Permalänk
Medlem

En dag när jag blir stor ska jag också skaffa mc. Aja vafan är 22, men någon gång senare kommer jag fanemej fixa en. (När jag får tummen ur röven och har pengar)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att jag bara har en moped.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Min:

Suzuki GSX 750 F -96.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decube
Är nöjd ägare till en VFR750F '92.
En mkt bekväm och stark hoj med skottsäker V4-motor

Härligt med VFR Hade själv en VFR800 men var tvungen att sälja den p.g.a studier. Förhoppningsvis har jag råd att skaffa en ny när jag börjat jobba

Permalänk
Hedersmedlem

Förra årets åk, bra drag i den burken

Nerdrevad en kugg fram så den lyfta ganska lätt. Fullt disco-kittad med slipon, miniblinkers, stålomspunna bromsslangar, tre-modd, kn-filter, blå-eloxerade skruvar lite överallt, undertail med led-baklyse och säkert något jag glömt. Bänkad till 149,5 på slangen

Letar ny hoj nu, blir troligen oljekyld gsxr oldschool. Drömmen är en 90:a med dubbellysen fram konverterad till 91:ans bakdel med dubbla lysen. Finns en till salu nu på blocket.

http://www.blocket.se/vi/13169929.htm?ca=23_11_s

Sen i med en 1100r motor så blir det trevlig prestanda med billig försäkring.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hur har jag kunnat missa den här tråden?=/ Måste titta in i ÖÄ lite oftare...

Har en Honda Varadero 125 (är ju 16:-))

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Och med Hondas märkesförsäkring kostar den inte apa att äga heller, jag betalar 5300 spänn/år för helförsäkring.

Men då har du väl en självrisk på multum?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag anser att moppe = allt under 250cc

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione Förra årets åk, bra drag i den burken Nerdrevad en kugg fram så den lyfta ganska lätt. Fullt disco-kittad med slipon, miniblinkers, stålomspunna bromsslangar, tre-modd, kn-filter, blå-eloxerade skruvar lite överallt, undertail med led-baklyse och säkert något jag glömt. Bänkad till 149,5 på slangen

Helt rätt, Suzuki SKA var blå-vita, annars gills det inte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91

Men då har du väl en självrisk på multum?

Inte på Horneten, den räknas inte som sport av If = humanare självrisk.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Inte på Horneten, den räknas inte som sport av If = humanare självrisk.

Aha, Najs:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Är själv väldigt sugen på att gå och köpa mig en R6 eller R1. Men har dock inte Mc kort, hur stor är skilladen på att ta Mc kort gemfört med bil?

Bil var barsligt enkelt och jag har kört mycket cross (Ktm 600 Ice) så det borde väll inte bli så dyrt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är själv väldigt sugen på att gå och köpa mig en R6 eller R1. Men har dock inte Mc kort, hur stor är skilladen på att ta Mc kort gemfört med bil?

Bil var barsligt enkelt och jag har kört mycket cross (Ktm 600 Ice) så det borde väll inte bli så dyrt?

Om du nyligen har tagit bil, köp mc-boken (finns nog på adlibris), plugga, ta teorin snabbt, sen hittar du en privat handledare och tränar. Tidigt i vår bokar du en uppkörning, klart!:P
Då har du hela sommaren på dej.

Du förresten, hur gammal är du? om du är under 21 så är det A(begränsad) du får ta, dvs under 25kw.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

En bild på min ljuvliga XR600R Borrad, 10:1 kolv, portad & höglyftande kam är det som utgör trimmet Dessutom har den ett härligt kort register á la storstånka Förresten, är det någon som har något tips ang. strypningar till den? Vill regga den som mellanklass nämligen.
/E

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

kanske inte riktigt rätt tråd, men skit samma

nån som vet vad Kawasaki hojen heter som var "top of the line" hojen på -70, -80 talet nån gång? den grön/röda? nån som har nån bra bild? har för mig att den var råhet

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Om du nyligen har tagit bil, köp mc-boken (finns nog på adlibris), plugga, ta teorin snabbt, sen hittar du en privat handledare och tränar. Tidigt i vår bokar du en uppkörning, klart!:P
Då har du hela sommaren på dej.

Du förresten, hur gammal är du? om du är under 21 så är det A(begränsad) du får ta, dvs under 25kw.

Är 20, har hafy körkort i snart 3 år. Men man kör givigtvis ostrypt;) Annars kan man köra moppe. Men hur mycket brukar ett Mc kort landa på och hur stor skillnad är det på Mc terori och Bil terori?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är 20, har hafy körkort i snart 3 år. Men man kör givigtvis ostrypt;) Annars kan man köra moppe. Men hur mycket brukar ett Mc kort landa på och hur stor skillnad är det på Mc terori och Bil terori?

MC-teori är ganska enkel.
Det är dock en hel del MC-specifika frågor så man klarar sig inte enbart med "körkorts"-teori.
Jag tränade med ett program och klarade den i somras.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Köp MC-boken, den kommer du i alla händelser ha användning av och den är inte så dyr. Att köra en R1 när man är 20 är inte så diskret, men om du är tjugo nu så fyller du 21 nästa år? Då är det andra bullar:P Dock så är det lite skillnad mellan en offroad och en sporthoj när det kommer till krypkörningen;)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Köp MC-boken, den kommer du i alla händelser ha användning av och den är inte så dyr. Att köra en R1 när man är 20 är inte så diskret, men om du är tjugo nu så fyller du 21 nästa år? Då är det andra bullar:P Dock så är det lite skillnad mellan en offroad och en sporthoj när det kommer till krypkörningen;)

OK, ja jag fyller 21 nästa år. Behöver jag inte köra i en viss tid strypt då? Alltså efter jag har fyllt 21.

Och jo kan vet det, en kompis hadde en 125cc sporthoj. Var nästan bara krypkörnig med den lilla baby motorn;)

Permalänk
Medlem

Nej, efter du har fyllt 21 så är det obegränsad som gäller. Däremot om du tar det innan så får du vänta i två år:D
Tänk på Behörighet A (obegränsad):

* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.

Så en R6 duger inte till uppkörning... Lite synd, tycker själv att den är intressantare än R1.
Ang. R1'an http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167028

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Snodde min från blocketannonsen, till salu nu

Yamma 250cc, går som ett svin i skogen
Förhoppningsvis kommer det en riktig landvägshoj tills i sommar!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Bytt till sån här:

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Xplod: Den där ser riktigt rolig ut, fanken vad sugen jag är på att prova en

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Äh vafasen. Här är en bild till på min, det var länge sen sist.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Min Honda 600 CBR -91 100 häst räcker och blir över

Permalänk

Min nya ktm exc-f 250-08

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Vila i frid

Första moppen för mig.
En Kawasaki GPZ 600R -85
Duger fint att övningsköra på. Lite liten bara, men pigg o glad liten sak

Permalänk
Medlem

Min Honda CR250R -01

Riktigt rolig maskin att köra

Permalänk
Medlem

Min hoj. Taget med mobil och lite dammig på bilderna.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Medlem

Ahh, Thunderace. Klassisk sportsoffa!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.