Microsoft Windows 10 laddas ned utan användares tillåtelse

Permalänk
Medlem

Jag tycker den här artikeln andas sensationsjournalistik. Det var ingen hemlighet att w10 skulle komma som en valfri uppgradering till befintliga w7/8 ägare. Om man är det minsta intresserad av vad som installeras i ens dator så har man inte automatisk uppdatering aktivt. Nu valde microsoft att distribuera installationsfilerna på detta sätt och sweclockers och flertalet användare får det låta som att microsoft har brukat våld på sina användare. Kom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag tycker den här artikeln andas sensationsjournalistik. Det var ingen hemlighet att w10 skulle komma som en valfri uppgradering till befintliga w7/8 ägare. Om man är det minsta intresserad av vad som installeras i ens dator så har man inte automatisk uppdatering aktivt. Nu valde microsoft att distribuera installationsfilerna på detta sätt och sweclockers och flertalet användare får det låta som att microsoft har brukat våld på sina användare. Kom igen.

Fast Windows 10 är inte en uppdatering lika mycket som Skype var en kritisk uppdatering när de rullade ut det till sina företagskunder. Lika idiotiskt båda två.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FabriciusRex:

Jag tycker den här artikeln andas sensationsjournalistik. Det var ingen hemlighet att w10 skulle komma som en valfri uppgradering till befintliga w7/8 ägare. Om man är det minsta intresserad av vad som installeras i ens dator så har man inte automatisk uppdatering aktivt. Nu valde microsoft att distribuera installationsfilerna på detta sätt och sweclockers och flertalet användare får det låta som att microsoft har brukat våld på sina användare. Kom igen.

Du får nog prata för dig själv där. Jag är inte ett skvatt intresserad av att hålla reda på vilka uppdateringar som kommer, klart att jag vill ha säkerhetsuppdateringar automatiskt, det är bara god datorhygien.

Däremot vill jag välja själv om/när jag uppgraderar till ett nytt OS med allt vad det för med sig. Utan att behöva käfta med Microsoft. Tack.

Permalänk
Medlem

@Commander: Men om man har automatiska uppdateringar påslaget så har man i praktiken gett microsoft grönt ljus att installera uppgraderingar och annat som de väljer. Så vem är det man ska vara arg på egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Commander: Men om man har automatiska uppdateringar påslaget så har man i praktiken gett microsoft grönt ljus att installera uppgraderingar och annat som de väljer. Så vem är det man ska vara arg på egentligen?

Umh låt mig se, Microsoft?
En kritisk uppdatering är inte Skype. Likaså som Windows 10 inte är en uppdatering. Finns en anledning man har olika nivåer på uppdateringar just för att få exempelvis kritiska först medans mindre viktiga uppdateringar senare. Windows 10 är inte med på den skalan ens, störde mig som bara den när man körde preview och den uppdaterade hela builden när man hade automatiska uppdateringar på.

Likaså att behöva koppla ur nätverksladden för man vill rensa drivrutiner är.....frustrerande.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

@Commander: Men om man har automatiska uppdateringar påslaget så har man i praktiken gett microsoft grönt ljus att installera uppgraderingar och annat som de väljer. Så vem är det man ska vara arg på egentligen?

Och den här uppdateringen installeras inte ens automatisk. Den bara finns där.

Skrivet av anon214822:

Javisst, det är klart det blir tungt när mycket skall till många men varför hålla på med ett kö-system? Går det fortare då? Man flyttar ju bara runt folks nedladdningar efter någon annan algoritm än vanligt. Varför inte köra som alla andra? Med 1000 per sekund så får du ut 86 miljoner på ett dygn. Räckte inte det? Det tog en månad att komma upp till 75 miljoner nedladdningar så man hade tydligen mycket mer kapacitet än man behövde. Kanske därför man kör ut filerna även till de som inte bett om det.

75 miljoner är installationer. Windows 10 som installationsfiler kan nu ligga ute hos 500-600 miljoner Windowsdatorer om jag räknar lågt. Vi vet att 89% av alla som kör Windows 7 använder sig av automatiska uppdateringar. För Windows 8 och nyare är det över 96%.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Och den här uppdateringen installeras inte ens automatisk. Den bara finns där.

