Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att webhallen får en väldans massa förfrågningar om hur switch-leveransen ser ut och om kundtjänst inte har klara besked från ledningen så förstår jag att det blir otydliga svar från dem. Det jag kan se i min postnord-app är jag kommer få ett varubrev skickat till mig från webhallen, tror det är Zelda för jag delade upp min order ifall något sånt här skulle inträffa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Webhallen är inte unika, dustinhome ger inte heller några klara besked

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Cdon verkar inte heller ge några direkta besked om man får konsolen till release eller inte dom säger att dom inte vet och därför inte kan garantera nått

Visa signatur

Dator: Gtx 1060 6gb, intel i5 6600k, ssd samsung evo 750 250gb, corsair DDR4 2666mhz 2x8gb, windows 7
Headset steelseries siberia v2, Tangentbord steelseries apex 350, Mus Logitech G600, BenQ 22" led 60hz
Konsoler: 3ds, new 3ds, nintendo switch

Permalänk
Medlem

Lite Off-topic. Var ps4 launchen lika rörigt som detta? Att man inte vet om man kommer få konsollen på launch eller ej?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Webhallen känns rejält taffliga här. Bokade hos dom i slutet av oktober, när jag pratat med dom kan de inte lova något och de tror inte att jag får en Switch (2 veckor sedan). Bokade på Elgiganten och fick svar direkt. Bekräftat och klart, kan hämta på fredag.

Det som stör mig mest är att de inte säger något, de borde ju som alla andra veta antal de får ifrån Bergsala. Elgigantenhar tickat ner ifrån 200 enheter till 0 över dagen.

Hur svårt kan det vara att ha ett könummer på sin order? Du är nummer 496 i kön. Vi tror oss få 400 enheter. Vore ju lite trevligare och transparentare. De kommer ju sälja ändå, känns bara som de misshandlar sina kunder på detta sättet. Webhallen blir ju inte första valet nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Falafelbollen:

Webhallen känns rejält taffliga här. Bokade hos dom i slutet av oktober, när jag pratat med dom kan de inte lova något och de tror inte att jag får en Switch (2 veckor sedan). Bokade på Elgiganten och fick svar direkt. Bekräftat och klart, kan hämta på fredag.

Det som stör mig mest är att de inte säger något, de borde ju som alla andra veta antal de får ifrån Bergsala. Elgigantenhar tickat ner ifrån 200 enheter till 0 över dagen.

Hur svårt kan det vara att ha ett könummer på sin order? Du är nummer 496 i kön. Vi tror oss få 400 enheter. Vore ju lite trevligare och transparentare. De kommer ju sälja ändå, känns bara som de misshandlar sina kunder på detta sättet. Webhallen blir ju inte första valet nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde kopiera det du precis skrev och skicka till dem, de kanske tar åt sig av det

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Falafelbollen:

Hur svårt kan det vara att ha ett könummer på sin order? Du är nummer 496 i kön. Vi tror oss få 400 enheter. Vore ju lite trevligare och transparentare. De kommer ju sälja ändå, känns bara som de misshandlar sina kunder på detta sättet. Webhallen blir ju inte första valet nästa gång.

Ja det var det jag syftade på när de svara i den här tråden komplett har med antal enheter som man kan se. I annat fall kan man ringa och de svarar på komplett. Men webhallen hade stenkoll och menade att deras system var bra.

Permalänk
Inaktiv

@Webhallen några kommentarer?

CDON har inte svarat mig ännu, hoppas få svar från dom imorgon. F5'ar deras sida tills de svarar.

Permalänk
Medlem

Kommer tillbaka till tråden och det är total anarki och kaos, ingen verkar veta nått och alla bara springer runt som yra höns, i slutändan tycker jag att det största felet ligger hos Nintendo och företaget de har anlitat för att producera Switch. Men det kanske är långsökt att säga här då vi pratar om butikerna och återförsäljarna

Sitter och väntar på att Webhallen ska ge nått besked.. :/ hoppas det kommer snart. börjar bli segt att vänta.. aja antar att det får bli Horizon: Zero Dawn hela helgen annars. inte hela världen antar jag. men surt iaf när man har bokat och väntar på nått!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat ett grått Nintendo Switch + BOTW hos inet, bokade för drygt en månad sedan. Tveksam till att jag får grejerna på Fredag.

Såg Elgigantens superdeal när jag tog in posten igår. Funderar på att avboka min inet order och ställa mig utanför Elgiganten innan kl.10 på Fredag istället men vågar man chansa? tänk om dom inte ens fått hem några? Butikerna håller ju inte alltid vad dom lovar. Jobbigt!

Fick ett mail utav inet som såg ut såhär iallafall:

-

Hej,

Gällande din order för Nintendo Switch.

Du är en av dem som har en tillräckligt tidig order för att få ditt exemplar på releasedagen!

Vi vill erbjuda dig möjligheten att vara en av de första i Sverige som får sin konsol, därför slår vi upp portarna till följande butiker kl. 23:50 2/3 och påbörjar försäljningen vid midnatt.

· Inet Hötorget
· Inet Sisjön
· Inet Malmö

Det finns Goodie-bags till de första 30 kunder som hämtar ut eller köper en Switch.

Vi har dessutom 10 extra Switch-konsoler att sälja på eventet, dessa är ämnade till eventet och nya kunder då Nintendo vill se till så att så många möjligt får pröva den nya konsolen. Dessa går ej att förboka och det är först till kvarn som gäller. Har du redan förbokat på dig själv kan du inte både hämta ut din konsol och köpa en extra, ta med en polare i så fall!

Hur gör jag om jag vill hämta en webborder under nattöppet i butik?

- För att ge oss en chans att omdirigera din konsol i tid ber vi dig att senast 23/2 23:59 höra av dig till oss på info@inet.se eller på 031 -65 27 00

Jag har beställt för att hämta ut i en annan butik, kan jag byta till en med nattöppet?

- Ja, hör av dig senast 23/2 23:59 så ser vi till så att du kan hämta din Switch under nattöppet.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Kommer tillbaka till tråden och det är total anarki och kaos, ingen verkar veta nått och alla bara springer runt som yra höns, i slutändan tycker jag att det största felet ligger hos Nintendo och företaget de har anlitat för att producera Switch. Men det kanske är långsökt att säga här då vi pratar om butikerna och återförsäljarna

Sitter och väntar på att Webhallen ska ge nått besked.. :/ hoppas det kommer snart. börjar bli segt att vänta.. aja antar att det får bli Horizon: Zero Dawn hela helgen annars. inte hela världen antar jag. men surt iaf när man har bokat och väntar på nått!

Nej, problemet är även denna gång svenska återförsäljares peoblem med att informera. Se bara på det vanligaste exemplet här, Webhallen, och hur varierande och osäkra svar de ger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nej, problemet är även denna gång svenska återförsäljares peoblem med att informera. Se bara på det vanligaste exemplet här, Webhallen, och hur varierande och osäkra svar de ger.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror en bov i dramat är Bergsala i detta fall. De bör ju sitta på informationen om hur många enheter de får skeppat till Sverige, sen är det ju upp till dem att portionera ut det på de svenska återförsäljarna. Kan ju inte vara jättesvårt att ge ut de siffrorna..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag tror en bov i dramat är Bergsala i detta fall. De bör ju sitta på informationen om hur många enheter de får skeppat till Sverige, sen är det ju upp till dem att portionera ut det på de svenska återförsäljarna. Kan ju inte vara jättesvårt att ge ut de siffrorna..

Samtidigt så vet nog Webhallen hur många enheter de har, eller? Det borde väl vara hyfsat klart nu. Folk som bokat väldigt tidigt/samma dag det lades upp (jag, Neon) vet inte ens om jag får. Andra återförsäljare har ju betydligt bättre info tydligen. Har svårt att tro att Webhallen är så speciella.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Min bokning av Nintendo Switch från Webhallen lagd 2017-01-02 07:55 är nu markerad som Skickad/Hämtad. Fick mail precis att paket är på väg. De har dock nog bara packat den för att skicka på torsdag misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Min bokning av Nintendo Switch från Webhallen lagd 2017-01-02 07:55 är nu markerad som Skickad/Hämtad. Fick mail precis att paket är på väg. De har dock nog bara packat den för att skicka på torsdag misstänker jag.

Hmm, min beställning lagd 2016-11-17 16:53 har status "Mottagen". Jobbigt detta!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Min bokning var från början på en Nintendo NX och när det sen visade sig att det fanns två varianter av Switch, den med grå eller den med neon kontroller så mailade jag dem o bad dem sätta mig på en med Neon färgerna ifall det nu kan spela roll. Men det mest troliga är att de håller på o packar för fullt o det kommer de göra mest hela dagen. Med en förbokning så tidigt så lär du ju få en dag ett kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Märkligt, min beställning från 20/10 är också bara mottagen, kanske för att jag valt att hämta i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Märkligt, min beställning från 20/10 är också bara mottagen, kanske för att jag valt att hämta i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också valt att hämta i Linköpings-butiken, kanske är därför då..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Min bokning av Nintendo Switch från Webhallen lagd 2017-01-02 07:55 är nu markerad som Skickad/Hämtad. Fick mail precis att paket är på väg. De har dock nog bara packat den för att skicka på torsdag misstänker jag.

Min gråa switch ligger som Behandlas och jag beställde 13-01-2017. Vilken färg valde du? Känns märkligt om jag lyckas få en från första batchen med tanke på hur sent ute jag var. Nåja, får jag från både Teknikmagasinet och Webhallen är det inte mer än att jag försöker kränga den ena till en polare eller lämna tillbaka. Kan inte avbryta ordern från Webhallen längre.

Edit: Har inte fått något mail från varken PostNord eller Webhallen. I min PostNord-app har jag två försändelser registrerade (Zelda BotW & Switch).

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Min bokning av Nintendo Switch från Webhallen lagd 2017-01-02 07:55 är nu markerad som Skickad/Hämtad. Fick mail precis att paket är på väg. De har dock nog bara packat den för att skicka på torsdag misstänker jag.

Du fick alltså mail från Postnord då, va? Dvs inte från Webhallen. Ryktet jag vet sist var att någon här skrev att de skulle maila ut nu på morgonen, men det har de väl ändrat nu också, som alla andra tider.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Jag tror en bov i dramat är Bergsala i detta fall. De bör ju sitta på informationen om hur många enheter de får skeppat till Sverige, sen är det ju upp till dem att portionera ut det på de svenska återförsäljarna. Kan ju inte vara jättesvårt att ge ut de siffrorna..

De bör ha fått denna informationen för ett tag sedan, butikerna som själva inte verkar kunna hantera sina bokningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lossah:

Du fick alltså mail från Postnord då, va? Dvs inte från Webhallen. Ryktet jag vet sist var att någon här skrev att de skulle maila ut nu på morgonen, men det har de väl ändrat nu också, som alla andra tider.

Jag mailade dom igår och frågade hur det såg ut rent generellt, och fick till svar nu på morgonen att de håller på att sammanställa allting och att de går ut med svar till alla senare idag huruvida man får det på release eller inte. Vad som menas med "senare idag" vet jag dock inte.

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepSilence:

Jag mailade dom igår och frågade hur det såg ut rent generellt, och fick till svar nu på morgonen att de håller på att sammanställa allting och att de går ut med svar till alla senare idag huruvida man får det på release eller inte. Vad som menas med "senare idag" vet jag dock inte.

Fint, det måste bli...om jag räknat rätt det femte beskedet (alla olika) nu då?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Fint, det måste bli...om jag räknat rätt det femte beskedet (alla olika) nu då?

Haha, det låter rimgligt Nåväl, läget är som det är, man kan inte göra mer än att hoppas. Dels hoppas att vi får besked idag och dels hoppas att man faktiskt får det på release.

Jag beställde grå version den 12/1 och Zelda den 13/1. Mina ordrar har fortfarande statusen "mottagen". Har dock valt att hämta ut i butik. Min F5-tangent har aldrig fått jobba såhär mycket...

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepSilence:

Haha, det låter rimgligt Nåväl, läget är som det är, man kan inte göra mer än att hoppas. Dels hoppas att vi får besked idag och dels hoppas att man faktiskt får det på release.

Jag beställde grå version den 12/1 och Zelda den 13/1. Mina ordrar har fortfarande statusen "mottagen". Har dock valt att hämta ut i butik. Min F5-tangent har aldrig fått jobba såhär mycket...

Jo, håller med. Förstår att Webhallens kundtjänst har det skit just nu. Jobbar själv med kundtjänst och det är verkligen kattskit emellanåt, i majoriteten av tiden är det dock ett kul jobb.

Tror du ligger lite surt till om du la den gråa den 12e jan, det är i alla fall beskedet en kompis fått som beställde den 13e. Jag la dock en beställning på Neon den 13e och Neon kom upp på deras sida då, så jag BÖR vara safe.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag har status "mottagen", men ska också hämta i butik. Det kommer nog ändras på fredag gissar (hoppas) jag.

Skrivet av DeepSilence:

Haha, det låter rimgligt Nåväl, läget är som det är, man kan inte göra mer än att hoppas. Dels hoppas att vi får besked idag och dels hoppas att man faktiskt får det på release.

Jag beställde grå version den 12/1 och Zelda den 13/1. Mina ordrar har fortfarande statusen "mottagen". Har dock valt att hämta ut i butik. Min F5-tangent har aldrig fått jobba såhär mycket...

Kanske läge att lägga till ett nytt tangentbord på din beställning också

Permalänk

Fick precis ett mail som det stod "leverans på väg till dig"!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Fick också mail nyss från Webhallen. Får min på releasen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Yes får min också på release från Webhallen! Bokade i oktober.

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade just bekräftelse till mig att jag kommer kunna gå och få hämta ut en Switch på releasedagen Men jag beställde redan den 20 oktober förra året så..

Hoppas på att jag får lägga vantarna på en Pro-kontroll också. Beställde tillbehören så sent som 17:e januari. Annars kanske jag är mindre sugen att öht köpa konsollen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980