Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
precis

Just det.

Något du hade och säga med dina inlägg förövrigt?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Just det.

Något du hade och säga med dina inlägg förövrigt?

Att kombinationen ZOG och tvivlet på förintelsens dödsantal klingade lite illa.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Att kombinationen ZOG och tvivlet på förintelsens dödsantal klingade lite illa.

Vad PK-människor anser klinga lite illa bryr jag mig inte om.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad PK-människor anser klinga lite illa bryr jag mig inte om.

Måste man per automatik vara PK om man tycker på ett visst sätt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Måste man per automatik vara PK om man tycker på ett visst sätt?

Självklart inte. Men när man tycker något "bara för att" och allt annat är fel "bara för att", då är man PK.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
En av de finaste från sovjet är ju att seriemördare är en kapitalistisk konstruktion. Försvårade jakten på seriemördare något för sovjetiska poliser. Har för mig att kinesiska myndigheter hade lite samma inställning.

Ja, just det! Fast jag skulle inte kalla det för konspirationsteori. Det var snarare "gammal hederlig" propaganda. Precis som du säger, och om man får tro berättelsen om Citizen X/Andrei Chikatilo, så förnekade Sovjetbyråkratin länge att seriemördare kunde existera i ett kommunistiskt land.

Men, för att försöka behålla någon sorts begreppsapparat skulle jag inte kalla det för k-teori. Hade det varit så att Sovjet i stället hade erkänt förekomsten av inhemska seriemördare men skyllt på USA/CIA/väst, hade k-teori varit en mer passande term.

Givetvis finns dock gråzoner...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Ja, just det! Fast jag skulle inte kalla det för konspirationsteori. Det var snarare "gammal hederlig" propaganda. Precis som du säger, och om man får tro berättelsen om Citizen X/Andrei Chikatilo, så förnekade Sovjetbyråkratin länge att seriemördare kunde existera i ett kommunistiskt land.

Men, för att försöka behålla någon sorts begreppsapparat skulle jag inte kalla det för k-teori. Hade det varit så att Sovjet i stället hade erkänt förekomsten av inhemska seriemördare men skyllt på USA/CIA/väst, hade k-teori varit en mer passande term.

Givetvis finns dock gråzoner...

Konspirationen skulle ju kunna tänkas vara att sovjetiska polisen hävdade att det sprang en mängd mördare som bara råkade mörda på samma sätt och som de jagade trots att de ju ofta insåg att det nog bara var en enstaka.

Japaner hade ju något liknande med seriemördare som myndigheten inte alls förstod hur det kunde komma sig och att det inte hade något alls med att göra med den japanska angreppen mot kinesiska fastlandet där de i många fall deltog i sanktionerade våldtäktsorgier mot bybefolkningar.

Inte heller riktigt någon konspiration förstås förutom att befolkningen i både sovjet och japan, kina osv lär ju varit lite förvirrade över dessa "konstiga" mordyttringar utan någon mer förklaring än moraliskt förfall och kapitalism.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

http://www.obamadeception.net/

Med godsaker som Bilderberg m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
http://www.obamadeception.net/

Med godsaker som Bilderberg m.m.

Ahh, gamle goa Alex Jones. Mannen som tror på alla konspirationsteorier som någonsin skapats Att det är han som har gjort dokumentären gör att jag tvekar _väldigt_ mycket på den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Ahh, gamle goa Alex Jones. Mannen som tror på alla konspirationsteorier som någonsin skapats Att det är han som har gjort dokumentären gör att jag tvekar _väldigt_ mycket på den.

Haha, den knäppgöken ja! Han överträffas dock av David Icke som är stolligare än stolligast.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Harry Potter filmerna är judisk propaganda
http://www.youtube.com/watch?v=rGsHUfl9xEE

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Att kombinationen ZOG och tvivlet på förintelsens dödsantal klingade lite illa.

konspirations teorier brukar väl klinga ganska så illa?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Harry Potter filmerna är judisk propaganda
http://www.youtube.com/watch?v=rGsHUfl9xEE

Hahaha. Bästa idag fan!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Självklart inte. Men när man tycker något "bara för att" och allt annat är fel "bara för att", då är man PK.

Jag kan själv inte se att jag har dålig argumentation för min åsikter. Du bara märker att jag är vänster och tänker PK direkt.

Jag menar att kombinationen ZOG och ditt tvivel på förintelsens dödsantal tyder på lite antisemitism där. Men som sagt, om du inte tror på zog på riktigt så är det väl så.

Och nej, jag ogillar inte antisemitism för att någon har sagt åt mig att göra det, eller för att jag har köpt något slags åsiktspaket som du verkar tro.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Avstängd

Vad innebär ZOG?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Vad innebär ZOG?

Det kan syfta på kung Zog I av Albanien, eller också avses den mera tvivelaktiga konspirationsteorin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Vad innebär ZOG?

http://en.wikipedia.org/wiki/Zionist_Occupation_Government

Det där var första resultatet på google.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Jag kan själv inte se att jag har dålig argumentation för min åsikter. Du bara märker att jag är vänster och tänker PK direkt.

Jag menar att kombinationen ZOG och ditt tvivel på förintelsens dödsantal tyder på lite antisemitism där. Men som sagt, om du inte tror på zog på riktigt så är det väl så.

Och nej, jag ogillar inte antisemitism för att någon har sagt åt mig att göra det, eller för att jag har köpt något slags åsiktspaket som du verkar tro.

Du sade ju att SD var rasister och att patriotism leder till krig och våld i en annan tråd, så det är väldigt svårt att tro att du inte har köpt "pk-paketet".

Observera att det är du som nämner antisemitism. Jag har inte tagit upp det. Men det är väl just sådana här saker som gör att vi inte kan få fram en mer exakt fakta, rotar man i det så skriks det antisemitism direkt.

Sluta försök att gruppera och tolka andra människor. Diskutera och debattera själva åsikterna istället. Bara ett tips.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Jag kan själv inte se att jag har dålig argumentation för min åsikter. Du bara märker att jag är vänster och tänker PK direkt.

Jag menar att kombinationen ZOG och ditt tvivel på förintelsens dödsantal tyder på lite antisemitism där. Men som sagt, om du inte tror på zog på riktigt så är det väl så.

Och nej, jag ogillar inte antisemitism för att någon har sagt åt mig att göra det, eller för att jag har köpt något slags åsiktspaket som du verkar tro.

Nu hoppar jag direkt in i detta, så ursäkta eventuella felaktigheter!

Sättet du skriver på tyder faktiskt lite på att du tänkte avfärda hans argument som "antisemitiska". Vilket också tyder på att du faktiskt ogillar antisemiter pga den tabu det är mot sånt.. Det är bara min tolkning dock, jag kan ha helt fel!

EDIT: Som svar på posten ovan kan jag säga att jag är iaf starkt emot nationalism och partriotism i i stort sett alla dess former, då det inte verkar göra annat än att skapa en "vi och dem"känsla vilket IMO inte gynnar någon..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
EDIT: Som svar på posten ovan kan jag säga att jag är iaf starkt emot nationalism och partriotism i i stort sett alla dess former, då det inte verkar göra annat än att skapa en "vi och dem"känsla vilket IMO inte gynnar någon..

Där har du fel. Patriotism handlar om kärlek för fosterlandet, m.a.o en "vi" känsla. Något "vi mot dom" finns inte (för mig iaf).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Där har du fel. Patriotism handlar om kärlek för fosterlandet, m.a.o en "vi" känsla. Något "vi mot dom" finns inte (för mig iaf).

Är de andra fosterländerna "vi" också menar du?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Är de andra fosterländerna "vi" också menar du?

Hur menar du nu? Bara för att jag tycker om Sverige så hatar jag inte Danmark, etc.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Hur menar du nu? Bara för att jag tycker om Sverige så hatar jag inte Danmark, etc.

Vi mot dom känsla är inte nödvändigtvis hat mot det andra så att säga men det är en problematik som uppkommer i sådana företeelser. Så det är klart det finns en vi mot dom-känsla även inom patriotismen såväl som inom en mängd olika saker. Det är bara ett slags begrepp.

Svenskar jämfört med danskar, AIK jämfört med IFK Göteborg. Osv, vi mot dem-känsla. Sen finns det olika slags grader av harmlöshet och defintioner givetvis men nog finns det en vi/dom-känsla som det vanligen skrivs.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Vi mot dom känsla är inte nödvändigtvis hat mot det andra så att säga men det är en problematik som uppkommer i sådana företeelser. Så det är klart det finns en vi mot dom-känsla även inom patriotismen såväl som inom en mängd olika saker. Det är bara ett slags begrepp.

Svenskar jämfört med danskar, AIK jämfört med IFK Göteborg. Osv, vi mot dem-känsla. Sen finns det olika slags grader av harmlöshet och defintioner givetvis men nog finns det en vi/dom-känsla som det vanligen skrivs.

Jag förstår vad du menar. Men jag skulle mer kalla det "vi och dom", just för att mot är ett ord som oftast förknippas med hat i sådana här sammanhang. Och hat är inget som jag känner iaf.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jag förstår vad du menar. Men jag skulle mer kalla det "vi och dom", just för att mot är ett ord som oftast förknippas med hat i sådana här sammanhang. Och hat är inget som jag känner iaf.

Jag ser att han skrivit "Vi och dem"-känsla där och det kanske bara var jag som fick in att någon skrivit "Vi mot dem". Har han editerat? Eller så såg jag fel. Jag utgick från att han menade vi och dem, eller som jag brukar se det uttryckt vi/dem-känsla.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Kan vara jag som läste fel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Angående kostråd så är det skit samma hur du äter. Det är bara två saker som är viktiga.
1, Att man får i sig alla vitaminer, mineraler, proteiner, fetter och sockerarter man behöver.
2, Att får i sig lika mycket energi som man förbrukar.
I övrigt är det skit samma om du äter massa kött, massa fett eller massa kolhydrater. Dagens debatt om alla konstiga dieter bygger till 90% på psedovetenskap.
Det är ingen konspirationsteori, det handlar bara om folk som vill tjäna pengar på att sälja böcker och löpsedlar till aftonbladet.

det värsta med det är det det skulle blivit ännu större än det är idag

Permalänk
Medlem

JFK mordet är en teori jag är osäker på:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
JFK mordet är en teori jag är osäker på:/

Vem det än var som sköt han så var han en jävel på att skjuta iaf.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vem det än var som sköt han så var han en jävel på att skjuta iaf.

precis, avstånd + rörligt mål, i lumpen tränade vi på rörliga mål på 50m håll, stående och knästående, med en AK5 som man inte behöver "mantla" mellan varje skott vilket man behövde med det vapen Oswald använde, och ändå missade man titt som tätt...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP