Julkalendrar 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Äh, man ser den minst en gång i månaden för det priset.

Men har du nånsin sätt den för BÄTTRE pris?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

Men har du nånsin sätt den för BÄTTRE pris?

Nej, för 999 är den väldigt prisvärd, menade bara att det inte är någon big deal ifall man missar den den här gången eftersom man ser den för det priset titt som tätt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Nu lär jag säkert framstå som en dålig förlorare men att alla vinnare på Proshops julkalender är från Danmark! Och vart huserar Proshop
ELLER så har väl bara Danskarna mer flyt helt enkelt

Skrivet av HenKenny:

Tror de har majoriteten av sina kunder i samma land som majoriteten av vinnarna.

och dagen efter inläggen gick första vinsten till Sverige.

det lönar sig visst även här att gnälla på internäten...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hur ser ni ens vem som har vunnit i kalendern? jag hittar inget sådant

Permalänk
Medlem

Vilka ruttna erbjudanden samtliga sidor kört hela månaden... inte något alls som rustlat ens jimmies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

hur ser ni ens vem som har vunnit i kalendern? jag hittar inget sådant

Klicka på de föregående dagarnas lucka i Proshop kalendern så ser du vem som har vunnit.

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Nu lär jag säkert framstå som en dålig förlorare men att alla vinnare på Proshops julkalender är från Danmark! Och vart huserar Proshop
ELLER så har väl bara Danskarna mer flyt helt enkelt

Det var precis samma sak förra året, endast ett fåtal svenskar var med. Svårt att härleda till slumpen, men det är deras butik och deras regler så jag ska inte klaga.

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att Google har sin egna Santa Tracker (https://santatracker.google.com/) med minispel.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

http://www.dormy.se/

Finns en julkalender här med! Ej teknik, golf!

Permalänk
Medlem

Jaha, kan väl konstatera att ICA fortsätter att toppa listan de senaste dagarna med sin brysselkål och strösocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Jaha, kan väl konstatera att ICA fortsätter att toppa listan de senaste dagarna med sin brysselkål och strösocker.

Sorgligt men sant.
Säger allt om hur värdelös årets julkalendersamlig har varit hitintills.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Sorgligt men sant.
Säger allt om hur värdelös årets julkalendersamlig har varit hitintills.

Dock har ju Sweclockers julkalender varit ganska bra hittills om du jämför med andra

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Helt värdelös julkalender i år de enda jag köpt än så länge är CDON+ då jag trodde att jag skulle fått köpt åtminstone 1 sak till vid detta laget... men ikke.

Förra årets kalender var bra däremot...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Netgear WNR1000 för 99 kr - bra köp om man har 100/100 hemma? Eller ska man satsa på ASUS RT-N66U?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Netgear WNR1000 för 99 kr - bra köp om man har 100/100 hemma? Eller ska man satsa på ASUS RT-N66U?

Det är ju väldigt prisvärt, men jag skulle säga ASUS RT-N66U ändå eftersom den håller i bra många år. se det som en investering.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på en höj och sänkbar 24" IPS skärm till ett bra pris. Lär får vänta tills mellandagsreorna drar igång, om de ens dyker upp där.

Hatten av för att du sammanställt listorna dock!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

2/3 delar av årets kalendrar är nu passerade och fortfarande ingen vinst för mig trots att jag tävlat varje dag på en sisådär 3-4 stycken. Har aldrig vunnit i en sådan här kalender (vunnit en billig Canon skräpkamera förra året hos CyberPhoto men det var ju inte en renodlad kalender eftersom man skulle skriva nått roligt innehållandes Cyberphoto, tomten och dagens filmcitat)och i år kanske det är 8'e året jag tävlar. Ser heller inte att nån annan Sweclockare har rapporterat att de vunnit nått. Ibland blir man ju konspiratorisk och tror allt är fejk.

Så nån här som vunnit nått i år eller föregående år?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

2/3 delar av årets kalendrar är nu passerade och fortfarande ingen vinst för mig trots att jag tävlat varje dag på en sisådär 3-4 stycken. Har aldrig vunnit i en sådan här kalender (vunnit en billig Canon skräpkamera förra året hos CyberPhoto men det var ju inte en renodlad kalender eftersom man skulle skriva nått roligt innehållandes Cyberphoto, tomten och dagens filmcitat)och i år kanske det är 8'e året jag tävlar. Ser heller inte att nån annan Sweclockare har rapporterat att de vunnit nått. Ibland blir man ju konspiratorisk och tror allt är fejk.

Så nån här som vunnit nått i år eller föregående år?

Det är förmodligen väldigt många som är med och tävlar. Flera av de som har är ju inte direkt några små butiker heller (Komplett exempelvis).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

2/3 delar av årets kalendrar är nu passerade och fortfarande ingen vinst för mig trots att jag tävlat varje dag på en sisådär 3-4 stycken. Har aldrig vunnit i en sådan här kalender (vunnit en billig Canon skräpkamera förra året hos CyberPhoto men det var ju inte en renodlad kalender eftersom man skulle skriva nått roligt innehållandes Cyberphoto, tomten och dagens filmcitat)och i år kanske det är 8'e året jag tävlar. Ser heller inte att nån annan Sweclockare har rapporterat att de vunnit nått. Ibland blir man ju konspiratorisk och tror allt är fejk.

Så nån här som vunnit nått i år eller föregående år?

Förra året vann vi hos Dustin och Cervera, och i år från Dogman, så visst går det. Har dock bara vunnit tävlingar, och aldrig där det bara är att skriva upp sig (eller svara på en väldigt enkel fråga, som Komplett).

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

2/3 delar av årets kalendrar är nu passerade och fortfarande ingen vinst för mig trots att jag tävlat varje dag på en sisådär 3-4 stycken. Har aldrig vunnit i en sådan här kalender (vunnit en billig Canon skräpkamera förra året hos CyberPhoto men det var ju inte en renodlad kalender eftersom man skulle skriva nått roligt innehållandes Cyberphoto, tomten och dagens filmcitat)och i år kanske det är 8'e året jag tävlar. Ser heller inte att nån annan Sweclockare har rapporterat att de vunnit nått. Ibland blir man ju konspiratorisk och tror allt är fejk.

Så nån här som vunnit nått i år eller föregående år?

Det är företag som har hundratusentals kunder. Sannolikheten att du vinner är minimal.

Permalänk
Medlem

Lättare att köpa det man behöver, än att försöka vinna skiten

Permalänk
Medlem

Finns det en julkalender för dom som inte vill ha headset också?

Permalänk
Medlem

Något jag reagerat på i årets kalender är hur lite PC spel det fanns. Många gånger när man såg ett spel så var det bara PS4, Xbox 1 och möjligtvis 360 och PS3. Men aldrig PC, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, eller så kanske dom känner att det inte är värt att tävla med Steam, GOG och liknande digitala.

Hur som helst tråkigt, varit flera spel jag vill ha men inte funnits PC utgåvan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inaktiv

18 dagar in så måste jag nog hålla med om att de flesta kalendrar varit överlag dåliga. Mediamarkts absolut sämst där priserna är standardpriser och dessutom ofta har ökat senare under dagen. Deras Moccamaster låg på 1400kr på natten/morgonen och på kvällen var den ända uppe i 1700-1800kr. Och ja, jag tycker faktiskt ICAs varit bättre än deras.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Något jag reagerat på i årets kalender är hur lite PC spel det fanns. Många gånger när man såg ett spel så var det bara PS4, Xbox 1 och möjligtvis 360 och PS3. Men aldrig PC, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, eller så kanske dom känner att det inte är värt att tävla med Steam, GOG och liknande digitala.

Hur som helst tråkigt, varit flera spel jag vill ha men inte funnits PC utgåvan.

Det fanns mycket på Black Friday. Sedan har det funnits en del PC-titlar hos Webbhallen, Discshop och CDON. Men fokuset har helt klart varit på PS4 och XO. Och priserna har heller inte varit bättre än under Black Friday.

GMG och Game.co.uk's kalendrar har inte varit något att bry sig om samtidigt. Steamrean drar troligen igång ikväll (jag gissar på kl 19:00 för oss) så kanske du hittar något där istället.

Permalänk

Håller med om att Mediamarkt borde tilldelas priset för årets sämsta julkalender.
Utöver priserna så lyckades dom även att lägga in ett träningsarmband under dagens lucka, det är fyra träningsarmband på 18 dagar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sharkwater:

Håller med om att Mediamarkt borde tilldelas priset för årets sämsta julkalender.
Utöver priserna så lyckades dom även att lägga in ett träningsarmband under dagens lucka, det är fyra träningsarmband på 18 dagar

Antingen tycker de vi är feta eller så har de gått all in med årets julklapp. Dags att lobba för något vettigare nästa år kanske, årets julklapp 2015 är ett... grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Antingen tycker de vi är feta eller så har de gått all in med årets julklapp. Dags att lobba för något vettigare nästa år kanske, årets julklapp 2015 är ett... grafikkort?

någon som har koll på om det varit ett enda grafikkort ännu? jag har då inte sett något iaf.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har knappt sett någon hårdvara alls.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Och ja, jag tycker faktiskt ICAs varit bättre än deras.

Vi skojar en hel del om ICA's kalender, men skämt åsido så är jag väldigt osäker på om ens en enda annan faktiskt varit bättre? 30% stekpannor, och 40% kastruller är ju, om än mindre roliga varor, i alla fall hyfsade erbjudanden.

Skrivet av morxy49:

någon som har koll på om det varit ett enda grafikkort ännu? jag har då inte sett något iaf.

Har inte sett något vad jag kan minnas.