Det kan sluta dåligt när man accepterar allt i ett förhållande.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@strejf

Till skillnad från dina vänner och släktingar så kanske inte alla vill eller har behov av att uppgradera till Windows 10. Jag känner flera som är noviser på datorer som har mer eller mindre mot sin vilja fått Windows 10 installerat och fått problem med ett helt nytt gränssnitt, nya standardprogram för t.ex. bilder, ett uselt OneDrive, krånglande drivrutiner och skrivare osv.

Windows 10 går inte att jämföra med en uppdatering eller ett service pack när det innebär så stora förändringar. När dessutom vissa funktioner verkligen försämras så tycker jag att det är fel av Microsoft att ge användare intrycket av att det handlar om en uppdatering som bara kommer att göra datorn bättre.

Permalänk
Medlem

Tack tack
Verkar funka (än så länge) att bara avinstallera KB3035583

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är ju inte alla som är som oss.
D v s entusiaster inom Datorhårdvara & mjukvara.
Många "vanliga" är valet att automatiskt ladda hem uppdateringar till sin Windows-version.

Själv har jag haft ett mindre helvete, p g a att släktingar/vänner/arbetskompisar ringer/skriver akut och undrar vad som händer!

Har just nu i denna stund:

6st Laptops och 3st torn som ska fixas.

Erik på jobb t e x har haft "automatiskt ladda hem uppdateringar till sin Windows-version" men flippade totalt, började sparka in dörrar o skit, ställde sig i trädgården och bara skrek

Nä, jag förstår Erik, vill man ha det som det alltid varit, så skall det bara vara så, punk!!

Kan ni inte förstå det, ja då tycker jag synd om er.

Hehe, påminner om häromdagen när farsan ringde upp och ville ha hjälp då hans telefon tydligen ska ha krävt att han skaffar ett gmail konto och hur datorn i källaren får meddelanden om att Windows 7 är uråldrigt och måste uppdateras. Helt för jävligt, sa han, hur allt vad Apple, Google och andra skitföretag bara tror att man ska fatta hur allt fungerar idag - "Vi lekte med kottar och stenar när jag var liten", sa han med stor frustration i rösten.
Allt han hade tänkt göra var att sätta sig och föra över bilderna från morsans iPhone till datorn men numera tycks ju tydligen inte telefonen synas som flyttbar disk i Windows.

Så nu vet jag vad som väntar nästa gång man hälsar på sina föräldrar - återigen rensa upp systemen och ta bort en massa skräp som inte har där att göra, samt se till att allt är korrekt uppdaterat. Har dock ändå tänkt ordna Windows 10 åt dem just pga att de flesta sådana här grejer är till stor del automatiserat. Lyckligtvis är föräldrarna ändå inte rädda eller emot att ge sig på ny teknik men de tycks finna det stressande med alla program som tjatar om att uppdateras och när det kommer meddelanden som de inte helt förstår - de vill bara att det ska fungera av sig självt utan handpåläggning.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av ASBR:

Tack tack
Verkar funka (än så länge) att bara avinstallera KB3035583

Testa och gör en sökning i registret på GWX...

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zicsoen:

Hehe, påminner om häromdagen när farsan ringde upp och ville ha hjälp då hans telefon tydligen ska ha krävt att han skaffar ett gmail konto och hur datorn i källaren får meddelanden om att Windows 7 är uråldrigt och måste uppdateras. Helt för jävligt, sa han, hur allt vad Apple, Google och andra skitföretag bara tror att man ska fatta hur allt fungerar idag - "Vi lekte med kottar och stenar när jag var liten", sa han med stor frustration i rösten.
Allt han hade tänkt göra var att sätta sig och föra över bilderna från morsans iPhone till datorn men numera tycks ju tydligen inte telefonen synas som flyttbar disk i Windows.

