Regeringen föreslår hemlig dataavläsning, mer kameraövervakning och biometri i pass

Permalänk
Medlem

Finns det någon statistik som visar vilka partier inom regeringen stödjer detta (Förutom S och MP)? Så man vet vart rösten ska gå.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Skillnaden blir att de då får data från den dagen de tar makten, inte från den dagen övervakningen tillåts.

Sen har jag inte förstått om regeringen vill ha en övervakning på alla eller bara på misstänkta brottslingar. Lika tydligt som vanligt från Löfvens sida.

Nej, inte alls. De har bara data från den dagen de valt ut en specifik övervakning. Detta handlar inte om massövervakning, det handlar om att installera trojaner på ett fåtal misstänkta datorer. Motsvarar att avlyssna en telefonledning, det sparas inte massvis med trafik från miljoner datorer.

Skrivet av Friterad:

Har dock mer att göra med att man inte vill att landet ska gå mot en polisstat. Bara för att det kanske införs massövervakning av goda skäl idag betyder inte att dom används för det imorgon

Det handlar inte om massövervakning. Det handlar om rätten att avlyssna en specifik dator medelst en trojan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kameraövervakningen där, förhindrar många brott som annars blivit olösta.

Tror du utan avsikt beskrev det ganska bra där hur det tyvärr funkar. Kameraövervakningen här i UK förhindrar tyvärr inte att bråtten begås. Men det hjälper till att lösa några av dem.

Det är väldigt mycket mer problem med droger, beteende och framförallt alkohol här. Kulturen, t.ex ett mycket mer segregerat klasssamhälle är väldigt annorlunda i UK jämfört med i Sverige.

Kameror i Sverige på samma sätt som I UK tror jag inte på. Mer ippstyrd kameraövervakning på specifika platser i Sverige har jag dock inga problem med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Avstängd

Menar den här *bort* allvar?

Vafan kommer det göra för skillnad om man inför massövervakning av svenskar när svenskar inte är problemet?

§1/olämpligt språkbruk /moderator
Permalänk
Entusiast

"Vi har varit naiva."
Nej Svetsarn', du har varit naiv.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jahapp, då har då äntligen vår statsledare bestämt sig för att tala till folket i denna kris.

Hans budskap:
1. Vi har varit naiva!
No shit Sherlock!! Men värre ändå...ni har helt ignorerat, om inte smutskastat de som påtalat risken för det vi ser nu!!

2. Vi måste avlyssna Viber och Skype..(svammel svammel)
Really, REALLY? Javisst Steffe, för terrorister sitter och skypar med en fika och skickar smileys tillvarandra när de planerar att spränga upp folk..!?

3. Vi måste ha ett politiskt samarbete nu och sluta käbbla.
BRA Steffe, skitbra!!!

4. Vi har bjudit in V och Allliansen för samtal runt detta...
Inte SD alltså? Det enda partiet som har försökt att lyfta upp den här frågan på bordet som ni häcklat hela vägen. Här står du och säger att ni har varit naiva, ska sluta käbbla och börja samarbeta och så FORTSÄTTER du med käbblet själv!

Hur han kan vara en statsledare är för mig en gåta. En outbildad tölp som tagit sig hit antingen som marionett eller helt enkelt för att majoriteten av sossarna går på hans hemmasnickrade floskeldefinitioner. "Innovationskatapult".., suck! Innovera dig själv istället Steffe! Släpp verktygslådan och kom in i nutiden!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och alla är livrädda för övervakningssamhället. Ändå delar man med sig av de mest intima saker till Google, Apple och Microsoft.

Lite ordning och reda får det vara, under kalla kriget när folk fortfarande hade riktigt krig i minnet så var man inte lika bortskämd. Att Säpo då skulle ha rätten att öppna post, avlyssna telefoner eller avlyssna misstänkta hem var det inte mycket bråk om.
Om det kommer någon totalitär regim till makten som skulle utnyttja trafikavlyssningsrättigheter till att kontrollera medborgare så gör de det med eller utan sådana här paragrafer.

Sant, men det är till viss del skillnad på företag och stater. Håller med @Friterad att man inte vill gå mot en polisstat.

Skrivet av Aleshi:

Nej, inte alls. De har bara data från den dagen de valt ut en specifik övervakning. Detta handlar inte om massövervakning, det handlar om att installera trojaner på ett fåtal misstänkta datorer. Motsvarar att avlyssna en telefonledning, det sparas inte massvis med trafik från miljoner datorer.

Det handlar inte om massövervakning. Det handlar om rätten att avlyssna en specifik dator medelst en trojan.

Och hur exakt vet vi att det endast blir ett "fåtal" Och tas trojanerna bort sen? Introducerar trojanerna nya håll som varken OS-leverantören eller någon annan kan täppa till sen?

"Nej, tyvärr så kan vi inte hjälpa dig här på "OS-leverantörens" support för att du har en statlig trojan som har orsakat detta..."

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Jahapp, då har då äntligen vår statsledare bestämt sig för att tala till folket i denna kris.

Hans budskap:
1. Vi har varit naiva!
No shit Sherlock!! Men värre ändå...ni har helt ignorerat, om inte smutskastat de som påtalat risken för det vi ser nu!!

2. Vi måste avlyssna Viber och Skype..(svammel svammel)
Really, REALLY? Javisst Steffe, för terrorister sitter och skypar med en fika och skickar smileys tillvarandra när de planerar att spränga upp folk..!?

3. Vi måste ha ett politiskt samarbete nu och sluta käbbla.
BRA Steffe, skitbra!!!

4. Vi har bjudit in V och Allliansen för samtal runt detta...
Inte SD alltså? Det enda partiet som har försökt att lyfta upp den här frågan på bordet som ni häcklat hela vägen. Här står du och säger att ni har varit naiva, ska sluta käbbla och börja samarbeta och så FORTSÄTTER du med käbblet själv!

Hur han kan vara en statsledare är för mig en gåta. En outbildad tölp som tagit sig hit antingen som marionett eller helt enkelt för att majoriteten av sossarna går på hans hemmasnickrade floskeldefinitioner. "Innovationskatapult".., suck! Innovera dig själv istället Steffe! Släpp verktygslådan och kom in i nutiden!!

1 Ord, Liberaler.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Avstängd

Väldigt tråkigt men samtidigt fullständigt förståeligt.
Dom måste ju, vad har dom för alternativ?
Det finns reella hotbilder och terroristintressen som måste tas på allvar och vi behöver strategier, metoder och verktyg för att förebygga och bekämpa detta.

Tråkigt att landet börjar gå på väg mot att bli en övervakningsstat.
Hade vi inte tagit in en massa, så hade vi inte behövt någon övervakning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Väldigt tråkigt men samtidigt fullständigt förståeligt.
Dom måste ju, vad har dom för alternativ?
Det finns reella hotbilder och terroristintressen som måste tas på allvar och vi behöver strategier, metoder och verktyg för att förebygga och bekämpa detta.

Tråkigt att landet börjar gå på väg mot att bli en övervakningsstat.
Hade vi inte tagit in en massa, så hade vi inte behövt någon övervakning.

Nu förstår jag inte, grunden till alla dessa problem ligger mitt framför oss, men istället för att täppa till det så förvärrar vi situationen med lösningar som "knappt" hjälper.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Inaktiv

Hycklaren Löfven påstår att vi varit naiva. Ironin bara flödar!

Permalänk
Medlem

@Aleshi: En kina platta som kör windows kostar en 500 kr på ebay, om jag skulle vilja göra något olagligt och komma undan hade köpt en hög sådana och bara kastat dem efter en dags arbete, polis osv hade alltså inte hunnit lägga in en trojan innan jag kastat den och är på nästa platta. De måste ju infektera den på något sätt, de måste lura personen ifråga att ladda hem rätt fil eller gå ut på rätt hemsida eller öppna rätt mail. Vad det gör är i princip att vi bara tvingar våra kriminella att bli mer tekniskt kunniga vilket öppnar upp för ännu mer sätt för dem att göra illdåd på.

Det är ingen effektiv metod som har fler hål än det durkslag som jag nu ska använda för att tömma min pasta ifrån vatten i...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Jahapp, då har då äntligen vår statsledare bestämt sig för att tala till folket i denna kris.

Hans budskap:
1. Vi har varit naiva!
No shit Sherlock!! Men värre ändå...ni har helt ignorerat, om inte smutskastat de som påtalat risken för det vi ser nu!!

2. Vi måste avlyssna Viber och Skype..(svammel svammel)
Really, REALLY? Javisst Steffe, för terrorister sitter och skypar med en fika och skickar smileys tillvarandra när de planerar att spränga upp folk..!?

3. Vi måste ha ett politiskt samarbete nu och sluta käbbla.
BRA Steffe, skitbra!!!

4. Vi har bjudit in V och Allliansen för samtal runt detta...
Inte SD alltså? Det enda partiet som har försökt att lyfta upp den här frågan på bordet som ni häcklat hela vägen. Här står du och säger att ni har varit naiva, ska sluta käbbla och börja samarbeta och så FORTSÄTTER du med käbblet själv!

Hur han kan vara en statsledare är för mig en gåta. En outbildad tölp som tagit sig hit antingen som marionett eller helt enkelt för att majoriteten av sossarna går på hans hemmasnickrade floskeldefinitioner. "Innovationskatapult".., suck! Innovera dig själv istället Steffe! Släpp verktygslådan och kom in i nutiden!!

För att vara någon som kritiserar Löfven för att vara en outbildad tölp så tycker jag inte du uttrycker dig speciellt väl. Det känns lite tragiskt att politiska diskussioner på forum som dessa ska dras ner på nivån av arga attacker och förolämpningar. Känns inte överdrivet värdigt eller konstruktivt.

Dessutom har du en väldigt simplistisk syn på SD-situationen eftersom partier i båda blocken inte vill samarbeta med dem, vilket gör det lättare att komma till överskridande diskussioner genom att inte ha med dem. Inget tyder heller på att de andra partierna nu vill enas om något som liknar SD:s målsättning i flyktingpolitiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

@Aleshi: En kina platta som kör windows kostar en 500 kr på ebay, om jag skulle vilja göra något olagligt och komma undan hade köpt en hög sådana och bara kastat dem efter en dags arbete, polis osv hade alltså inte hunnit lägga in en trojan innan jag kastat den och är på nästa platta. De måste ju infektera den på något sätt, de måste lura personen ifråga att ladda hem rätt fil eller gå ut på rätt hemsida eller öppna rätt mail. Vad det gör är i princip att vi bara tvingar våra kriminella att bli mer tekniskt kunniga vilket öppnar upp för ännu mer sätt för dem att göra illdåd på.

Det är ingen effektiv metod som har fler hål än en sil som jag nu ska använda för att tömma min pasta ifrån vatten i...

Jag antar dom vill åka över till USA och tvinga microsoft att utveckla versioner av Windows som svenska staten har kontroll över, och samtidigt betala flera miljoner till Microsoft för utveckling/support. Oavsett vad så ser jag inte hur detta gör någon skillnad, dom måste på nått sätt tvinga mjukvaru eller hårdvaru utvecklarna.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

För att vara någon som kritiserar Löfven för att vara en outbildad tölp så tycker jag inte du uttrycker dig speciellt väl. Dessutom har du en väldigt simplistisk syn på SD-situationen eftersom partier i båda blocken inte vill samarbeta med dem, vilket gör det lättare att komma till överskridande diskussioner genom att inte ha med dem. Inget tyder heller på att de andra partierna nu vill enas om något som liknar SD:s målsättning i flyktingpolitiken.

Vad har språkbruk med detta att göra?

Permalänk

Vad hjälpte det i Paris?
dom visste ju om det hela men ändå lyckades de inte förhindra det =/

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och alla är livrädda för övervakningssamhället. Ändå delar man med sig av de mest intima saker till Google, Apple och Microsoft.

Lite ordning och reda får det vara, under kalla kriget när folk fortfarande hade riktigt krig i minnet så var man inte lika bortskämd. Att Säpo då skulle ha rätten att öppna post, avlyssna telefoner eller avlyssna misstänkta hem var det inte mycket bråk om.
Om det kommer någon totalitär regim till makten som skulle utnyttja trafikavlyssningsrättigheter till att kontrollera medborgare så gör de det med eller utan sådana här paragrafer.

De har redan ganska långtgående befogenheter när det finns misstanke mot en enskild individ. Skillnaden då och nu är att man övervakar ALLA, inte bara specifika objekt.

Skrivet av skog1s:

Sorgligt att det skulle ta sådan tid för regeringen, att få till lite stake.

Kameraövervakning likt den som finns i England (vi är väl många som sett det på typ Discovery)
Tycker jag att vi skall ta till oss.

Kameraövervakningen där, förhindrar många brott som annars blivit olösta.
"Kameraövervakningsteamet" har kontakt med polis och ambulans/brandkår och kan dirigera till plats.

Jag tycker det känns tryggare att släppa ut min dotter, där det finns en hjälpande hand iallafall.

http://www.securityuser.com/se/tema.asp?id=1694

Och hur bra funkade UK's kameraövervakning mot bombningen i tunnelbanan och bussen? Inte så bra va?

