Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SirMacke:

3:e gången i rad med beställningar från komplett.se får jag fram "Fel i streckkoden på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad" vid kollisökning.
Vad gör ni med sakerna?

Tappat morgonkaffet i etikettskrivaren?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Säg inte att ni levererar på tider ni inte kan hålla!

Nu har jag beställt från Komplett för andra gången och tänkte därför ge en recension.

DÅLIGT
Leveranstiderna har inte hållits vid något av tillfällena. Leverans har lagts före 17 och beställts till pickup-point för att det ska gå snabbt. Ändå har det inte funkat. Lova inte mer än ni kan hålla, det gör bara oss kunder besvikna och risken är att vi inte återkommer. Varför inte sätta en tidigare deadline för leverans nästa dag?

BRA
Reklamationer för ej fungerande produkter sköttes föredömligt vid det första tillfället. Fast allra bäst hade det ju varit att det inte fanns något att reklamera. Dock var det reklamationshanteringen som gjorde att jag återkom som kund.

Permalänk

Hej!

Har ett grafikkort inne hos er som ni tagit emot.
Istället för att byta ut det till ett likadant GTX 570 skulle jag vilja lägga mellanskillnad för att få ett annat kort.
Går det att lösa?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jonssown:

Hej Komplett!, Har ni någon susning om när nästa 1337 week kommer?

Mvh

Hej!

Jag har ingen information om när nästa 1339 w33k kommer just nu. Men det kommer fler, var så säker.

Skrivet av SirMacke:

3:e gången i rad med beställningar från komplett.se får jag fram "Fel i streckkoden på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad" vid kollisökning.
Vad gör ni med sakerna?

Under nästa helg kommer det ske en del uppdateringar på vårt lager, då är förhoppningsvis det problemet ur världen.

Skrivet av Uppohopppa:

Nu har jag beställt från Komplett för andra gången och tänkte därför ge en recension.

DÅLIGT
Leveranstiderna har inte hållits vid något av tillfällena. Leverans har lagts före 17 och beställts till pickup-point för att det ska gå snabbt. Ändå har det inte funkat. Lova inte mer än ni kan hålla, det gör bara oss kunder besvikna och risken är att vi inte återkommer. Varför inte sätta en tidigare deadline för leverans nästa dag?

BRA
Reklamationer för ej fungerande produkter sköttes föredömligt vid det första tillfället. Fast allra bäst hade det ju varit att det inte fanns något att reklamera. Dock var det reklamationshanteringen som gjorde att jag återkom som kund.

Tack för att du tog dig tid att skriva om dina upplevelser. Vi har haft vissa problem med större kollin som till exempel TV bland inte kommer iväg i tid. Vi håller på att undersöka detta vidare.

Skrivet av jungeljulle:

Hej!

Har ett grafikkort inne hos er som ni tagit emot.
Istället för att byta ut det till ett likadant GTX 570 skulle jag vilja lägga mellanskillnad för att få ett annat kort.
Går det att lösa?

Oftast går det att hitta en sådan lösning. Hör av dig till oss så snart som möjligt på 031-710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Uppohopppa Visa inlägg
Nu har jag beställt från Komplett för andra gången och tänkte därför ge en recension.

DÅLIGT
Leveranstiderna har inte hållits vid något av tillfällena. Leverans har lagts före 17 och beställts till pickup-point för att det ska gå snabbt. Ändå har det inte funkat. Lova inte mer än ni kan hålla, det gör bara oss kunder besvikna och risken är att vi inte återkommer. Varför inte sätta en tidigare deadline för leverans nästa dag?

BRA
Reklamationer för ej fungerande produkter sköttes föredömligt vid det första tillfället. Fast allra bäst hade det ju varit att det inte fanns något att reklamera. Dock var det reklamationshanteringen som gjorde att jag återkom som kund.
Tack för att du tog dig tid att skriva om dina upplevelser. Vi har haft vissa problem med större kollin som till exempel TV bland inte kommer iväg i tid. Vi håller på att undersöka detta vidare.

Skrivet av Komplett:

Hej!

Tack för att du tog dig tid att skriva om dina upplevelser. Vi har haft vissa problem med större kollin som till exempel TV bland inte kommer iväg i tid. Vi håller på att undersöka detta vidare.

Vänligen

/Mikael

Nja, större kolli... Det senaste var en bärbar dator och det kan väl knappast kallas stort kolli. Men eftersom jag råkat ut för leveransförsening vid 100% av mina beställningar var ju min fråga om ni inte har funderat på att sätta en tidigare deadline så att ni kan hålla det ni lovar.

Permalänk
Medlem

Hej Komplett

Ännu en gång så har ni misslyckats totalt med priser och avbeställningar. Läs igenom http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... så får du se ett litet smakprov på hur det känns för oss konsumenter när ni beter er som ett gäng dagisbarn när det gäller ansvar i pristagning / leverans.

Jag hade vart lycklig om ni ens hade hållt 50% av den kvalité som Inet.se håller.
Pinsamt värre Komplett, pinsamt värre.

Permalänk
Skrivet av Geeze:

Hej Komplett

Ännu en gång så har ni misslyckats totalt med priser och avbeställningar. Läs igenom http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... så får du se ett litet smakprov på hur det känns för oss konsumenter när ni beter er som ett gäng dagisbarn när det gäller ansvar i pristagning / leverans.

Jag hade vart lycklig om ni ens hade hållt 50% av den kvalité som Inet.se håller.
Pinsamt värre Komplett, pinsamt värre.

Det är inte dem som sätter alla priser? De har väl ett system som automatiskt lägger in priserna från leverantörerna.

Förväntade du dig att få skärmen för det priset?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Det är inte dem som sätter alla priser? De har väl ett system som automatiskt lägger in priserna från leverantörerna.

Förväntade du dig att få skärmen för det priset?

Som jag skrev så är det absolut inte första gången det händer mig eller andra, börjar bli less på att Komplett använder ett system som helt klart i sådana fall fallerar på just syftet det skall stå för.

Permalänk
Medlem

Jag bara känner att jag måste få vädra min åsikt om detta, för att se om jag får medhåll ifrån någon.

Fram tills för ungefär ett eller 2 år sedan var Komplett mitt självklara val av butik när jag skulle inhandla komponenter, någon annan återförsäljare kom liksom aldrig på fråga. Tyckte att priserna var schyssta, och gillade det faktum att de varje måndag (med väldigt få undantag) hade nya erbjudanden på startsidan. varje måndag morgon innan skolan surfade jag in på komplett för att leta efter intressanta erbjudanden... Framförallt dessa två faktorer gjorde butiken till mitt självklara val.

Idag har komplett förlorat all trovärdighet, iallafall i mina ögon. Det är rea på upp till 20-30% på alldeles för stora delar av sortimentet sedan flera veckor tillbaka - man blir bara trött på att se att annonserna fortfarande ligger och tar plats på förstasidan när man kommer in, alla har liksom sett dem redan. De verkar inte orka återinföra "måndagsuppdateringarna" vilka jag tyckte var sjukt trevliga, och häromdagen sprang jag på en artikel, minns inte om det var ett chassi eller någonting, som var på rea fastän produkten ännu inte lanserats och kommit in i lager. Trovärdigt, eller? Sänk priset istället bara och gör ingen rea-grej av det...

Dessutom har Komplett flera prissänkningar som annonseras stort på typ förstasidan, där de sänker priset på en processor med kanske 12 kronor och annonserar det på samma sätt som om sänkningen hade varit flera hundra spänn när det rör sig om 1 procent eller så. Sådana prissänkningar behöver man faktiskt inte lämna något speciellt utrymme...

Jämfört med inet är frakten även ap-dyr så länge man inte hämtar i hämtbutik, vilket jag sällan har möjlighet till. Att inet skickar gratis till närmaste post och komplett tar betalt för att man måste åka till en av 4 hämtbutiker i hela sverige och hämta, känns närmast som ett skämt. Komplett borde väl ha samma fraktkostnader som inet, varför jag inte förstår varför inet skulle kunna skicka gratis till posten men inte Komplett? Minst sagt märkligt.

Jag vet inte om jag är ensam om denna åsikt, men jag tycker verkligen att komplett.se har tappat det HELT. Vad säger ni andra?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Uppohopppa:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Uppohopppa Visa inlägg
Nu har jag beställt från Komplett för andra gången och tänkte därför ge en recension.

DÅLIGT
Leveranstiderna har inte hållits vid något av tillfällena. Leverans har lagts före 17 och beställts till pickup-point för att det ska gå snabbt. Ändå har det inte funkat. Lova inte mer än ni kan hålla, det gör bara oss kunder besvikna och risken är att vi inte återkommer. Varför inte sätta en tidigare deadline för leverans nästa dag?

BRA
Reklamationer för ej fungerande produkter sköttes föredömligt vid det första tillfället. Fast allra bäst hade det ju varit att det inte fanns något att reklamera. Dock var det reklamationshanteringen som gjorde att jag återkom som kund.
Tack för att du tog dig tid att skriva om dina upplevelser. Vi har haft vissa problem med större kollin som till exempel TV bland inte kommer iväg i tid. Vi håller på att undersöka detta vidare.

Nja, större kolli... Det senaste var en bärbar dator och det kan väl knappast kallas stort kolli. Men eftersom jag råkat ut för leveransförsening vid 100% av mina beställningar var ju min fråga om ni inte har funderat på att sätta en tidigare deadline så att ni kan hålla det ni lovar.

Hos oss räknas en bärbar dator som ett större kolli genom att det inte plockas av våra robotar. Hursomhelst är det beklagligt att du inte fått dina order i tid och vi arbetar med att se över våra rutiner och stopptider.

Skrivet av Geeze:

Hej Komplett

Ännu en gång så har ni misslyckats totalt med priser och avbeställningar. Läs igenom http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... så får du se ett litet smakprov på hur det känns för oss konsumenter när ni beter er som ett gäng dagisbarn när det gäller ansvar i pristagning / leverans.

Jag hade vart lycklig om ni ens hade hållt 50% av den kvalité som Inet.se håller.
Pinsamt värre Komplett, pinsamt värre.

Hej!

Dessvärre hade vi felaktig prissättning på tre artiklar över helgen. Eftersom prissättningen i dom har fallen var oskäligt låg så är eventuella order avbokade med hänvisning till reservation för felaktig prissättning som finns i orderbekräftelsen.
Vi ber ödmjukast om ursäkt för det inträffade - du kommer att kontaktas via mail.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat komplett, ända sen dom startade verksamheten här i sverige..

Har själv lagt hundratals ordrar från komplett och är by far den jag handlar mest hos.

Deras utbud är mycket mycket stort, större än Inet`s.
hittar nästan allt jag vill ha där.
Priserna är bra.

Supporten från komplett har alltid fungerat,inga problem under mina 7år som kund där.
dock har Demo ex som jag köpt varit DOA säkert 40% av gångerna.

Leveransen har alltid varit kanon, tar 2dagar i 99% av fallen..

Det ända som har fått mig att glida mer åt inet dom senaste månaderna är kompletts höga frakt pris, ni ligger på topp där, och pga det har ni säker förlorat runt 20ordrar och 25000:- enbart av mig under 5månader.

Sitter just nu och ska köpa ett Gigabyte GTX560ti, där kortet i sig kostar 1972:- på komplett och 2021:- på inet alltså 49:- billigare,

I kassan kostar det med frakt och postförskott 2123.50:- på komplett och 2130:- på inet, så från 49:- lägre till 6.50:- pga frakt kostnaden, så när ni har samma pris kostar det alltid mer att handla från er tyvärr.

Jag skulle köpa en cpu kylare för några månader sedan, den kosta samma hos er och inet, båda låg på 200:- , inet bjöd på frakten så den kosta mig 250:- och från er skulle den kosta 350:-
nästan halva priset är frakt kostnad. tanken är att man ska tjäna på o handla över nätet istället för att gå till sin lokala pc affär, i just min lokala pc affär kostade cpu kylaren 300:-, hos inet blev det 50:- mindre och hos er 50:- mer

Samma sak när jag skulle köpa ett 2gb minne för 200:- blev det med frakt 340:-, sånt kan skickas i kuvert.
så ni förstår vart man vänder sig..
Det är det ända negativa i mina ögon..

Jag handlar alltid mot postförskott pga att jag köper ofta åt andra + att jag varit med om 2st konkurser mot datorbutiken där jag förlorade 5500:- första gången och 2500:- andra gången

Permalänk
Medlem

Köpte 8gb ram sist onsdag för at testa stabilitet på min nya dator. Hittade at det var ej minnen som var fel på. Blev skickad på torsdag i retur. Mottagit på komplett.se på fredag. Nu på måndag är returen redan behandlad, och krediteringen klar. Väntar på pengar

Stort + i min bok.

Tycker at komplett ska bjuda på fri frakt för entusiaster.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Beställde ett paket i lördags som ni skickade under söndagen? Hur gick det till? Fick det idag tisdag vilket är supersnabbt för mig som bor i Norrbotten. Tummen upp!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Jag tycker att komplett är en jättebra hemsida

1. men jag tycker att frakten är på tok för dyr det skulle vara bättre om man hade gratis frakt över en viss summa eller något.

2. ni borde ha en bättre kundvagn dvs. mer funktioner som att komplett automatiskt sparar kundvagenen till nästa gång man går in.

