANTA TITTARE]

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Besviken, jag hade väntat mig mer av programmet med den reklam som gjordes. Känner mig lite lurad faktiskt.

1. Jag blir tokig på hur den ene programledaren envisas med att säga "INTELLLLL", företaget heter Intel för helvete. Han måste väl ändå märka att ingen annan uttalar det så?

2. För att spinna vidare på ovan punkt, så kunde det vara en god idé att åtminstone låta någon som vet någonting om ämnet sköta snacket. Att prata om fläktar från "Corsair och Webhallen" t.ex, suck. Webhallen är en återförsäljare, Corsair är en tillverkare.

3. Hyfsat värdelös och odetaljerad slutsummering av "panelen". Ingenting om luftflöde. Ingenting om temps. Ingenting om någonting egentligen, bortsett från kabeldragning och benchmarks.

4. Jag blir rent av arg när både programledare och Microsoft börjar klanka ned på deltagarna för buggar som ligger dels i Microsofts egna operativ (butthurt much märker man direkt) och dels i komponenterna.
Vad vill ni att deltagarna gör åt t.ex buggar som får BIOS att balla ur vid en specifik situation?
Vad vill ni att deltagarna gör åt dåliga drivrutiner för ett alldeles nytt grafikkort på marknaden?
Tror ni på allvar att deltagarna tycker det är mycket roligare än vad ni gör, när deras bygge går käpprätt åt helvete pga. buggar de inte råder på?
Att på allvar droppa en kommentar som "skit bakom spakarna" när man representerar Microsoft och vet att felet ligger i deras egna OS, och inte hos deltagarna. Skämmas ska ni Microsoft-representanter.

5. Sist men inte minst.. Order "gamer" är ingen term som beskriver folk som kan datorer/IT. I programmet används ordet som om dessa "gamers" är de enda som skulle kunna få ihop en dator, de enda som har ett intresse i det. Personer som klockar med LN2 men inte spelar ett enda spel då? Är dessa ointressanta pga. att de inte är "gamers"?
Begriper man inte ett ord ska man heller inte använda det.

EDIT:
6. Som många redan har nämnt, alldeles för lite information om själva datorerna, specs på dessa och genomgående information kring varje bygge. Programmet handlar om att just bygga en dator, men lustigt nog får vi knappt veta vad för dator varje lag har byggt när programmet når sitt slut.

Gratulationer till Lag Grön dock, och bra jobbat ni andra också! Kul att ni ställer upp så vi andra får någonting intressant att titta på en torsdagskväll, hoppas ni tyckte det var lika kul som vi gjorde

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Var helt okej, men håller med många om att just Erik och Mackan inte var det bästa valet.

Kul idé, men kunde gjorts mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det är riktigt coolt med mer "tekniska" program i svensk "TV". Jag har märkt dock att många tycks upprepa misstag efter varann och som vissa redan har kommenterat:

+ Coolt koncept, kan nog bli något med bättre studioutrustning (främst ljudet, jag sitter på studiohörlurar så jag hör "rent" hur det låter och det kan förbättras enormt), bättre kommentatorer, mer data och siffror som folk bryr sig om OCH att det är mer inriktat mot en viss grupp av människor.

- Den stora nackdelen som jag ser det, och är nog varför det blir så många andra misstag är att programmet tycks försöka tilltala för många människor. De försöker blir för allmänna och locka okunniga personer och detta funkar inte riktigt. För problemet är att det också förolämpar (åtminstone irriterar) många insatta som tycker det är roligt att deras nördiga intresse för TV-aktig uppmärksamhet.

Detta har jag oxå sett i svenska program som kommenterar dataspel såsom StarCraft2 och även om det finns någon svensk som har nått vettigt att säga (exempelvis maddelisk) så kmr det sen nån annan som försöker kommentera skitsnack (den hon måste kommentera med, förutom när hon hade Apollo dock) för är inte insatta så de bara säger massa "uppenbarheter" för att inte det ska bli tyst.