Så nu vet jag vad som väntar nästa gång man hälsar på sina föräldrar - återigen rensa upp systemen och ta bort en massa skräp som inte har där att göra, samt se till att allt är korrekt uppdaterat. Har dock ändå tänkt ordna Windows 10 åt dem just pga att de flesta sådana här grejer är till stor del automatiserat. Lyckligtvis är föräldrarna ändå inte rädda eller emot att ge sig på ny teknik men de tycks finna det stressande med alla program som tjatar om att uppdateras och när det kommer meddelanden som de inte helt förstår - de vill bara att det ska fungera av sig självt utan handpåläggning.

Jag löste det genom att aldrig koppla upp datorn till nätet. Min mamma kan knacka sina texter, skriva ut i så många exemplar hon vill samt föra över sina bilder. Bankaffärer och brev sköter hon med papper som hon alltid har gjort. En gammal XP-dator som alltså är fullständigt underhållsfri. Inga uppdateringar alls på typ 10 år. Man skall hålla det enkelt. Lugnast för alla, särskilt för mamma. Den dagen hon vill surfa skaffar jag en surfplatta till henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kanske har missat artiklarna runt om i världen, bland annat på Sweclockers om hur mycket data det handlar om?

http://www.sweclockers.com/nyhet/20870-microsofts-lansering-a...

"Enligt molntjänstanalytikern Dan Rayburn på konsultbolaget Frost & Sullivan är lanseringen av Windows 10 en hård karamell för deltagarna i Microsofts distributionsnätverk, där bland annat jättarna Akamai, Limelight och Level 3 ingår. Redan under tisdagens förladdning konsumerades en sammanlagd bandbredd på uppemot tio terabit per sekund.

Det jämförs mot konkurrenten Apples mest populära direktsända presskonferenser, där den största spiken uppmätte 8 Tb/s. Dan Rayburns prognos är dock att Microsoft kan komma att tangera 40 Tb/s under de närmaste dagarna. Det motsvarar över 1 000 nedladdningar av Windows 10 – i sekunden."

Men MS kapar ju även varje maskin W10 installeras på och utnyttjar den likt ett torrent-nätverk om du glömt?
Att dela med sig av W10 till "alla andra på internet" typ var ju ikryssat om man inte aktivt själv gick in o ändrade... Hur många av Svenne Svensson´s maskiner står inte o tuggar med detta aktiverat fortfarande tror du?

Jag såg personligen fram emot W10 efter totalfloppen med W8/8.1, det skulle bli så bra, det skulle lyssnas på användarna och det skapades ett stort nätverk av entusiaster som fick testa och ge feedback. Man fick känslan att äntligen gör de rätt, de lyssnar på användarna och gör ett OS folk vill ha.....
Hade de bara gett faan i att implementera allt detta spioneri samt kört med schysta metoder för att få ut den färdiga produkten så hade de garanterat lyckats. Nu ger jag det 50/50 om det kommer floppa eller......
Det är faktiskt inte mycket fel på själva W10, allt "fjårtis-trams" går att välja bort för oss vuxna om man så önskar. Jag tycker det är synd att de ska använda metoder som får många att bli förbannade.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Umh låt mig se, Microsoft?
En kritisk uppdatering är inte Skype. Likaså som Windows 10 inte är en uppdatering. Finns en anledning man har olika nivåer på uppdateringar just för att få exempelvis kritiska först medans mindre viktiga uppdateringar senare. Windows 10 är inte med på den skalan ens, störde mig som bara den när man körde preview och den uppdaterade hela builden när man hade automatiska uppdateringar på.

Likaså att behöva koppla ur nätverksladden för man vill rensa drivrutiner är.....frustrerande.

Microsoft hade uppenbarligen en annan åsikt än många av sina användare om vad som kunde distribueras ut via windows update.

Gällande att rensa drivrutiner. Vet att det var ett gissel i w7 att göra en ren installation av gpu drivrutiner då windows envisades med att installera en äldre, icke önskvärd sådan om OS:et upptäckte att det saknades.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

75 miljoner är installationer. Windows 10 som installationsfiler kan nu ligga ute hos 500-600 miljoner Windowsdatorer om jag räknar lågt. Vi vet att 89% av alla som kör Windows 7 använder sig av automatiska uppdateringar. För Windows 8 och nyare är det över 96%.

