GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Åååh jag klarade testet

;/

Hade förvånat mig om du inte klarat "testet". Haha

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Hade förvånat mig om du inte klarat "testet". Haha

Sorry. Va lite ironisk.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Har förhandsbokat via Steam nu, så fick man ju Vice City på köpet.
Ska bli intressant att se hur 8800gts verkligen klarar GTA4.

Kollade igenom PC Gamers senaste nummer och för dom hackade det lite med ett 8800 Ultra, (har jag för mig) ingen aning om vad dom har för upplösning osv dock..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Sorry. Va lite ironisk.

Haha förstår det... Nu hoppas man bara att spelet kommer på onsdag och inte på fredag som det står på dustinhomes hemsida.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Hehe aja då har man köpt GTA IV Var och köpte det på elgiganten i Helsingborg idag efter att ha läst om att ALI gjort det

Mycket trevligt minst sagt :D:D Men man får ju ändå vänta.... Men men, man har det installerat och klart iaf:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Kollade igenom PC Gamers senaste nummer och för dom hackade det lite med ett 8800 Ultra, (har jag för mig) ingen aning om vad dom har för upplösning osv dock..

Antar att de testade på någon ganska stor skärm då?

Förresten är det någon som har någon länk till ett test där man kan se den gamla 8800-serien i test vs den nya? Alltså t.ex. 8800GTX vs HD4870 och resten... enda testerna jag hittar jämför ju bara de nya korten sinsemellan, det säger ju inte hur bra de nya är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Haha förstår det... Nu hoppas man bara att spelet kommer på onsdag och inte på fredag som det står på dustinhomes hemsida.

Samma här, men jag hoppas att spelet kommer redan på tisdag då det inte har skickats ännu i alla fall.

Dagarna i veckan kommer kännas långa nu.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Samma här, men jag hoppas att spelet kommer redan på tisdag då det inte har skickats ännu i alla fall.

Dagarna i veckan kommer kännas långa nu.

Själv har jag ledigt imorgon och på tisdag...

Så ja, dagarna kommer att vara långa nu...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Själv har jag ledigt imorgon och på tisdag...

Så ja, dagarna kommer att vara långa nu...

För mig kvittar det egentligen om det kommer på tisdag/onsdag men vem föredrar inte tisdagen?

Skulle vara sorgligt om det kom på fredag då Dustin har beräknad leverans då, väldigt sorgligt.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan

För mig kvittar det egentligen om det kommer på tisdag/onsdag men vem föredrar inte tisdagen?

Skulle vara sorgligt om det kom på fredag då Dustin har beräknad leverans då, väldigt sorgligt.

Känns lite dumt att det står "skickas tidigast 2008-12-02" sen står det "releasedatum 2008-12-05" :S

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Känns lite dumt att det står "skickas tidigast 2008-12-02" sen står det "releasedatum 2008-12-05" :S

Notera att det står "beräknad leverans", inte release. Antagligen för att det beräknas levereras till kunder på fredag, vilket antagligen inte gäller i många fall. Dustin brukar ha en leveranstid på ett dygn ifrån beställning.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Notera att det står "beräknad leverans", inte release. Antagligen för att det beräknas levereras till kunder på fredag, vilket antagligen inte gäller i många fall. Dustin brukar ha en leveranstid på ett dygn ifrån beställning.

Man kan jue alltid hoppas!!

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Man kan jue alltid hoppas!!

Det kan man verkligen, uppdaterar efter hemkomst om Dustin har skickat. Då blir det segerdans på köksgolvet!

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Det kan man verkligen, uppdaterar efter hemkomst om Dustin har skickat. Då blir det segerdans på köksgolvet!

Haha själv sitter man i skolan och kollar varje halvtimme nästan :D. Fan va glad jag blir om det skickas idag... fast tror de skickar det imorgon (kan inte sluta använda jul-smileysarna )

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem

Video Card

Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: ATI Radeon HD 4870 X2

Phew det var nära >_>

Har aldrig litat på den där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Video Card http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/min_chart_3.gi...
Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+
You Have: ATI Radeon HD 4870 X2

Phew det var nära >_>

Har aldrig litat på den där.

Blir så för mig med med mitt 4850, och på recommended så får jag 2 streck över :P.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Avstängd

Bilden från ca 14:15...

Har jag förstått det här rätt? Man kan alltså ladda ner spelet på STEAM den 3:e? Och sen den 4:e går det att spela?

Permalänk
Avstängd

Någon butik i Stockholm som har nattöppet? Såg inget om att Webhallen ska ha det

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Okej, är hemma nu och har kollat mailen. Det stod ungefär "Meddelande gällande ändrad leveranstid" som överskrift och där var min order. Står dock fortfarande 12-05. *kliar mig i huvet*

Det skickades i alla fall inte idag, men betyder det här att det blir tidigare än 05 eller senare? Skickas det inte imorgon ska jag höra med närmaste återförsäljare och köpa det i butik och avbeställa från Dustin. Jag bokade för bra längesen och det känns konstigt om det inte ska skickas hem till release. Borde ju faktist skickas imorn. Får hoppas och se! (Gillar också jultemat! )

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

även om man kan köpa det idag så kan man ändå inte spela innan den 3:e då spelet ska kontrollera online din nyckel och låsa upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
även om man kan köpa det idag så kan man ändå inte spela innan den 3:e då spelet ska kontrollera online din nyckel och låsa upp.

Man vill (Jag åtminstone) ha spelet i hand, installerat och klart tills dess. Visst har man fått vänta länge och 1-2 dagar extra är egentligen inte lång tid men i väntan på något går det sakta.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
även om man kan köpa det idag så kan man ändå inte spela innan den 3:e då spelet ska kontrollera online din nyckel och låsa upp.

Man kan ju hoppas på att det går att aktivera spelet imorgon när det släpps i USA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Man vill (Jag åtminstone) ha spelet i hand, installerat och klart tills dess. Visst har man fått vänta länge och 1-2 dagar extra är egentligen inte lång tid men i väntan på något går det sakta.

Sitter själv och väntar ivrigt tills aktiveringen går igång..
har spammat aktiveringsknappen flera gånger med förhoppningen om att dom har en systembugg vilket skall resulteras i att det går att aktivera.. men har inte lyckats ännu

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Sitter själv och väntar ivrigt tills aktiveringen går igång..
har spammat aktiveringsknappen flera gånger med förhoppningen om att dom har en systembugg vilket skall resulteras i att det går att aktivera.. men har inte lyckats ännu

Haha!

Hörde just med en kompis och han beställde från webhallen i söndags och hans skickades idag...! Jag darrar av avundssjuka! Om det inte skickas imorn lägger jag mej ner på golvet peter-griffin style, tar av mej kläderna och darrar och stönar!

EDIT: Upptäckte just en konstig sak på Dustin. På alla andra spel som inte kommit än står det "Lägg i kundvagnen" och beräknat leveransdatum. Men GTA IV har "OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2008-12-02", "Beräknad leverans 2008-12-05" och "Förhandsboka". Skumt.

Börjar bli orolig att jag får vänta längre än tills Onsdag. Det är rätt sjukt egentligen hur man lyckats vänta sålänge men nu när det bara är något dygn kvar känns tiden som evig.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Haha!

Hörde just med en kompis och han beställde från webhallen i söndags och hans skickades idag...! Jag darrar av avundssjuka! Om det inte skickas imorn lägger jag mej ner på golvet peter-griffin style, tar av mej kläderna och darrar och stönar!

EDIT: Upptäckte just en konstig sak på Dustin. På alla andra spel som inte kommit än står det "Lägg i kundvagnen" och beräknat leveransdatum. Men GTA IV har "OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2008-12-02", "Beräknad leverans 2008-12-05" och "Förhandsboka". Skumt.

Börjar bli orolig att jag får vänta längre än tills Onsdag. Det är rätt sjukt egentligen hur man lyckats vänta sålänge men nu när det bara är något dygn kvar känns tiden som evig.

Fan va surt för oss som har bokat på Dustin/Dustinhome menmen ska imorgon förbi ElGiganten jag med och kolla om dem säljer spelet här i Linköping. Annars drar jag förbi där på onsdag och köper det :D.

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk

gränsfall

EDIT: taggar jag fel?

Redigerat av moderator: Fixade länken, det ska vara utan mellanslag i img-taggarna //hunden

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_3.gi...

gränsfall

EDIT: taggar jag fel?

Redigerat av moderator: Fixade länken, det ska vara utan mellanslag i img-taggarna //hunden

vem vet, det är bara att välja!
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_1.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_2.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_3.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_4.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_5.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_6.gi...
http://www.systemrequirementslab.com/media/srl/graph_all_7.gi...

med länken emellan[IMG][/IMG] taggarna
Inga mer "klarar jag det" inlägg tack, lite tråkigt med att dem Fyra första sidorna handlar om det =/. Ska nog köa mitt GTA IV via steam snart, verkar så Värt att köpa helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Hur är multiplayerdelen? (för de som har/testat det på consol)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ska nog köa mitt GTA IV via steam snart, verkar så Värt att köpa helt enkelt.

Jag köpte det på steam i förrgår och ångrar mig. =/ Kostade 500kr... kan köpa det i butik för 399kr (kanske billigare någonstans)... och då får man ju en fin förpackning och karta över Liberty City i fysisk form. Det tycker jag är mer värt.

Permalänk

Ja, köpa spel via Steam e ju rena lurendrejeriet! Man betalar överpris för spel man tvingas ladda ner. Lite konstigt att ett fysiskt spel är billigare då det kräver logistik och material. Dåligt Steam, dåligt!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB