Vad vi vill ha till Battlefield 5

Permalänk
Medlem

@nick-li: Då är jag med

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Till er som säger bättre nätkod, är den verkligen så dålig? Testat att köra på servrar med 60 tickrate? Jag har själv inte testat så vore intresserad av vad ni har upplevt av de bättre servrarna.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Till er som säger bättre nätkod, är den verkligen så dålig? Testat att köra på servrar med 60 tickrate? Jag har själv inte testat så vore intresserad av vad ni har upplevt av de bättre servrarna.

Gissar att dom syftar på problem som:

  • Delay från att man blir skjuten = man synligen blir skjuten genom väggen

  • Man blir ser ut att bli skjuten med ett skott på ens egen skärm, men i Killcam skjuter motståndaren flere

  • Ett hel drös med skott blir ogiltigförklarade av skade modellen, man ser att motståndarens karaktär skakar till men tar ingen skada

  • och att gameplay på serverns inte alls känns jämn utan att allt tycks ha nån konstig delay och underligheter för sig när man rör på sig och skjuter

  • Känns som man blir teleporterad i.o.m att man blir skjuten, som på ett ställe man var eller aldriv varit.

Kan anses väldigt punkt kri... ehm promille kritisk men det skadar detalj och helhets känslan av ett spel i längden.

Battlefield (Nonsense) har gjort en del videor om saken kan ta och kolla dem så får du en bättre helbild.

Dold text
Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

En bipod som inte hela jävla tiden låser sig åt fel håll. Att man skall kunna prona bakom en sten eller hörn och inte bli dödad efteråt. Att dom för en gång skull fixar till dom etthundra kända BF buggarna en gång för alla TACK!

Skiter i grafik ock andra saker, dom kan gå bakåt en generation i grafik bara dom fixar dom där buggarna en gång för alla.

Sedan tycker jag att saker är lite väl sega som att laddad om ett vapen tar ju för evigt långsamt att göra... inte gör det det om man laddar om i verkligheten, jag gör det tre gånger snabbare.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett nytt Battlefield Vietnam. Hade varit riktigt häftigt att springa runt i djungeln igen Antingen det eller ett Battlefield 1944, då det känns som det har varit för mycket nutid på sistone.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Vad jag önskar i BF5:

*128 spelare hade varit coolt Känns lite som att dom bör gå i den utvecklingen nu.

*Förstörelse mer likt Bad Company 2. Gillade betydligt mer hur hus förstördes i Bad Company 2 än i BF3/4

* Banor som är större i det vertikala. Tycker dom ska gå mer ifrån det här med stora plana ytor och fokusera mer på olika nivåer på banorna. Tunnelnätverk eller skyskrapor liknande flood zone(fast större)

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Asssor: Tyckte Bad Company 2 förstörelse var lite väl mycket i väg av gameplay när i slutet av banan var endast mark, iofs så fanns det kullar och inte ett enda platt landskap.

BF3 var en rätt så bra kompromiss.

BF4 hade destruction?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@Asssor: Tyckte Bad Company 2 förstörelse var lite väl mycket i väg av gameplay när i slutet av banan var endast mark, iofs så fanns det kullar och inte ett enda platt landskap.

BF3 var en rätt så bra kompromiss.

BF4 hade destruction?

Gillade mer hur väggarna förstördes i BF BC än hur det är i BF4

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Om BF5 kunde gå i riktning mot Battlefield Vietnam så skulle det vara helt fantastiskt! Otroliga minnen när man rattade jeepar med Fortunate Son på hög volym bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkmajo:

Om BF5 kunde gå i riktning mot Battlefield Vietnam så skulle det vara helt fantastiskt! Otroliga minnen när man rattade jeepar med Fortunate Son på hög volym bland annat.

Underbart spel. Underbar tidsperiod. Vietnamkriget hade allt som behövs för att göra ett bra krigsspel.

Om det blir WW2 så hoppas jag att de utökar antalet spelare till 128-256st. Det skulle bli episka slag med det antalet.

Permalänk

Bara jag som är lite mätt? Jag för en är inte alls sugen på att gå tillbaks i tiden (1942/Vietnam). Jag älskade BF2. Gillade BF3. Tycker BF4 var ok. Dom tappade något på vägen. Dagens spel ska ha så mycket mer än bara aim n shoot. Tycker det är själviskt av DICE att punga ut spel varje/vartannat år. Jag ser mycket hellre ett nytt Battlefield var 5e år och då är det ett magiskt spel som släpps. Inte halvdanna spel med 1000 gimmicks.

