Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa en PS4 Pro imorgon, hur påverkas ni och konsolens pris av kemikalieskatten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Komplett.se

@Izak80:

Hej!

Komplett.se kommer att drabbas av den nya kemikalieskatten från och med den 1 juli och priserna på vår hemsida är redan uppdaterade med skatten.

Har du några vidare funderingar kan du kontakta vår kundservice.

//Oscar

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett Vad innebär 'fabriksgaranti' som anges för alla produkter? Det är mer eller mindre standard att butiker erbjuder ett års garanti och att man därefter i så fall tvingas kontakta tillverkaren men innebär '24 månader fabriksgaranti' att ni alltså erbjuder två års garanti och åtar er att hantera alla garantiärenden under denna period?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Komplett.se

@ågren:

Hej,

Fabriksgarantin som anges för alla våra produkter är den garanti som tillverkaren lämnar åt produkten och du kan under dessa X antal år kontakta oss för att sätta upp en retur. Du kommer inte att bli tvingad att kontakta tillverkaren själv vid ev. defekter.

Har du några vidare funderingar kring detta kan du kontakta vår kundservice.

//Oscar

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ågren:

@Komplett Vad innebär 'fabriksgaranti' som anges för alla produkter? Det är mer eller mindre standard att butiker erbjuder ett års garanti och att man därefter i så fall tvingas kontakta tillverkaren men innebär '24 månader fabriksgaranti' att ni alltså erbjuder två års garanti och åtar er att hantera alla garantiärenden under denna period?

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett har enligt mig föredömlig hantering av garantiärenden och tar hand om problemet även om det råkar vara 4,5 år sedan inköp (HD med 5 år som exempel). Aldrig haft några problem i det avseendet faktiskt och det kan jag inte alltid säga om de andra stora på svenska marknaden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Komplett har enligt mig föredömlig hantering av garantiärenden och tar hand om problemet även om det råkar vara 4,5 år sedan inköp (HD med 5 år som exempel). Aldrig haft några problem i det avseendet faktiskt och det kan jag inte alltid säga om de andra stora på svenska marknaden.

Det stämmer ganska bra överens med vad jag har hört om dem från annat håll och jag kommer helt klart att börja beställa mer från Komplett tack vare det. Jag skapade en tråd för att förhoppningsvis bringa lite klarhet i hur garantiärenden hanteras men bra service är absolut värt att betala lite extra för även om Komplett oftast ligger väldigt bra till prismässigt.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@ågren:

Hej,

Fabriksgarantin som anges för alla våra produkter är den garanti som tillverkaren lämnar åt produkten och du kan under dessa X antal år kontakta oss för att sätta upp en retur. Du kommer inte att bli tvingad att kontakta tillverkaren själv vid ev. defekter.

Har du några vidare funderingar kring detta kan du kontakta vår kundservice.

//Oscar

Tack för det snabba svaret, det var trevligt att höra att ni tar på er det ansvaret och jag kommer absolut att ha det i åtanke inför nästa elektronikinköp.

Nu till något helt annat: Jag läste av en slump en artikel om hur ni planerar att skapa en slags marknadsplats på Komplett och tänkte höra hur planerna ser ut för Sverige. Just marknadsplatsdelen är en av anledningarna till att CDON har blivit en av Sveriges sämsta nätbutiker och oseriösa butiker/försäljare skapar en massa problem vilket i sin tur drar med sig CDON som varumärke.

Det finns en lång diskussion om det här på Sweclockers när CDON lyfte fram ett rabatterbjudande från en av deras butiker och det tog hus i helvete när det visade sig att de sålde piratkopior. CDON hävdade att de inte bar något som helst ansvar och hänvisade bara till den aktuella butiken som var väldigt besvärliga att ha att göra med.

Men det kan också vara ett jättebra komplement om det sköts ordentligt och på ett uppstyrt sätt likt 'fulfilled by Amazon' där Amazon hanterar leverans, kundtjänst, returer m.m. åt de mindre försäljarna/butikerna.

Vilken väg har ni planerat att gå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Har upprepade gånger nu råkat ut för att komplett inte accepterar något av mina betalkort och jag förstår inte riktigt varför. Är det någon annan som upplevt likande problem?

Har testat med två olika VISA-kort, från olika banker, det ena ett kreditkort och det andra ett debitkort. Har gott om pengar på båda och inga problem med säkerhetskoder eller liknande.
Har testat på olika datorer och olika webläsare.

Är det någon annan som stött på detta problem?
Nu har jag fått reda på att Komplett inte accepterar utländska kort (t.ex. från den svenska grenen av BankNorwegian), men av någon anledning fungerar inte heller kortet från Skandia.

Permalänk
Medlem

@Komplett

Funderar lite kring de så kallade rabatterna på era Komplett PC. Testade via er konfigurator att bygga ihop 2 snudd på identiska kombinationer. Den ena konfigurationen påstods ha 5000 kr rabatt, medan den andra inte hade någon rabatt alls. Ändå landade totalpriset i stort sett exakt lika (bara några hundra kronor skilde dem åt).

Hur kan detta vara möjligt när den ena datorn ska vara rabatterad med 5000 kr?

Permalänk

Nu kanske jag har missat något men har ni tagit bort gratis frakt när man beställer över 500 kr? Tänkte beställa 2 prylar igår för 1050 som då blev 1100 inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Är det någon annan som stött på detta problem?
Nu har jag fått reda på att Komplett inte accepterar utländska kort (t.ex. från den svenska grenen av BankNorwegian), men av någon anledning fungerar inte heller kortet från Skandia.

@Caesar

Jag har precis sprungit på detta bekymmer. Jag försökte handla två hårddiskar i helgen med mitt Norweigankort. Allt ser okej ut när jag skickas till en betalsida där jag bland annat skall ange en engångskod som jag får från BankNorwegian. Men när jag skickas tillbaks till Kompletts sida, så står det bara att köpet inte kan genomföras. Provade även att göra om köpet idag, men fick samma problem.

Jag har mailat både komplett och BankNorwegian om detta problem, men ej ännu fått svar.

Permalänk
Medlem

@komplett

Har fått följande svar från BankNorweigan:

Hej

Tack för ditt meddelande.

Detta är ett problem vi är medvetna om och handlar om en "oönskad" spärr, som har att göra med att vårt kort ses som ett utländskt kort när du försöker genomföra köp på Kompletts hemsida.

Vi har tagit detta vidare med Visa och hoppas att problemet skall bli ordnat så snart som möjligt. För tillfället kan vi dessvärre inte svara på när detta blir.

Vi beklagar för problemen som detta medför.

Med vänlig hälsning
Bank Norwegian

(Komplett har ej ännu svarat på mitt mail.)

Permalänk
Medlem

@komplett

Hej

Finns det någon hos er som svarar på mail? Skickade ett för fyra dagar sen och har ännu heller inte fått något svar:

Ärendenummer 787364

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Wow. Måste ta och skriva av mig lite här.

Min i7-4790K från Komplett har orkat med i två år men storknade nu inom sin tre års garantitid, så jag ringde upp Komplett för att få hjälp att göra en RMA. Personen jag snackar med säger att han inte riktigt vet vad som kommer att hända om den visar sig vara defekt då de inte längre säljer processorer för 1150 sockeln och att de vet att jag måste köpa nytt moderkort om jag får en processor i en annan sockel. Detta har jag varit orolig för.

Jag har nu avslutat ett samtal med Komplett där en kille säger att eftersom jag köpt både processorn och moderkortet hos dem så uppgraderar de mig till en i7-7700K och ger mig ett Asus Prime 270 1151 moderkort utan kostnad! Allt detta för att 4790k:an lade av! Vilken jävla service!

Fem stjärnor till Komplett!

Permalänk
Medlem

Ja Komplett har suverän kundservice.
Synd bara att de aldrig kan få ett erkännande som årets datorbutik
eftersom de inte har godis.

Permalänk
Medlem

Jag köper hellre mitt eget godis ändå

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Frågade förra veckan i chat via webbläsare om Komplett har för avsikt att ta in m-itx moderbord till AM4. Svaret jag fick är att det inte finns planer på det men att det i samband med Ryzen-lanseringen togs in ett gäng som såldes slut snabbt. Ok... undrar vad det var för spökmoderbord För övrigt har jag bara gott att säga om Komplett och leveranser men detta var bara lite väl komiskt.

Permalänk
Medlem

@Komplett:
Hej
Undrar normalt hur länge kundservice@komplett.se brukar ta innan de svarar, jag skickade en fråga på söndag kväll om retur då en vara slutat fungera som den ska. Har för mig att det brukar gå rätt snabbt men inte så här länge när ni svarar.

mvh Tobbe

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

@Komplett:
Hej
Undrar normalt hur länge kundservice@komplett.se brukar ta innan de svarar, jag skickade en fråga på söndag kväll om retur då en vara slutat fungera som den ska. Har för mig att det brukar gå rätt snabbt men inte så här länge när ni svarar.

mvh Tobbe

Jag mailade dem om samma sak i onsdags förra veckan, dvs en vecka sedan, fortfarande ingen reaktion. Visst, semester men detta ser inte speciellt bra ut.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej,
Beställde ett sådanhär paket https://www.komplett.se/product/918925/gaming/gamingmoss-tang... den 8e Augusti och det stod 1-2 dagar leveranstid. I fredags började trackingnumret fungera och jag ser då att det skickas från norge, och ingen mer uppdatering på trackingnumret idag. Och ikväll fick jag ett mail på returbekräftelse på samma beställning, trots att jag inte gjort något. Någon annan som har varit med om liknande nu senaste tiden? Eller har @Komplett några problem med sitt system?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Hej,
Beställde ett sådanhär paket https://www.komplett.se/product/918925/gaming/gamingmoss-tang... den 8e Augusti och det stod 1-2 dagar leveranstid. I fredags började trackingnumret fungera och jag ser då att det skickas från norge, och ingen mer uppdatering på trackingnumret idag. Och ikväll fick jag ett mail på returbekräftelse på samma beställning, trots att jag inte gjort något. Någon annan som har varit med om liknande nu senaste tiden? Eller har @Komplett några problem med sitt system?

UPDATE:
Fick tag i komplett nu, tydligen Postmord som strulat till det.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Inaktiv

@Komplett Har ni slutat med fri frakt över en viss summa? Oavsett vad jag lägger i varukorgen så ser det ut att tillkomma frakt nu.

Permalänk
Komplett.se

@anon12433:

Hej Veckans,

Det stämmer, vi hade sedan tidigare fri frakt på alla ordrar över 500 kr. Detta är inte längre fallet utan det tillkommer frakt på alla ordrar oavsett totala summa samt att fraktkostnaden varierar på storlek & vikt av paketet.

Skulle du ha fler funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice.

//Oscar W

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@veckans:

Hej Veckans,

Det stämmer, vi hade sedan tidigare fri frakt på alla ordrar över 500 kr. Detta är inte längre fallet utan det tillkommer frakt på alla ordrar oavsett totala summa samt att fraktkostnaden varierar på storlek & vikt av paketet.

Skulle du ha fler funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice.

//Oscar W

Buu

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@veckans:

Hej Veckans,

Det stämmer, vi hade sedan tidigare fri frakt på alla ordrar över 500 kr. Detta är inte längre fallet utan det tillkommer frakt på alla ordrar oavsett totala summa samt att fraktkostnaden varierar på storlek & vikt av paketet.
//Oscar W

Det lockar nog kunder..... *sarkasm*

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dekkan:
Skrivet av DaNii:

Det lockar nog kunder..... *sarkasm*

Beklagligt ja, men antar att det är Kompletts sätt att betala för kemikalieskatten. Personligen så väljer jag nästan uteslutande butiker som erbjuder fri frakt.

Permalänk
Medlem

Fri frakt åsido. Är det ingen superweekend?! En lönefredag?! Sadfejs.

Permalänk
Hjälpsam

Något nytt om Vega, beställde 15:e Augusti, får ni några leveranser, eller är det fullständig stiltje?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Kommer ni lansera Vega 56 idag? Och blir det klockan 15.00 som med Vega 64?

Permalänk
Hjälpsam

Noterat att möjligheten att köpa Vega 56 fluktuerat våldsamt i dag, är det miners om försöker köpa upp korten?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |