Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Enda jag har att klaga på för tillfället är att ni har på tok för hög frakt. Beställer man tunga saker såsom exempel en Bildskärm så kostar det enligt sidans beräkning 179kr för ett vanligt postpaket.

Varför kan ni inte vara lika billiga som dustin eller datorbutiken på den biten ?

Annars så är allt bra, nya hemsidan ser fin ut.

Permalänk
Medlem

Saknar möjlighet att följa RMA-ärenden, det enda jag har att gå på är e-posten som skickas ut. Vore bra om det gick att följa, det som förbryllar mig en aning är att det mail jag fick med information om att ordern (RMA-ersättningen alltså) är skickad är att det ordernummer som finns i mailet inte går att söka upp på kontosidorna. En annan mysko sak är att kollinummret inte går att spåra hos Posten längre, gick att se den 8:e att paketet kommit till Örebro, 9:e och framåt så påstår Postens system att paketet inte är registrerat. Vet inte om det beror på att ni skickar från Norge eller något annat, det kan lika gärna vara Posten som har något fel.

Rubriken på det mail som skickas ut med kollinummret i borde ha än bättre ämnesrad. Det första mailet (exkl. godkännande av RMA) har "Komplett.se - RMA mottagen - <returnnummer>", det andra har "Komplett.se - Orderbekräftelse retur <ordernr>", det tredje har bara "Komplett.se - <leveransnummer>".

Skulle även vilja se att ni översätter de delar utav returhanteringen som är på engelska till svenska. Att blanda språken är bara fult och ser aningen oseriöst ut, t.ex. "Felmeddelande: Anledning till order: R_Was defective/damaged when it arrived". Svar från erat system när man anmäler RMA har även följande (högst upp): "(Please keep the subject when replying to this mail. This is NOT an RMA no. Das ist keine RMA-Nr. Sollten Sie diese Mail beantworten, behalten Sie bitte den Inhalt bei. Dit is geen RMA nummer. Laat het subject-veld ongewijzigd.)", jag är ingen expert på språk men det ser ut att vara åtminstonde tre språk (engelska, tyska och holländska), men inget står på svenska.

Även marginalerna på PDF-filerna som skickas ut borde fixas till, just nu så skrivs texten direkt intill kanten.

Annars är jag helnöjd, snabba leveranser och snabba svar på frågor. Saknar alternativet förskottsbetalning för att slippa postförskott men det har du redan sagt att det är på gång.

EDIT: Kom på att jag även saknar information om returfrakt, jag står för närvarande för frakten till er, vilket jag har för mig är något jag inte ska behöva göra. När jag skickade en retur till NetOnNet skickade de ut en förbetald fraktsedel till mig att klistra på paketet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Gillar erat nya utseende på sidan enormt mycket, lättare o hitta det man söker nu.

Måste också säga att ni har den bästa support/kundtjänst av alla.

RMA ärenden är också bättre än man kan önska, ringde till kundtjänst och han på supporten skickade en fraktsedel som kom efter 2 dagar, så var bara o klistra på o skicka iväg paketet, sen tog det 5 dagar innan dom trasiga delarna var utbytta och påväg tillbaks(och jag bor i kiruna) så det kallar jag snabb retur

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Hedersmedlem

TUSEN tack för att ni tar in Enermax Liberty-serie!

Jag frågade Dustin men hörde inget mer från dem.

Ni har blivit bättre och bättre efterhand med både sortiment och kundtjänst. Priserna är dessutom mycket konkurrenskraftiga. För något år sedan var fördelningen av mina inköp 2/3 Dustin, 1/3 er. Nu är det tvärtom, om inte ännu mer.

Nu kan jag äntligen köpa ett av marknadens absolut bästa nätaggregat hos en pålitlig och seriös butik. Tack än en gång för det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Måste berömma er för servicen! Beställde Cpu och en CPU kylare för ett litet tag sedan. Allt funka fint utom Fanmate2, kontrollen som var med kylaren. Blev lovad en ny idag utan att behöva skicka tillbaka den trasiga! Stor tumme upp!

Det jag saknar är någon form av billigare frakt vid köp av större karaktär. Som folk redan har nämnt nått i stil med gratis frakt när man beställer för 500kr.

Sedan är det ganska störande när det fattas bilder på produkterna, men jag tror det har blivit lite bättre den senaste tiden? Rätta mig om jag har fel.

I framtiden skulle jag vilja se reservdelar till mobiltelefoner typ skal, displayer, högtalare m,m...

Permalänk
Medlem

Varför tog ni bort Sony 19" TFT för 2495:- ink.moms som ni hade på veckans erbjudande?

stod 500+ lager när jag kollade igår.. idag var den borta..

fanns med på denna sidan

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=weekly&cks=ASS&assoc=D0...

Permalänk
Medlem

MRC ny vecka med nya erbjudande Sony skärmen kostar nu 3195:- igen

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320321

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis beställe 2 st Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM. När beställningen utfördes fanns det 4 st i lager enligt komplett.se

Tråkigt nog så fick vi bara EN Hårddisk efter någon dag, så en av oss (jag) får vänta enligt er, till den 20:e denna månad på denna hårddisk som jag har sparat pengar till ett tag.

Detta är säkert bara ett litet missöde som har inträffat, lite tråkigt att man får vänta så länge bara.

Annars har ni en superb hemsida, fortsätt med det!

Permalänk

Det ska inte vara någon expeditionsavgift i en hämtbutik. Finns väl ingen annan som har det? Det är bara irriterande. Höj priset istället om ni är så illa tvungna att ta ut 19kr extra.

Permalänk
Medlem

Nä även om jag inte kommer använda hämtbutiken reagera ja på just en avgift även om 19:- inte är så mycket så är de ändå en onödig avgift

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Har tänkt svara på resterande frågor och synpunkter imorgon som en härlig fredagsavslutning, men vill bara snabbt svara på frågan om hämtavgiften.

Hämtbutiken är en extra logistiklösning för våra kunder och skall behandlas därefter. Vi ville kunna förse våra kunder i GBG-regionen med ett annat distributionsalternativ till en lägre kostnad för att se hur stort intresset kunde vara för liknande lösningar i andra delar av landet.

Vi har inte något lager där vi lämnar ut varorna och de måste därför fraktas från vårt centrallager till oss. Här har vi en kostnad involverad. Man måste sedan ha någon som står och tar emot varor, samt betalning av kunder. Här har vi en kostnad involverad. Lägg sedan till kontanthantering och diverse andra utgifter så blir det en mycket mer kostsam affär för Komplett än en "vanlig" weborder.

Det vi hade kunnat göra är att ha ett "butikspris" och ett "internetpris" men det tyckte vi var fel väg att gå. Tror inte att så många heller skulle vilja se 50-100 kronor påslag för alla varor bara för att ha gratis frakt, det blir ingen bra affär för kund.

Vi bestämde oss för att ha den minimala avgiften på 19:- för att, om än på ganska liten skala, finansiera lösningen med hjälp av dem som använder lösningen och inte övrig kundbas. Det känns inte helt rätt att de som inte har möjlighet att använda sig av hämtbutiken skall behöva betala högre priser på webben pga denna.

Kort sagt kan man beskriva hämtbutiken som en "bilpool" i större skala. Tack vare av att vi kan leverera varorna till ett enda ställe i större skala, kan vi få ner fraktkostnaderna ordentligt. Att vi sedan ytterligare subventionerar denna kostnad är en annan diskussion.

Det är helt valfritt att använda hämtbutiken och de flesta är extremt positivt inställda till lösningen. Hoppas att jag gett er tvivlare en någotsånär förklaring till vårt resonemang om de 19 kronorna.
Sedan är det givetvis upp till er att avgöra vad ni tycker om den

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Vi i stockholm vill också ha hämtbutik!
Om det kommer så blir vi alla glada

Permalänk

Komplett förvånade mig nu sist jag beställde. För en gång skull var saker restade och det såg ut som om jag skulle behöva vänta några dagar på grejorna. Men nästa dag fanns allt i min order och skickades. Jag blev så förvånad

Tja hemsidan må vara nytt utseende på men den kraschar min IE6 hela tiden... Så bra att man har Firefox att tillgå

Sen kan man fundera på vem som skall kunna surfa på sidan. Har en polare som är helt blind och använder JAWS som skärmläsare. Han tycker sidan blivit rörigare... så jag får hjälpa honom och kolla priser ibland.

Men i det mesta så är jag nöjd med komplett. För det mesta går leveranser snabbt, telefonsupporten funkar osv.

Jag är i stort sett nöjd.

Visa signatur

/Carl Kanyl
Slå aldrig din dator - den kan ge tillbaka!

Permalänk
Medlem

En till sak jag just lade märke till:

Om man kikar på moderkort, och vill kolla externa länkar måste man scrolla förbi 5 hela sidor med tillbehör, i upplösningen 1600*1200 (!), vilket inte känns helt motiverat.

Kanske ordna en inställning så man kan välja att se tillbehör, liksom att välja att se recensioner och utökade specifikationer?

Permalänk
Medlem

En butik i stockholm skulle inte skada, kan lova att mycom,webhallen etc skulle få bita i det sura äpplet eftersom de oftast har dyra saker dock så kan man ju alltid hämta de på en gång så det är därför jag oftast väljer att handla över disk.

Jag är i stortsätt nöjd med Komplett både när jag hanlade och RMA, har skickat in saker 3 gånger på RMA och alla tillfällena gick det smidigt.

En annan sak som det är väldigt tunt om i webshoppen är att ni inte har många "klassiska" chassin att välja bland tex felr antec chassin, lian li etc... hade inte heller skadat om ni hade mer "överklockningsminnen".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Komplett.se

Tjenare igen!

Då var det dags för en ny svarsession!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Som trogen kund hos komplett så måste jag ge er beröm för er snabba leverans tid!
Jag tycker att det är bra att ni har öppnat en butik då jag som bor i Halmstad har möjlighet att hämta prylarna i butiken om jag har vägarna förbi.
Angående sidan så tycker jag att det är lättare att hitta på den nu, även jag bara ska in och se vad ni har för produkter på lager.

En sak jag har att anmärka på är era produktbilder som inte allt för sällan inte stämmer alls.

Ni borde även ha så att man får gratis frakt om man handlar över en viss summa - T.ex. 500:- eller 1000:-

//Jocke

Hej Jocke!

Du är så välkommen när du har vägarna förbi – om du tar tåget är det supernära
Kritiken om produktbilder skall vi verkligen ta till oss. Jag hade själv uppfattningen om att vi låg ganska bra till här, men skall se till att vi ser över våra rutiner igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
en till bra sak skulle även va o skriva vilka moderkort hos er som passar core 2 när dom släpps med
ja kommer ihåg när jag inte kunde så mycket om o bygga datorer o köpte ett 478moderkort som skulle stödja celeron men det moderkortet funkade inte alls med en celeron 1,7g som hade 1,75v o 400mhz buss,jag ringde till er då också men det skulle passa fint till mitt moderkort sa ni,men det inte ville starta ja fick hjälp med o fixa det sen men så mycket info som möjligt är bra!

Hej Gabriel,

Hmm, nu vet jag inte vilket moderkort detta gällde då, men det var ju givetvis inte bra att det inte fungerade från början. Antar att en BIOS-uppdatering löste problemet? Bra att situationen löste sig, dåligt att det angavs fel info på sidan. Om du har mer information om detta var god skicka mig ett PM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
. Kundrecensionerna som man kan läsa är ett trevligt sätt för att se vad "vanligt folk" tycker om produkten i fråga (själva placeringen av kundrecensionerna skulle kanske kunna göras på ett bättre sätt dock).

Hej alving!
Tack för det berömmet. Vad gäller just layout och placering av kundrecensioner arbetar vi på nya produktsidor som sagt. Det jag sett hittills tycker jag själv ser mycket bra ut, vi får hoppas att ni andra tycker likaså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving

En annan sak jag gillar väldigt mycket är era "Veckans erbjudande"-kampanjer. Jag har många gånger sett väldigt bra produkter säljas ut till ett makalöst bra pris.
[/B]

Ja, veckans erbjudande är ett extremt populärt ”påfund” bland våra kunder och kommer givetvis att finnas kvar framöver.

Nu när jag ändå har er sweclockare ”på tråden” – finns det några önskemål om produkter ni skulle vilja se på veckans erbjudande? Vi försöker varva så mycket det går, men försöker givetvis att hitta det som drar mest folk. Något som skulle vara extra kul?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
De gånger jag har beställt från er har det gått relativt snabbt, och när jag via mail frågade er support om garanti för en produkt fick jag dagen efter ett bra och utförligt svar på min fråga. Jag har aldrig behövt returnera en vara till er.