Det vore UNDERBART och en OTORLIG förbättring om de härmade mer Riot Games LoL stil med mkt insatta kommentatorer eller de som kommenterade GSL, "Tastosis"duon som inte bara kunde skämta utan oxå ge skarp analys över vad som pågick under matcherna/ i programmet.

Visst kan det vara kul att försöka locka till sig fler/nya tittare men risken ökar oxå då att Ni som producerar programmet förolämpar eller irriterar kunniga som inte är intresserade i "vardagssnack" om datorbygge utan det tekniska som datasiffror och andra SPECIFIKationer (varav namnet).

Det finns en tittarbas här, och de flesta är datorintresserade till den grad att de aktivt läser nyhetsartiklar, postar bilder på sina hemmabyggen, engagerar sig i forumet här osv. Det sista de då vill höra är uttryck som "hur maxar man ut burken". De vill höra "denna kylningsmetod är inte optimal om de vill klocka denna slags processor" el. "oj då! nu har de satt fläktarna för ett icke-optimalt luftflöde! Detta kan försvåra överklockningen eftersom temperaturen stiger mkt lättare då vilket ökar risken för överhettning och att apparaterna stänger av sig själva. Förr i tiden dock så kunde detta leda till att sakerna bara gick sönder blaabla" (så kan ni UTBILDA mindre kunniga människor här samtidigt som ni inte låter dumihuvve gentemot kunniga).

För den som kan marknadsföring så vet Du att det är idiotiskt att försöka sälja allt till alla, hitta en redan existerande kundbas och låt andra få hitta sig dit istället för att förstöra den kundbas ni redan har. Coolt koncept som sagt var och kan klart bli mer spännande.

Dålig ljudkvalité (vilket är ironiskt med tanke på att det handlar om teknik, var det någon från Plusgymnasiet som var ljudtekniker och som valde ut myggor å allt?) och för mkt Paradise Hotel-klippning (dvs., för många cut aways till vad folk tyckte om ditten och datten. Det är ungefär som att om Riot Games skulle klippa bort från matchen och höra vad spelarna har att säga om varann. Okej det är lajv, så de kan inte göra på samma sätt men ändå, tänk tanken och hur irriterande det skulle kännas för tittarna.)

Att det var stelt är förståeligt med tanke på att vi "nördar" inte är kameravana och troligen inte har för avsikt att bli det heller. Så lite musik (mkt oftare!!!) kunde ha hjälpt till att dölja detta annars oundvikligt stelande. Och som sagt förut; MKT BÄTTRE KOMMENTATORER Å PROGRAMLEDARE BEHÖVS SOM ÄR INSATTA I ÄMNET ANNARS BLIRÉ LIXOM "WTF? VARFÖR ÄR _DU_ DÄR SOM INTE ENS LÄR BRY DIG OM ÄMNET?".

För den som bara skummat ner:
* Intressant koncept som troligen kan bli något för en begränsad grupp tittare (försök inte aktivt locka till allmänheten, låt dem råka hitta det istället)

* Bättre studioutrustning som myggor och ljudinspelningsenhet (kör på något som ger mer "varmare" röstnärvaro än detta stela, rena och "rumsiga" ljud)

* Mer musik under programmets gång så kan den stela stämningen minimeras avsevärt eftersom musik har en kraftig inverkan på tittarupplevelsen

* Insatta programledare och kommentatorer (tänk hur Riot Games har det, sen om man inte pallar alla där så är det ändå lärorikt, intressant och engagerande eftersom man vet att de kommenterar/leder något som de har passion för. Passion smittas av vilket kan hjälpa till att locka nya tittare och behålla nuvarande)

* Bättre klippning. Det kan bli bättre klippning och mindre cut-aways om kommentorerna har något vettigare att säga och mer SPECIFIKATIONSsnack, och hur olika datorkomponenter funkar och inte funkar, nack- å fördelar med olika val som olika lagen tagit med olika komponenter osv. Självfallet så måste det hela tryckas ihop till en viss tid eftersom det inte är lajv eftersom sånt tar för lång tid i detta koncept

[Jag är inte så insatt tekniskt utan mer överskådligt men jag försöker mer prata om hur konceptet i sig kan utvecklas och attrahera FLER RELEVANTA TITTARE]

+1

Lite fler punkter:

- Hade velat se hur allas datorer såg ut inuti
- Visa alla lags dator delar och någon analys på prestanda per peng.
- Visa hur mycket varje lag lyckats överklocka och jämförelse mellan lagen
- Jonas och Emil som programledare
- Fler mod möjligheter
- Eventuellt en till deltävling där man ska överklocka så mycket som möjligt på väldigt begränsad tid (alla lag får likadana datorer)

Btw

grattis lag grön!

Dold text
Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

* Bättre studioutrustning som myggor och ljudinspelningsenhet (kör på något som ger mer "varmare" röstnärvaro än detta stela, rena och "rumsiga" ljud)

Håller verkligen med om det mesta du skrev! Däremot inte denna. Det ser ut som dom kört på med bra grejer och seriös studioteknik etc. Sen har dom slarvat sig igenom själva inspelningen på en lång dag och kanske inte heller tagit in dom mest rutinerade (och därmed dyrare) medarbetarna för att göra jobbet. Det funkar ok för det mesta, men alltid är det något tekniskt som brukar missas när man gör så. Skit bakom spakarna, var det väl någon i juryn som sa?

Permalänk
Skrivet av Mr Mr:

Det förstår jag

Kan du förklara för mig? Då kunde man bara slarvat rejält (deltagarna visste ju inte detta) men det var fortfarande inte rättvist. De som slarvade och gjorde det snabbast och misslyckades ska ju inte få vara kvar för andras datorer inte heller startade men de var segare.

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Saknar sammanställningar med vilka komponenter, resultat, kostnader osv alla lagen hade.

Vinnardatorn, ber om ursäkt för dubbelpost. https://www.dustinhome.se/product/5010808547/pc-intel-kitchen... Så 100 tusen kronor delades ut till vinnarna, inte dåligt alls.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna! Jag höll på er från första minuten!

Mycket bra bygge!

Skulle dock vilja veta mer om specs och klocks osv på alla deltagare

Permalänk
Medlem

Läste lite om detta men inte fördjupat mig. Kollat lite på youtube och hela projektet kändes mest amatörmässig och väldigt konstigt vinklat. Man funderar lite på hur Intel tänkte och vem man la ut det på.

Hade kanske varit trevligt att vara med där men med tanke på hur det får dem att se ut och vad man får om man vinner så lockar det inte så värst.

Permalänk
Entusiast

Lite bättre än jag trodde men sista momentet var lite väl snabbt tycker jag.
Designen på datorerna borde ha visats mer i programmet och juryn borde ha motiverat bättre varför de tycker den ena datorns design var bättre en en annan etc.

Sen så tycker jag det är givet att Emil+Jonas skulle ha varit programledare, det hade varit riktigt mysigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Menne... Känns bra att få nätaggregatet sleevat av självaste Tom Cruice (looking at you, MetallicAcid!).

Luktar dock sponsorer lång väg av det hela. Endast Fractal Design att välja vad gäller chassin? Endast MSI och Gigabyte att välja vad gäller chassin? Endast Corsair att välja mellan minnen? Endast Noctua och Corsair att välja mellan vad gäller CPU-kylning?

Nej, asså, det blir för dåligt. Hur ska man förvänta sig att skapa ett jävla prestandamonster när man har sådana delar att välja mellan? Nej, det blir för dumt.

Hoppas iallafall att tills nästa gång så har man möjlighet att välja bättre delar, ordentlig vattenkylning (GIVE ME FUCKING HARDWARE LABS!) och MDPC sleeving. Då aävlar anamma blir det liv!

Permalänk
Skrivet av Alling:

Fick känslan att programmets målgrupp egentligen inte är entusiaster som har en aning om vad 5820K, X99 och Maxwell är, utan snarare über dragon ultra pro 1337 gamers som lätt kan övertalas att köpa ett Razer Kraken och alla andra prylar de gjorde reklam för.

Fast deltagarna mynnar ut från Sweclockers, det är ju vi som är här som borde vara målgruppen i samband med alla seriösa gamers möjligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Vinnardatorn, ber om ursäkt för dubbelpost. https://www.dustinhome.se/product/5010808547/pc-intel-kitchen... Så 100 tusen kronor delades ut till vinnarna, inte dåligt alls.

100? dom fick väl ändå 25 tusen var plus datorn dom byggde.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Värdelösa kommentatorer. Dom gick ju bara ivägen. "Titta där står Tom Cruise, hö hö hö".

Jag har hellre min son som kommentator när jag bygger. Han är 5......

Permalänk
Medlem

Nu när jag äntligen får öppna min käft om tävlingen så skulle jag vilja säga lite till er som har sett/ser/ska se programmet
DETTA ÄR SJUKT REDIGERAT! Vi var där i 18 timmar, allt det ska klämmas in och bli 1 timme Så tänk på det
Mycket gick snett bakom kulisserna, ändringar som gjordes på plats och sådant gjorde att vi var klara vid ca 3 på morgonen så det är därför vi ser så trötta i slutet

Så lite om mig och hur jag presterade hehe Jag hade inte så stora förhoppningar på att vinna efter att jag lärde känna Palme, killen är fan KUNG på att bygga datorer och han besitter ett berg av kunskap Jag hejade på honom i finalen
Ser att några undrade vad jag menade med med att RAM-klamrarna var i vägen för grafikkortet, jag menade att PCI-slot 1 är så nära DIMM-slotten på moderkortet att när man har ett grafikkort som Gigabyte G1 970 med dess extremt höga backplate så tar det emot DIMM-slotten på vänster sida.
Jag fick inte skruva loss backplaten av Gigabyte-killen Så grafikkorten fick flytta in på slott 3 och 5 Sandwich-mode enabled Slot 3 och 7 gick inte för då hade kortet längst ner hånglat med nätagget och då hade vi haft samma problem
Visade sig att det inte spelade någon roll då 970 inte blir varmt även i sandwich-mode Bra kort

Zlatan kommentarerna var inte mina ord Vi fick följa manus typ, man ser det när Slade måste säga "Put another shrimp on the barbie".

Och till slut så fattar ni säkert att mycket fick klippas bort men också klippas runt och placeras lite hejvilt där det passade Så ta allt vi säger med en liten nypa salt
Något som störde mig lite var att de inte visade VARFÖR jag valde 2 chassin De uppmärksammar det och sedan så släpper dem det helt

Summering:
Jag är väldigt glad att jag fick vara med och det var kul att träffa lite Sweclockare Men programmet behöver lite pollering så kan det bli hur bra som helst Vi kallar detta Alpha version 0.1.1

Grattis till det gröna laget Skulle inte ny döpa datorn, ser inget namn på Inet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

100? dom fick väl ändå 25 tusen var plus datorn dom byggde.

Ja? 25.000 i presentkort, plus en dator värd 25.000kr. Vardera. 4x25=100.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av stimy09:

3. Fokus på rätt saker

Vi som är målgrupp för detta vill ha mer siffror och detaljer.

4. Övertydlig exponering

Vi som är är målgrupp för detta vet exakt vad den där D-linken är för något. Det räcker med att den syns. Ska man göra redaktionell reklam så gör det snyggt. Inte f*n sitter Martin Timell och säger: "ja, här sitter jag och skruvar lite skruv med den här BOSCH-skruvdragaren"?

Vi är inte målgruppen, vilket märks alldeles för tydligt på reklamen, kommentatorn, upplägget, mängden teknisk information som (inte) nämns, nivån på förklaringarna osv.

Skrivet av Carlj:

Åååååh vad fan är det fel på ett Kraken nu då.....

Jag har ett.. Är jag ultra pro 1337 gamer nu? ;p

Men jag förstår helt din poäng. Gigabyte reklamen för deras moderkort fick mig att må illa när moderkortet var motorn i en Lamborghini.

Dold text

Det är ett i prisklassen dåligt headset som inte riktar sig till entusiaster som vet vad som är bra, utan till ej insatta personer som främst grundar sitt köp på reklam.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

100? dom fick väl ändå 25 tusen var plus datorn dom byggde.

25000*4=100000

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB