Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha chassit i veckan beställ från Indomo, det går att få fri frakt där också. Beställde igår kväll och dom har redan skickat det.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Beställde från Misco i morse, bara att hoppas att de har kvar. Men han jag pratade med i telefon igår sa att de fått in hyffsad tilldelning. Synd att de har så dyr frakt bara...:(

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk

Hoppas jag får mitt idag, ska hämta på Webhallen..

Permalänk
Medlem

Dustin home har skickat ut chassit idag med posten
Fast de står 19'de som leverans datum :S

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Dustin home har skickat ut chassit idag med posten
Fast de står 19'de som leverans datum :S

Det va som ... Hoppas de skickar mitt med

EDIT* Moget av dustin att höja det svarta med 100 kr. Dock beställde jag tidigare o fick det för introduktionspriset.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har redan fått mitt. Ska åka till utlämningsställe nu. mohahaha.

Citat:

EDIT* Moget av dustin att höja det svarta med 100 kr. Dock beställde jag tidigare o fick det för introduktionspriset.

Dom har höjt priset på alla butiker. Det var en sorts "rabatt" 100 kronor för dom som beställde först.

Permalänk
Medlem

Mitt svarta Define R2 och ett HDAV Slim är skickat från Dustin idag Blir till att mecka ihop d imorrn.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt chassi idag från Inet, kan inte annat än att säga att jag är nöjd till 1000%

Permalänk
Medlem

Snackade med Inet idag.
Det var tydligen en mindre leverans som de fick igår.
Men de får in fler på fredag som ska räcka till till alla inneliggande beställningar.

Med andra ord jag slipper vänta 26 dagar då jag redan har beställt!

Permalänk
Medlem

Vi vill ha bilder!! :D:D

Permalänk
Medlem

Jag väntar med ivrigt på min beställning. Vet inte om den har skickats eftersom leveransen står på farsans mejl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Snackade med Inet idag.
Det var tydligen en mindre leverans som de fick igår.
Men de får in fler på fredag som ska räcka till till alla inneliggande beställningar.

Med andra ord jag slipper vänta 26 dagar då jag redan har beställt!

Fan va gött då slipper jag me vänta, dock så får jag fortfarande vänta på mitt 5870 så jag har inget grafikkort att hutta in

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papadi
Vi vill ha bilder!! :D:D

Får se om jag kan lägga upp några bilder ikväll
*varning för mobilbilder om jag lägger upp*

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Får se om jag kan lägga upp några bilder ikväll
*varning för mobilbilder om jag lägger upp*

Kul o se iaf!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papadi
Kul o se iaf!

kikar du i galleriet är det en kille som lagt upp bilder Jag hinner nog inte idag, har ju fått hem en 720BE som det ska lekas med

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

"Din order är på väg!" Yeah! Dustin <3

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk

Har precis satt ihop mitt och provkört en stund (Core I7 920, GTX295).
Den största överraskningen var hur bra ljudisolerat och tyst chassit är!

En liten designmiss:
- Hålet för ATX-kabeln sitter för nära överkanten och min förlängningskabel gick inte igenom. Fick dra inuti lådan i stället.

Till att börja med satte jag en extra 120mm fläkt i botten, vilket gör underverk för ett varmt grafikkort. Jämfört med SC-testens 90 grader, så ligger jag på 65 grader i load.

Satte efter en stund in en fläkt i taket (främre) som blåser inåt för att ge CPU-kylaren kall luft och skapa övertryck. Det gör några grader på CPU-tempen men är egentligen inte nödvändigt om man inte överklockar mycket.

Det här är ett av det bästa chassin jag byggt! Jämfört med Antec P18X så är grafikkortskylningen bättre pga fläktplatsen i botten, men ändå tystare pga bättre ljudisolering.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Snackade med Inet idag.
Det var tydligen en mindre leverans som de fick igår.
Men de får in fler på fredag som ska räcka till till alla inneliggande beställningar.

Med andra ord jag slipper vänta 26 dagar då jag redan har beställt!

Suck, vilka klåpare. Ville ju bygga i helgen, ny CPU-kylare har jag också...

Permalänk
Medlem

Vilket trevligt sammanträffande. Jag satt och surfade runt för att gämföra priser på nytt chassi mm. till servern när jag råkade såg detta i dustins meny. Av ren nyfikenhet klickade jag in på det och gissa om jag blev förvånad när det visade sig passa mina behov nästan perfekt!

Hade tidigare helt siktat in mig på ett Cooler Master Centurion 590 då det verkade vara det enda chassit med bra pris och plats för fett med diskar. FD chassit ser ut att vara bättre på i princip alla punkter.

Jag är nästan stum över hur bra FD lyckats pricka in mina (och uppenbarligen många andras) behov.
*stilrent, bara kall svart metall så långt ögat når
*tyst, ljuddämpning är väl i princip unikt i den här prisklassen?
*till synes hyfast lättarbetat och rymligt (trots storlek) med kabelknaler och löstagbar högersida
*Sidomonterade HDD platser! åh vad jag avskyr när HDD's bakdel (med kablar) sticker ut MITT i chassit och är i vägen för det mesta
*Äntligen, ÄNTLIGEN!!! har något designat ett chassi vars oanvända fläktplatser är täta så att man kan kontrollera luftflödet och slipper onödigt damm och oljud!
(baserat på recensionen har som sagt inte beställt ett, än...)

Nu börjar väntan på att lager-lampan blir grön någonstans.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag får vänta tills på måndag om de skickar på fredag. Allt ska vara packat förutom chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Snackade med Inet idag.
Det var tydligen en mindre leverans som de fick igår.
Men de får in fler på fredag som ska räcka till till alla inneliggande beställningar.

Med andra ord jag slipper vänta 26 dagar då jag redan har beställt!

Bra info, tack så mycket.
Bra att man inte behöver vänta hela 26 dagar iaf, det är lite för mycket, även för mig, har redan väntat i över 2 veckor på att få bygga mig en ny dator.

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk

Fan va klent med plats det var bakom moderkortsplåten Ska göra om kabeldragningen imon så man kan stänga båda sidopaneler;)
Annars är lådan tyyyst och stilren

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Oj. Mycket drag runt fractal. Hade siktat in mig på en Antec solo egentligen. Någon som har några reflektioner?

Visa signatur

ASUS M4A785TD-V EVO | AMD Phenom II X4 905e | Antec LifeStyle Solo | Noctua NF-S12B ULN - 700/500 rpm | Corsair 400CXEU | 4GB Corsair XMS3 | Linux Mint LMDE 4.
(Ja, det börjar bli en gammal rigg)

Permalänk
Medlem

Jag har en liten byggblogg/galleri om mitt Fractal Design R2 som jag köpte utan förhandsbokning på Webhallen i Sundbyberg då de hade 11st kvar i lager. (Onsdag 14e Oktober)

Direktlänk -> http://www.sweclockers.com/album/?id=4554

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eduardo
Jag har en liten byggblogg/galleri om mitt Fractal Design R2 som jag köpte utan förhandsbokning på Webhallen i Sundbyberg då de hade 11st kvar i lager. (Onsdag 14e Oktober)

Direktlänk -> http://www.sweclockers.com/album/?id=4554

Snyggt, tack.

Och rätt kul att jag också tänker uppgradera till detta chassit och sitter med exakt likadant som det du har nu.
Ja, det är ett Chieftec någonting.

Permalänk
Medlem

Hehe okey, har länge funderat över det
Jag har haft mitt ett ganska bra tag nu, sen min förra "stora" uppgradering som då var till en AMD Athlon 3200+ processor med 2GB ram och ett GeForce 6600gt @ 128mb har jag för mig, det var säkert 2-3 år sedan eller något och det var redan då begagnat när jag köpte det..

Jag kan ju säga att det blev en klar visuell skillnad/uppgradering med det här nya Fractalchassit, fasiken va stilrent det är! - Gör sig bra där nere bredvid min svarta Pioneer reciever.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Någon som får sitt titan chassi levererat ?? Jag beställde mitt från dustin den 27 september å hade väntat mig att det skulle dyka upp med företagspaket senast i morgon men nu har de helt plötsligt ändrat till 11 Nov =/

Permalänk
Medlem

Första synen jag fick när jag tog av sido plåten var att ljuddämpinings plattan satt helt helvete fel samt att den satt lite löst...

Sen har jag en liten fråga, nån som vet hur man kopplar alla kablar för usb osv? är helt grön när det gäller sånt

Permalänk
Medlem

Information från Inet igår:
Hej!

Detta är ett massmeddelande till er kunder som väntar på Fractal define R2 Titanium.

Visar sig att vår distributör har problem att få fram tillräckligt många Titanium-chassin.

Vi kommer imorgon få den svarta varianten och utöver de vi ligger back så kommer det förmodligen räcka även till er, om ni vill byta.

Pga att tillgången är begränsad så får ni gärna ringa/mejla oss snarast om ni önskar byta till svart.

Är endast fronten som skiljer.

Fotnot; Dröjer ca 25 dagar innan Titanium-versionen kommer in men priset är samma som det ni betalt oavsett om ni byter eller väntar.

Mvh Inet kundtjänst
"
Jag vågade inte chansa eftersom jag låg som nummer 16 i kön till Titanium så jag bytte till ett svart som de skulle få in i eftermiddag elleri morgon.

Visa signatur

SNYTAX ERROR

Permalänk

Oh, kollade orderstatur på inet nu.

ett st Titanum packat och skickat:)
Hoppas det kommer fram tills imorgon så man får lite att pilla med till helgen.

Tur man beställde direkt när nyheten kom upp.

Verkar som detta chassi kommer stå i varannan stuga:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93