Men om jag måste välja något så tror jag ändå att ett spel kring andra världskriget är det mest aktuella. Det är väl den perioden som används "minst" i alla shooters idag. Men jag ser fortfarande att dom väntar några år!
Omaha Beach kanske kan ge lite liv i serien, men jag är skeptisk!

Permalänk
Medlem

Jag låg och funderade på ett scenario i natt (sån där blixtidé som kommer precis när man ska somna...) som hade kunnat vara väldigt intressant.

Nutid, fiktiv verklighet, såklart.
Tänk ett mer storydrivet BF som utspelar sig i ett modernt kallt krig (som vi i princip upplever idag, NATO flyttar trupper till Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Ryssland i sin tur har väldiga trupptillgångar som drillats hårt de senaste åren, och mycket moderniserad materiel... Och så har vi såklart Sverige och Finland, neutrala länder som en tredje part.

Låt kriget börja!

Hade det inte varit häftigt att få se strider runt Östersjön, i de baltiska länderna, på svenskt territorium, danskt, tyskt, finskt, eller kanske även ryskt?
Istället för att enbart köra BFs tråkiga "Capture and Hold" uppdrag, låt det bli lite mer storydrivet, lägg in någon slags kampanj man kan följa, och låt det kännas lite meningsfullt?

Landstiga i Kaliningrad under hårt motstånd, eller ryska trupper som luftlandssätts på Gotland, stridsvagnsanfall i Tyskland?
Det mest kittlande med den här bakgrunden är att även om det är ett fiktivt scenario är det ingen utopi. Det skulle kunna hända.
Ryska atomubåtar längs norska kusten... en blockad i Öresund från ena eller andra sidan, och amfibietrupper som i nattens skydd försöker slå ut blockaden. Möjligheterna är oändliga.

Lägg även tillbaka möjligheten att kunna spela musik som i BF Vietnam, det har jag saknat ända sen dess.

Visst blir det kanske ännu en uttjatad MW-liknelse, men jag skulle tycka att det skulle vara jävligt intressant, just för att det är så nära hemma.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de fixar så att vapen alltid skjuter där man vill, allstå ingen jävla suppresion och att man kan spela 16v16 bättre, förstår inte hypen för 64v64 eller sånt, blir bara en fet clusterfuck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Vill ha ett Battlefield utan rankingsystem så man slipper lira 24/7 i 3 månader för att hänga med

Permalänk

Var det inte idag dom skulle släppa bomben?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skuggan har en rund mjuk form, kan det vara från fören på en zeppelinare?
Sen har mannen i videon en rätt lång krage, jag gissar på WW1 iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sekatorur:

Skuggan har en rund mjuk form, kan det vara från fören på en zeppelinare?
Sen har mannen i videon en rätt lång krage, jag gissar på WW1 iaf.

Haha nej.
Kan ju inte ha unlocks och dylikt i WW1.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Haha nej.
Kan ju inte ha unlocks och dylikt i WW1.

Varför inte?..

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

Varför inte?..

Hur många vapen fanns det per f(r)aktion under WW1?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Sägs ju att de ska vara WWX med en tvist så får se!

Permalänk
Medlem

Kan väl knappt bli sämre än hardline? Hoppas dom tog till sig kritiken , och går tillbaka till bf2/bc2 stuket

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lothbrok:

Hur många vapen fanns det per f(r)aktion under WW1?

Typ rifle..... mg...pistol
Och sen stridsvagn som körde i 5km/h och gick sönder var 10 meter

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir så jävla förvirrad: Är det ikväll de ska visa upp de 22:00 eller när blir 4PM ET/9PM BST på twitch?

EDIT: nvm http://www.battlefield.com/event

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

@93Clocker:

Helt rätt 22:00 svensk tid lanseras titeln. Men vi sitter såklart redan med chips och dippa och väntar på lanseringen. Jag lämnar inte min dator förrän jag sett vad som lanseras. Det är ju helt otroligt, bättre släpp än en ny Apple-produkt eller när min drogleverantör har bakat en ny sats (jättelika lån till att finansiera aktieköp, ompaketerade till obligationer, AAA), till och med bättre än en ny Star Wars-film!

Det gäller att reservera sin plats framför streamen

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli intressant och se om de bygger in en satsning på e-sport i denna versionen av BF.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ska bli intressant och se om de bygger in en satsning på e-sport i denna versionen av BF.

Hoppas på de, Något typ av skillbased rankingsystem vore väldigt kul.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hoppas på de, Något typ av skillbased rankingsystem vore väldigt kul.

http://www.battlefield.com/event live nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vilken fruktansvärt jävla häftig trailer de gjorde

Hoppas spelet är lika bra!

Permalänk
Medlem

Hur högt ska man behöva skrika för ett ww2 igen......

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5