Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det förekommer garanterat mutor i lilla Sverige, även i domaryrket.
Med det inte sagt att just de här domarna är helt mutade och kommer fälla TPB.

Med all säkerhet. Men att rättssystemet skulle vara "köpt" är ändå riktigt roliga konspirationer.

Lejo: Det där med konstruktionen och raset av WTC är riktigt intressant. Synd bara att mina arkitekt-kunskaper är för dåliga så jag vet inte vad jag ska tro.

En konspirationsteori som jag verkligen tror på (förutom ZOG då ) är att USA hela tiden visste om attacken mot Pearl Harbor och gjorde att för att få en anledning att gå i krig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

En konspirationsteori som jag verkligen tror på (förutom ZOG då ) är att USA hela tiden visste om attacken mot Pearl Harbor och gjorde att för att få en anledning att gå i krig.

Japp, dom bröt oljetransporter till Japan (råfakta), Amerikanska politiker sägs också ha varit racistiska mot Japaner över officiella medel för att provocera dom.

Väldigt smidigt att komma ur depressionen också eller hur? Nu kunde dom bygga vapen och utrustning till de allierade samt till sig själva Synd att dom gör det med krig...

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Själv vill jag ställa mig till de som tror att något inte gått "rätt" till med WTC.

Finns ett klipp på en reporter somunder livesändning tydligt säger att flygplanet som åker in i andra tornet saknar fönster och märkning (till skillnad från kommersiella flygplan). Visades enbart den gången sen dess har den aldrifg visats på TV. Dock så hade brorsan en länk till yoputube med klippet vilket jag fann oerhört intressant, den lilla konspiratorn i mig vaknade till liv hehe.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Japp, dom bröt oljetransporter till Japan (råfakta), Amerikanska politiker sägs också ha varit racistiska mot Japaner över officiella medel för att provocera dom.

Väldigt smidigt att komma ur depressionen också eller hur? Nu kunde dom bygga vapen och utrustning till de allierade samt till sig själva Synd att dom gör det med krig...

Just det, oljan ja. Dom var (är) inte dumma jänkarna. Få någon att slå ett slag mot USA, skrik patriotism och vips så har du majoriteten med dig. Vad du än gör.

Angående rasismen på japsarna så är det här ett väldigt bra exempel på det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Interneringsl%C3%A4ger_f%C3%B6r_...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Angående rasismen på japsarna så är det här ett väldigt bra exempel på det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Interneringsl%C3%A4ger_f%C3%B6r_...

"Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand."

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Här är klippet från Fox News angående flygplanet.
http://www.youtube.com/watch?v=t5SBTfV7FeI

Det som imo gör detta trovärdigt är det faktum att det är en riktig nyhetskanals video, inte nån snubbe i en källare som klipt o klistrat ihop saker till en dokumentär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Här är klippet från Fox News angående flygplanet.
http://www.youtube.com/watch?v=t5SBTfV7FeI

Det som imo gör detta trovärdigt är det faktum att det är en riktig nyhetskanals video, inte nån snubbe i en källare som klipt o klistrat ihop saker till en dokumentär...

Vänta nu, jag måste missförstått dig, kallade du just Fox News för en "riktig nyhetskanal"?

Jag skulle lita mer på en kanal vid namn "Ahmeds Källarjihad" än Fox utan tvekan.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vänta nu, jag måste missförstått dig, kallade du just Fox News för en "riktig nyhetskanal"?

Jag skulle lita mer på en kanal vid namn "Ahmeds Källarjihad" än Fox utan tvekan.

Håller med, Fox news är som ett Amerikanskt Aftonbladet på steroider.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Amerikanska politiker sägs också ha varit racistiska mot Japaner över officiella medel för att provocera dom.

Nähäää?
Japaner behandlades värre än fd. slavar i USA under andra världskriget.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vänta nu, jag måste missförstått dig, kallade du just Fox News för en "riktig nyhetskanal"?

Jag skulle lita mer på en kanal vid namn "Ahmeds Källarjihad" än Fox utan tvekan.

Trodde min poäng skulle komma fram men ska förklara mig.

Om du har Ahmed KällarJihad som de facto faktiskt är en nyhetskanal så borde den ha större trovärdighet än om Ahmed hade skrivit/klippt/kommit med saker från sin egen källare

Och även aftonbladet lyckas då och då med ett bra reportage, även om det sker med alltför stort mellanrum.

Så återigen.

Att jag finner klippet i fråga intressant är för att det är en nyhetskanal och en reporter som live säger dessa saker, jämfört med om det hade varit en finnig 17-årig grabb i Ahmeds källare som klipt och kommenterat själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Att jag finner klippet i fråga intressant är för att det är en nyhetskanal och en reporter som live säger dessa saker, jämfört med om det hade varit en finnig 17-årig grabb i Ahmeds källare som klipt och kommenterat själv.

Citat:

FACT: Birnbach, who was a freelance videographer with FOX News at the time, tells PM that he was more than 2 miles southeast of the WTC, in Brooklyn, when he briefly saw a plane fly over. He says that, in fact, he did not see the plane strike the South Tower; he says he only heard the explosion.

Plain View: Passenger windows on a piece of Flight 175's fuselage. (Photograph by William F. Baker/FEMA)

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/12278...

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om tockna där stolligheter, men det här var ju så plågsamt missriktat att jag kände mig tvungen att ingripa

Själv är jag svag för konspirationsteorier som rör tiden runt kalla kriget. Jag ska se om jag kan rota fram några sköna exempel.

Edit: I sverige hade vi ju till exempel vår egen IB-affär, turerna kring Bofors samt ubåtarna i östersjön. Spännande grejer

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
...
Jättenkelt bevis här: ...

Detta är ett utav kärnproblemen med konspirationssmörja. "Jätteenkla" bevis som "vem som helst" med "sunt förnuft" kan förstå. Minsta kritiska tänkande liksom flyger ut genom fönstret. Det finns en anledning till att dessa "jätteenkla" bevis inte värderas speciellt högt av de som faktiskt vet något om hur fartyg för sig i hög sjö, hur byggnader kollapsar, hur flygplan demoleras, hur ballistik fungerar eller hur man tar ett foto...

"Sunt förnuft" är mestadels osunt då det är en snabbgenomgång av ackumulerade fördomar.

I själva verket skulle en verklig konspiration eller bluff av detta slag avslöjas direkt av folk som faktiskt vet dylika ting.

Jag brukar roa mig med hur det skulle sett ut om NASA faktiskt hade fejkat målandningarna på ett sådant sätt att alla "krav" som konspirations-hjonen brukar ställa. Vi skulle se en fejkad farkost med en jättesköld mot van Allen-bältet, tydligt med stjärnor på alla foton, tydlig krater på månen, etc, etc. Skulle någon annan än just konspirationsteoretiker gå på det? Nej.

Verkligheten är hyggligt komplicerad och naturvetenskap av naturliga skäl därefter. Vi vet faktiskt tillräckligt om de flesta dylika händelser (11/9, Estonia, Simon Vises protokoll, kensingtonstenen, månlandningarna, etc) för att man ska vara till freds med förklaringarna.

Typiskt för en konspirationsteori är de missförstådda tekniska detaljerna; foton från månen utan stjärnor, dörrar som inte når ner till golvet i koncentrationsläger, "byggnaden faller inte som den ska", "vart tog motorn vägen", etc, etc.

Det enda man behöver för att sätta en konspirationsteori i rullning är egentligen en teknisk detalj man själv inte begriper. I stället för att se sina egna begränsningar ("kan jag tillräckligt mycket om byggnadsdemolering efter att ha sett ett par videos?", "Vet jag hur foton tagna på månen förväntas se ut?", "Vad vet jag om fartyg framförda vårdslöst i hög sjö och dåligt underhåll av en för hög sjö undermålig konstruktion?", etc) så väljer man att gå på någon sorts missriktad och oinformerad intuition förstärkt av misstro till samhället eller de styrande.

Hanlons och Ockhams rakknivar kommer väl till pass. Hanlons är speciellt applicerbar på konspirationsteorier: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity" (ungefär "Tillskriv aldrig illvilja till det som förklaras tillfredsställande av dumhet"). Ockhams rakkniv, förutsätter jag, känner de flesta redan till men mycket förenklat är det som så att man inte ska generera överflöd utav hypoteser. Den enklaste hypotesen med störst förklaringsvärde är troligtvis den riktiga.

Edit: CSM101: Du borde veta, minst lika bra som oss andra, om sinnenas ofullkomlighet. Det du ser är ett referat av en tolkning av en händelse. Hur ofta ser man fönster på ett flygplan? För högt upp, för litet. För lågt, för snabbt. Speciellt bland Manhattans skrapor. Vidare är det en väldigt kostsam hypotes: återstår "bara" att förklara var _det_ planet kom ifrån, vart de verkliga passagerarna tog vägen och vart planet som påståtts flugits in tagit vägen. Ligger de alla begravda i en skog? Varför inte flyga in med människor om du ändå ska döda dem? Eller är alla mutade eller rentav delaktiga? Dessa och dylika frågor är du alltså beredd att börja fundera kring enkom på grund av hur en reporter tolkar den förvirrande situationen? Ganska opragmatiskt...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

@Untitled: Ah nice, en konspiration mindre att ha i åtankarna

Lögnaktiga jävel (inte du).

@MBY: Jo, att folk ser saker på annorlunda sätt under stressade situationer är jag medveten om, men finns ju även folk som ser saker rätt, så blir svårt att i förväg dömma ut någon innan manhar helheten. Här var det jag som hae missat helheten och ansåg att en förvirrad lögnares utsagor var sanna hehe.

Men tja, kanske är det mystikern i mig som finner verkligheten för tråkig o så gärna vill trop på vissa teorier enkom för att det är kul. typ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Men tja, kanske är det mystikern i mig som finner verkligheten för tråkig o så gärna vill trop på vissa teorier enkom för att det är kul. typ...

Du har ju vett nog att ta till dig fakta som presenteras!

Sen är det säkert som du säger, saken är ju bara den att det finns så fantastiskt mycket mystiskt, som faktiskt inte är "tomtar och troll"-fantasier, som bara väntar på att någon ska sätta tänderna i det!

Antimateria till exempel. Eller nästan vilket område som helst om man gräver lite.

Konspirationsteorier uppstår ofta kring olyckor och jag har en känsla av att det har med att människor i allmänhet vill ha någon att skylla på. Vem ska man egentligen skylla Estoniakatastrofen på? Ryssland? Carl Bildt? Försvaret?

Hade Estoniakatastrofen hänt idag hade det ju garanterat varit Jihadmuslimer som varit huvudmisstänkta bland konspiratoriker.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Fast vänta nu MBY? Vem är det som kommer med "jättenkla bevis" USA med sin rappakalja om att "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" eller någon som faktiskt kommer med en vettig förklaring varför inte just "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" är sant?

Jag behöver inte vara nån proffessor i byggnadsdemolitionsfysik för att förstå enkla fakta. Precis som att jag inte behöver vara en proffessor i osthyvlingsteknik för att göra mig ett par mackor.

Jag behöver inte heller vara en proffessor i astrofysikblablabla för att veta om Jorden är rund eller ej!

Allt för många folk som hakar upp sig på att vara mot konspirationer istället för att se vad som ligger framför näsan på en.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Fast vänta nu MBY? Vem är det som kommer med "jättenkla bevis" USA med sin rappakalja om att "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" eller någon som faktiskt kommer med en vettig förklaring varför inte just "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" är sant?

Jag behöver inte vara nån proffessor i byggnadsdemolitionsfysik för att förstå enkla fakta. Precis som att jag inte behöver vara en proffessor i osthyvlingsteknik för att göra mig ett par mackor.

Jag behöver inte heller vara en proffessor i astrofysikblablabla för att veta om Jorden är rund eller ej!

Allt för många folk som hakar upp sig på att vara mot konspirationer istället för att se vad som ligger framför näsan på en.

We have a foliehat winner!

Du behöver inte vara någon slags ingenjör överhuvudtaget. Mycket riktigt. Du är inte det. Hur kan du då uttala dig om hur olika slags konstruktioner rasar? För du var ju inte en ingenjör? Hur byggnader rasar eller inte rasar har inget med enkelhet att göra.

Du vet inte heller om jorden är rund. Du antar det pga olika slags yttre saker du kan notera OCH att du förlitar dig på att andra vetenskapsmän presenterar fakta för dig.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Fast vänta nu MBY? Vem är det som kommer med "jättenkla bevis" USA med sin rappakalja om att "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" eller någon som faktiskt kommer med en vettig förklaring varför inte just "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" är sant?

Jag behöver inte vara nån proffessor i byggnadsdemolitionsfysik för att förstå enkla fakta. Precis som att jag inte behöver vara en proffessor i osthyvlingsteknik för att göra mig ett par mackor.

Jag behöver inte heller vara en proffessor i astrofysikblablabla för att veta om Jorden är rund eller ej!

Allt för många folk som hakar upp sig på att vara mot konspirationer istället för att se vad som ligger framför näsan på en.

Jupp, du bevisade just för oss alla med smärtsam tydlighet det jag sa...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Tjut då.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
OCH att du förlitar dig på att andra vetenskapsmän presenterar fakta för dig.

Tror jag iofs du, jag, alla andra gör med.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Tror jag iofs du, jag, alla andra gör med.

Ja det är lite underförstått. Men nyss hängde du ju inte ens med på att du egentligen inte vet det utan förlitar dig på information av andra som vet.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det här med koncentrationslägren är också ganska intressant. Missförstå mig inte nu. Förintelsen har ägt rum och är självklart hemsk. Har även varit på ett litet koncentrationsläger i Danmark (egentligen uppsamlingsläger, men sak samma). Men att 6 miljoner judar dog är för mig en väldigt stor siffra, ja så stor att man knappt fattar det. Och de skulle även ha dödat alla 6 miljoner på en väldigt kort tid mitt under ett stort världskrig. Just därför är jag lite tveksam om siffran verkligen var 6 miljoner.

Förhoppningsvis kan jag läsa på mer om det här. Och det är väl tur att jag inte bor i Tyskland heller för då hade jag väl fått skaka galler ett tag framöver (helt sjukt btw).

Det är inte så svårt att tro egentligen, om man ser de större lägren. Ta Birkenau som exempel, när man står uppe över ingången i den där tornliknande byggnaden som går över järnvägsspåret (http://www.polish-club.org/aboutPoland/s4_Auschwitz_Birkenau....) så sträcker sig lägret nästan till horisonten i tre riktningar. Det är så otroligt stort att man har svårt att föreställa sig det. Siffrorna behöver absolut inte stämma för det, men jag kan gott och väl tänka mig att de ligger i de områdena.

För övrigt, har någon läst om någon vettig förklaring till varför WTC kunde falla så snabbt? Det är ju en väldigt populär förklaring till varför allt inte skulle stå rätt till... Det är faktiskt en av de saker jag inte riktigt tycker stämmer. Det känns liksom som att en byggnad av den kalibern som träffas av ett plan inte borde rasa i nästan fritt fall-hastigheter. Men, jag är ju ingen byggnadsingenjör heller.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är inte så svårt att tro egentligen, om man ser de större lägren. Ta Birkenau som exempel, när man står uppe över ingången i den där tornliknande byggnaden som går över järnvägsspåret (http://www.polish-club.org/aboutPoland/s4_Auschwitz_Birkenau....) så sträcker sig lägret nästan till horisonten i tre riktningar. Det är så otroligt stort att man har svårt att föreställa sig det. Siffrorna behöver absolut inte stämma för det, men jag kan gott och väl tänka mig att de ligger i de områdena.

För övrigt, har någon läst om någon vettig förklaring till varför WTC kunde falla så snabbt? Det är ju en väldigt populär förklaring till varför allt inte skulle stå rätt till... Det är faktiskt en av de saker jag inte riktigt tycker stämmer. Det känns liksom som att en byggnad av den kalibern som träffas av ett plan inte borde rasa i nästan fritt fall-hastigheter. Men, jag är ju ingen byggnadsingenjör heller.

Tror du inte alla världens byggnadsingenjörer skulle noterat ett sådant faktum om det var nåt fel med det att det gick att läsa av genom att kolla hur konstruktionen föll ihop eller är det bara ett sammanträffande att de enda som reagerar på detta är sådana som inte är byggnadsingenjörer?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

bibelns författares/sammanställares censuering av t ex "the gospel of judas" och över 20 andra verk som ansågs inte platsa i bibeln...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Fast vänta nu MBY? Vem är det som kommer med "jättenkla bevis" USA med sin rappakalja om att "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" eller någon som faktiskt kommer med en vettig förklaring varför inte just "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" är sant?

Jag behöver inte vara nån proffessor i byggnadsdemolitionsfysik för att förstå enkla fakta. Precis som att jag inte behöver vara en proffessor i osthyvlingsteknik för att göra mig ett par mackor.

Jag behöver inte heller vara en proffessor i astrofysikblablabla för att veta om Jorden är rund eller ej!

Allt för många folk som hakar upp sig på att vara mot konspirationer istället för att se vad som ligger framför näsan på en.

Det här tycker jag är väldigt vanligt och samtidigt väldigt viktigt att förstå när man ska slå absurda konspirationsteorier i spillror. Du måste faktiskt vara "professor" för att kunna förklara nått, oavsett vad du "tror" eller hur "enkelt" och "fullkomligt logiskt" någonting är. Bara för att någonting intuitivt verkar vara på ett sätt, betyder inte att det faktiskt är så.

Det enligt mig allra bästa exemplet på detta är att fråga folk: "Om du ska svänga en cykel åt vänster, vilket håll vrider du styret åt?". Folk kommer titta på dig som om du är en idiot och samtidigt idiotförklara dig för vilken pajjas du är. "Eh, givetvis vrider man styret åt vänster, dumfan!". Är det verkligen så?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Jag tror inte CP möradade Olof Palme och jag anser inte att vi fått svar på varför Estonia sjönk. Vidare anser jag att LCHF är en metod som fungerar och att många av de kostråd som t.ex. SLV ger baserar sig på forskning (eller inte ens det) som gjorts med stöd av livsmedelstillverkare och är direkt felaktiga/farliga. Detta är väl kanske de frågor där jag sas "går mot strömmen", men att kalla det konspirationsteorier är väl att ta i ...

Angående kostråd så är det skit samma hur du äter. Det är bara två saker som är viktiga.
1, Att man får i sig alla vitaminer, mineraler, proteiner, fetter och sockerarter man behöver.
2, Att får i sig lika mycket energi som man förbrukar.
I övrigt är det skit samma om du äter massa kött, massa fett eller massa kolhydrater. Dagens debatt om alla konstiga dieter bygger till 90% på psedovetenskap.
Det är ingen konspirationsteori, det handlar bara om folk som vill tjäna pengar på att sälja böcker och löpsedlar till aftonbladet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
För övrigt, har någon läst om någon vettig förklaring till varför WTC kunde falla så snabbt? Det är ju en väldigt populär förklaring till varför allt inte skulle stå rätt till... Det är faktiskt en av de saker jag inte riktigt tycker stämmer. Det känns liksom som att en byggnad av den kalibern som träffas av ett plan inte borde rasa i nästan fritt fall-hastigheter. Men, jag är ju ingen byggnadsingenjör heller.

Det är inte så svårt som alla foliehattar vill få det att verka.
Tornen var byggda för att klara att träffas av ett flygplan utan att rasa vilket de faktiskt gjorde. Dock var de inte designade för att klara av den efterföljande branden. Ett gäng ton flygfotogen tillsammans med all plast och papper och skit som finns på ett kontor så har man en stadig brand. Det som händer då är att metallstrukturen värms upp och då händer två saker. 1, balkarna expanderar och rasar ner, jag har hört ett par brandingenjörer spy galla över våningskonstruktionen med stark kärna och ytterskal men klena balkar till golven. 2, och det här missar väldigt många foliehattar, stål tappar fruktansvärt mycket styrka långt innan det smälter. Det kan gå ner till 10% av sin ursprungliga styrkan innan smältpunkten så att de orkade helt enkelt inte hålla uppe tornet. Resten är ju inte så svårt för om du har vikten av 10 våningar som rasar ner så har ju våningarna under inte en chans att klara kraften. Det är ju så man brukar riva hus. Finns ett par fina rapporter att läsa om man är intresserad och jag litar mer på rapporter som där jag kan se alla data en en youtube film där det enda beviset är dåliga videofilmer och felaktiga antagande om enkla fysikaliska principer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Angående kostråd så är det skit samma hur du äter. Det är bara två saker som är viktiga.
1, Att man får i sig alla vitaminer, mineraler, proteiner, fetter och sockerarter man behöver.
2, Att får i sig lika mycket energi som man förbrukar.
I övrigt är det skit samma om du äter massa kött, massa fett eller massa kolhydrater. Dagens debatt om alla konstiga dieter bygger till 90% på psedovetenskap.
Det är ingen konspirationsteori, det handlar bara om folk som vill tjäna pengar på att sälja böcker och löpsedlar till aftonbladet.

Kroppen är komplex.

jonasy tror inte på det där, han har tagit upp det i denna tråd.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är inte så svårt att tro egentligen, om man ser de större lägren. Ta Birkenau som exempel, när man står uppe över ingången i den där tornliknande byggnaden som går över järnvägsspåret (http://www.polish-club.org/aboutPoland/s4_Auschwitz_Birkenau....) så sträcker sig lägret nästan till horisonten i tre riktningar. Det är så otroligt stort att man har svårt att föreställa sig det. Siffrorna behöver absolut inte stämma för det, men jag kan gott och väl tänka mig att de ligger i de områdena.

Visst var det stort. Men ändå, 6 miljoner. Det är väldigt många människor.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Fast vänta nu MBY? Vem är det som kommer med "jättenkla bevis" USA med sin rappakalja om att "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" eller någon som faktiskt kommer med en vettig förklaring varför inte just "omg a plane hit the builden, its gonna fall down" är sant?

Jag behöver inte vara nån proffessor i byggnadsdemolitionsfysik för att förstå enkla fakta. Precis som att jag inte behöver vara en proffessor i osthyvlingsteknik för att göra mig ett par mackor.

Jag behöver inte heller vara en proffessor i astrofysikblablabla för att veta om Jorden är rund eller ej!

Allt för många folk som hakar upp sig på att vara mot konspirationer istället för att se vad som ligger framför näsan på en.

Ja det är väldigt enkelt att se och förstå att om våningar kollapsar på varandra så de under ger vika att det kommer se ut mer eller mindre som en "kontrollerad" sprängning...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
bibelns författares/sammanställares censuering av t ex "the gospel of judas" och över 20 andra verk som ansågs inte platsa i bibeln...

Det är möjligtvis mycket fler än 20 verk. Hur som är det ingen konspirationsteori utan fakta. Det här tog plats vid det första kyrkomötet i Nicea år 325.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum