Lian Li samarbetar med Asus ROG i gamingchassit PC-Q17

Permalänk
Melding Plague

Lian Li samarbetar med Asus ROG i gamingchassit PC-Q17

Den påkostade serien Republic of Gamers fortsätter att växa, men inte enbart med Asus egna produkter. Lian Li bidrar med ett nytt gamingchassi i miniformat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser trevligt och stilrent ut mot vad det kunde ha varit när ordet "gaming" är inblandat!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Existerar inte ett kompakt sobert chassi för oss som inte vill ha massa belysta krusiduller? Jag skulle önska att man tillverkade något mer likt en BMW än en old school Lamborghini om vi snackar bilreferenser. Jag kan för mitt liv inte hitta ett mindre, typ mATX, chassi utan ruta och med snygg industriell design.

Skulle jag introducera denna "monstrositet" hemma så får jag sannolikt sova på golvet med hunden någon vecka framöver... Jag kanske börjar bli för gammal.

Permalänk
Medlem

Älskar små chassin men detta tilltalar mig inte. Alldeles för mycket "gaming-design" över det hela.

Kanske tycker andra bättre om det.

Edit: Detta ser jag dock fram emot.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Älskar små chassin men detta tilltalar mig inte. Alldeles för mycket "gaming-design" över det hela.

Kanske tycker andra bättre om det.

Ja det är lite det som är meningen med ROG, står ju trots allt för republic of gamers, lär tilltala rätt många gejjmers tror jag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det var mig allt en riktig liten fuling det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swing3r:

Existerar inte ett kompakt sobert chassi för oss som inte vill ha massa belysta krusiduller? Jag skulle önska att man tillverkade något mer likt en BMW än en old school Lamborghini om vi snackar bilreferenser. Jag kan för mitt liv inte hitta ett mindre, typ mATX, chassi utan ruta och med snygg industriell design.

Skulle jag introducera denna "monstrositet" hemma så får jag sannolikt sova på golvet med hunden någon vecka framöver... Jag kanske börjar bli för gammal.

Kollat in Fractal design Node 304? Tycker det faller mig i smaken som stilrent. Finns i vitt och svart.

Permalänk
Avstängd

Vilket extremt fult chassi

EDIT: Var lite för snabb där

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vilket extremt fullt chassi

Verkligen! Proppfullt!

Permalänk

Fruktansvärt, verkligen fruktansvärt.

Framförallt så fattar jag inte varför de har den sneda fronten, det tar en massa plats och det enda man får in där verkar vara en slot-in cd och möjligtvis en fläkt. Men fläkten kan också vara ämnad att sätta inom stommen och då är hela fulfronten i onödan. Den fronten passar verkligen inte på ett mitx-chassi.

Och varför kunde de inte använda en radiator som inte ser ut att vara tre år gammal, finsen ser ju mosade ut.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vilket extremt fullt chassi

Tycker det ser rätt tomt ut?
Eller missar jag något? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerWigren:

Verkligen! Proppfullt!

LOL, var lite för snabb när jag skrev där

Jag blir bara att tänka på IBM's ThinkCentre och hur de såg ut på P4 tiden

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Är jag en minoritet då jag säger att detta var ett av de fulaste jag någonsin sätt?
Ser att dom har försökt att göra den mer minimalistisk och inte så mycket gaming xxx360xxx lampor.
Men den är ju sned och jävlig!
Blä!!!

Permalänk
Medlem

Och vem vill ha sin kylning såhär?

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, radden på toppen var väl höjdaren på icke genomtänkt design. Vad är ingenjörerna i dag? För dåligt betalt kanske.

Permalänk
Medlem

Så större än Ncase M1 men lyckas ändå inte ha utrymme för en 240 AIO lösning inuti chassit.
Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

@Bakgrund:
Inte alls, varumärket ROG är inget annat än bokstäverna R O G ihop. Asus släpper sina intressanta produkter under ROG tyvärr. Inte fasen köper man det för Yeaaah republic of gamers!

Permalänk
Medlem

Vart sätter man nätaggregatet? Dum fråga men ser inte självklart ut...
I fronten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Oh, Lian Li gör ett snyggt chassi?

Skiljer väl visserligen inte så mycket från de övriga i deras sortiment förutom "lutningen" egentligen.

Permalänk
Medlem

ROG-certified chassi.. tack för det, nu går hela kvällen åt att torka upp spyan från tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happen:

ROG-certified chassi.. tack för det, nu går hela kvällen åt att torka upp spyan från tangentbordet.

Ja den där texten var ingen höjdare :/ Tyckte det såg ganska bra ut förutom det... Men behöver jag en certifiering utskriven på chassit för att maxa crysis?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Gillar inte att man sätter knapp och Uttag längst ner :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Lian-Li har inte släppt ett snyggt chassi sedan 1998, detta är inget undantag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lian-Li har inte släppt ett snyggt chassi sedan 1998, detta är inget undantag.

I beg to differ... mitt nya chassi (PC-O7S) tycker jag är tokfräscht.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så större än Ncase M1 men lyckas ändå inte ha utrymme för en 240 AIO lösning inuti chassit.
Bra jobbat!

Precis, det här är Ncase M1:s fulare och dummare kusin.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Vart sätter man nätaggregatet? Dum fråga men ser inte självklart ut...
I fronten?

Undrar jag med...
Men mindre viktigt då jag inte riktigt lockas av chassit iallafall

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

I beg to differ... mitt nya chassi (PC-O7S) tycker jag är tokfräscht.

Vi har alla olika smak men det viktiga är att du tycker ditt chassi är tokfräscht

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Är så besviken på Lian Li och arg på Asus..

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lian-Li har inte släppt ett snyggt chassi sedan 1998, detta är inget undantag.

Jag tycker att mitt (PC-A77F) är snyggt. De lysande fläktarna går att byta ut såklart om man inte gillar dem.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Men det där stämmer ju inte. Den där bilden har någon mekat till och lagt dit på djävulstyg.
Radiatorflänsarna är ju delvis intryckta t om.