Det jag kan klaga på är att jag som privatperson inte kan beställa mot faktura (åtminstone inte utan att fylla i en massa blanketter först), som man kan göra på exempelvis webhallen.com. Fraktkostnaderna är ibland också lite för höga. Det skulle vara trevligt om det fanns någon möjlighet till gratis frakt, t.ex om man beställer för ett visst belopp, såsom på en del andra webbutiker.

Något som jag skulle vilja ha på er sida är möjligheten till att jämföra produkter ur samma kategori med varandra. Jag skulle vilja ha en sida-vid-sida jämförelse av specifikationerna alltså (jag tror man kan göra så på datorbutiken.com, kolla där om det är oklart hur jag menar).
[/B]

Faktura till privatperson ligger inte på agendan i dagsläget av diverse orsaker jag inte tänker ta upp här nu. Däremot kommer vi att erbjuda en avbetalningslösning under året som är mycket smidig. Det enda som krävs är ett bankID så görs kreditupplysning automatiskt online. Inga blanketter som skall skickas varken hit eller dit. Troligen kommer denna lösning igång under slutet av sommaren för dem som önskar nyttja detta.

En jämförelsefunktion är på väg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving

En annan sak jag önskar är ett sätt att sortera produkter lite enklare inom vissa kategorier. Tittar man exempelvis under Grafikkort -> PCI-express ser man att det är väldigt grötigt i produktlistan. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa saken. Det går visserligen att sortera efter pris, och filtrera fram en särskild prisnivå, men det är inte riktigt så jag skulle vilja ha det. Det skulle vara bra om det fanns något bra sätt att endast få fram ett par olika serier grafikkort (kanske genom någon sorts kryssrutor som man väljer vilka serier man vill/inte vill titta på med), för att på så sätt minska grötigheten, men inte ta bort överskådligheten. Ett bättre filter behövs med andra ord. [/B]

Jag tror att du är inne på något här. Enkelheten (enkelhet som i ”inte så många menynivåer och minimalt antal klick till slutlig vara”) och strukturen i kategoriseringen vill vi gärna behålla , men ett bättre filter hade inte skadat. Vi har en liknande funktion på agendan, men detta ställs på nytt i kö till IT så får vi se vad som sker : )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne1989
Hallå!

Gillar komplett starkt och har aldrig haft några problem när jag har handlat hos er.

Ni verkar vara otroligt snabba på allt. Skickade ett mejl kl 01,00 på natten och fick svar redan en halvtimme senare. Blev något chockad;)

Hej Danne!

Haha, det där får jag hålla med om är ett snabbt svar. Måste varit någon nattuggla som smugit sig in och svarat… : )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne1989

Sortimentet är bra, men kan bli bättre. Hade gärna sett Asrock moderkort och Ocz minnen.
Ang den nya hemsidan, så vet jag inte vad jag ska tycka. Känner mig varken hemma eller vilsen.
Iden som LsdBoy skrev att trogna kunder borde få någon sorts belöning i form av fri frakt eller någon procent rabbat låter som en utmärkt ide.

Edit: Kom på en sak till, skulle vilja ha grafikkorten bättre updelade, ungefär som med processorerna. Att ni har de olika grafikkorts serierna i olika "avdelningar".
[/B]

OCZ är det många som efterfrågar och jag har detta på önskelistan som snart kommerr skickas till berörda avdelning. Asrock är även det efterfrågat någon gång tidigare, jag vidarebefordrar detta så får vi se vad vi kan få till. Just nu är det lite många moderkortsleverantörer som det är, så isf får vi skala bort någon.
Resterande punkter skall jag ha svarat på tidigare i tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Det mesta är till belåtenhet, dock finns det vissa saker som kan förbättras.

Ta in OCZ i sortimentet.
Se över priserna på DFI-moderkort, ni ligger långt över konkurenterna på dessa.
Fundera på att lägga till tex tillverkarfilter när man bläddrar bland produkter, framför allt grafikkorten blir extremt bökiga. Givetvis bör ni även slänga in flera filter när ni ändå är i farten, pris, lagersaldo, kritierier på specifikationer osv.

Men det viktigaste är nog frakten. Det lönar sig helt enkelt inte att handla av er när man inte beställer riktigt mycket. Fundera på att införa fri frakt från en viss gräns. Förutom att det är lockande för konsumeneten så tror jag också att det i många fall leder till att folk fyller på sina ordrar till denna gräns. Gömför med om du ser ett 3 för 2 erbjudande på godisbitar, köper du då bara 1 godisbit som du tänkt från början eller passar du på och tar två extra?

Hej 4bstract!

OCZ verkar vara omåttligt poppis – se mina svar ovan
Vi håller på och tittar på vissa alternativa fraktlösningar. Kan inte lova något i dagsläget, men vi tar del av det som skrivs givetvis.

Vad gäller DFI så skall jag undersöka detta vidare - tack för tipset!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Ta in lite mera överklocknings delar. Tex OCZ, Mushkin och G.Skill.

Sedan kan ni inte lägga till i Hämtbutiken att man kan skicka in sina RMA's där med. Och få tillbaka dom i Hämtbutiken. Det skulle underlätta mycket på det settet.

Sedan avsaknaden av Lian-Li chassin. Den är enorm.

Hej Tancoll!

Det går redan idag att lämna av sina RMA’s i hämtbutiken, det som dock krävs är att man har ett godkänt RMA-nummer innan man anländer. Detta för att vi skall kunna behandla ditt ärende så snabbt som möjligt. Ta alltså med ditt RMA-nummer + produkt till Kruthusgatan så är detta inga problem alls. Vad gäller att få RMA-ersättning skickad till hämtbutiken så skall jag se om det går att genomföra, men tror de flesta är nöjda med att få ersättningen till sitt närmaste postkontor.

Lain-Li chassin är det tveksamt om vi får in igen :(. Som nämndes innan i tråden var de inte helt lätta att samarbeta med. Men, men , definitivt inte omöjligt att vi får se dem i sortimentet någon gång i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Jag måste säja att till skillnad från många andra så älskar jag verkligen att ni har kundrecentioner, tar alltid en titt på dem innan jag köper något, kul att se vad folk tycker.

Jag tycker också ni skulle kunna klämma dit ett litet märke någonstans när produkten är recenserad, ett för kundrecention och ett annat för någon större recention på någon annan sida.

Bra kundservice är makalöst bra för att få kunder, även om ni kanske förlorar en slant på att ta tillbaka en öppnad produkt så får ni lätt igen den genom att när personen med produkten får som den vill och blir väl bemött så köper han/hon gärna där igen och tippsar alla sina polare mm

Hej HAxxel!

Kul att du gillar recensionerna, det gör jag med. Tror och hoppas att de nya produktsidorna gör det lättare att ”undvika” dem om man inte är intresserad. De nya produktsidorna kommer även de att göra det enklare att hitta ”professionella” recensioner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel

Många paketerbjudande med biffig rabbat är alltid kul, typ moddkitt för nybörjaren med diverse användbara grejer.

Moddgrejer i övrigt är vansinnigt kul och inte bara det gammla orginalutbudet av typ fyra fläcktar och två läsrör (överdrift) utan med massor av balla displays för 5.25 och 3.5 platser och handtag mm
[/B]

Ja det är ingen dum idé med lite bundles. ”Stora och lilla moddningskitet” kanske :). Lite svårt blir det med kompatibiliteten då inte alla saker passar till alla chassin, men vi kanske kan göra ett paket med en 5.25”-display och lite annat smått och gott.

Att du är missnöjd med utbudet skall jag informera ansvarig inköpare om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel

När man söker på olika produkter så vore det praktiskt med som nå sorts filter: tex när man ska köpa RAM så kan man ställa in hur mycket minne det ska vara, när man köper hårddiskar så skulle man kuna filtrera hur mycket minne, effekt på nätagg mm
Man skulle också kanske kunna dela in saker i kvalite/prestanda grupper typ på grafikkort så kan det finnas olika nivåer av kort så det blir lättare när man vet ungefär hur mcyket man behöver.

En sak jag skulle ha uppskattat när jag var "nybörjare" när det gäller datorer och datorbyggen är små instruktioner hur man gör när man tex smetar ut kylpasta mm

Och sisst men inte minnst: papperskatalog, det är vansinnit lockande att kunna titta lite i en tryckt katalog, jag bruker gärna sitta på bussen och läsa katalog eller i sängen

Tack o hej! [/B]

Låter som att även du efterfrågar lite bättre sorteringsfunktioner. Vi skall se vad vi kan göra där!

Sommarkatalogen borde ha dimpit ner i den brevlåda vid det här laget om du handlat hos oss den sista tiden och bor kvar på samma adress. Om inte – ring in till oss så skickar vi gladeligen ut en ny.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuomaz
Hej

Mina synpunkter:

* Era priser är överlag mycket bra, dock hittar jag ibland produkter med ett mycket ofördelaktigt pris. Ofta är det på lite billigare, ovanliga produkter. Tex http://komplett.se/k/ki.asp?sku=122969 ser ju ut som ett helt ok pris, men man hittar motsvarande kort med samma chipset till 33% lägre pris på andra ställen. Känns ibland som att 'de vi förlorar på karusellen tar vi igen på lotterna' eller hur det nu var

* Jag skulle gärna se att det gick att få nyhetsbrevet i ren text (inte html!)

* Det skulle vara trevligt med en möjlighet att filtrera på fritext eller tillverkare i produktlistningarna (tex bland moderkort)

* Det kanske borde finnas fler fraktalternativ, det är alltid trevligt att få så billig frakt som möjligt

* Det vore bra med direktbetalning till sin Internetbank

* Det är mycket bra med den beställningshistorik man får när man loggar in

* Det är mycket bra med sms-avisering av paket

Edit: stavfel

Hej Tuomaz!

1)Vi försöker hålla en någorlunda ”jämn” prissättningsnivå, men allt kan vi inte vara billigast på tyvärr. Jag skall dock be inköpare se över prissättningen på denna vara.

2) Jepp, ännu ett önskemål om bättre filtreringsmöjligheter ligger redan på listan :).

3) Vi ser på alternativa fraktalternativ – leveranssäkerhet och trygghet är dock väldigt viktigt för oss (och även för våra kunder). Men som sagt, vi tittar alltid på alternativa lösningar.

4) Betalning med internetbank är på väg och skall vara klart under hösten.

5) SMS-aviseringen skalar bort en extra dag på väntan – givetvis guld för oss ”pryl-freaks”

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plain
En hel del saker har blivit sagda här, men jag ska säga det som jag tycker är viktigast.

* Nya designen på sidan är bra. Det är mycket mer överskådligt. Fast jag tycker att demoprodukter borde vara med i varje kategori och inte enbart datorutrustning, eftersom ni har allt möjligt på demoprodukter.

* Demoprodukter, älskar den avdelningen ;). Det mesta jag har handlat är på demoprodukter.

* Era erbjudande är alltid lika trevliga varje vecka.

* RMA, har bara skickat in en samsung hårddisk en gång. Skoja inte att jag blev förvånad när en helt ny hårddisk hade blivit skickad till mig 4 timmar efter att ni tagit ut paketet som jag hade skickat! Dock så är jag inte säker om frakten jag lade ut blev tillbaka betald.

* Inköpslistorna tycker jag fungerar bra. (Fungerade bra? har inte använt den funktionen på länge). Lite kul att se hur mycket produkter sänktes/höjdes i pris och det var enkelt att skicka en länk till andra så de kunde se samma lista.

*Fick sommarkatalogen i förrgår. Trevligt trevligt ;).

Hej plain!

1) Vad gäller demoprodukter så kommer de troligtvis delas in på det sätt som du föreslår framöver. Vi skall bara få klart ett par andra justeringar på sidan först.
2) Ja, man kan göra ett och annat fynd på demo-sidorna, det är helt klart
3) Kul att hanteringen av RMA:n gick så snabbt. Om du inte fick tillbaka pengarna för frakten så vet jag inte vad som kan ha skett? Du kanske glömde bifoga kvitto för frakten? Kontakta oss så löser vi detta. Om man kan tänka sig att vänta någon extra dag på att skicka in varan kan man alltid kontakta oss så skickar vi ut en fraktlapp för retur in till oss. Skulle man lägga ut pengar själv är det viktigt att man bifogar kvitto för frakten och förser oss med korrekta uppgifter för återbetalning.
4) Inköpslistorna skall fortfarande fungera bra, det är bara det att vi vill ”tweaka” dem lite.
5) Hoppas du hittar något roligt i katalogen – har själv suttit och drömt mig iväg till en ny TV. Jag har lagt väldigt mycket pengar på datordelar på sistone och sitter på en gammal 21” CRT-TV från tidigt 90-tal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Enda jag har att klaga på för tillfället är att ni har på tok för hög frakt. Beställer man tunga saker såsom exempel en Bildskärm så kostar det enligt sidans beräkning 179kr för ett vanligt postpaket.

Varför kan ni inte vara lika billiga som dustin eller datorbutiken på den biten ?

Annars så är allt bra, nya hemsidan ser fin ut.

Hej HazZard,

Ja den kära frakten igen :),

Vi jobbar som sagt på alternativa lösningar här. Jag vill inte gå in så mycket djupare på en konkurrentdiskussion, men anser väl att vi har andra styrkor som konkurrenterna saknar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Saknar möjlighet att följa RMA-ärenden,….

Hej vEX!

Här skrev du en hel drös förbättringspunkter (jag har kortat ned lite) som jag inväntar svar på från ansvarig. Mer info kommer. Kan direkt säga att returstatus via kontosidorna på webben är på väg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]

EDIT: Kom på att jag även saknar information om returfrakt, jag står för närvarande för frakten till er, vilket jag har för mig är något jag inte ska behöva göra. När jag skickade en retur till NetOnNet skickade de ut en förbetald fraktsedel till mig att klistra på paketet. [/B]

Du skall inte behöva stå för frakten till oss. Det finns två alternativ här
1) Inkludera kvitto på frakten samt ditt kontonummer så kommer dessa pengar att sättas in på ditt konto i efterhand.
2) Ring in till oss och be om en returfraktsedel – det fixar vi direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baner85
Gillar erat nya utseende på sidan enormt mycket, lättare o hitta det man söker nu.

Måste också säga att ni har den bästa support/kundtjänst av alla.

RMA ärenden är också bättre än man kan önska, ringde till kundtjänst och han på supporten skickade en fraktsedel som kom efter 2 dagar, så var bara o klistra på o skicka iväg paketet, sen tog det 5 dagar innan dom trasiga delarna var utbytta och påväg tillbaks(och jag bor i kiruna) så det kallar jag snabb retur

Hej baner85!

Kul att du har goda erfarenheter med kundtjänst och med returer hos oss. Just retur/sälj/support i absolut toppklass är en av våra grundpelare så när det funkar är det givetvis jättekul! När det fungerar dåligt vill vi höra det direkt. Det går alltid bra att skicka PM till mig (Sebastian) eller Komplett-Mats om det är något ni vill ventilera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
TUSEN tack för att ni tar in Enermax Liberty-serie!

Jag frågade Dustin men hörde inget mer från dem.

Ni har blivit bättre och bättre efterhand med både sortiment och kundtjänst. Priserna är dessutom mycket konkurrenskraftiga. För något år sedan var fördelningen av mina inköp 2/3 Dustin, 1/3 er. Nu är det tvärtom, om inte ännu mer.

Nu kan jag äntligen köpa ett av marknadens absolut bästa nätaggregat hos en pålitlig och seriös butik. Tack än en gång för det.

Dessa nätaggregat har efterfrågats ett tag och håller som du säger väldigt god klass. Kul att vi kunde hjälpa till och även kul att du tycker vårt sortiment förbättrats. Detta har vi jobbat mycket med både på dator- och hemelektronik-sidan och forsätter vara en storsatsning framöver. Vi hoppas även denna tråd kan häjlpa oss att få in det som ev. saknas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Måste berömma er för servicen! Beställde Cpu och en CPU kylare för ett litet tag sedan. Allt funka fint utom Fanmate2, kontrollen som var med kylaren. Blev lovad en ny idag utan att behöva skicka tillbaka den trasiga! Stor tumme upp!

Det jag saknar är någon form av billigare frakt vid köp av större karaktär. Som folk redan har nämnt nått i stil med gratis frakt när man beställer för 500kr.

Sedan är det ganska störande när det fattas bilder på produkterna, men jag tror det har blivit lite bättre den senaste tiden? Rätta mig om jag har fel.

I framtiden skulle jag vilja se reservdelar till mobiltelefoner typ skal, displayer, högtalare m,m...

Hej Wassblad!

Tack för berömmet!

Frakten känner jag att jag svarat på i mina inlägg ovan

Jag har också uppfattningen om att det är ganska få produkter som saknar bild, men jag kan ha fel. I vilket fall som helst skall vi ha en grundlig genomgång här eftersom alla inte håller med.

Reservdelar till mobiltelefoner tror jag, i ärlighetens namn, kan vara lite svårt. Mest pga av att det är en sådan vansinnig mängd modeller som finns på marknaden så det blir svårt att hålla en sådan avdelning tillräckligt ”up to date” så att säga. Speciellt svårt är det när en modell bara säljs i 3-4 månader i flera fall. Men skall i vilket fall som helst vidarebefordra din önskan till rätt avdelning så får vi se vad han säger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Varför tog ni bort Sony 19" TFT för 2495:- ink.moms som ni hade på veckans erbjudande?

stod 500+ lager när jag kollade igår.. idag var den borta..

fanns med på denna sidan

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=weekly&cks=ASS&assoc=D0...

Hej mrc!

Jepp, våra “veckans erbjudande”gäller Måndag 00:01 till Söndag 23:59 – sedan är det nya produkter som gäller. Trist att du missade detta erbjudande, men det kommer fler tillfällen att köpa skäm framöver, det vågar jag lova!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
Jag och en kompis beställe 2 st Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM. När beställningen utfördes fanns det 4 st i lager enligt komplett.se

Tråkigt nog så fick vi bara EN Hårddisk efter någon dag, så en av oss (jag) får vänta enligt er, till den 20:e denna månad på denna hårddisk som jag har sparat pengar till ett tag.

Detta är säkert bara ett litet missöde som har inträffat, lite tråkigt att man får vänta så länge bara.

Annars har ni en superb hemsida, fortsätt med det!

Hmm det låter märkligt detta. Möjligt att vi kan ha haft en ”diff” mellan lagerstatus på webb och vad som faktiskt fanns på lager. Det är sällsynt att det händer, men ibland händer det tyvärr. Får beklaga detta och hoppas att det löser sig snarast. Om inte – ta kontakt med mig direkt! Tack för övrigt för de snälla orden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carl_kanyl
Komplett förvånade mig nu sist jag beställde. För en gång skull var saker restade och det såg ut som om jag skulle behöva vänta några dagar på grejorna. Men nästa dag fanns allt i min order och skickades. Jag blev så förvånad

Tja hemsidan må vara nytt utseende på men den kraschar min IE6 hela tiden... Så bra att man har Firefox att tillgå

Sen kan man fundera på vem som skall kunna surfa på sidan. Har en polare som är helt blind och använder JAWS som skärmläsare. Han tycker sidan blivit rörigare... så jag får hjälpa honom och kolla priser ibland.

Men i det mesta så är jag nöjd med komplett. För det mesta går leveranser snabbt, telefonsupporten funkar osv.

Jag är i stort sett nöjd.

Kul att du är nöjd med den ”nya looken” på sidan. Tyvärr har vi haft ett fåtal kunder
som haft problem med hemsidan på sista tiden.
Detta skall inte bero på den nya designen (efter vad jag hört, jag kan ingenting om
programmering hehe) utan om en ändring i flash och dess integration i Internet
explorer. Vi har efter denna förändring i IE gjort en smärre förändring på websidan
för att fortsätta kunna köra flash, men det verkar
som att detta orsakar vissa problem. Jag rekommenderar att köra och installera alla windows update och
se om det avhjälper problemet. Vi felsöker för fullt här och är även väldigt tacksamma
om ni kan förse oss med eventuella felmeddelanden. Skicka dem till
support@komplett.se.

Trist att den nya sidan är svårare att se i JAWS. Skall själv ladda ner och testa hur det blir med denna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
En till sak jag just lade märke till:

Om man kikar på moderkort, och vill kolla externa länkar måste man scrolla förbi 5 hela sidor med tillbehör, i upplösningen 1600*1200 (!), vilket inte känns helt motiverat.

Kanske ordna en inställning så man kan välja att se tillbehör, liksom att välja att se recensioner och utökade specifikationer?

Jepp, ny sidlayout skall ta hand om detta problem efter vad jag hört och sett. Ha lite tålamod så skall du få vila scrollfingret om ett väldigt kort tid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
En butik i stockholm skulle inte skada, kan lova att mycom,webhallen etc skulle få bita i det sura äpplet eftersom de oftast har dyra saker dock så kan man ju alltid hämta de på en gång så det är därför jag oftast väljer att handla över disk.

Jag är i stortsätt nöjd med Komplett både när jag hanlade och RMA, har skickat in saker 3 gånger på RMA och alla tillfällena gick det smidigt.

En annan sak som det är väldigt tunt om i webshoppen är att ni inte har många "klassiska" chassin att välja bland tex felr antec chassin, lian li etc... hade inte heller skadat om ni hade mer "överklockningsminnen".

Webbutik I Stockholm är inte långt borta, mer kan jag inte säga just nu.
Förfrågan om chassin kommer nå rätt mottagare – vad gäller minnen har OCZ verkligen efterfrågats så detta står på önskelistan – hoppas du är tillfreds med detta?

Så, det var ett maratoninlägg till - men hoppas jag svarat på det mesta. Om jag missat någon fråga så får ni hojta till, det gör jag inte självvalt. Det är dock aningen jobbigt att arbeta med 20-30 citat samtidigt, det skall jag villigt erkänna

Önskar nu alla en riktigt trevlig helg så kollar jag statusen här igen i nästa vecka!

Mvh
sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Skulle vara hemskt glad om man kunde göra en egen datorkonfiguration med montering som valmöjlighet. Såsom datorbutiken.com har gjort.
P.g.a av detta valde jag datorbutiken.com före komplett. Nackdelen med denna konfigurationen på datorbutiken.com är att deras montering är väldigt dyr enligt mig (1295 kr)!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6300, Corsair 2048MB Twin2x 5400 DDR2, Sapphire Radeon X1900XT 512MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej vEX!

Här skrev du en hel drös förbättringspunkter (jag har kortat ned lite) som jag inväntar svar på från ansvarig. Mer info kommer. Kan direkt säga att returstatus via kontosidorna på webben är på väg.

Du skall inte behöva stå för frakten till oss. Det finns två alternativ här
1) Inkludera kvitto på frakten samt ditt kontonummer så kommer dessa pengar att sättas in på ditt konto i efterhand.
2) Ring in till oss och be om en returfraktsedel – det fixar vi direkt.

Tyvärr är det lite sent för det, paketet var redan skickat när jag skrev inlägget och returvaran hämtade jag ut i måndags. På eran sida, eller i era mail nämdes ingenting rörande returfrakten, det borde klart framgå redan när man ansöker om RMA, eller när man får beskedet om att RMA-ansökan är godkänd. Tycker ni kan göra som NetOnNet, de skickar ut en fraktsedel isamband med att RMA-ansökan blir godkänd och skriver i mailet att man skall invänta denna. De som vill lämna in retur via butik borde isåfall ha någon kryssruta som säger något i stil med "skicka inte ut fraktsedel, lämnar returvara i butik".

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni skulle kunna ha ett längre "träd" bland kategoirerna.
Ex. Istället för
# Chassi
# Chassi Barebone
# Chassimod

Skulle ni kunna ha:

Chassi
- Chassi Barebone
- Chassimod

Tycker att det är rätt svårt att hitta på eran sida.

Permalänk

På plussidan:

Bra urval från många kategorier.
Fyndhörna
Lätt och överskådlig

Minussidan:

Små bilder
Kan inte kommentera eller göra recensioner
Mailsvar kan ta tid
Dyr frakt som påpekats

Summa summarum

En "komplett" butik för allt en prygalen man behöver!

Permalänk
Medlem

Jag tror också att ni kan vinna en del i användarvänlighet om ni fixar mer än 2 "nivåer" i menyn. 3 borde kunna underlätta ganska mycket. Specielt Chassi-biten är ganska klyddig att navigera i som den är nu. Specielt med både "Chassimodd" och "Chassi -> Tillbehör". såhär skulle vara bättre:

Chassi
*Barebone
# Barebones
# Tillbehör
* Big tower
* Chassi CD och HD (Hade passat bättre med "Hårddisk/CD kabinett")
* Desktop
* HTPC
* Micro ATX
* Midi tower
* Mini-ITX
* Nano ITX
* Rack
* Rackskåp
* Tillbehör/moddnig
# El-Strips
# El-Wires
# Fläktar
# Kablar
# Kall katod
# Minne
# Neon
# Thumbscrews
# Vattenkylning

Lika dant med Skärmar:

Bildskärmar
*TFT
#17"
#19"
*CRT
#17"
#19"
osv...

Även grafikkort kan man då lägga till en tredje nivåp med "ATI", "nVidia" m.m.

Sen borde USB-minnen ligga under samma kategori som minneskort, kanske en "Flashminne" kategori?

Sen tycker jag att det inte alltid behöver stå i bokstavsordning i 2a "nivån" Tillbehör borde istället alltid ligga längst ner.

-----

Lite tipps på produkter ni kan ta in:

-Logitechs nya Ultra flatX (LÄNK)

-ASRock moderkort

-Högkvalitets DVD-brännare, typ Plextor

-BlueGears Ljudkort

-Intel Core Solo och Celeron M processorer, Ett tipps där också är att skriva till att Pentium M/Celeron M inte har samma socket som Core Duo/Core Solo fast båda är 479pinns.

-G.Skill Minnen

-Lite fler märken på DVD/CD skivor hade inte skadat, känns lite klent med bara Verbatim och That's Write. Typ Fujifilm och Platinum brukar vara populära

-Lite mer proffs nätverksprylar, Cisco, Extrem Networks, HP osv.

-Axis Printerservrar m.m.

-----

Såg innan att någon tog upp dedär med konfigurerbara laptops. Om de nu inte säljer så bra så kanske ett sammarbete med någon större tillverkare som också erbjuder fri konfiguration vore något. Tipps på en sån tillverkare är svenska Zepto.

-----

Edit: Men va jobbigt att Swec plockar bort om man inleder en rad med space, nu blev mitt menysystem kanske svårt att förstå men *=andra nivån och #=tredje nivån

Permalänk

Måste som flera andra berömma för en mycket bra nätbutik.

Tips på veckans erbjudande är hårddiskar, är alltid folk som är behov av dem. SKulle gissa på en 300GB av någon tillverkare skulle sälja som bara den! Sen som en del andra har tagit upp är frakt kostnaden. Varför inte införa så att om man handlar endast en liten sak, som ett par hörlurssnäckor. En väldigt lite förpackning men som måste skickas med en storlåda och full frakt?

Jag och säkert många andra skulle säkert uppskatta om ni tog in produkter av företager Deltaco, tex. IPOD NANO TILLBEHÖRSKIT, LADDARE, KABLAR. Finns på dustin för 85:- och skulle vara perfekt för oss med en Ipod och behöver rese tillbehör. De har också massor med andra intressanta produkter.

//Andersson

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Sökfunktionen är något som jag gillar skarpt, den är enkel och smidig om man bara ska söka på ett enkelt ord, men man kan samtidigt göra ganska avancerade sökningar. Mycket bra.

Sidan är även väldigt skalbar för olika upplösningar, sidan ser ovanligt bra ut i 1680x1050 jämfört med många andra webbutiker, hela skärmytan utnyttjas istället för bara en tredjedel utan att det ser konstigt ut.

Produkttips då:
Det jag saknar mest är Lian Li-chassin, såvitt jag kan se har ni tyvärr inte ett enda. En Sunbeam Tuniq Tower 120 CPU-kylare hade inte heller skadat

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Som andra skriver.. fräsch layout, bra utbud på det mesta man kan behöva (och även sådant man egentligen inte behöver).

Frakten är ändå okej när det gäller större saker, t.ex grafikkort,moderkort o.sv
Men när det gäller små kablar och sådant så blir fraktkostnaden lite väl saftig.

Som andra också har påpekat är era uppgraderinspaket och sektionen med demoprodukter grymt bra.

Saknas.. köksknivar kanske? (skämt åsido..)

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Har handlat på Komplett.se så länge jag har hållt på med datorer.
Tycker att nästan allt är positivt. Men som andra har skrivit så är frakten lite dyr, men jag tycker endå att den kompenseras av den snabba leveransen!

En sak som jag tycker är ganska förvirrande med sidan är det att grafikkorten läggs inte in som modell utan bara av ATI och Nvidia. Så om man kunde ändra så att de olika modellerna på grafikkorten får egna "submenyer"
tex:
6600
6800
7200 osv..

Sen som någon annan också tyckte, så vill jag ha in "Lian Li" i sortimentet och lite fler tillbehör och "prylar" som gtek.se har, tex. plexiglas, startknappar, fläktgaller, ljuddämpning m.m.

Hade ni lagt till dessa sakerna och några andra, så hade komplett.se varit komplett!

Sen till dom positiva sakerna:
Leveranstiden är super!
Reklambladet man får ut. Det är mycket bra, eftersom då ser man i soffan vilka produkter som är på rea och på väg in, mycket bra intiativ!
Den nya sidans layout, den är mycket bättre en den gamla. Men hade endå kunnat förbättras lite

Blev lite luddigt men är på väg till körskolan

MVH Fredrik

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Tjena jag har några negative(så jävla svårt att komma på positiva) synpunkter, dom flesta har nog redan nämnts i tråden men men här kommer dom:
*Jag skulle vilja se fler kvalitetsminne såsom ocz och G. skill
*Större fläktar, men jag förstår att det är aldels för liten marknad för det.
*Det vore perfekt om man kunde sortera hårddiskarna efter kr/gb
*Några dangerden produkter i vattenkylningssekktionen skulle inte heller skada.

Ni är för övrigt den bästa webbutiken i sverige.

/en trogen kund

Permalänk
Medlem

Tjohej,

Först ett stort tack för att ni öppnat möjligheten att hämta varor om man bor i Göteborg. Minns att jag efterfrågade detta i något mail för nåt år sedan, och det kommer uppskattas vid nästa beställning

Något jag saknar som flera har nämnt är större produktbilder (gärna från olika vinklar). Som det är nu får jag googla fram bilder när jag ska leta chassi till ny dator.

Saknar också direktbetalning (FSB, Nordea m.m), men det höll ni på att fixa verkar det som.

Något annat jag inte direkt saknar men hade varit bekvämt är en "bygg din egna dator" möjlighet, men för att slippa dra en lång förklaring har datorbutiken en bra sådan.

Annars har det nog alltid varit frid&fröjd vad gäller leveranstid, RMA och support. Keep up the good work!

Permalänk

Tja Sebastian, jag tänker börja med att säga att jag faktiskt INTE läste igenom dina 5 milj. ord svars inlägg, så om detta redan har blivit sagt så ber jag om ursäkt...

Jag har inte bott i Sverige sedan 2 år tillbaka (flyttade till USA), men nu när jag är på väg hem tänkte jag jämföra priser på likväl barbara system samt stationära och inviduella delar...

jag minns Komplett som en sida jag (som då gick i nian och bara kunde drömma om dom finaste systemen) satt och dregglade framför i timtal, samt att jag lekte runt med eran konfigurator. så när jag började kolla runt upptäckte jag några saker.

1, Eran PC byggare e allderles för simpel, t.ex. så vid erat "Gamer" system gick det bara att välja ett moderkort samt grafikkort (har jag för mig), detta fattar jag funkar mot dom som e mindre insatta i vad t.ex. L2 Cache, osv är, men för oss som vill gå ner i minsta detalj e sånt viktigt... visst bygger nog dom flesta här (inkl. mig själv) våra egna system, men för dom som aldrig orkade eller rentav lyckades inte, att lära sig får ju nu lida. jag tycker att det skall finnas en 100% PC Byggare där man väljer ALLT (inkl. chassi, och vilöken SATA kabel man vill ha i sin burk), samt en lättare (mer liknande det nuvarande) användbar konfigurator.

2, Jag tycker oxå att erat sorteringssystem är krångligt, allt slängs lixom bara fram med små bilder framför dig, med sedan följande val på sidan. Jag tycker att det borde vara enklare att handla (och leta igenom) listorna genom att man (i vänster hörn) har olika "flikar", en e hårdvara, en e mjukvara, en e video/tv, osv, sen när man markerar den nam vill ha kommer en submeny upp, där man i sin tur väljer kanske kylning, processor, GPU, osv under hårdvara (bara exempel), sen kommer några "hetast just nu" (eller liknande fras) exemplar inom de fält man valt... sen kan man börja "skära ner" sina alternativ, man väljer först typ av t.ex. socket processorn skall ha, vad för slags RAM minne du vill ha (DDR, DDR2, osv) sen kan man gå ner så långt som till buz frekvenser och liknande. som det är nu med att man börjar med tillverkare känns inte så bra, då kan man få leta igenom en god stund innan man hittar det man vill ha. (bra exempel på det system jag menar kan du se på www.newegg.com, vilket e typ USAs Komplett)...

sen 3, Varför inte öppna en PC "Stormarknad" nånstans i sthlm trakten? och jag snackar inte en onoff, utan nästan precis som er webbutik, fast tja, inte påwebben skulle nog uppskattas grymt mycket av många (jag kommer ihåg vilka hämska argument man hade mot 17åriga PRAO killar och sonen till butiksägaren över att dom monterat in något fel, inte att jag gjorde nått fel... så folk som faktiskt fattar datorer till den utsträckning många här på sweclockers gör skulle vara grymt uppskattat...

tack före mig...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag såg för ett tag sen att ni gjort om sidan, till mitt tycke kanske skall tilläggas, jag anser att den blev mycket lättare att navigera på och snabbare hitta de produkter jag söker. Och nu när jag hittar tråden tänkte jag att jag kan lägga några ord här. Det skedde en mycket positiv ändring på sidan enligt mig med andra ord.

Med saker jag anser att ni skulle kunna förbättra skulle jag vilja se att utbudet av bärbara datorer blev större, för att ni på ett bra sätt kan konkurera med andra "datorbutiker" på nätet skulle jag gärna se modeller från alla de större tillverkarna (saknas just nu från bland annat Sony och Toshiba). En annan sak till samma förslag är att lite fler modeller av vissa tillverkare skulle vara att föredra, i skrivandes stund finns t.ex. bara 3 st modeller ifrån Acer.

Eftersom det är en bärbar dator jag kollar på just nu är det just saker angående detta jag har i huvudet just nu.

Jag måste dock tillägga att speciellt under grafikkortssegmentet är det väldigt lätt att hiitta det man söker, eftersom jag fortfarande sitter på ett AGP system till den stationära är det ibland svårt att just få upp endast grafikkort till AGP portar, men detta fungerar väldigt smidigt på er sida.

Ytterligare ett steg i detta segment skulle kanske vara en funktion som tillåter användaren på alla grafikkortsegment dela upp mellan Ati och Nvidia kort? Då kan man lättare jämföra olika modeller av samma kort (t.ex. de olika modellerna av 6800 korten), och då enklare se vilket som man tycker är mest prisvärdigt eftersom man då ser korten mer "intill" varandra. Det anser iaf jag vara ett bra tillägg.

Annars var det inte så mycket mer jag tänkte på. Fortsätt med det bra arbetet!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag handlar faktiskt det mesta av mina prylar hos Komplett.se, av den enkla anledningen att ni har bra service. Kanske inte alltid billigast, och defenetivt dyr frakt, men det anser jag vara värt det i de flesta fall.

Nackdelarna dock är dock som någon skrev här tidigare. Den nya sidan gillar jag inte riktigt. Olika sektioner är en bra tanke, men ha då alla de olika produktkategorierna listade och inte bara de populäraste, det var mycket trevligare och mer överskådligt när man kom åt allt direkt från start. Nu känns det mer omständigt, och därmod också mer krävande.

En annan sak är just det där med mer bilder. en enkel liten snedbild på chassin säger inte mycket. Som allra minst börn ni se till att hitta länkar till ställen där bra foto-material finns att tillgå, jag har märkt att det inte är alltid sådana länkar finns. Men bättre vore med en sidbild på den interna layouten av chassin och kanske en ren frontbild istället. Lite mer Lian-Li på chassisidan skulle inte skada heller.

En sak som dock stört mig mer än något av de ovanstående är erat utbud när det gäller vattenkylning. Det har faktiskt hindrat mig från att köpa någon del alls till vattenkylning från er. Ett enkelt exempel. Ni har nipplar till 12mm ID slangar, men inga slangar av de måtten? Jag förstår inte hur ni hade tänkt er det. Likaså saknar jag tygon-slang, några ordentliga pumpar och DangerDen-block. Och jag har inte hittat några prylar alls i 1/2 storlek. Jag menar på att om man har kunskapen och intresset av att bygga sitt eget vattensystem istället för att köra kit, så borde man ha förnuftet med sig och inte köpa delar som jag bara kan beskriva tillhörandes kategorin nödfallsval.

Men annars är jag riktigt nöjd. Bra service, bra support, snabba leveranser och ett generellt sett bra sortiment. Bäst av allt är dock attityden man blivit bemött av när man ringt in och haft problem. Inget tjafs, inga protester eller annat, lite snabba frågor för att klara av de uppenbara sakerna och funkar det ändå inte så visst, in med så ser man vad som kan göras. Precis sånt gillar jag mer än någonting annat. (vilket också är en punkt en del av de andra aktörerna brister på enligt mig)

slutsats : en :up:, med några hack i kanten

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.