Hur få större bild vid spegling?

Permalänk

Hur få större bild vid spegling?

Hej, har en OnePlus 7 som jag speglar på tv:n via hdmi kabel (kan inte spegla trådlöst eller casta pga hotellet jag bor på blockerar detta). Men jag får inte bilden att helt fylla ut tv-skärmen. Går det att lösa i ngn inställning eller med app? //Tack

Permalänk
Medlem

Kanske inte så hjälpbart, men räcker det inte med att "rotera telefonen sidledes"?
Har distinkt för mig att det var det enda jag behövde göra för att den skulle fylla ut tv-ytan.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Jo vända måste man men den fyller ändå inte ut hela vägen. Blir ca 5-6 cm tomt runt om

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

TV-inställningar (Bred, dynamisk, 4:3 osv) Kollat dessa?
Undrar om den puttar ut skärmens nativa upplösning eller skalar om till TV'ns?
Vad har du för TV och upplösning?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

TV-inställningar (Bred, dynamisk, 4:3 osv) Kollat dessa?
Undrar om den puttar ut skärmens nativa upplösning eller skalar om till TV'ns?
Vad har du för TV och upplösning?

Det är en Samsung TV. Eftersom den är på ett hotell är de flesta inställningar låsta men den visar 16:9 formatet. Kommer inte in i menyerna så får inte fram inställningar. Men när jag kopplar in min "11 surfplatta så blir bilden större...

Permalänk
Samsung Sverige

Nu är jag inte så hemma på Oneplus androidinställningar, men har du sökt på HDMI i inställningsmenyn? Det kan finnas möjlighet att ändra lite bildinställningar där.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Tack för tipset, ska se vad jag hittar

Permalänk
Medlem

Mobilens aspect ratio är nog inte samma som TV, antagligen därför det blir så.