Vad vi vill ha till Battlefield 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

i betan på bf4 kunde man ju köra 128 pers! det var sjukt jävla kul men lär ju kräva endel av servern synd att de tog bort det...

Jag tror aldrig jag testade det i betan faktiskt. Märkte man någon skillnad som spelare på prestandan vs 64 spelare?

Skrivet av Legitimt:

DLC är ett problem om man är tvungen att betala för dem då man splittar en community. Jag tycker 50-60 euro för ett spel ska vara TILLRÄCKLIGT. Finns absolut ingen anledning för EA att tvinga personer att betala extra för DLC´s.
Det är just det som jag inte gillar med BF. De ska banna saker. Det tyder på att e-sporten ej är anpassad för spelet.
Det finns bland annat 13 game modes, 30 maps, 21 snipers (incl. dmr) 16 assault riflers. Hur många används? typ 5 kartor, 3 game modes, 2 snipers osv. Överdriver lite men av någon anledning så tror EA att om vi ger dem 8000 vapen så har de skit roligt. För mig hade m4, ak-47, ak-5 varit tillräckligt.

Håller till viss del med dig men jag tror ändå att det tar en hel del tid att göra banorna som följer med DLC och det är inte för välgörenhet dom gör spelet direkt.
Angående vapnen där så håller jag med, många gånger ser man ingen anledning att köra med vissa om det inte handlar om att lattja runt eller få t.ex 500 kills med alla.
I Battlefield har många utav vapnen som kommit i DLC varit direkt OP imo men det är vad som säljer. Vapnen blir ju i alla fall nerfade efter ett tag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag tror aldrig jag testade det i betan faktiskt. Märkte man någon skillnad som spelare på prestandan vs 64 spelare?

ja det var lite mer krävande jag märkte iaf att FPSen drogs ner lite, samt mer belastning på CPU. Men vafan om folk vill så varför inte det blev riktig kaos på endel banor men andra fungerade det bra.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ja det var lite mer krävande jag märkte iaf att FPSen drogs ner lite, samt mer belastning på CPU. Men vafan om folk vill så varför inte det blev riktig kaos på endel banor men andra fungerade det bra.

Var väl bara siege of shanghai i betan? Eller menar du i bf3 betan där det var metro och caspian border?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

i betan på bf4 kunde man ju köra 128 pers! det var sjukt jävla kul men lär ju kräva endel av servern synd att de tog bort det...

Nej och jag missade detta!?, Roligt att dom testar med lite fler spelare i alla fall, kanske så att de förbereder sig inför framtida Battlefields?

Som du skriver, Synd att de ta bort allt som är bra. Hoppas det kommer ett ww2 med 128 pers då!

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag ha ett roligt spel.

Ta bort grindandet för att låsa upp vapen och tillbehör. Det är inte roligt att mala och mala och mala för att låsa upp din SCAR-H och sedan mala ännu mer för att få ett jävla ACOG-sikte.

Ta bort segregeringen av spelarbasen som sker med DLC. DLC kan inkludera skins, vapen och liknande men INTE själva banorna och spellägena.
Så vill jag spela med mina kompisar på Strike at Karkand så kan jag det oavsett om dom har köpt DLC eller inte, men dom kan däremot inte använda AK-47 och desert storm camot som inkluderas i det DLC.

En modell av handgranater, FRAG, sedan kan det finnas olika non-lethal som flash och smoke. Men inget mer explosiva granater.

Gör levlandet i grad till modellen som var i Battlefield 2. Där var det kul att se folks grader, varenda en var inte level 100 Colonel. Där var ju alla vapen upplåsta också, så man kunde spela precis det man ville från början.

Det är det viktigaste för mig.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Gräv ner:
- Incendiary grenade, speciellt eftersom den brinner genom väggar och annat skevt.

- M320-delen, Dvs. alla "flooomp"-vapen

Fixa:
- Netcode.
- Pinglimit. Sådär halvkul att lira med folk som har en ping från helvetet.

Önskelista:
- Korta och kompakta banor. Älskar locker, men ogillar att det blir totalkaos när man köttar mellan D-C-B och det slutar med skittråkig farming.

Krav: Har du blivit bannad på exempelvis 10 servrar för fusk som upptäcks av PunkBuster, så ska du bli totalbannad. Inte kunna gå vidare till nästa server i hopp om att den inte kör någon ping till BF4DB/eller liknande. Halvkul när den som leder har 145/3 i kd..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Gräv ner:
- Incendiary grenade, speciellt eftersom den brinner genom väggar och annat skevt.

- M320-delen, Dvs. alla "flooomp"-vapen

Fixa:
- Netcode.
- Pinglimit. Sådär halvkul att lira med folk som har en ping från helvetet.

Önskelista:
- Korta och kompakta banor. Älskar locker, men ogillar att det blir totalkaos när man köttar mellan D-C-B och det slutar med skittråkig farming.

Krav: Har du blivit bannad på exempelvis 10 servrar för fusk som upptäcks av PunkBuster, så ska du bli totalbannad. Inte kunna gå vidare till nästa server i hopp om att den inte kör någon ping till BF4DB/eller liknande. Halvkul när den som leder har 145/3 i kd..

Fast om man blir bannad utav PB på en så kan du väl inte bara joina en annan server utan då är kontot kört?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast om man blir bannad utav PB på en så kan du väl inte bara joina en annan server utan då är kontot kört?

Förlåt, jag menar såklart att om du blir tagen med fingrarna i kakburken så ska du bli totalbannad.

Fairfight och PB upptäcker vissa saker. Inte alltid samma. De jag har sett, hoppar bara vidare till nästa server, för att de undviker "triggers" i spelet som gör att FF upptäcker det.

Exempel: No Spread/No Recoil:
- Having insane accuracy can cause a flag, its also recommend to not use it. Well, if you want to play with it, keep sure to lower your accuracy by time and keep it legit

Är bara trött på folk som fuskar, när man själv försöker pressa sig själv

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Förlåt, jag menar såklart att om du blir tagen med fingrarna i kakburken så ska du bli totalbannad.

Fairfight och PB upptäcker vissa saker. Inte alltid samma. De jag har sett, hoppar bara vidare till nästa server, för att de undviker "triggers" i spelet som gör att FF upptäcker det.

Exempel: No Spread/No Recoil:
- Having insane accuracy can cause a flag, its also recommend to not use it. Well, if you want to play with it, keep sure to lower your accuracy by time and keep it legit

Är bara trött på folk som fuskar, när man själv försöker pressa sig själv

Ja, fuskare är det ingen som gillar. Men det jag sett utav fairfight så verkar det vara väldigt effektivt jämfört med t.ex vac och pb och "arbetar" mycket snabbare. Enda nackdelen jag ser är att folk som missbrukar glitchar och fuskar kan få upp till 4 varningar eller något sådant. Varning 1 blir man avstängd 1 vecka t.ex osv. Kanske är ändrat nu?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, fuskare är det ingen som gillar. Men det jag sett utav fairfight så verkar det vara väldigt effektivt jämfört med t.ex vac och pb och "arbetar" mycket snabbare. Enda nackdelen jag ser är att folk som missbrukar glitchar och fuskar kan få upp till 4 varningar eller något sådant. Varning 1 blir man avstängd 1 vecka t.ex osv. Kanske är ändrat nu?

Det ändras säkert hela tiden, men folk har ju sina knep.

Finns guider på vad man ska "tänka på" för att undgå att bli bannad.

Men det är väl inte mer än så att man får lira servrar utan ranking, om man torskat med fusk.

Hur som haver, gör det svårare att fuska.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det ändras säkert hela tiden, men folk har ju sina knep.

Finns guider på vad man ska "tänka på" för att undgå att bli bannad.

Men det är väl inte mer än så att man får lira servrar utan ranking, om man torskat med fusk.

Hur som haver, gör det svårare att fuska.

Det är en ständig kamp emellan de som står för anticheats och de som tillverkar fusk. Många utav de större som säljer fusk är säkert inga idioter heller utan dom kan nog en hel del om kodning och så, precis lika mycket som de bakom PB och VAC. En jämförelse där är väl att många började som sk Black Hats och efter det så har många fått säkerhetsjobb och utveckling med antivirusprogram och liknande.
Nu börjar detta glida offtopic men samtidigt är det på sätt och vis en väldigt stor del i att fuskare ska hanteras effektivt för att spelarna ska ha så roligt som möjligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jag tycker inte att BF ska bli mer tävlingsinriktat. Vill man tävla, så finns CS och COD.

Tävla i 16 tick är nog inte det bästa heller precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Tävla i 16 tick är nog inte det bästa heller precis.

Går inte att jämföra CS, COD och BF.
Hade gärna sätt att BF blivit ett comp spel men det kommer nog aldrig bli fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

Går inte att jämföra CS, COD och BF.
Hade gärna sätt att BF blivit ett comp spel men det kommer nog aldrig bli fallet.

Har inget med något annat spel att göra, 16 är för lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Har inget med något annat spel att göra, 16 är för lågt.

Vad får du 16 tick ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitimt:

Vad får du 16 tick ifrån?

Körs inte BF spelen i 16 tick?
Har dock inte spelat BF på ett tag nu så är inte säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan vara riktigt kul med flyg utan målsökande rakter osv. Finns ju mycket olika miljöer också allt från turkiet till frankrike eller åka in över england med en zeppelinare och bomba . Blir det inte ww1 hoppas jag på ww2, alternativt korea som är typ samma teknologi men känner inte till något spel baserade på det kriget.

Om det ändå bara var målsökande raketer... värre är väl alla jäv*a iconer som svävar omkring på skärmen som om man vore någon cyborg! Och att Jets kan spotta infanteri i en buske och att en ficklampa bländar en mitt på dan i strålande sol.. lite med simulation i BF serien vore inte dumt..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Körs inte BF spelen i 16 tick?
Har dock inte spelat BF på ett tag nu så är inte säker.

Finns servrar med upp till 144 tickrate

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jag tycker inte att BF ska bli mer tävlingsinriktat. Vill man tävla, så finns CS och COD.

Jag tycker inte man skall tävla i fotboll!Det finns ju ishockey !

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett BF som sträcker sig mellan andra världskriget och vietnamkriget, så hade man haft en hel del vapen och variation.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Jag tycker inte man skall tävla i fotboll!Det finns ju ishockey !

Mja....
Låt mig säga så här:
5v5 i Battlefield är lika kul som Nuke 32v32 i CS...

BF är skapat för att vara storskaligt, förstörbar omgivning, kombinerade vapenslag och många spelare. Inget av detta passar CS's tävlingsmodell. Bättre då att ta fram en ny tävlingsmodell.

Permalänk
Medlem

Ge mig bara ett ompaketerat BF2 så blir jag nöjd. Alla funktioner som fanns där räcker och inte för mycket djälva grafikrunk och som spelas horisontellt istället för vertikalt. Möjligheter att välja från 16 map upp till 64 och möjligt att välja mellan inf och fordon. Men tyvärr en djävla utopi när det gäller DICE.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

Skulle vilja se ett mer radikalt tema, varken modernt eller ens WW2 lockar mig nämnvärt. Första världskriget, Krimkriget. Gå tillbaka till 1700-talet eller något. Tänk utanför lådan, Dice. Lär dock aldrig hända.

Permalänk
Medlem

Ta bort alla Jä*la campar gadgets, rog granaten, pickup vapen.
Bättre nätkod, mer skada per kula, sen är jag lycklig.
Efter dom sänkte skadan från 4 kulor till 5 för en kill så gick allt utför...
Hade gärna sett runt 3 för en kill.
Spelar ingen roll vilket tema bf får, men jag hoppas självklart på WW2 ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Mja....
Låt mig säga så här:
5v5 i Battlefield är lika kul som Nuke 32v32 i CS...

BF är skapat för att vara storskaligt, förstörbar omgivning, kombinerade vapenslag och många spelare. Inget av detta passar CS's tävlingsmodell. Bättre då att ta fram en ny tävlingsmodell.

5v5 domination var ruskigt kul att matcha i!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Skulle vilja se ett mer radikalt tema, varken modernt eller ens WW2 lockar mig nämnvärt. Första världskriget, Krimkriget. Gå tillbaka till 1700-talet eller något. Tänk utanför lådan, Dice. Lär dock aldrig hända.

Nej, kommer aldrig hända med Dice

Men skulle också gärna se ett spel i de kategorierna med Frostbyte motorn. Skulle bli så snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

5v5 domination var ruskigt kul att matcha i!

Skulle snarare se 32 vs 32 fast skilledbased likt cs matchmaking, givetvis måste algotritmen för att avgöra hur bra spelaren i fråga är, förslagsvis Score per min. Och att objekten ger storskaligt mer poäng än kills.

Det skulle vara något det

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Både 5v5 och 32v32 har körts som klan matcher i BF.
Man behöver ju inte endast köra ett definitivt upplägg, går ju också att ha olikt inriktade turneringar.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@93Clocker: Både 5v5 och 32v32 har körts som klan matcher i BF.
Man behöver ju inte endast köra ett definitivt upplägg, går ju också att ha olikt inriktade turneringar.

Vi spelade då aldrig 5vs5 i bf2, det lägsta var 10 vs 10.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Det jag tänker på är rivalXfactor hade in-game klipp från BF3 när han spelade matcher ännu.
Då körde 5v5 och hade delat upp folk i sqauds 3 och 2.

Men det var ju rätt små banor de spelade på.
Min poäng är att det kan hända sig att inte endast ett format kommer fram och spelas av olika klaner,
hörde endel whine när jag kollade in ligor för HC i BF3 om att det skulle splittra upp spelare för mycket etc etc etc.

Som det ser ut är jag rätt sketpisk till att eSport eller klanmatcher kommer bli ett alternativ i BF5 (har int hört nåt om det från BF4 heller).

dsam
Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W