Skrivet av Aleshi:

Nej, inte alls. De har bara data från den dagen de valt ut en specifik övervakning. Detta handlar inte om massövervakning, det handlar om att installera trojaner på ett fåtal misstänkta datorer. Motsvarar att avlyssna en telefonledning, det sparas inte massvis med trafik från miljoner datorer.

Det handlar inte om massövervakning. Det handlar om rätten att avlyssna en specifik dator medelst en trojan.

Du kommer att få se ändamålsglidning på detta, snart sitter antipiratbyrån och har rätt att installera trojaner högt och lågt. Jag ger det 2-3 år. Precis som det blivit med andra övervakningslagar, datalagringsdirektivet etc. Eftersom det inte ens hjälper att en självmordsbombare mailar polisen i förväg (Drottninggatan för några år sedan) så ska du nog inte inbilla dig att dom kan hitta nålar i höstacken. Borde vara ganska lätt att söka igenom inkommande mail på en myndighet kan jag tycka och där detektera liknande hotmail.

Dessutom lär inte metoden att installera trojaner vara så effektiv när buset redan lärt sig använda Tails t ex från skrivskyddat media...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Vad har språkbruk med detta att göra?

Jag anser att om man vill främja utbildning och kunskap så bör man kunna framföra sakliga poänger på ett bra sätt och dessutom undvika att sänka nivån till personangrepp och liknande. Det sänker trovärdigheten i många fall och diskussionerna får lätt ett fokus på annat än sakfrågorna.

Permalänk
Medlem

haha ja dom borde ha tänkt sig för när dom stog med öppna armar kom kom bara kom..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Kära regering terrorister använder inte internet de kör med digitala brevduvor typ usb minnen när de planerar ( det finns usb minnen som ser ut som papper )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

För att vara någon som kritiserar Löfven för att vara en outbildad tölp så tycker jag inte du uttrycker dig speciellt väl. Det känns lite tragiskt att politiska diskussioner på forum som dessa ska dras ner på nivån av arga attacker och förolämpningar. Känns inte överdrivet värdigt eller konstruktivt.

Dessutom har du en väldigt simplistisk syn på SD-situationen eftersom partier i båda blocken inte vill samarbeta med dem, vilket gör det lättare att komma till överskridande diskussioner genom att inte ha med dem. Inget tyder heller på att de andra partierna nu vill enas om något som liknar SD:s målsättning i flyktingpolitiken.

Där tycker jag nog att du har fel. Just nu funkar det ju så att SD kommer med några förslag - som givetvis genast totalsågas av samtliga andra partiet. 2-3 veckor senare kommer [sätt in valfritt parti] och presenterar förslaget som sitt eget. Då är samma förslag plötsligt PK...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Kanske bör finnas en IQ gräns eller dylikt för att vara partiledare. Fridolin och Lööf skulle genast bli utkastade.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är klart det förhindrar brott. Ju mer intrång på folks integritet man gör, desto svårare är det ju att göra brott. Med total övervakning skulle såklart inga brott kunna gå olösta.

Det finns gott om övervakningsexperter, som är för kameraövervakning generellt sett, som kritiserar England för vad de gör ur etisk synpunkt så jag ser hellre en mer nyanserad titt på hur det kan fungera än att bara köpa deras metod rakt av.

Så klart kan man skräddarsy sin egen metod, och göra det mycket bättre.

Så länge man förhindrar brott, är allt positivt.

Men det finns ju inte här ens! (jo jag vet, det finns, "övervakning" här som spelar in, och live på enstaka "viktiga platser" Men det finns ingen stor övervakningsenhet med centralenhet som övervakar, och har samband med 112 och som kan digerera till brott/olycka)

Så man borde kanske börja titta där, och ta till sig lärdom, då dom ligger långt fram i totalövervakning.

Vår egen "övervakning" är ju mest fartkameror

Helt sjukt när man tänker på det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Clint Eastwood:

Jahapp, då har då äntligen vår statsledare bestämt sig för att tala till folket i denna kris.

Hans budskap:
1. Vi har varit naiva!
No shit Sherlock!! Men värre ändå...ni har helt ignorerat, om inte smutskastat de som påtalat risken för det vi ser nu!!

2. Vi måste avlyssna Viber och Skype..(svammel svammel)
Really, REALLY? Javisst Steffe, för terrorister sitter och skypar med en fika och skickar smileys tillvarandra när de planerar att spränga upp folk..!?

3. Vi måste ha ett politiskt samarbete nu och sluta käbbla.
BRA Steffe, skitbra!!!

4. Vi har bjudit in V och Allliansen för samtal runt detta...
Inte SD alltså? Det enda partiet som har försökt att lyfta upp den här frågan på bordet som ni häcklat hela vägen. Här står du och säger att ni har varit naiva, ska sluta käbbla och börja samarbeta och så FORTSÄTTER du med käbblet själv!

Hur han kan vara en statsledare är för mig en gåta. En outbildad tölp som tagit sig hit antingen som marionett eller helt enkelt för att majoriteten av sossarna går på hans hemmasnickrade floskeldefinitioner. "Innovationskatapult".., suck! Innovera dig själv istället Steffe! Släpp verktygslådan och kom in i nutiden!!

Så jäkla RÄTT på alla punkter!

Anledningen till att sossarna valde svetsarn till sin ledare är helt enkelt för att de förstod att de behövde "en man från verkligheten".
De hittade en svetsare som engagerade sig i facket på sin arbetsplats, satte på han en kostym o gav han lite medieträning så va det klart.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Övervakning genom trojaner? Vad hade de tänkt att göra, skicka ut email från "banken" med word dokument med roliga makros? Eller räkning.exe bifogad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Där tycker jag nog att du har fel. Just nu funkar det ju så att SD kommer med några förslag - som givetvis genast totalsågas av samtliga andra partiet. 2-3 veckor senare kommer [sätt in valfritt parti] och presenterar förslaget som sitt eget. Då är samma förslag plötsligt PK...

SD:s målsättning är att stoppa invandringen helt. Det kommer inte vara vad partierna vill enas om och bara för att de blir mer restriktiva mot vad de varit tidigare betyder ju inte att de kommer tycka det är okej med den inställningen till invandring. Därav anser jag det väntat att SD inte blev inbjudna. Det ska generellt sätt mycket till ändå för att de övriga partierna ska samsas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så klart kan man skräddarsy sin egen metod, och göra det mycket bättre.

Så länge man förhindrar brott, är allt positivt.

Men det finns ju inte här ens! (jo jag vet, det finns, "övervakning" här som spelar in, och live på enstaka "viktiga platser" Men det finns ingen stor övervakningsenhet med centralenhet som övervakar, och har samband med 112 och som kan digerera till brott/olycka)

Så man borde kanske börja titta där, och ta till sig lärdom, då dom ligger långt fram i totalövervakning.

Vår egen "övervakning" är ju mest fartkameror

Helt sjukt när man tänker på det.

Din andra paragraf är inte något jag kan skriva under på. Som jag sade tidigare, man kan förhindra brott till en extremt hög grad om man övervakar sin befolkning i allt de gör. Det måste finnas någon gräns där integritet och övrigt välmående får stå emot brottsbekämpning.

Var gränsen går är ju subjektivt och det finns de som snarare tycker att FRA och annat är sjukt, snarare än bristen på ytterligare övervakning.

Själv är jag inte emot kameraövervakning på en del offentliga platser, men England har gått över gränsen. Vad jag minns så har Sverige mindre problem med våldsbrott osv än England trots detta.

Permalänk
Medlem

Hm, skulle det kunna drivas av något i stil med detta, månne?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

terrorister som planerar sina dåd i skype och fb... reform tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

SD:s målsättning är att stoppa invandringen helt. Det kommer inte vara vad partierna vill enas om och bara för att de blir mer restriktiva mot vad de varit tidigare betyder ju inte att de kommer tycka det är okej med den inställningen till invandring. Därav anser jag det väntat att SD inte blev inbjudna. Det ska generellt sätt mycket till ändå för att de övriga partierna ska samsas.

Nu finns det ju motsättningar mellan andra partier också utan att de för den skulle fryser ut varandra. SD tjänar på att de blir uteslutna, jag tror att de får flera väljare tack vare det. Övriga partier fattar inte att vi inte kan ta emot hur många som helst. Svängdörrar vid gränsen funkar inte, vare sig ekonomiskt eller säkerhetsmässigt - vilket nu visar sig.

Det är ju bättre att fokusera på att hjälpa de som faktiskt behöver hjälp än att välkomna krigsförbrytare och lycksökare. Kan inte vara jättekul att komma som flykting bara för att inse att de som dom flytt ifrån är precis lika välkomna... Är det humant?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX