Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Flaschback fråga?

Kanske finns en sådan , hittade dock inte,sorry
Lite svårt att ställa en fråga som denna där, så försöker lite här där det förhoppningsvis är lite mer neutralt
Hur vanligt/möjligheten är det att Mods "säljer eller skickar Ip adressr " till andra ?
Orsaken är att jag av vissa orsaker blivit "hittad" och enda sättet är via Ip ,antar jag
så , skulle uppskatta neutrala svar ,och inga påhopp ,
Tack

Permalänk
Medlem

Möjligheten får du nog fråga admin på Flashback om, alltså om mods ens kan se din ip. Spontant känns det mer sannolikt att din identitet blev röjd på något annat sätt, t.ex. samma användarnamn på flera hemsidor, enstaka vänner/bekanta som skvallrar, någon som sett dig surfa på fb i allmänna miljöer.

Det enda som egentligen går att se via din externa ip-adress är ju din placering, och då inte särskilt exakt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Möjligheten får du nog fråga admin på Flashback om, alltså om mods ens kan se din ip. Spontant känns det mer sannolikt att din identitet blev röjd på något annat sätt, t.ex. samma användarnamn på flera hemsidor, enstaka vänner/bekanta som skvallrar, någon som sett dig surfa på fb i allmänna miljöer.

2 ggr ,hmmm tror den möjligheten är No No , Mods kan upenbarligen se Ip adresser, dom har sagt det själv
så då återstår ?
Och Nej har inte använt mig av samma Nick eller motsvarande,,,,

Permalänk
Inaktiv

Flashback har blivit hackat och Piscatus (Robert Aschberg) samlade på information för att kunna trakassera och hänga ut folk med andra åsikter än de själva. Deras databas har i sin tur blivit läkt.

Så om du har ett gammalt flashbackkonto så finns uppgifter för den som letar. Annars har jag ingen aning om hur rekrytering på flashback går till, men man ska ej lita så mycket på dem. Inte ens polistjänstemän är att lita på då de rätt som det är läcker information från deras databaser. Men för att någo ska bry sig måste du ha varit extrem på något sätt, annars blir du bara en i mängden och varför då hänga ut dig?
*edit*
Källa på läckaget om användare: https://www.flashback.org/t2522796

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Flashback har blivit hackat och Piscatus (Robert Aschberg) samlade på information för att kunna trakassera och hänga ut folk med andra åsikter än de själva. Deras databas har i sin tur blivit läkt.

Så om du har ett gammalt flashbackkonto så finns uppgifter för den som letar. Annars har jag ingen aning om hur rekrytering på flashback går till, men man ska ej lita så mycket på dem. Inte ens polistjänstemän är att lita på då de rätt som det är läcker information från deras databaser. Men för att någo ska bry sig måste du ha varit extrem på något sätt, annars blir du bara en i mängden och varför då hänga ut dig?

Det handlar inte om näthat, mer om vara eller inte vara på Flashback
och nej jag är inte extrem, bara en vanlig användare som ibland blir kritisk mot saker och ting, och därför har mitt IP blivit döljt
Ok vi behöver inte spekulera vem jag är, mer mot om det är möjligt att Mods läcker Ip ,mot ev betalning?
Finns säkert mods här som samverkar med Fb så , men provar ändå, good luck to my self hahahaha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mironoff123:

Det handlar inte om näthat, mer om vara eller inte vara på Flashback
och nej jag är inte extrem, bara en vanlig användare som ibland blir kritisk mot saker och ting, och därför har mitt IP blivit döljt
Ok vi behöver inte spekulera vem jag är, mer mot om det är möjligt att Mods läcker Ip ,mot ev betalning?

Alltså ingen går att lita på, polisen läcker som en sål. Ip adress är dessutom något som ofta byts, det man brukar mena med uthängning är användare emot personuppgifter som personnummer. Men är det bara din ip som är röjd, ja byta då ip.

Om någon moderator har gjort detta, ja då måste du ha varit extrem för att ens intressera dem. Och är du extrem, ja då bör du skydda dig med anonymitetstjänster etc.

Det finns dock många sätt att bli röjd på, kör du över osäkra publika nätverk så kan det ha blivit den vägen. Så du kan nog bara gissa och ta lärdom att är du extrem så dölj dig. Det kan vara en bekant som har röjt dig o.s.v.

De flesta är som mig lite stöddig, ibland uppkäftig på internet. Men i verkligheten är man en annan person och ej vill stå för det man det man av olika saker som att trolla skrev på internet. Så jag förstår din oro, men det är svårt att veta hur läckan kom.

Permalänk
Medlem

TS verkar haft lite svårigheter med Flashback tidigare:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1235956-flashback-it-tr...

Permalänk
Medlem

@improwise: Antar att han har blivit bannad igen och lär lite ledsen för det

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Tanken slog mig också

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Alltså ingen går att lita på, polisen läcker som en sål. Ip adress är dessutom något som ofta byts, det man brukar mena med uthängning är användare emot personuppgifter som personnummer. Men är det bara din ip som är röjd, ja byta då ip.

Om någon moderator har gjort detta, ja då måste du ha varit extrem för att ens intressera dem. Och är du extrem, ja då bör du skydda dig med anonymitetstjänster etc.

Det finns dock många sätt att bli röjd på, kör du över osäkra publika nätverk så kan det ha blivit den vägen. Så du kan nog bara gissa och ta lärdom att är du extrem så dölj dig. Det kan vara en bekant som har röjt dig o.s.v.

De flesta är som mig lite stöddig, ibland uppkäftig på internet. Men i verkligheten är man en annan person och ej vill stå för det man det man av olika saker som att trolla skrev på internet. Så jag förstår din oro, men det är svårt att veta hur läckan kom.

Ok, tack för dina kommentarer, är 110% säker att det läcker inom Fb vem kan jag/man inte säga/lita på,men gissningsvis är en mod ,likaså mod på fb och likaså på denna site som jag blvit blockad på
Den dagen då den mod blir påkommen blir det inte Nice för Fb ,,
Om jag går tillbaka i tiden var jag lite utsatt av en likasinnad mod (kommer inte ihåg namnet men var nått med onkelgunnar eller liknande) han blev bannad av admin!

Permalänk
Skrivet av improwise:

TS verkar haft lite svårigheter med Flashback tidigare:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1235956-flashback-it-tr...

Spelar det nån roll eller är du Mod på flashback?
Gissningsvis är du ,rädda ditt skin
Hoppas inte att censuren från Fb kommer hit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Spelar det nån roll eller är du Mod på flashback?
Gissningsvis är du ,rädda ditt skin
Hoppas inte att censuren från Fb kommer hit?

Ja, alla på SweClockers är eg Mods på Flashback. Enda sättet att skydda sig är så här.

Permalänk

Men herregud , sa jag det ?
Kan vi inte skippa flashback mentaliteten här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Men herregud , sa jag det ?
Kan vi inte skippa flashback mentaliteten här

med din attityd här i tråden och den förra som länkades har jag inte svårt att förstå varför du blir bannad på flashback och som du skriver det är nog otroligt uppenbart vem du är på flashback också så ingen har läckt in IP adress utan mods känner bara igen din stil det kan nog de flesta nyktra människor göra.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

med din attityd här i tråden och den förra som länkades har jag inte svårt att förstå varför du blir bannad på flashback och som du skriver det är nog otroligt uppenbart vem du är på flashback också så ingen har läckt in IP adress utan mods känner bara igen din stil det kan nog de flesta nyktra människor göra.

Förklara gärna mer,och du har tydligen dålig läsfärståelse, jag är INTE bannad på FB ,svar på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

med din attityd här i tråden och den förra som länkades har jag inte svårt att förstå varför du blir bannad på flashback och som du skriver det är nog otroligt uppenbart vem du är på flashback också så ingen har läckt in IP adress utan mods känner bara igen din stil det kan nog de flesta nyktra människor göra.

Detta ^^

Hur man skriver avslöjar något otroligt mycket. Hittat både vänner och kollegor tidigare på flashback genom att de medgett att de besökt forumet samt fiskat upp deras intressen. Sen jämfört med hur de skriver i jobbmail osv så är det inte särskilt svårt att dra 1+1

Roligaste är när man drar helt random repliker, meningar de skrivit på Flashback. Tar ett tag för dem att koppla och de blir helt stelnade i blicken, men fyfan vad roligt det är Dömmer aldrig någon utan tycker det mest är roligt. Men brukar rekommendera dem att skapa nytt konto med nytt nick ^^

Permalänk
Medlem

Vem som äger ett IP nummer vet bara din ISP och det är så gott som omöjligt för Svensson att begära ut det.

Lite sent kanske men kan ju rekommendera typ TOR så är du så säker man kan bli (släng på en extra VPN om du är paranoid). Sen är det ju ett måste att inte använda namn eller lösenord så går att förknippa med dig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Vem som äger ett IP nummer vet bara din ISP och det är så gott som omöjligt för Svensson att begära ut det.

Lite sent kanske men kan ju rekommendera typ TOR så är du så säker man kan bli (släng på en extra VPN om du är paranoid). Sen är det ju ett måste att inte använda namn eller lösenord så går att förknippa med dig.

vem som äger? spelar ingen roll i detta fall,
Jag har full koll på Tor mm , nu handlar inte detta om ett extremt fall, , från min först fråga,OK
Frågan: Finns möjligheten att mods inom fb läcker Ip ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Förklara gärna mer,och du har tydligen dålig läsfärståelse, jag är INTE bannad på FB ,svar på det?

vad finns det att förklara? och du sitter och babblar om att någon läcker din IP det tror jag inte dom känner igen dig på hur du skriver, bannad stog det i din gamla tråd så jag antog att du var här för att hitta på någon historia om att någon FB mod är efter dig och hittar dig genom ip adresser vilket jag inte tror för en sekund.

tydligt nog?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

vad finns det att förklara? och du sitter och babblar om att någon läcker din IP det tror jag inte dom känner igen dig på hur du skriver, bannad stog det i din gamla tråd så jag antog att du var här för att hitta på någon historia om att någon FB mod är efter dig och hittar dig genom ip adresser vilket jag inte tror för en sekund.

tydligt nog?

Ok då vet vi att kETHSI Är mod på Fb och har tydligen inte alla hästar i stallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

Ok då vet vi att kETHSI Är mod på Fb och har tydligen inte alla hästar i stallet

ja absolut alla som inte håller med dig är automatiskt förståndshandikappade och moddar på FB du har löst mysteriet grattis.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mironoff123:

Ok då vet vi att kETHSI Är mod på Fb och har tydligen inte alla hästar i stallet

Så.. Kethsi har rätt?
Själv är jag oerhört nyfiken på vad "hittat" innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

vem som äger? spelar ingen roll i detta fall,
Jag har full koll på Tor mm , nu handlar inte detta om ett extremt fall, , från min först fråga,OK
Frågan: Finns möjligheten att mods inom fb läcker Ip ?

"full koll på Tor mm" och inte koll på de absoluta grunderna inom nätverk, internet och HTTP går inte ihop.

Men för att svara på frågan. Ja, tekniskt sett är det extremt enkelt att som administratör för en webbapplikation spara IP-adresser för användare och visa för vem man vill. Den intressanta frågan är dock varför det är ett så stort problem för dig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

"full koll på Tor mm" och inte koll på de absoluta grunderna inom nätverk, internet och HTTP går inte ihop.

Men för att svara på frågan. Ja, tekniskt sett är det extremt enkelt att som administratör för en webbapplikation spara IP-adresser för användare och visa för vem man vill. Den intressanta frågan är dock varför det är ett så stort problem för dig.

inte intressant för mig , ställde bara en fråga och vips så var det 5 st från fb här och skulle försvara med allt
ni kan säkerligen även här se mitt ip , jag gömmer mig inte vilket vissa andra gör
Sorry , ni Mods HÄR gör ett bra jobb ,, ,thanks

Permalänk
Medlem

Du har inte klickat på länkar i ett PM eller blivit "baitad" att gå in på någon sida?

I så fall är det inte så svårt för någon att få tag i din IP-adress.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

inte intressant för mig , ställde bara en fråga och vips så var det 5 st från fb här och skulle försvara med allt
ni kan säkerligen även här se mitt ip , jag gömmer mig inte vilket vissa andra gör
Sorry , ni Mods HÄR gör ett bra jobb ,, ,thanks

Du har alltså inga planer på att förklara vad du tror någon kan göra med din IP-adress? Vad trist; jag som redan poppat popcornen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du har alltså inga planer på att förklara vad du tror någon kan göra med din IP-adress? Vad trist; jag som redan poppat popcornen.

Poppa dina popcorn du fjant

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Du har inte klickat på länkar i ett PM eller blivit "baitad" att gå in på någon sida?

I så fall är det inte så svårt för någon att få tag i din IP-adress.

Om du visste att jag har koll på bait or viruses,men att jag åxå ska behöva köra PROXY ,OCH ELLER VPN När jag ställer en enkel fråga på "white" web

Permalänk

Från början, jag ställer en ganska fråga, Neutral mark, men vissa verkar ta åt sig mer än andra , hmmmm ok,, fundera då på varför dessa person gör detta,
alla andra som iallafall få gör sig besväret ,ok thanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mironoff123:

inte intressant för mig , ställde bara en fråga och vips så var det 5 st från fb här och skulle försvara med allt
ni kan säkerligen även här se mitt ip , jag gömmer mig inte vilket vissa andra gör
Sorry , ni Mods HÄR gör ett bra jobb ,, ,thanks

Något säger mig att du snart lär få chansen att uppleva hur bra SweClockers moderatorer faktiskt är...