Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är möjligtvis mycket fler än 20 verk. Hur som är det ingen konspirationsteori utan fakta. Det här tog plats vid det första kyrkomötet i Nicea år 325.

är föresten inte censureringen av bibeln omnämnd i da vinci koden?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Kroppen är komplex.

jonasy tror inte på det där, han har tagit upp det i denna tråd.

Ja och en nyligen publicerad undersökning sa exakt samma sak. Jag har sett flera undersökningar som visat på det jag hävdat länge. En enkel energibalans slår allt hokus pokus som Paulin och grabbarna ljuger ihop.
Självklart är kroppen komplex men rent empiriska studier tyder på att hälsotomtarna från aftonbladet bara vill ha uppmärksamhet. Om kolhydrater var så farligt skulle större delen av Asien och Afrika inte överlevt. Kolhydrater är basföda nästan överallt. Sen kan man klara sig på högproteindieter också vilket inuiterna har visat. De har överlevt i en väldigt massa år på att bara äta säl.
Så sluta ta kostråd från folk som bara är ute efter pengar eller lösnummer och använd lite sunt förnuft istället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
är föresten inte censureringen av bibeln omnämnd i da vinci koden?

De som använder Da Vincikoden som källa när de kritiserar bibeln är antingen världens största hycklare eller bara väldigt korkade. Jag hoppas ditt inlägg var ironiskt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

En konspirations teori som jag tror på är att hela vår existens är en simulation. Människor föds inte längre utan vi odlas fram och lever i den här simulerade verkligheten. I den riktiga verkligheten så är vi inget annat än batterier åt en Artificiell Intelligens som vi själva har skapat.
För inte så länge sen så började jag ifrågasätta hela vår existens och allt det ledde mig till en enda fråga. Vad är the Matrix. Jag söker internet efter svaret men har ännu inte lyckats hitta det.
Vi är alla slavar åt systemet. Känner ni inte att saker inte är som de borde vara.

Permalänk
Medlem

Själv tror jag att elallergiker konspirerar tillsammans miljöpartiet och religiösa ledare för att vrida tillbaka klockan till stenåldern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
ahaha, USA hypar? Ganska komiskt med tanke på att Kina försöker så sjukt mycket mer än USA när det gäller att bry sig om miljön.

Nej, jag kan inte direkt säga att jag tror på någon konspirationsteori. Möjligtvis att man överdriver motiven hos vissa människor någon gång ibland, men annars så ser jag inte någon anledning att tro på konspirationsteorier.

Jaså det säger du?

Jag kan tänka mig att bjuda dig på en resa till förorterna i Peking bara för att du ska få se hur det verkligen står till. Eller varför inte diverse industrier längre västerut i landet? Ever heard of smog?

Kina skiter käpprätt i miljön - därför att de inte har något bättre alternativ än kol just nu. Det kostar, minst sagt, en hel del att uppgradera. Därmed synar jag ditt påstående ;).

Den bästa konspirationsteorin lär väl ändå vara den som handlar om att Hitler in fact bor på månen?

Angående den här teorin kring 9/11 så finns det en sak jag stör mig på. Många hävdar att attacken iscensattes på grund av att Bush ville ena de olika maktfaktorerna i USA för ett krig mot både Irak och Afghanistan.

Det lär väl ändå finnas bättre alternativ än att spränga sin egen befolkning i bitar (man var ju ganska kreativ under kalla kriget)? Jag menar, tänk om det läcker ut!!!

Vi borde nog rådfråga Nixon om detta, eller vad säger ni?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
De som använder Da Vincikoden som källa när de kritiserar bibeln är antingen världens största hycklare eller bara väldigt korkade. Jag hoppas ditt inlägg var ironiskt.

angav jag da vinci koden som källa?

frågade bara om censureringen omnämns i den

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det finns vissa saker som är konstiga med vissa händelser som ger utrymme för diverse teorier att florera. Även om jag inte har svar eller tänkt ut alla tänkbara alternativ med tex WTC så finner jag ändå att det är något fuffens med det.

@Crippa90: Hur många miljoner finner du vara en vettig summa på antalet människor som blev dödade i lägrena?

Jag fick tillfälle att besöka Theresienstadt i Tjecken (stavning på lägret/stan...) och det såg mycket möjligt ut att folk blev mördade i den storleken som beräknats. Men å andra sidan, hur skulle jag kunna veta skillnaden på fem eller sex miljoner människor och vad som krävs för att ta död på dessa när jag har svårt att begripa hela konceptet (dvs antalet människor som döades).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Det som imo gör detta trovärdigt är det faktum att det är en riktig nyhetskanals video, inte nån snubbe i en källare som klipt o klistrat ihop saker till en dokumentär...

Just det som inte gör det trovärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Just det som inte gör det trovärt.

Med samma logik så litar du mer på mig om jag säger något än om DN, SvD eller VK säger det?

Menade givetvis inte att det var en regel att lite på nyhetskanaler framför andra former av "nyheter"/information.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
@Crippa90: Hur många miljoner finner du vara en vettig summa på antalet människor som blev dödade i lägrena?

Jag fick tillfälle att besöka Theresienstadt i Tjecken (stavning på lägret/stan...) och det såg mycket möjligt ut att folk blev mördade i den storleken som beräknats. Men å andra sidan, hur skulle jag kunna veta skillnaden på fem eller sex miljoner människor och vad som krävs för att ta död på dessa när jag har svårt att begripa hela konceptet (dvs antalet människor som döades).

Det har jag för dåliga kunskaper för att yttra mig om. Jag kommer förhoppningsvis att kunna läsa på mer om det här. Anledningen till att jag dock är lite småskeptisk är för att:

1. 6 miljoner är väldigt många människor, och detta ska ha hänt under en väldigt kort tid.
2. Förintelseförnekelse är olagligt i vissa demokratier. Varför vara olagligt om man inte vill mörka något?
3. Min historialärare var helt jävla dum i huvudet, och hon tjata jämt om 6 miljoner. Hon kan väl inte ha rätt?

Observera att jag inte säger att det inte är 6 miljoner. Jag frågar om det verkligen är 6 miljoner.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Med samma logik så litar du mer på mig om jag säger något än om DN, SvD eller VK säger det?

Nej,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Menade givetvis inte att det var en regel att lite på nyhetskanaler framför andra former av "nyheter"/information.

Precis.

Permalänk

oggan, du menar att du inte alls har sett hur mycket företag i Kina satsar på miljön? Bla. Sverige har ju ett ganska så långtgående miljösammarbete med många företag samt den kinesiska staten. Betydelsen av miljöteknik ökar kraftigt.

Det är väl självklart att det inte ser så bra ut i centrala peking, men Kina består av över 1,3 miljarder människor. De mest aktiva ställena ser såklart inte så bra ut.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
oggan, du menar att du inte alls har sett hur mycket företag i Kina satsar på miljön? Bla. Sverige har ju ett ganska så långtgående miljösammarbete med många företag samt den kinesiska staten. Betydelsen av miljöteknik ökar kraftigt.

Det är väl självklart att det inte ser så bra ut i centrala peking, men Kina består av över 1,3 miljarder människor. De mest aktiva ställena ser såklart inte så bra ut.

Du måste väl ändå göra en generell jämförelse med både Kina och USA. Eller menar du för att Kina är så pass sent ute att de ska få en mildre bedömning för det?

USAs delstater har väl miljöskyddslagar som de måste följa. Kina har ju inga sådana lagar t.ex. Eller i vart fall är inte lagarna efterföljda.

Skulle de flesta kinesiska företag vara bättre miljömässigt än de amerikanska menar du?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det har jag för dåliga kunskaper för att yttra mig om. Jag kommer förhoppningsvis att kunna läsa på mer om det här. Anledningen till att jag dock är lite småskeptisk är för att:

1. 6 miljoner är väldigt många människor, och detta ska ha hänt under en väldigt kort tid.
2. Förintelseförnekelse är olagligt i vissa demokratier. Varför vara olagligt om man inte vill mörka något?
3. Min historialärare var helt jävla dum i huvudet, och hon tjata jämt om 6 miljoner. Hon kan väl inte ha rätt?

Observera att jag inte säger att det inte är 6 miljoner. Jag frågar om det verkligen är 6 miljoner.

Okej, jag förstår din poäng. Men spelar det någon roll om det inte var 6 miljoner utan, låt oss säga... 4 miljoner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Okej, jag förstår din poäng. Men spelar det någon roll om det inte var 6 miljoner utan, låt oss säga... 4 miljoner?

Det vi vet är ju att det inte garanterat var varken 6 eller 4 miljoner. Det är ju uppskattningar. Man uppskattar saker och avrundar. Det är ju ingen exakt siffra oavsett. Finns det verkligen en vetenskaplig definition som säger 6 miljoner? Och vilka är det som är inräknade i denna definition?

Menar man exakt 6 miljoner som dog i dödslägren eller 6 miljoner som dog i arbetsläger och dödsläger. Eller 6 miljoner som dog i dödslägren, arbetslägren, invasionen av länderna och bland soldater osv osv.

Vad har man definierat dessa 6 miljoner som? Jag är inte säker på att det handlat om 6 miljoner som dött i dödslägren utan en bredare definition.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Det vi vet är ju att det inte garanterat var varken 6 eller 4 miljoner. Det är ju uppskattningar. Man uppskattar saker och avrundar. Det är ju ingen exakt siffra oavsett. Finns det verkligen en vetenskaplig definition som säger 6 miljoner? Och vilka är det som är inräknade i denna definition?

Menar man exakt 6 miljoner som dog i dödslägren eller 6 miljoner som dog i arbetsläger och dödsläger. Eller 6 miljoner som dog i dödslägren, arbetslägren, invasionen av länderna och bland soldater osv osv.

Vad har man definierat dessa 6 miljoner som? Jag är inte säker på att det handlat om 6 miljoner som dött i dödslägren utan en bredare definition.

Jo, jag vet, ville bara veta hur tex 4 miljoner hade ändrat något för Crippa90 då han är emot siffran 6miljoner.

Med andra ord spelar det mindre roll om 4,5,6 eller 7 miljoner dödats/dött, utan att det dött så sjuhelvetes massa mnniskor.

Permalänk
Avstängd

Månlandningen är ett beställningsjobb från NASA! Som en viss filmproducent gjorde! En viss Kubrick, om nu någon känner till han...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Korsordsguru

Jag är lite på Iljas spår här. Jag tror att en del företag och organisationer sprider falska konspirationsteorier, inte för att dölja egentliga konspirationer men, för att svårtmåla konkurrenter med mera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte att Palme konspirationen ála GW Persson var ganska trovärdig, även då jag inte är så förtjust i Leif själv!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Jag är lite på Iljas spår här. Jag tror att en del företag och organisationer sprider falska konspirationsteorier, inte för att dölja egentliga konspirationer men, för att svårtmåla konkurrenter med mera.

Vilket kanske i sig är en konspirationsteori spridd av målen för de första konspirationsteorierna för att dölja sin egen verksamhet?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jo, jag vet, ville bara veta hur tex 4 miljoner hade ändrat något för Crippa90 då han är emot siffran 6miljoner.

Med andra ord spelar det mindre roll om 4,5,6 eller 7 miljoner dödats/dött, utan att det dött så sjuhelvetes massa mnniskor.

Här tror jag siffrorna vi sagts stämmer, med ca. 6 miljoner som dött direkt eller indirekt på grund av dödslägren men skulle säga att det är av hög relevans hur många som dött. Om det nu skulle vara 4 miljoner och det är vad bevisen pekat på så har det spridits allvarliga lögner om 2 miljoner människors öden.

__________________

Vet inte om man skall kalla det en konspirationsteori men ser allvarligt på hur gemena man sätter sin tillit till Expressen och Aftonbladets nyhetsrapportering, som är allt annat än klanderfri. Att hålla tyst om vissa händelser för att vinkla en artikel är detsamma som att ljuga.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Här tror jag siffrorna vi sagts stämmer, med ca. 6 miljoner som dött direkt eller indirekt på grund av dödslägren men skulle säga att det är av hög relevans hur många som dött. Om det nu skulle vara 4 miljoner och det är vad bevisen pekat på så har det spridits allvarliga lögner om 2 miljoner människors öden.

__________________

Vet inte om man skall kalla det en konspirationsteori men ser allvarligt på hur gemena man sätter sin tillit till Expressen och Aftonbladets nyhetsrapportering, som är allt annat än klanderfri. Att hålla tyst om vissa händelser för att vinkla en artikel är detsamma som att ljuga.

Men om det verkligen inte nämns en exakt siffra, t.ex. 5. 999 346 så förstår väl vem som helst att det är en uppskattning om antalet döda. Det är ju inte så att det är människoöden som ligger bakom varje en av de där 6 miljonerna. I sådant fall skulle det ju ge en definitivt siffra och inte en jämn siffra.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Här tror jag siffrorna vi sagts stämmer, med ca. 6 miljoner som dött direkt eller indirekt på grund av dödslägren men skulle säga att det är av hög relevans hur många som dött. Om det nu skulle vara 4 miljoner och det är vad bevisen pekat på så har det spridits allvarliga lögner om 2 miljoner människors öden.

vad skulle hnda om man imorgon uppskattade antalet döda till 5 miljoner? Eller till 7.

Det spelar ingen rol då själva grunden är så hmla absurt stort att det idetta fall inte spelar någon roll.

Hade det röt sig om en mindre grupp, låt oss säga Estonia eller WTC så vore det där betydligt värre om det skijlde något större. För där har man, precis som redan nämnts, en ensilkd person bakom varje siffra, men när det gäller dessa 6 miljoner så är det mer åt statistikhållet då vi inte vet exakt hur många som dödades.

Vidare behöver det inte betyda att någon ljugit om vi skulle komma fram till att det dött "bar" 5 miljoner människor, utan tyder snarare på att den ursprungliga uppskattningen varit fel. Behöver ju inte vara en medveten handling bakom siffran (dvs att någon med flit ljugit om det).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Okej, jag förstår din poäng. Men spelar det någon roll om det inte var 6 miljoner utan, låt oss säga... 4 miljoner?

Det beror ju på vad man menar med "spelar roll". Vad som har hänt har ju hänt, så det spelar ju ingen roll om man säger att tyskarna använde Zyklon B eller marshmallows för att döda judarna.

Att man däremot ger ut fel fakta (om siffran nu är felaktig) är något som jag tycker spelar roll, just för att informationen är fel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det beror ju på vad man menar med "spelar roll". Vad som har hänt har ju hänt, så det spelar ju ingen roll om man säger att tyskarna använde Zyklon B eller marshmallows för att döda judarna.

Att man däremot ger ut fel fakta (om siffran nu är felaktig) är något som jag tycker spelar roll, just för att informationen är fel.

Det är ju inte fakta. Det är en uppskattning av dödade judar under Hitlers styre. Fakta är när man preciserar exakt vilka judar och hur många det var.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Det är ju inte fakta. Det är en uppskattning av dödade judar under Hitlers styre. Fakta är när man preciserar exakt vilka judar och hur många det var.

Sant. Dock så presenteras det som fakta i undervisningen idag och gör du en egen uppskattning som är lägre får man skaka galler i Tyskland och Österrike.

I Sverige får man bara nöja sig med samtal av olika slag och utstötthet eller om man har riktigt tur, sina åsikter registrerade.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Sant. Dock så presenteras det som fakta i undervisningen idag och gör du en egen uppskattning som är lägre får man skaka galler i Tyskland och Österrike.

I Sverige får man bara nöja sig med samtal av olika slag och utstötthet eller om man har riktigt tur, sina åsikter registrerade.

I min klass när jag gick i skolan för evighets evighet sedan så sas det i alla fall vara en uppskattning på antalet döda. Vi hade ifrågasatt läraren å det grövsta om läraren menade att det var fakta att exakt 6 miljoner judar dödas under Hitlers styre. Det hör ju vem som helst att det är en uppskattad siffra och då har man antagligen använt sig av någon slags uppskattningsmetod och inte baserat det på det exakta antalet döda.

Hade man haft en exakt siffra så hade man antagligen presenterat den tillsammans med uträkningsmetoden, dvs vad den innefattar och hur man räkant då det finns ändlöst med variabler under 2 världskriget att mista sitt liv.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Sant. Dock så presenteras det som fakta i undervisningen idag och gör du en egen uppskattning som är lägre får man skaka galler i Tyskland och Österrike.

I Sverige får man bara nöja sig med samtal av olika slag och utstötthet eller om man har riktigt tur, sina åsikter registrerade.

Nu blandar du rätt friskt här va?

Att säga att det var 5 miljoner och inte 6 är stor skillnad mot att säga at det aldrig ägt rum (vilket är orsaken att du skulle få straff).

Som sagt, faktan i det hela är att en sjuhelvetes massa människor dödades (inte bara judar), sen om det var 5,6 eller sju spelar mindre roll, det är bara för att du, jag och alla andra ska få oss en uppskattning på omfattningen.

Jämför det med solens massa. Där har du också en uppskattning, som mycket väl kan skilja enormt mot dess faktiska vikt, som dock presenteras som fakta.

Permalänk
Medlem

Det förekommer alltid väldigt mycket spekulation i den här sortens diskussioner. Ibland vore det intressant om någon kunde flika in med en rejäl dos fakta. Tex judemordhurmånga-diskussionen, det måste finnas någon som har koll/kan kolla upp hur man kom fram till uppskattningen 6 miljoner. (Själv skulle jag tro att Nazi-Tyskland hade en hel del papper på vad som försigick, men nu spekulerar jag också )
Mer fakta och mindre anekdoter och annat hittepå.

Och att Hitler bor på månen är ganska intresant, jag visste inte att det fanns en konspiration om det. Iaf så kom jag att tänka på en film (Iron Sky skulle den heta) som ska handla om något sånt (nazis på månen), undrar hur det går med den. Men det finns väl ingen, vettig människa, som kan tro något sådant PÅ RIKTIGT?