Hur mycket spenderar ni på appar till mobilen?

Permalänk
Medlem

Lägger minst 500 kr per år. Allt är på jobbrelaterade grejer. Spelar inte mobilspel eller liknande.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Avstängd

Jag köpte loss min väckarklockaapp för typ 10kr. Faktiskt värt det.

Skrivet av Jumpcut:

Lägger minst 500 kr per år. Allt är på jobbrelaterade grejer. Spelar inte mobilspel eller liknande.

Vad är det för appar?

Permalänk
Medlem

Kanske 10kr om året.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Det enda jag köpt i en app tror jag är biljetter för kollektivtrafik.

Permalänk
Medlem

Jag har spenderat minst 20 000kr o ångrar allt

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt/betalt för en enda app faktiskt, haft smartphones sen 2010-2011 ngn gång. En HTC Wildfire var första. Apparna jag främst använder är webläsaren, Youtube, Facebook och messenger. Övrigt är i mycket mycket mindre utsträckning.

Sen spel och sånt som typiskt brukar kosta, stoooort nej tack. Helt ointressant att spela på en mobil...Har en speldator för detta ändamål, vill jag spela när jag är ute på vift köper jag en Switch isf.

Med det sagt har jag inget emot att betala för någon app. Men apparna jag använder är såna som det inte finns någon vits att betala för, om det ens går.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Det var nog mest i början när jag skaffade iPhone man köpte appar. Nu känns det som att det släpps inte så mycket appar som behöver min uppmärksamhet (eller om det är så att Apple har gjort AppStore upplevelsen sämre, enligt mig, så jag inte hittar några vettiga längre).

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Geeks Gaming

Aldrig betalat och har svårt att se att jag skulle göra de heller. Enda jag är sugen på är Plex. Men känner inte att jag har användning för de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Spenderar inga pengar på in app köp & lootboxes av princip.
De få saker jag köper är spel som du betalar för en gång utan in app köp.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Nu har jag en iPad så inte riktigt samma sak men jag har i alla fall köpt en del appar till den.
Procreate
GoodNotes
WolframAlpha
Kommer troligtvis bli att köpa lite andra appar som Affinity Photo och LumaFusion.

Däremot är jag strakt anti att köpa trams i spel. Det enda spelet jag har spenderat pengar på är World of Tanks (pc). Dock har de kronorna vart värt det.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Antar Spotify preimum räknas som app köp den klarar jag mig inte utan. Sedan pokemon go också

Permalänk
Medlem

Se inte det här som en attack utan en nyfiken fråga:
Det är intressant hur många här ser det som en prestige att inte ha lagt en krona på appar.
Ser ni det på samma sätt på datorn? Har ni aldrig lagt ett öre på spel eller program? Är det en prestige även där att inte lagt en krona?

Jag ser reklam som ett av världens mest irriterande moment så om det är en app jag tycker om så betalar jag gärna för att slippa reklam. Även på mobilen är det ofta så att du får vad du betalar för, särskilt produktivitetsappar.
Skulle tro att jag idag ligger närmare 100kr per år än 500kr men det har inte med ovilja att betala för mig utan snarare att jag inte haft behovet av något på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har faktiskt aldrig betalat för en app.

Samma här. Aldrig betalat för en app i mitt liv.

Betalar däremot väldigt mycket in-app; SL, Uber, Foodora, etc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har blivit några hundralappar totalt, ofta extremt välspenderade pengar. MX Player och Podcast Addict är appar som jag använder närmast dagligen och har så gjort under många år. Så värt några tior för att slippa reklam eller stödja utvecklarna.

Permalänk

Sammanlagt 20 kr i mitt liv, på Guitar Pro.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Avstängd

0 kronor har aldrig köpt något och tänker inte göra det heller.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Swedman18:

Jag har spenderat minst 20 000kr o ångrar allt

Har precis som du spenderat massvis och ångrar det. Säkert 30 000+ under alla år jag haf smartphone. Har varit fast i ett mobilspel där jag spenderade massvis hela tiden då det var extremt p2w. Har alltid varit en sucker för skins och lagt tusentals på det till datorspel också. Numera kan jag dock stå emot, men det tog ett bra tag.

Permalänk
Medlem

0 kr ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Se inte det här som en attack utan en nyfiken fråga:
Det är intressant hur många här ser det som en prestige att inte ha lagt en krona på appar.
Ser ni det på samma sätt på datorn? Har ni aldrig lagt ett öre på spel eller program? Är det en prestige även där att inte lagt en krona?

Jag ser reklam som ett av världens mest irriterande moment så om det är en app jag tycker om så betalar jag gärna för att slippa reklam. Även på mobilen är det ofta så att du får vad du betalar för, särskilt produktivitetsappar.
Skulle tro att jag idag ligger närmare 100kr per år än 500kr men det har inte med ovilja att betala för mig utan snarare att jag inte haft behovet av något på länge.

Jag hade själv inte länkat något betalningsmedl till mitt google konto, delvis för att jag ville göra det svårt för mig själv att spendera pengar (jag är snål). Nu har jag dock köpt ett fåtal saker till android, köppte minecraft till android och en tribe i polytopia för att låsa upp online spel.
Problemet som jag ser det är att app utvecklarna tjänar mer på adds och in app köp så det görs få bra spel utan detta.
Ni får gärna tipsa mig om bra appar & spel utan in app köp.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Självfallet, inte ett öre!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

aldrig köpt en app, har inte ens ett kontokort registrerar i någon app-butik

Permalänk
Medlem

Har kanske köpt 3-4 appar sedan smarttelefonerna kom ut på marknaden.
Skulle aldrig få för mig att köpa spel o än mindre saker i spel på mobilen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Föredetting

Tror det enda jag köpt är Poweramp och Harrys Laptimer. En hundring eller så totalt på appar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig köpt en app innan i år, då det blivit två för 100-150 kr st.
Ena är en digitalutgåva av ett brädspel, för att kunna spela med vänner under långa bilfärder vilket det blev en del i vintras/våras.
Andra är en mer avancerad instrumentstämapparat, där desktopversionen kostade 600-1000 kr men appen var mycket billigare och innehöll ändå det jag behövde/ville ha. Det kändes helt och hållet överkomligt, trots att jag inte är särskilt förtjust i appar.
Sedan har jag väl köpt någon enstaka bussbiljett eller liknande någon gång, men det räknar jag inte riktigt in i frågan.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Vad är det för appar?

Exempelvis: Dashlane, FiLMiC Pro, Bluetooth+ for Blackmagic och Fing. Finns säkert gratisalternativ till alla men med tanke på apparnas låga kostnad, bra funktion och att jag betalar samtliga med mindre än vad jag fakturerar för en timme så, ja.. funkar för mig. Sen har jag säkert ett gäng till jag glömt.

Den jag tittat mycket på och suktat efter på sista tiden är TeamViewers iOS app, men den kostar extra mot det businesskonto jag har nu och vet faktiskt inte hur ofta jag skulle använda den, jag har i princip alltid en dator med mig iaf. Vad jag förstod kostar en extra licens typ 4000 kr och nja, det vete sjutton om det är värt.

Edit: Just det. Köpte Navigon och dess USA-paket när jag skulle roadtrippa i USA eftersom det var billigare än att hyra en GPS och jag inte ville dra en massa mobildata.

Edit2: Viewranger använder jag när jag skapar rutter när jag cyklar MTB i skogen. Den är gratis, men jag har köpt Lantmäteriets kartor för 325kr för att dom är grymma att navigera efter.

Edit3: Vet inte om iClouds lagringsplan räknas här, men jag kör deras 200GB som kostar 29kr/månad.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

100kr senaste året kanske.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Köpt en del musik program/VST´s till min padda.
Sen har jag i för sig spenderat min friskvårdspengar från jobbet på en tränings app / prenumeration.

Permalänk
Medlem

Typ 220kr.
Köpt lite spel när de var på rea som jag i stort sett aldrig spelar.
Köpt "pro" versionen av appar jag verkligen gillar och använder, eftersom jag anser att man skall stödja utvecklare.

Är annars extremt nojjig vad jag installerar och vilken information som appar vill ha. Så installerar inte heller mycket appar.

Edit: Årligen. Då blir det typ 50 kr sett till när jag började köpa appar. Inte köpt en app sedan 2019, men funderar på att köpa en.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte F2P spel generellt men finns ett undantag där jag premenurerar så köper inte loot boxes kostar rätt mycket per månad men då är det fast summa och så har jag kört flera hundra timmar av spelet. Köper även en del spel och appar som FFV senast. Ser inget fel med att betala för spel när man gör det på Switch och liknande.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Försöker faktist hitta saker att köpa med mina innestående pengar från Google Konsumentpanel, haft sådär 100 spänn hur länge som hellst nu.

Letar fabrilt efter att spendera dom nu nästan. Går typ ej. Allt som finns har man redan, vissa saker gratis.

Blir väl hitta något Theme/ikonpaket o slösa lite.