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning igår på komplett, ordern bekräftad 11:32. Ändå klarar ni inte av att skicka varorna samma dag, posten säger inget mer än att de har fått information om beställningen. Stopptiden för postpaket sägs vara 12:00, kanske dags att ändra den om ni inte klarar av det?

Annars riskerar ni missnöjda kunder, som jag.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Ska det inte ingå ett nätagg i detta paketet http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 ????

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zeleni:

Köpte 8gb ram sist onsdag för at testa stabilitet på min nya dator. Hittade at det var ej minnen som var fel på. Blev skickad på torsdag i retur. Mottagit på komplett.se på fredag. Nu på måndag är returen redan behandlad, och krediteringen klar. Väntar på pengar

Stort + i min bok.

Tycker at komplett ska bjuda på fri frakt för entusiaster.

Kul att höra att du är nöjd med vår returhantering:

Skrivet av KniFF:

Beställde ett paket i lördags som ni skickade under söndagen? Hur gick det till? Fick det idag tisdag vilket är supersnabbt för mig som bor i Norrbotten. Tummen upp!

Såhär går det till: http://www.youtube.com/watch?v=fQbNZnjEENc

Skrivet av fiddlesticks:

Jag tycker att komplett är en jättebra hemsida

1. men jag tycker att frakten är på tok för dyr det skulle vara bättre om man hade gratis frakt över en viss summa eller något.

2. ni borde ha en bättre kundvagn dvs. mer funktioner som att komplett automatiskt sparar kundvagenen till nästa gång man går in.

Hej,
Roligt att höra att du gillar Komplett.se!

1. Frågan har varit uppe flera gånger tidigare i den här tråden och vi är alltid tacksamma för era åsikter.
Vårt mål är att vara så konkurrenskraftiga som möjligt sett till pris, sortiment, service, leveranstid och även frakt.

2. Jag tar med detta som en eventuell förbättring inför kommande uppdateringar av sajten

Skrivet av Sca:

Gjorde en beställning igår på komplett, ordern bekräftad 11:32. Ändå klarar ni inte av att skicka varorna samma dag, posten säger inget mer än att de har fått information om beställningen. Stopptiden för postpaket sägs vara 12:00, kanske dags att ändra den om ni inte klarar av det?

Annars riskerar ni missnöjda kunder, som jag.

Hej,
Mycket riktigt är stopptiden för postpaket 12:00 och det uppfylls normalt. Jag kan inte svara på exakt vad som gått tokigt med din order men ber ödmjukast om ursäkt. Hoppas att din order kommer fram så snabbt som möjligt. Tveka inte att ringa oss på 031-710 20 00 om du har frågor kring ordern.

Skrivet av ZwaaN:

Ska det inte ingå ett nätagg i detta paketet http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 ????

Jo absolut! Det ingår ett Chieftec Smart Series 550W i det paketet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574788

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej komplett

Undrade när evga 590 beräknas anlända i sortimentet?

mvh // nT1

Visa signatur

Corsair Obsidian 800d || Intel i7 3930k - EK Supreme HF
16GB Corsair Vengeance || Asus Rampage IV Formula
3x AMD r9 290X - EK vattenblock || Crucial mx100 512GB

Permalänk
Avstängd

Hoj på er, jag har beställt nya delar till min dator och jag undrar om ni på något sätt kan få in ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=628969 lite snabbare? Vill inte vänta 1 vecka :S

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk

Hej!

Beställde idag DoD:S och HD5850 sapphire Xtreme och Akasa Retail 120mm idag kl 15:45 och undrar hur lång tid tar det tills jag får det?

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar bara om ordern är avbokad när det står Orderstatus: Bekräftad/Cancel rejected eller är avbokningen avvisad?

Edit: Nu står det Orderstatus: Nekat. är ordern nekad eller avbeställningen nekad? vore verkligen bra om ni gjorde det enklare att förstå vad ni menar =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nT1:

Hej komplett

Undrade när evga 590 beräknas anlända i sortimentet?

mvh // nT1

Hej,

Just nu har vi ingen plan på att ta in dessa i sortimentet.

Skrivet av LeetBoy27:

Hoj på er, jag har beställt nya delar till min dator och jag undrar om ni på något sätt kan få in ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=628969 lite snabbare? Vill inte vänta 1 vecka :S

Hoj på dig!

Vi försöker att få in dessa så snabbt som möjligt. Leveransdatumet är bekräftat så dessa ska komma in nu på torsdag. Hoppas att det blir väntan värt.

Skrivet av filipcombat:

Hej!

Beställde idag DoD:S och HD5850 sapphire Xtreme och Akasa Retail 120mm idag kl 15:45 och undrar hur lång tid tar det tills jag får det?

Mvh

Hej!
Det beror på vilket fraktsätt du valt. Om du valt postpaket är normal leveranstid 1-3 arbetsdagar. Mer information om leveranstider finns här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Skrivet av Göteborgaren:

Hej!

Undrar bara om ordern är avbokad när det står Orderstatus: Bekräftad/Cancel rejected eller är avbokningen avvisad?

Edit: Nu står det Orderstatus: Nekat. är ordern nekad eller avbeställningen nekad? vore verkligen bra om ni gjorde det enklare att förstå vad ni menar =/

Hej,

Nekad betyder att vi avbokat ordern. Det är alltså inte din avbeställning som är nekad utan urspungsordern som blivit nekad efter din avbokning.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hoj på dig!

Vi försöker att få in dessa så snabbt som möjligt. Leveransdatumet är bekräftat så dessa ska komma in nu på torsdag. Hoppas att det blir väntan värt.

/Mikael

När skulle ni kunna tro att jag får paketet då om jag använde postpaket? Skickar ni iväg allt när moderkortet är i lager?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av LeetBoy27:

När skulle ni kunna tro att jag får paketet då om jag använde postpaket? Skickar ni iväg allt när moderkortet är i lager?

Om kortet kommer in som planerat på torsdag så bör du ha det i början av nästa vecka. Leveranstiden för postpaket är 1-3 dagar.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Har beställt ASUS G73SW 17.3" Full HD och ser att leveransdatumet flyttas fram hela tiden. Vad beror det på?

Kollar jag på min order "1 Antal beställt till lager (obekräftat) - Förväntat leveransdatum 2011-05-31" ska ni få in datorn det datumet som angivits. Men söker man på datorn kommer datorn in, Tillgänglighet: Inte i lager. 51 st. 7.jun.2011 (Preliminärt)

Betyder det att ni får in 1 sändning först som är slutsålda och ytterligare en till senare?

Hatar att vänta på saker man beställt!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Marackan:

Hej!

Har beställt ASUS G73SW 17.3" Full HD och ser att leveransdatumet flyttas fram hela tiden. Vad beror det på?

Kollar jag på min order "1 Antal beställt till lager (obekräftat) - Förväntat leveransdatum 2011-05-31" ska ni få in datorn det datumet som angivits. Men söker man på datorn kommer datorn in, Tillgänglighet: Inte i lager. 51 st. 7.jun.2011 (Preliminärt)

Betyder det att ni får in 1 sändning först som är slutsålda och ytterligare en till senare?

Hatar att vänta på saker man beställt!

Hej!

Att datumet flyttas beror på att vi inte fått bekräftat leveransdatum från vår leverantör ännu. Så fort vi fått ny information så uppdateras detta på produktsidan.

Mycket riktigt så är det som du antar att vi får in en leverans som är uppbokade och sedan kommer en ny sändning. Alla order ligger i kö i samma ordning som dem kom in till oss. Den som beställt först får alltså leverans först.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort som fanns i lager på måndagskvällen och det är fortfarande inte skickat. Vad har hänt med snabbheten?

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av meb79:

Beställde ett grafikkort som fanns i lager på måndagskvällen och det är fortfarande inte skickat. Vad har hänt med snabbheten?

Hej,

Vi har utfört en uppdatering av vårt lagersystem under helgen som tyvärr medfört att vi släpar efter med orderplockningen. Vi har nu börjat komma ikapp och arbetar för fullt med detta.
Vi ber ödmjukast om ursäkt för leveransförseningen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Så detta betyder att min order ifrån går kväll inte skickats idag? Tråkigt, såg fram emot bygget i morgon, då övriga delar kommer då. Plus att frakten på det kostar. Känns som man ska kolla runt på andra alternativ om man inte får beställningen i veckan.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har i flera år köpt datorprylar utan problem, fram tills för ett par veckor sedan. Fick massa roliga gröna prickar på skärmen och efter lite felsökning kom jag fram till att det var grafikkortet. Så det blev till att pröva på Kompletts returtjänst och jag kan inte säga annat än att jag är helnöjd.
Skickade in ett mail med felbeskrivning och vad jag felsökt. 2 dagar senare fick jag hem en fraktsedel så jag kunde skicka in kortet kostnadsfritt. Och nu 2 dagar efter att kortet kommit fram får jag ett mail som säger att inget ersättningskort finns (5870 har utgått) så jag får alla pengar tillbaks (även fraktkostnaden som jag betalade när jag köpte kortet).
Så snabb och bra returhantering tackar vi väldigt mycket för

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311