Vad vi vill ha till Battlefield 5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Project Reality eller Squad kanske kan vara något då?

Jo tack, måste få i gång headset bara. Blir ju kickad när en inte kan prata och det är alla i PR mycket konsekventa på märkte jag. Funkar inte bra med ett studiokort...

Squad måste kollas upp?

Gillar ju inte att man förstört BF och gjort om det till något annat...Än det skall vara.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jo tack, måste få i gång headset bara. Blir ju kickad när en inte kan prata och det är alla i PR mycket konsekventa på märkte jag. Funkar inte bra med ett studiokort...

Squad måste kollas upp?

Gillar ju inte att man förstört BF och gjort om det till något annat...Än det skall vara.

Squad är standalone spelet från utvecklarna av Project Reality, det är dock inte färdigt än.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Första världskriget DLC hade varit kul

Permalänk
Medlem

WWI eller WWII

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt på att det blir WW2 eller för de som skriver WW1. Ni kan föreställa er själva hur de ska kunna implementera saker som "måste" vara med i dagens stora spel så som cuztomisation på vapen (Sikten, tillbehör etc), karaktär, fordon (WW1 hade ju mycket fordon..) emblem och det.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en liten mini analys ang BF5 och satsade mina kort på BF:Vietnam. Nu verkar det som att det kommer bli ett BF:WW1
Det låter verkligen som ett riskabelt projekt. Jag hade önskat att det blivit ett WW2 tema men jag byggde min analys på hur EA och Dice "tänker".
De har själva lovat att det aldrig kommer bli ett WW2 tema.

I vilket fall som helst så tror jag att ett WW1 Battlefield kommer bli otroligt tråkigt. Tyvärr..
WW1 är ett "tråkigt" krig och att bygga ett spel på det är svårt. Verdun är ett bra WW1 spel och det räcker.
Vi får se vad som händer men jag tror att detta spelet kommer bli som hardline och star wars. Folk köper det, spelar och sedan slutar efter någon månad.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 Vietnam är lätt det bästa BF som har gjorts. Ge mig en remake på det.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Ett spel som lanseras i ny upplaga en gång per år/varannat år kommer aldrig slå igenom på riktigt som en eSport-titel. Titta ex. på scenen inom Dota 2, LoL, CS och jämför sedan med ex. FIFA och CoD.

Fast CoD har en rätt stor e-sport community.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är du seriös nu? 4-6 år!!
Om 6 år är jag 55 år!!! Kan man gilla fps shooters då?!!!!!

Jag är 54 i sommar och spelar fortfarande spel. Man spelar så länge man tycker det är kul. Nu gillar jag inte BF men det är ju en helt annan sak det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast CoD har en rätt stor e-sport community.

Problemet med e-sport inom Battlefield är att de inte tar det på allvar. De bestämmer sig helt enkelt att nu jävlar ska battlefield bli ett e-sport spel men under utvecklingen av spelet ägnar det ingen tid åt att bygga en bra grund för en kommande e-sport scen.

Saker som är ett måste inom BF E-sport är att:
Man balanserar kartor inkl. vapen EFTER man valt att lanserar dem.
Skaffar en fungerande spec-cam och gärna möjl. till att ladda ner sina spelade matcher
Det viktigaste av allt. Ett ranking system.
Alla DLC = Free DLC. Splitta inte community
Re-work klasser där alla klasser måste vara användbara i ett kommande e-sport. Snipers, engineers, assaults etc. Dessutom så skall inga extra regler förekomma. typ "banna detta vapen, detta och detta". Allt måste kunna regleras genom "server rules - settings" där man gör en limit på hur många granater, c4 man kan plocka upp för att unnvika explosion spam osv.

Permalänk
Medlem

Min första känsla kring WW1 är positiv, men sen när man tänker efter lite så är det nog väldigt svårt att bygga ett klassiskt "Battlefield"-spel kring en era där 90% av alla soldater använder boltaction vapen. Glöm helautomatiska vapen som bärs av soldater, möjligtvis finns det stationära MG's, men det är i regel allt i helautomatisk väg vi kommer att komma i ett WW1 spel.

Ska man titta tidsmässigt så är ju WW2 den epok som det skulle kunna bli, dock tror jag mer att det kommer handla om en förgrening av kalla kriget, och/eller kanske Nord Korea som går apeshit (värt att notera att NK har ju faktiskt nyligen bombtestat en vätebomb).

En annan sak som också är värt att notera (om det nu inte är ett rykte) så ska ju nästa BF heta Battlefield 5: Armageddon, och då känns det ju som att atombomber står för den apokalypsen.

Permalänk
Medlem

10721a"]
Min första känsla kring WW1 är positiv, men sen när man tänker efter lite så är det nog väldigt svårt att bygga ett klassiskt "Battlefield"-spel kring en era där 90% av alla soldater använder boltaction vapen. Glöm helautomatiska vapen som bärs av soldater, möjligtvis finns det stationära MG's, men det är i regel allt i helautomatisk väg vi kommer att komma i ett WW1 spel.

Ska man titta tidsmässigt så är ju WW2 den epok som det skulle kunna bli, dock tror jag mer att det kommer handla om en förgrening av kalla kriget, och/eller kanske Nord Korea som går apeshit (värt att notera att NK har ju faktiskt nyligen bombtestat en vätebomb).

En annan sak som också är värt att notera (om det nu inte är ett rykte) så ska ju nästa BF heta Battlefield 5: Armageddon, och då känns det ju som att atombomber står för den apokalypsen.
[/quote]

Armageddon är bara en ren spekulation. Finns inget bevis på det. Endast fans.
Finns inga konkreta bevis på att NK har sprängt en vätebomb.
Håller med om resten

Permalänk
Medlem

Allt annat än MW i BF5 vore ju märkligt. Om det nu är BF5 som kommer i höst dvs. Är det ett BF1942 eller ett BF1917 motsv. så kan jag köpa att det är en annan setting. Men skulle verkligen inte vilja ha varken det ena eller det andra. Luftanfall med propellerplan och zeppelinare? Nej tack.. Skulle det vara ett nytt 2142 så skulle det också kännas MEH. Nej jag röstar för ännu mer realism och ännu mer realistisk fysik i ett MW spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

Armageddon är bara en ren spekulation. Finns inget bevis på det. Endast fans.
Finns inga konkreta bevis på att NK har sprängt en vätebomb.
Håller med om resten

Ah jag misstänkte att det (Armageddon) kanske bara var ett rykte.

True, men det gör inte så mycket att NK inte sprängt en på riktigt. Det blir ju lätt att spinna vidare en story för DICE menar jag, där NK är "the new bad guy" med tendenser att skicka bomber lite hej vilt.

En annan sak som skulle kunna minska chanserna för ett nytt WW2 spel är ju att ett spel i WW2-era så måste man ju följa en story som redan sagts hundra gånger om. För mig spelar det dock ingen roll, men kanske inget DICE/EA är sugna på att göra.

Permalänk
Medlem

Vad som helst förutom kalla kriget eller nutid!

WW2 skulle falla mig bäst i smak nu då det är en extrem brist på ww2 shooters atm.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

Problemet med e-sport inom Battlefield är att de inte tar det på allvar. De bestämmer sig helt enkelt att nu jävlar ska battlefield bli ett e-sport spel men under utvecklingen av spelet ägnar det ingen tid åt att bygga en bra grund för en kommande e-sport scen.

Saker som är ett måste inom BF E-sport är att:
Man balanserar kartor inkl. vapen EFTER man valt att lanserar dem.
Skaffar en fungerande spec-cam och gärna möjl. till att ladda ner sina spelade matcher
Det viktigaste av allt. Ett ranking system.
Alla DLC = Free DLC. Splitta inte community
Re-work klasser där alla klasser måste vara användbara i ett kommande e-sport. Snipers, engineers, assaults etc. Dessutom så skall inga extra regler förekomma. typ "banna detta vapen, detta och detta". Allt måste kunna regleras genom "server rules - settings" där man gör en limit på hur många granater, c4 man kan plocka upp för att unnvika explosion spam osv.

Fast DLC är väl egentligen inget problem gällande e-sport i Battlefield eller något annat spel heller för den delen? Nu vet jag inte hur det var innan BF3 men i just BF3 och BF4 körs väl endast originalmaps och även vapen ifrån DLC är bannade.

Det var dessutom inte själva grejen om BF kan bli ett stort tävlingsspel utan mer ett svar angående personen som skrev att ett spel inte kunde bli stort inom tävlingscenen för att det släpptes för ofta, och där tog han CoD som ett exempel.

Jag tycker personligen att det vore riktigt trevligt ifall det kunde bli ett riktigt tävlingsspel men jag har samtidigt svårt att se det hända med tanke på hur många fler casualspelarna är. Där är väl egentligen CoD något som lyckas med men i de senaste CoD-spelen jag kört så känns banorna alltför mycket gjorda för competitive än casual t.ex.

Resten du skrev instämmer jag med dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det, men hoppas INTE det blir som Battlefront , dött redan... Hoppas de inte rushar ut det och sen finns det ingen kontent alls...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ser fram emot det, men hoppas INTE det blir som Battlefront , dött redan... Hoppas de inte rushar ut det och sen finns det ingen kontent alls...

Har aldrig varit ett fan utav Starwars så vet inte hur mycket olika vapen som fanns i dom filmerna. Men kan inte det vara en anledning att Disney inte ville att det skulle bli något extra hokus pokus? I Hardline däremot var det väldigt lite vapen även om det säkerligen fanns möjligheten att göra fler och det är nog en bättre jämförelse än Battlefront.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Proffsmobbare

Släpp loss en väldig massa spelare i en enorm, tät djungel. Det hade jag köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har aldrig varit ett fan utav Starwars så vet inte hur mycket olika vapen som fanns i dom filmerna. Men kan inte det vara en anledning att Disney inte ville att det skulle bli något extra hokus pokus? I Hardline däremot var det väldigt lite vapen även om det säkerligen fanns möjligheten att göra fler och det är nog en bättre jämförelse än Battlefront.

Problemet där är nog inte vapen, jag tycker att variationen var så jäkla dålig. Det finns i grunden 3 eller 4 banor som alla game-modes körs på , det blir skittråkigt... Sen finns det bara ett mode som alla spelar och det är Walker Assault, samma sak där det finns inga banor och man tröttnar snabbt. Snyggt är det om inte annat det är väll det enda =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Ea och dice får allt ta och jobba på ännu större kapacitet på servrarna, Så man kan lira uppemot 100-1000 personer på en och samma bana. Riktigt roligt hade det varit!

*Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ea och dice får allt ta och jobba på ännu större kapacitet på servrarna, Så man kan lira uppemot 100-1000 personer på en och samma bana. Riktigt roligt hade det varit!

*Pew pew

Kan detta bero på hur grafiken är och hur tungdrivet det hade blivit för folks datorer?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Problemet där är nog inte vapen, jag tycker att variationen var så jäkla dålig. Det finns i grunden 3 eller 4 banor som alla game-modes körs på , det blir skittråkigt... Sen finns det bara ett mode som alla spelar och det är Walker Assault, samma sak där det finns inga banor och man tröttnar snabbt. Snyggt är det om inte annat det är väll det enda =P

Jo, vore lite intressant att veta lite mer angående banorna och att det inte är fler.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

För mig är det viktigaste i BF lagspel. Därför tycker jag man ska fokusera på lagspelet. Personal leveling för att få grejer motverkar detta ganska mycket eftersom folks spelarmönster kretsar kring upplåsning av sina prylar då snarare än lagspel. Dessutom tycker jag inte om idén om att alla inte får tillgång till samma utrustning. Men det är väl för mycket att hoppas på att alla kan få tillgång till samma prylar... Men låt iaf levlingen ske efter hur mycket man bidragit med i laget istället för nuvarande upplägg där man måste springa runt med vapen man egentligen inte vill ha vilket laget förlorar på.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan detta bero på hur grafiken är och hur tungdrivet det hade blivit för folks datorer?

Det hade seriöst blivit riktigt roligt om de hade lyckats med detta! Men det är väl några 40-50 år tills dess...

Men 2 scenario kan det bli:

1)

Dom ser till att göra ett sådant spel bara som man knappt kan spela, Många spel är ju inte ens spelklara innan de når marknaden ändå så det är vi många vana vid

2)

Ta lån hos banken

*Ännu mera Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

För mig är det viktigaste i BF lagspel. Därför tycker jag man ska fokusera på lagspelet. Personal leveling för att få grejer motverkar detta ganska mycket eftersom folks spelarmönster kretsar kring upplåsning av sina prylar då snarare än lagspel. Dessutom tycker jag inte om idén om att alla inte får tillgång till samma utrustning. Men det är väl för mycket att hoppas på att alla kan få tillgång till samma prylar... Men låt iaf levlingen ske efter hur mycket man bidragit med i laget istället för nuvarande upplägg där man måste springa runt med vapen man egentligen inte vill ha vilket laget förlorar på.

Något som hade uppmanat mer till lagspel hade varit t.ex SPM/Antal cappade flaggor/Antal försvarade flaggor och liknande stats och totalt ta bort både KD och W/L ratio, i alla fall för andra än en själv. Många gånger är man i ett lag där många helt enkelt går på KD och även om det till viss del hjälper laget så ger det ingen självklar vinst. Sedan att jag tycker WL skulle försvinna är för att det kan vara en eller två riktigt jäkla duktig spelare i ena laget men det blir ändock en förlust pga resten av laget och att dom i det andra är på en helt annan nivå. Tar man bort både WL och KD ur statsen och istället visat SPM så kan du ge dig fan på att det varit otroligt krig vid flaggor och detta hade även kunnat göra så folk började bry sig mer om det, och för att boosta den så hade man kanske t.om bytt lag för att hjälpa det förlorande laget (men sig själv också givetvis;)). Att bara ta en flagga och kriga emot motståndarna runt den kan lätt ge en ensam scorestreak på 2000.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Det hade seriöst blivit riktigt roligt om de hade lyckats med detta! Men det är väl några 40-50 år tills dess...

Men 2 scenario kan det bli:

1)

Dom ser till att göra ett sådant spel bara som man knappt kan spela, Många spel är ju inte ens spelklara innan de når marknaden ändå så det är vi många vana vid

2)

Ta lån hos banken

*Ännu mera Pew pew

Angående 1an så kan man väl vara en massa i Planetside på en och samma server. Banorna där är ju enorma också, men prestandan är väl lite sådär va?

Ursäkta att jag inte lägger in flera quotes i ett och samma svar men av någon anledning kan jag inte klicka på citera flera. Kanske får rensa cookies.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Angående 1an så kan man väl vara en massa i Planetside på en och samma server. Banorna där är ju enorma också, men prestandan är väl lite sådär va?

Ursäkta att jag inte lägger in flera quotes i ett och samma svar men av någon anledning kan jag inte klicka på citera flera. Kanske får rensa cookies.

Spelar tyvärr inte Planetside så kan ej svara på detta. Men vetaja WoW m.m. spelar man på en jättelik server? Klart det skulle behövas modifieras lite men det går säkert eller?

Permalänk
Medlem

10721a"]
Ah jag misstänkte att det (Armageddon) kanske bara var ett rykte.

True, men det gör inte så mycket att NK inte sprängt en på riktigt. Det blir ju lätt att spinna vidare en story för DICE menar jag, där NK är "the new bad guy" med tendenser att skicka bomber lite hej vilt.

En annan sak som skulle kunna minska chanserna för ett nytt WW2 spel är ju att ett spel i WW2-era så måste man ju följa en story som redan sagts hundra gånger om. För mig spelar det dock ingen roll, men kanske inget DICE/EA är sugna på att göra.
[/quote]

Fast jag håller inte riktigt med om det. Det finns vissa operationer som ingår i vår allmänbildning men 100tals andra som många ej känner till. Det är därför just WW2 är så intressant rent historiskt. Du lär dig alltid något nytt.
Men som du säger så har jag, du och många ingenting emot det. Dessutom så kommer det ej bli en kopia av BF 1942 kartorna utan förvänta dig en helt ny map.

Skrivet av ClintBeastwood:

Fast DLC är väl egentligen inget problem gällande e-sport i Battlefield eller något annat spel heller för den delen? Nu vet jag inte hur det var innan BF3 men i just BF3 och BF4 körs väl endast originalmaps och även vapen ifrån DLC är bannade.

Det var dessutom inte själva grejen om BF kan bli ett stort tävlingsspel utan mer ett svar angående personen som skrev att ett spel inte kunde bli stort inom tävlingscenen för att det släpptes för ofta, och där tog han CoD som ett exempel.

Jag tycker personligen att det vore riktigt trevligt ifall det kunde bli ett riktigt tävlingsspel men jag har samtidigt svårt att se det hända med tanke på hur många fler casualspelarna är. Där är väl egentligen CoD något som lyckas med men i de senaste CoD-spelen jag kört så känns banorna alltför mycket gjorda för competitive än casual t.ex.

Resten du skrev instämmer jag med dock.

DLC är ett problem om man är tvungen att betala för dem då man splittar en community. Jag tycker 50-60 euro för ett spel ska vara TILLRÄCKLIGT. Finns absolut ingen anledning för EA att tvinga personer att betala extra för DLC´s.
Det är just det som jag inte gillar med BF. De ska banna saker. Det tyder på att e-sporten ej är anpassad för spelet.
Det finns bland annat 13 game modes, 30 maps, 21 snipers (incl. dmr) 16 assault riflers. Hur många används? typ 5 kartor, 3 game modes, 2 snipers osv. Överdriver lite men av någon anledning så tror EA att om vi ger dem 8000 vapen så har de skit roligt. För mig hade m4, ak-47, ak-5 varit tillräckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ea och dice får allt ta och jobba på ännu större kapacitet på servrarna, Så man kan lira uppemot 100-1000 personer på en och samma bana. Riktigt roligt hade det varit!

*Pew pew

i betan på bf4 kunde man ju köra 128 pers! det var sjukt jävla kul men lär ju kräva endel av servern synd att de tog bort det...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200