Premiär för Intel's Kitchen 2014 – världens första tv-show för datorbyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

25000*4=100000

Var det inte så att de fick välja en butik att få presentkort hos?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Nu när jag äntligen får öppna min käft om tävlingen så skulle jag vilja säga lite till er som har sett/ser/ska se programmet
DETTA ÄR SJUKT REDIGERAT! Vi var där i 18 timmar, allt det ska klämmas in och bli 1 timme Så tänk på det
Mycket gick snett bakom kulisserna, ändringar som gjordes på plats och sådant gjorde att vi var klara vid ca 3 på morgonen så det är därför vi ser så trötta i slutet

Zlatan kommentarerna var inte mina ord Vi fick följa manus typ, man ser det när Slade måste säga "Put another shrimp on the barbie".

Och till slut så fattar ni säkert att mycket fick klippas bort men också klippas runt och placeras lite hejvilt där det passade Så ta allt vi säger med en liten nypa salt
Något som störde mig lite var att de inte visade VARFÖR jag valde 2 chassin De uppmärksammar det och sedan så släpper dem det helt

Summering:
Jag är väldigt glad att jag fick vara med och det var kul att träffa lite Sweclockare Men programmet behöver lite pollering så kan det bli hur bra som helst Vi kallar detta Alpha version 0.1.1

Grattis till det gröna laget Skulle inte ny döpa datorn, ser inget namn på Inet

skit bra skrivet
visst tycker man att dem skulle visa mer ingående om alla datorerna och varför deltagarna valde som dem gjorde
verkade mest som dem visade upp våra dåliga sidor i programmet och klippte bort allt "bra" man gjorde.

grattis lag grön BTW

Visa signatur

Arbets Riggen----------------------------------------LAN Riggen
Chassi corsair 650d-----------------------------------Chassi corsair 250d
Moderkort Asrock Extreme4------------------------Moderkort ASUS VI IMPACT
CPU 3570K 4.6 ghz------------------------------------CPU i7-4770K 4.5 ghz
GPU Msi Gtx 660Ti Power Edition SLI---------------GPU GTX Titan Black

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Var det inte så att de fick välja en butik att få presentkort hos?

Jo men de får ju varsin dator plus presentkort, alltså totalt totalt 100k men saker för 50k var.

Permalänk
Skrivet av GamearN^:

Programmet handlar om att just bygga en dator, men lustigt nog får vi knappt veta vad för dator varje lag har byggt när programmet når sitt slut.

Kändes mer som att programmet handlade om att lyfta fram Windows 8.1, In-Tell och linksys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

[...]
Zlatan kommentarerna var inte mina ord Vi fick följa manus typ, man ser det när Slade måste säga "Put another shrimp on the barbie".
[...]

Vad fult att de tvingade på er att säga saker. Tack för att du delade med dig men lite mindre smilisar nästa gång tack. De va så klippt att det var svårt att hinna få en uppfattning om hur deltagarna var eller vad fan ni gjorde för den delen.

Permalänk
Medlem

Ja var något rörigt program, men var ju också första gången Så inte lätta att få det bra första gången.

Var lite kul med den irriterande stämningen när vit lyckades slava bort drivers

Jaja verkar vara riktigt svårt att få ihop en dator på en timme. Har själv byggt bara i lugn och ro:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Något som störde mig lite var att de inte visade VARFÖR jag valde 2 chassin De uppmärksammar det och sedan så släpper dem det helt

Men sådär kan du ju inte säga utan att förklara dig! Varför valde du två chassin? Also, 18 timmar i streck? Wow, det var nog inte helt genomtänkt. Tror du att det hade varit möjligt att dela upp det över två dagar med typ meet&greet / lagindelning / teamsnack och sen utslagstävling första dagen och finaltävling under andra dagen? Hade varit mer naturlig imo om det bara varit tre lag i finalen (och utslagstävlingen hade varit lite mer omfattande)

Jag hade programmet på andra skärmen samtidigt som jag lirade, så hade inte fullt fokus genom hela tävlingen, men rent spontant känner jag som många andra att produktionen var långt ifrån optimal, och klippningen var närmast katastrofal. Erik & Mackan hade en del sköna kommentarer, men de lyckas inte riktigt engagera såsom några kunniga personer förmodligen hade gjort.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha!, kan vara det inlägg jag någonsin läst med flest smilies!
Gör en nerkortad version;

Skrivet av BennyZ:

Summering:

PS. Jag hejjade på dig, för du kommer från Varberg.

Västkusten.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Kryper i hela kroppen för att det är så sjukt awkward, hela programmet Tråkigt.

Permalänk
Medlem

jag står fast vid den dator dom byggde. dvs värd 25k plus ett presentkort på samma värde dvs 25k på valfri affär av dom 3 som angavs.
den blir ett totalvärde på 50k. inga 100k i rena pengar.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HampZZ:

jag står fast vid den dator dom byggde. dvs värd 25k plus ett presentkort på samma värde dvs 25k på valfri affär av dom 3 som angavs.
den blir ett totalvärde på 50k. inga 100k i rena pengar.

Den som skrev det först ville inte ha fel bara, så då blev det att dom fick saker värda 100K tillsammans...

Permalänk
Medlem

Bra presterat ändå av alla Sweclockare!
Förväntade mig inget speciellt men lite info om hur hög överklock alla dom olika lagen nått samt ett liiite bättre resultat system hade varit toppen.

Stort tack till Intel samt alla sponsorer!

Permalänk
Avstängd

EDIT: Jag hoppas Intel (eller vilka nu som ansvarade för produktionen) läser alla kommentarer här och gör en snabb och enkel textanalys. Detta är en GULDGRUVA eftersom dessa inlägg ÄR eran kundbas som ni antingen kan behålla el. börja förlora genom att ni behandlar dem som "endast gejmers" el. "dumihuvve som måste få allt förenklat för sig". Att få höra vad folk tycker å tänker i välkonstruerade meningar är GULD värt i hopp om att kunna skapa bättre program i framtiden. Eventuellt konsultera med Jonas och Emil.

Nu i efterhand när jag läst fler kommentater så upptäckte jag oxå delen om reklam å products placement (vilket är lite svårt att undgå i detta program). Till skillnad från matvaror som används i recept där man kan ta bort varan från sitt märke så äré svårare med datordelar å det är lite tråkigt med reklamdelen. Att promota produkter inuti programmet som en del när de pratar om datorkomponenter är att överdriva, reklamsnuttar mellan "pauserna" är nått man får leva med (såvida inte man startar en insamling a la kickstarter-style för att producera fler sådana här program).

Jag förstår ärligt talat inte vem som bryr sig om hur snabba el. bra minnen en speldator skulle kunna ha? Jag tkr reklam om HyperX minnen å dylikt är så sjukt löjligt å jag kan inte förstå hur datorinsatta ens skulle falla för sånt skitsnack "buy these memory and you will play like a pro, dude!". Mekaniska tangentbord vet jag inte riktigt, men möjligen. Musar förstår jag kan ha en inverkan (eller så är jag helt borta vad gäller tekniken bakom musar) såväl som bra hörlurar (fast man kan ju bara köpa vanliga studiohörlurar som används i syfte att höra rent ljud. Mina studiohörlurar funkar utmärkt för csgo-spel och de är några hundralappar billigare än "vanliga spelhörlurar").

Processor, minnen, moderkort, grafikkort å hårddisk är bara överdrivet, för det räcker med att du kan komma in i spelet utan lagg i spelbar grafik sen äré skitsamma om du har bästa processorn el 16gb minne med högsta mhz:n. Vilken insatt (och de flesta som tittade var nog insatta nog) tror allvarligt talat att de kan bli signifikant bättre på datorspel bara för att de köper "bättre" minnen? ^^,

Sen som nån annan skrev. Det är tragiskt att de ska skapa en felaktig stereotyp av datorbyggare genom att hänvisa att de skulle vara "gejmers". Man behöver inte vara en racerförare bara för att man bygger bilar, eller hur? Gejmers är nog SÄMRE insatta i datorbygge för det är just vad de gör; gejmar mest. De är nog lite bättre än nån som inte i huvudtaget spelar på datorer el. använder dem så ofta, men de är nog ändå sämre insatta i datorbygge än dem som just gör det, ja, bygger datorer på fritden.

Skrivet av Sony?:

+1

Lite fler punkter:

- Hade velat se hur allas datorer såg ut inuti
- Visa alla lags dator delar och någon analys på prestanda per peng.
- Visa hur mycket varje lag lyckats överklocka och jämförelse mellan lagen
- Jonas och Emil som programledare
- Fler mod möjligheter
- Eventuellt en till deltävling där man ska överklocka så mycket som möjligt på väldigt begränsad tid (alla lag får likadana datorer)

Btw

grattis lag grön!

Dold text

True dat! Ja, att få se mer om datorerna hur de såg ut invändigt för att se mer hur dem drog sladdarna å allt sånt där som datorbyggare faktiskt bryr sig om. Möjligen kan de lägga på text oxå som pekar ut vad som är vad i burken för lättare översikt när man ser det. Om man får se hur det ser ut så känns det mer som om man själv är där och går runt å kollar på andras datorbyggen än att man sitter på nån läktare å försöker se vad som tusan händer "där nere".

Sifferjämförelser mellan lagen är oxå intressant så folk kan bilda sig en uppfattning om hur bra de tycks kunna om datorbygge när det väl kmr till kritan (statistik å den statistik man lyckas uppnå vid klockning, kylningstemperaturer osv). Dessutom kan det vara roligt för deltagarna efteråt när de tittar å märker "jäklar, de fick högre benchmark än oss! xD" eller "haha, vad använde de för vrålskrikande Noctua-fläktar?".

Skrivet av stimy09:

Håller verkligen med om det mesta du skrev! Däremot inte denna. Det ser ut som dom kört på med bra grejer och seriös studioteknik etc. Sen har dom slarvat sig igenom själva inspelningen på en lång dag och kanske inte heller tagit in dom mest rutinerade (och därmed dyrare) medarbetarna för att göra jobbet. Det funkar ok för det mesta, men alltid är det något tekniskt som brukar missas när man gör så. Skit bakom spakarna, var det väl någon i juryn som sa?

Hm, möjligen kan de ha varit lite lata pre-, under och postproduktionen med ljuddelen. Bilden var helt okej, och man kan bara göra så mkt med antal kameror(operatörer) för att kunna göra mer intressanta klippningar i postproduktion. Jag undrar om de ens hade någon datorkunnig i klippstudion som kunde peka ut faktafel å eventuellt ha hjälpt till med att gräva fram å presentera intressant data för oss som är intresserade i speccs?

Det är nått jag kan lägga till nu iefterhand: inkludera en datorkunnig (möjligen Jonas å Emil) i klippningen så ni kan kombinera bra produktion med saftiga siffror å detaljer som Jonas och Emil VET att man vill få se å höra när man är datorintresserad å hänger på ställen som sweclockers å dylikt. De är ju inte experter å leder fredagspanelen för intet ju!

Nu när de är lite mer kameravana så tkr jag de borde kunna ta på sig denna lilla utmaning, pusha comfortzone grabbar!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Nu när jag äntligen får öppna min käft om tävlingen så skulle jag vilja säga lite till er som har sett/ser/ska se programmet
DETTA ÄR SJUKT REDIGERAT! Vi var där i 18 timmar, allt det ska klämmas in och bli 1 timme Så tänk på det
Mycket gick snett bakom kulisserna, ändringar som gjordes på plats och sådant gjorde att vi var klara vid ca 3 på morgonen så det är därför vi ser så trötta i slutet

Så lite om mig och hur jag presterade hehe Jag hade inte så stora förhoppningar på att vinna efter att jag lärde känna Palme, killen är fan KUNG på att bygga datorer och han besitter ett berg av kunskap Jag hejade på honom i finalen
Ser att några undrade vad jag menade med med att RAM-klamrarna var i vägen för grafikkortet, jag menade att PCI-slot 1 är så nära DIMM-slotten på moderkortet att när man har ett grafikkort som Gigabyte G1 970 med dess extremt höga backplate så tar det emot DIMM-slotten på vänster sida.
Jag fick inte skruva loss backplaten av Gigabyte-killen Så grafikkorten fick flytta in på slott 3 och 5 Sandwich-mode enabled Slot 3 och 7 gick inte för då hade kortet längst ner hånglat med nätagget och då hade vi haft samma problem
Visade sig att det inte spelade någon roll då 970 inte blir varmt även i sandwich-mode Bra kort

Zlatan kommentarerna var inte mina ord Vi fick följa manus typ, man ser det när Slade måste säga "Put another shrimp on the barbie".

Och till slut så fattar ni säkert att mycket fick klippas bort men också klippas runt och placeras lite hejvilt där det passade Så ta allt vi säger med en liten nypa salt
Något som störde mig lite var att de inte visade VARFÖR jag valde 2 chassin De uppmärksammar det och sedan så släpper dem det helt

Summering:
Jag är väldigt glad att jag fick vara med och det var kul att träffa lite Sweclockare Men programmet behöver lite pollering så kan det bli hur bra som helst Vi kallar detta Alpha version 0.1.1

Grattis till det gröna laget Skulle inte ny döpa datorn, ser inget namn på Inet

Dold text

Då får jag ta och fråga, varför två chassin?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle bli mer variation mellan byggena. Antingen gå all in med x99 och 2-3 980 och förlora prisvärdheten, eller lite mer balanserat med 4690k/4790k och 2 970/980, eller ett budget bygge med g3258 och kanske ett 970. Det hade även varit roligare med mitx och matx också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Det förstår jag

Jaså?

Man kan sätta ihop en dator hur snabbt som helst, ifall den inte behöver funka så kan man till och med göra det snabbare.
Ifall flera lags datorer inte kommit igång tycker jag man borde felsöka och se vilka som gjort allvarligast fel, inte gå på tiden som det tog för båda lagen att misslyckas.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Erik o mackan var de sämsta valet för sån show! Herregud man ser Mackan som en total tönt och inte vet ett jävla dugg om teknologi! Erik där i mot var mer taggad och mer kärleksfull. Asså jag säger Jonas och Emil borde varit programledare för detta och det säger jag från hjärtat. Denna sak skulle kunna utvecklas i så många vinklar så pengar kommer in. Aja ända dåliga var Mackan som var så dryg!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Det här var ju skitkul att titta på! För en gångs skull hade jag inget emot produktplaceringar i "TV".

Grattis till Zoyadog och Lucas G, jag hejade på er hela tiden men jag trodde ni var rökta på slutet. Även grattis till alla er som fick vara med, måste varit en häftig upplevelse och det var jättekul att se er.

18h, wow, att ni kunde tänka överhuvudtaget!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Vad ful att de tvingade på er att säga saker. Tack för att du delade med dig men lite mindre smilisar nästa gång tack. De va så klippt att det var svårt att hinna få en uppfattning om hur deltagarna var eller vad fan ni gjorde för den delen.

Mindre smilisar, got it. Är bara lite hyper hehe Ja det var lite för lite fokus på oss och mer på delarna, men det är lite väntat då detta är sponsrat av väldigt många stora företag som vill ha prime-time.

Skrivet av csoLs:

Men sådär kan du ju inte säga utan att förklara dig! Varför valde du två chassin? Also, 18 timmar i streck? Wow, det var nog inte helt genomtänkt. Tror du att det hade varit möjligt att dela upp det över två dagar med typ meet&greet / lagindelning / teamsnack och sen utslagstävling första dagen och finaltävling under andra dagen? Hade varit mer naturlig imo om det bara varit tre lag i finalen (och utslagstävlingen hade varit lite mer omfattande)

Jag hade programmet på andra skärmen samtidigt som jag lirade, så hade inte fullt fokus genom hela tävlingen, men rent spontant känner jag som många andra att produktionen var långt ifrån optimal, och klippningen var närmast katastrofal. Erik & Mackan hade en del sköna kommentarer, men de lyckas inte riktigt engagera såsom några kunniga personer förmodligen hade gjort.

Vi valde två st Define R4, ett svart och ett vitt. Vi bytte plats på panelerna på datorerna så att den ena såg ut som en OREO-kaka och den andra en inverted OREO Grejen var att detta skulle bli en config på Inet, Webhallen och Dustin så jag tänkte att om man gör som vi gjorde så gav man kunden valet att ha OREO eller Inverted Med tanke på att alla valde Define R4 så ville vi sticka ut lite och detta var det enda sättet.

Tävlingen hade mått väldigt bra av att bli uppdelat på 2-3 dagar och fler deltävlingar. Synd att ett lag försvann och sen var det final. Jag ville se Hans bygga

Erik och Mackan var skitroliga och sköna som fan on cam och off cam. De klippte bort många roliga kommentarer från dem tyvärr. Tycker inte de förtjänar all skiten de får i kommentarerna. De blev inte rättvist redigerade i klippningen och det blev inte vi deltagare heller Lite för mycket fokus på gnäll, riktigt så mycket gnäll var det inte.

Skrivet av andreas_dock:

Haha!, kan vara det inlägg jag någonsin läst med flest smilies!
Gör en nerkortad version;

PS. Jag hejjade på dig, för du kommer från Varberg.

https://cdn1.iconfinder.com/data/icons/nuvola2/16x16/apps/pac...

Västkusten.

Jag är ledsen att jag var tvungen att göra dig och Varberg besviken Men jag är inte direkt van vid sådan här stress och jag brukar planera mina köp i längre än 5 minuter hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vi är inte målgruppen, vilket märks alldeles för tydligt på reklamen, kommentatorn, upplägget, mängden teknisk information som (inte) nämns, nivån på förklaringarna osv.

Jodå. vi ÄR målgruppen. Varför skulle man annars använda Sweclockers som kanal för att få ut materialet? Jag förstår ju naturligtvis hur analysen låtit hos produktionsbolaget och varför resultatet ser ut som det gör - man vill pleasa en för bred målgrupp (som egentligen inte finns). Det här formatet skulle absolut inte flyga någon annanstans trots att dom "dummat ner" det och nu flyger det inte helt hundra här heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Back_Man:

Jag trodde det skulle bli mer variation mellan byggena. Antingen gå all in med x99 och 2-3 980 och förlora prisvärdheten, eller lite mer balanserat med 4690k/4790k och 2 970/980, eller ett budget bygge med g3258 och kanske ett 970. Det hade även varit roligare med mitx och matx också

Enig till fullo. Känns lite stört när killen i gröna laget pratar om prisvärdhet när det gäller X99 och ett SLI system. Haha, jaru grabben. Det där är inte prisvärdhet för fem öre.

Permalänk
Medlem

Försökte titta på det men var gång jag klickade igång filmen så kom det upp ett meddelande om att filmens innehåll inte var kompatibelt med min dators hårdvara!

Ska titta på den senare

Dold text
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det är ett i prisklassen dåligt headset som inte riktar sig till entusiaster som vet vad som är bra, utan till ej insatta personer som främst grundar sitt köp på reklam.

Det här med sarkasm är svårt på nätet.. Men ja, som jag sa. Jag håller med dig!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Tråkigt att Palme inte vann.
Hoppades så sjukt mycket på att han skulle vinna.

Kände mig skjuten i ryggen av juryn, bra kämpat av lag grön dock framförallt med deras erfarenhet. La 40 min på att komma på tangetbordet och musen inte gick att ha inkopplat efter man sparade något i bios... Han köra 1 3dmark runda å 1 cinebench...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Kan du förklara för mig? Då kunde man bara slarvat rejält (deltagarna visste ju inte detta) men det var fortfarande inte rättvist. De som slarvade och gjorde det snabbast och misslyckades ska ju inte få vara kvar för andras datorer inte heller startade men de var segare.

Tävlingen gick ut på två saker, få datorn att fungera vid uppstart samt snabbast tid. Om man man misslyckas med det första och är långsammast av dom som misslyckas, är det enda rättvisa att det laget även förlorar.

Sen har du en poäng i att man kan vara taktisk då. Men det förutsätter att man då inte går för vinst. Det hade dom även kunnat lösa med att lagen gjorde det momentet utan dom andra lagens närvaro, så dom inte hade något "resultat" att spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Hm, möjligen kan de ha varit lite lata pre-, under och postproduktionen med ljuddelen. Bilden var helt okej, och man kan bara göra så mkt med antal kameror(operatörer) för att kunna göra mer intressanta klippningar i postproduktion. Jag undrar om de ens hade någon datorkunnig i klippstudion som kunde peka ut faktafel å eventuellt ha hjälpt till med att gräva fram å presentera intressant data för oss som är intresserade i speccs?

Jag tror inte dom varit lata. Bara stressade och oerfarna. En enda produktionsdag på 18h. Då blir det missar. Dom ljudmissar jag hörde känns rätt svåra att fixa i post, iaf på den budget jag gissar fanns.

Tror att dom skulle haft en datorkunnig inslagsproducent på plats som kunde följa upp fel, intressanta detaljer etc direkt i synkar med deltagarna. Exempelvis ville man ju gärna ha svaret på hur det gick med luftflödet / de sju fläktarna för det svarta laget. Samma sak med varför blåa laget (tror jag) valde två chassin, ja det såg man ju iofs på slutet, men dessa saker hade man kunnat följa upp lite snyggt sedan i redigeringen.

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg, men var det bara jag som hade hoppats på ett program där deltagarna får en budget att följa (säg 10000 kr) och kan faktiskt "köpa" komponenterna i en "butik" utan att det skulle vara brist på något (så att t.ex inte bara ett lag får använda 5820K och ett annat 5960X utan alla får lika stor chans att välja)? Detta skulle ge en större variation och visar faktiskt mer på hur varje deltagare tänker när de väljer komponenter med en budget i fokus (inte alla som har en riktigt tjock plånbok!)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Expertgissare

Det hela gick fort, väldigt fort. Trodde det skulle vara fler avsnitt med flera utslagningstävlingar, fler datorbyggen och mer information om klocks och annat. Kändes väldigt rörigt ibland men överlag var det underhållande och spännande att kolla på

Tyckte han från MS var lite väl aggressiv i sitt försvarande av Windows när lagen/laget (kommer inte ihåg vilket/vilka lag) pratade om att drivrutinerna kraschade, Windows startade om/fick felmeddelande och det blev bluescreens

Stort grattis till det vinnande lag grön, och bra kämpat till alla de övriga lagen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Det gav inte mina förhoppningar att se olika parter bygger ihop datorerna.. Detta var mer larv tycker jag. Ska man göra ett sådant progg så ska det vara timmar långt där man ser parter bygga ihop sin dator i bäst tid inte detta skiten Nej Jag bangar detta!..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Mindre smilisar, got it. Är bara lite hyper hehe Ja det var lite för lite fokus på oss och mer på delarna, men det är lite väntat då detta är sponsrat av väldigt många stora företag som vill ha prime-time.

Vi valde två st Define R4, ett svart och ett vitt. Vi bytte plats på panelerna på datorerna så att den ena såg ut som en OREO-kaka och den andra en inverted OREO Grejen var att detta skulle bli en config på Inet, Webhallen och Dustin så jag tänkte att om man gör som vi gjorde så gav man kunden valet att ha OREO eller Inverted Med tanke på att alla valde Define R4 så ville vi sticka ut lite och detta var det enda sättet.

Tävlingen hade mått väldigt bra av att bli uppdelat på 2-3 dagar och fler deltävlingar. Synd att ett lag försvann och sen var det final. Jag ville se Hans bygga

Erik och Mackan var skitroliga och sköna som fan on cam och off cam. De klippte bort många roliga kommentarer från dem tyvärr. Tycker inte de förtjänar all skiten de får i kommentarerna. De blev inte rättvist redigerade i klippningen och det blev inte vi deltagare heller Lite för mycket fokus på gnäll, riktigt så mycket gnäll var det inte.

Jag är ledsen att jag var tvungen att göra dig och Varberg besviken Men jag är inte direkt van vid sådan här stress och jag brukar planera mina köp i längre än 5 minuter hehe

Det verkar som om de nästan klipp sönder programmet lite.
Erik och Macakan framgår mer som okunniga douches som är där för att mobba Datorintresserade så att alla andra som kanske kommer titta får något kul att göra, vilket verkar vara totalt tvärt om från hur dom är som personer i vanliga fall och jag tror dig helt och hållet när du säger att dom var asroliga för er som var där.

Men detsamma gäller alla andra med. Deltagarna verkar ha blivit gnällifierade när det klipptes vilket jag inte förstår varför man klippte det så och domarna verkar vara världens rövhattar vilket jag är helt övertygad om att fallet inte alls var.

Hoppas ni på plats hade det kul och att det överlag var en trevlig upplevelse, för mig som tittare hade jag hoppats på att man i klippningen hade fokuserat mer på den gemensamma glädjen för teknologi och datorbyggande istället för tidsstresskonflikttävling.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||