Så man körde ut ungefär 10x fler installationsfiler än vad folk behövde därför att det krävde så mycket bandbredd att man var tvungen att införa ett kö-system. Rätt uppfattat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Så man körde ut ungefär 10x fler installationsfiler än vad folk behövde därför att det krävde så mycket bandbredd att man var tvungen att införa ett kö-system. Rätt uppfattat?

Exact den poängen

75milljoner på 1 månad ger 28st i sekunden i genomsnitt om jag räknar rätt, det borde inte krävas nått så avancerat system att hantera?? En del skillnad på 1000 och 28

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Jag löste det genom att aldrig koppla upp datorn till nätet. Min mamma kan knacka sina texter, skriva ut i så många exemplar hon vill samt föra över sina bilder. Bankaffärer och brev sköter hon med papper som hon alltid har gjort. En gammal XP-dator som alltså är fullständigt underhållsfri. Inga uppdateringar alls på typ 10 år. Man skall hålla det enkelt. Lugnast för alla, särskilt för mamma. Den dagen hon vill surfa skaffar jag en surfplatta till henne.

Ja, nu spelar ju dock farsan lite WoW emellanåt samt lite andra spel och morsan hänger på blocket dag in och dag ut. Så en dator utan nätåtkomst är bara att glömma. Mina föräldrar gillar som sagt ny teknik och är inte så rädda för att ge sig på något nytt men de blir stressade och tror att de gjort något knasigt när diverse program och operativsystem ploppar upp meddelanden om att de ska installera uppdateringar och/eller annat.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Testa och gör en sökning i registret på GWX...

Ja den får två träffar, "(Standard)" och "CurrentNotificationCount".
Vad kommer de ställa till med i framtiden menar du?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kasken:

Men MS kapar ju även varje maskin W10 installeras på och utnyttjar den likt ett torrent-nätverk om du glömt?
Att dela med sig av W10 till "alla andra på internet" typ var ju ikryssat om man inte aktivt själv gick in o ändrade... Hur många av Svenne Svensson´s maskiner står inte o tuggar med detta aktiverat fortfarande tror du?

Jag såg personligen fram emot W10 efter totalfloppen med W8/8.1, det skulle bli så bra, det skulle lyssnas på användarna och det skapades ett stort nätverk av entusiaster som fick testa och ge feedback. Man fick känslan att äntligen gör de rätt, de lyssnar på användarna och gör ett OS folk vill ha.....
Hade de bara gett faan i att implementera allt detta spioneri samt kört med schysta metoder för att få ut den färdiga produkten så hade de garanterat lyckats. Nu ger jag det 50/50 om det kommer floppa eller......
Det är faktiskt inte mycket fel på själva W10, allt "fjårtis-trams" går att välja bort för oss vuxna om man så önskar. Jag tycker det är synd att de ska använda metoder som får många att bli förbannade.

Nej du har missuppfattat funktionen. Windows 10 delas inte med peer to peer. Det är endast Windowsuppdateringar som delas med peer to peer efter installation av Windows 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Även du vet inte skillnaden mellan uppdatering och UPPGRADERING.

Uppdatering:
- Buggfixar,
- Säkerhetsatgärder
-allmäna patchar av nuvarande systemet, installerat pa HDD:n
-uppdatering av ett program som byter tex fran version 4.2 till version 4.3

Uppgradering:
-Installation av ett helt nytt Operativsystem (OS)
-Programversion som bytt fran tex version 4.5 till version 5.0 med kanske totalt nytt gränssnitt, API för Plug-Ins osv.
kanske tom med krav pa att betala denna UPPGRADERING.

Nej nu väljer du själv vad ord ska betyda. Blir så trött på folk som ska ha sina egna definitoner av ord. En uppdatering betyder kort och gott uppdaterad programvara, om man pratar om data. Där ingår fixar för tidigare fel, tillägg men även utbyte av en fil eller flera filer. Uppdatering har alltså inte en så specifik definition som uppgradering har. Alltså kan du inte säga att uppdatering inte är att gå från W8 till W10 t.ex. Då det faktiskt är en uppdatering av programvaran

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Nej nu väljer du själv vad ord ska betyda. Blir så trött på folk som ska ha sina egna definitoner av ord. En uppdatering betyder kort och gott uppdaterad programvara, om man pratar om data. Där ingår fixar för tidigare fel, tillägg men även utbyte av en fil eller flera filer. Uppdatering har alltså inte en så specifik definition som uppgradering har. Alltså kan du inte säga att uppdatering inte är att gå från W8 till W10 t.ex. Då det faktiskt är en uppdatering av programvaran

Microsoft själva skiljer på uppdatering och uppgradering. Att gå från Win 8 till 10 är deras terminologi en uppgradering och inte en uppdatering. Sedan använder man Windows Update för att skicka ut en uppgradering, dock ej installera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej du har missuppfattat funktionen. Windows 10 delas inte med peer to peer. Det är endast Windowsuppdateringar som delas med peer to peer efter installation av Windows 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Men du och ett par andra har ju skrikit er hesa om att W10 är en uppdatering likt alla andra, det var ju ingen skillnad?

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Nej nu väljer du själv vad ord ska betyda. Blir så trött på folk som ska ha sina egna definitoner av ord. En uppdatering betyder kort och gott uppdaterad programvara, om man pratar om data. Där ingår fixar för tidigare fel, tillägg men även utbyte av en fil eller flera filer. Uppdatering har alltså inte en så specifik definition som uppgradering har. Alltså kan du inte säga att uppdatering inte är att gå från W8 till W10 t.ex. Då det faktiskt är en uppdatering av programvaran

Ska man vara petig och endast gå efter ordens definitioner så är Windows 10 en "uppgradering" och inte "uppdatering".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kasken:

Men du och ett par andra har ju skrikit er hesa om att W10 är en uppdatering likt alla andra, det var ju ingen skillnad?

Det är en annan diskussion och har inget med hur den där funktionen som han missuppfattat att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Vad är det du egentlige påstår:

- att Windows 7 redan är så bedrövligt osäkert att alla måste gå över till Windows 10?
- att MS trots löfte om support till år 2020 inte kommer att klara av uppgiften?
- att Windows 7 efter flera års patchning har fler säkerhetshål än vad >2GB komprimerad data för uppdatering har?

För att kasta in en brinnande fackla ironi i diskussionen, borde ju i så fall det komma en uppdatering som tvingade över användarna till andra än Microsofts operativsystem. Dina argument går i den linjen, än om du nog inte avsåg det.

Vill väl få bort alla pirat windows 7 som finns ute..
Undrar hur många som skriver i denna tråd som faktiskt sitter på en genuin windows och inte någon tpb utgåva??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Uttjatat men visst jag hänger på

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.635810/microsoft-infor-sparn...

Dock lättare att undvika men principen finns där

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är en annan diskussion och har inget med hur den där funktionen som han missuppfattat att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, så vänta nu.

Innan man "uppgraderar" från W7 till W10 så kan trafiken helt blandas ihop med vanliga "uppdateringar" för det är egentligen samma sak?

Men efter att man installerat W10 så börjar MS helt plötsligt skilja på "uppdateringar" och "uppgraderingar"

Mycket märkligt.

Ursäkta mig om jag inte tror ett skit på vad MS säger ang detta...

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kasken:

Ok, så vänta nu.

Innan man "uppgraderar" från W7 till W10 så kan trafiken helt blandas ihop med vanliga "uppdateringar" för det är egentligen samma sak?

Men efter att man installerat W10 så börjar MS helt plötsligt skilja på "uppdateringar" och "uppgraderingar"

Mycket märkligt.

Ursäkta mig om jag inte tror ett skit på vad MS säger ang detta...

Allt jag sa var att han missuppfattat hur funktionen fungerade. Den andra diskussionen är för mig totalt ointressant, speciellt nu när jag skriver på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av fermia:

Uttjatat men visst jag hänger på

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.635810/microsoft-infor-sparn...

Dock lättare att undvika men principen finns där

Ja. Medveten om att det är "uttjatat" men det bör fram om och om igen så det når ut till så många som möjligt.
Det är upp till var och en att bilda sig sin egna uppfattning om det hela:)

Håller med om länken du bifogade. Enklare att undvika i 7:an och 8:an. Finns dock där om man inte ser upp

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU