Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Permalänk
Skrivet av fratey:

1. Jailbreaking är ganska riskabelt - men visst, du får gärna riskera en brickad telefon och att få allt raderat... visst är minfält roliga?

2. Desire HD har en DPI på 240.

3. Desire HD är bara snäppet större än iPhone 4 - det är skärmstorleken som skiljer.

4. Hade du faktiskt använt en Desire HD hade du knappast tyckt den var en plastleksak, främst för att jag inte ens hittar någon plast på den...
Så varför intala dig om att du valde den för att konkurrenterna var fel storlek eller plastiga? Det stämmer ju uppenbarligen inte.

5. Du kan inte se pixlarna på en Desire HD såvida du inte pressar ögat mot glaset, om ens då.

6. Jag sparade just 60% på en lunch på Macho via Rabble. Kul för dig!

Det är dig man kallar för fanboy...

1. Jag har jailbreakat min Iphone 4 två gånger har aldrig failat! Har haft en 3gs innan också, den har blivit jailbreakad tre gånger och aldrig failat.

2. Iphone 4 har en upplösning på 326 (?) ppi (dpi)
Men såklart är det roligare och spela spel på en Desire HD. (större skärm)

3. Jo, det är den. Men jag tycker iaf att den är för stor.

4. Det är nog många som tycker att efter man har använt en Iphone så säger de att allt annat känns som leksaker. Det säger även min bror som har en Desire HD, han hade min Iphone 3gs innan mig och sen så när Desire HD kom så fick jag "ärva" 3GS:en. (Passade då på och byta in den så jag fick en Iphone 4! ) Hursomhelst så sa att han tyckte att Iphonen ändå var mer "kvallité" till skillnad från sin Desire HD.

5. Ne, men kan man det med en Iphone 4 då?

6. Fick för några dagar sen en kaffe på pressbyrån för jag checkade in med facebook-appen!
Har även fått gratis kaffe från Waynes Coffe House några gånger!

DOCK! Så tycker jag att TS ska gå in i en butik och själv avgöra vad han vill köpa för mobil. Men enligt egen åsikt så skulle jag har tagit en Iphone om pengarna hade tillåtit det.

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Det är dig man kallar för fanboy...
DOCK! Så tycker jag att TS ska gå in i en butik och själv avgöra vad han vill köpa för mobil. Men enligt egen åsikt så skulle jag har tagit en Iphone om pengarna hade tillåtit det.

#10460335

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Den är bara marginellt större än en iPhone 4.

Suck, kan du inte bara acceptera att vi tycker olika?

Skrivet av fratey:

Jag har inga problem att köpa applikationer här, så jag drabbas inte alls av problemet.

Du ser det från en användares synvikel, inte en utvecklares vilket jag pratade om i det här fallet. Problemet för exempelvis Rovio var inte att de inte kunde sälja sin app utan att folk inte vill betala. Detta kanske du som användare skiter i men det drabbar ju dig på annat sätt genom att företag i första hand väljer att utveckla för den platform som för dem är mest lönsam.

Skrivet av fratey:

Och det är för att iOS *var* nummer ett. Ditt argument kan lika gärna användas på Windows - är Windows bäst på allting för att majoriteten använder det?

Tycker det var en dålig liknelse. iOS är inte längre större än Android och har aldrigt varit största operativsystemet för mobilaenheter. Det handlar inte om antalet användare här utan om vad utvecklarna väljer att lägga fokus.

Permalänk

Är du villig att jailbreaka?
Då är svaret Ip4 annars Htc HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Är du villig att jailbreaka?
Då är svaret Ip4 annars Htc HD.

Läs vad TS skriver
#10460335

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Läs vad TS skriver
#10460335

Den här tråden har sedan länge slutat om handla om TS. Men han är ju knappast den enda som står i valet mellan dessa två så varför inte låta folk säga sin mening ändå?

Bättre det än att det dyker upp en ny tråd varannan vecka om samma sak tycker jag allafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Suck, kan du inte bara acceptera att vi tycker olika?

Det är ingen åsikt att den är marginellt större än en iPhone.

Skrivet av S_Z:

Du ser det från en användares synvikel, inte en utvecklares vilket jag pratade om i det här fallet. Problemet för exempelvis Rovio var inte att de inte kunde sälja sin app utan att folk inte vill betala. Detta kanske du som användare skiter i men det drabbar ju dig på annat sätt genom att företag i första hand väljer att utveckla för den platform som för dem är mest lönsam.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad tillverkare säger för att blidka Apple, huvudsaken är att jag får mina program och det gör jag ju.

Skrivet av S_Z:

Tycker det var en dålig liknelse. iOS är inte längre större än Android och har aldrigt varit största operativsystemet för mobilaenheter. Det handlar inte om antalet användare här utan om vad utvecklarna väljer att lägga fokus.

iOS är praktiskt taget det populäraste operativsystemet i västvärlden, jo. Blanda inte ihop "populäraste" med "mest använda".

Skrivet av Fredric1994:

Det är dig man kallar för fanboy...

Frågan är hur jag är en fanboy, med tanke på att jag skriver det här från mitt Apple Keyboard och att min nästa mobil troligen blir en iPhone 6 (du förstår, jag har använt iOS så mycket att jag ville testa något nytt i Desire HD)

Skrivet av Fredric1994:

1. Jag har jailbreakat min Iphone 4 två gånger har aldrig failat! Har haft en 3gs innan också, den har blivit jailbreakad tre gånger och aldrig failat.

Det är fortfarande onödigt krångel som sätter dina kontakter,

Skrivet av Fredric1994:

2. Iphone 4 har en upplösning på 326 (?) ppi (dpi)
Men såklart är det roligare och spela spel på en Desire HD. (större skärm)

Och på ingen av dem kan du se pixlar förutom om du har förstoringsglas.

Skrivet av Fredric1994:

3. Jo, det är den. Men jag tycker iaf att den är för stor.

Dina händer är fanboys.

Skrivet av Fredric1994:

4. Det är nog många som tycker att efter man har använt en Iphone så säger de att allt annat känns som leksaker. Det säger även min bror som har en Desire HD, han hade min Iphone 3gs innan mig och sen så när Desire HD kom så fick jag "ärva" 3GS:en. (Passade då på och byta in den så jag fick en Iphone 4! ) Hursomhelst så sa att han tyckte att Iphonen ändå var mer "kvallité" till skillnad från sin Desire HD.

Jag bryr mig inte om vad du eller din bror som byter mobil varje år tycker - Desire HD är fruktansvärt gedigen. Att iPhone 4 är sjukt snygg är ett faktum, men det underminerar inte på något sätt aluminium-strukturen i DHD.

Skrivet av Fredric1994:

5. Ne, men kan man det med en Iphone 4 då?

Vilken mobil kostar dubbelt så mycket som den andra?

Skrivet av Fredric1994:

6. Fick för några dagar sen en kaffe på pressbyrån för jag checkade in med facebook-appen!
Har även fått gratis kaffe från Waynes Coffe House några gånger!

Gratis kaffe har jag fått med Waynes Coffee-appen för Android.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

snälla kan någon bara låsa tråden? onödigt att dom ska hålla på diskutera något i en tråd där TS gjort sitt val flera månader sedan....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Det är ingen åsikt att den är marginellt större än en iPhone.

Att DHD är "för stor" är en åsikt jag och flera andra har. Att du inte delar den åsikten accepterar jag. Varför har du så svårt att göra dessamma?

Skrivet av fratey:

Jag bryr mig inte ett dugg om vad tillverkare säger för att blidka Apple, huvudsaken är att jag får mina program och det gör jag ju.

Som sagt just du personligen må inte drabbas men jag t ex hade gjort det om jag vore en Androidanvänder då jag gärna spelar på min mobil och alla stora utvecklare har valt att satsa på att utveckla spelen till iOS först.

Allt handlar om att tjäna pengar och så länge företagen anser att det är mer lönsamt för dem att utveckla för iOS som kommer de fortsätta ha iOS som första val av platform.

Skrivet av fratey:

iOS är praktiskt taget det populäraste operativsystemet i västvärlden, jo. Blanda inte ihop "populäraste" med "mest använda".

Vet inte vad du vill säga med detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Den här tråden har sedan länge slutat om handla om TS. Men han är ju knappast den enda som står i valet mellan dessa två så varför inte låta folk säga sin mening ändå?

Bättre det än att det dyker upp en ny tråd varannan vecka om samma sak tycker jag allafall

Visst men eftersom Mr.Pruple pratar till trådstartaren så länkade jag till hans beslut.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Som sagt just du personligen må inte drabbas men jag t ex hade gjort det om jag vore en Androidanvänder då jag gärna spelar på min mobil och alla stora utvecklare har valt att satsa på att utveckla spelen till iOS först.

Tycker inte det argumentet håller längre. Android hade 2010 runt 23% av mobilmarknaden gentemot 3% 2009. Spelutvecklare kommer mer och mer rikta in sig på Android nu, och om ett år är jag rätt säker på att det finns lika mycket spel till Android som till IOS.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tycker inte det argumentet håller längre. Android hade 2010 runt 23% av mobilmarknaden gentemot 3% 2009. Spelutvecklare kommer mer och mer rikta in sig på Android nu, och om ett år är jag rätt säker på att det finns lika mycket spel till Android som till IOS.

Vad då inte håller längre? Android är större än iOS vad gäller marknadsandelar trots detta drar AppStore in betydligt mer pengar än AndoidMarket. Vilket operativsystem som är störst är egentligten rätt ointressant, företag väljer som sagt det som är mest lönsamt för dem.

Läs detta: http://news.cnet.com/8301-13579_3-20032012-37.html

Citat:

In terms of mobile application stores, Apple remains far ahead of the competition, with the other stores so far unable to replicate Apple's success in generating revenue from users," Jack Kent, an IHS mobile media analyst, said in a statement. "Apple, in contrast, has been able to maintain advantage by leveraging its tightly controlled ecosystem--combining compelling hardware and content with the capability to offer consumers a trusted, integrated, and simple billing service via iTunes.
...
Looking forward, IHS expects the global market for mobile apps to rise by another 81.5 percent this year, reaching $3.9 billion in total sales. The Android Market and other rival stores are likely to further slice away at Apple's leading share, but the iPhone maker will still take home at least half of all sales generated from the app store market through 2014.

De senaste månaderna så har flera stora utvecklare släppt spel till mobilplattformar och mig veterligen har alla valt att stödja iOS först.

Att Android kommer fortsätta växa är ju knappast någon tvekan men exakt hur det ser ut på marknaden om nåt år eller så är ingen som med säkerhet vet.

Själv köper jag dock en telefon som passar mig idag, vad som händer om ett år eller två är rätt ointressant för då har jag ändå bytt telefon. Om det då blir en Android eller en iPhone igen får vi se då.

Edit: Och Google själva är inte nöjd med utveckligen heller: http://www.mobilemarketingwatch.com/google-admits-disappointm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att DHD är "för stor" är en åsikt jag och flera andra har. Att du inte delar den åsikten accepterar jag. Varför har du så svårt att göra dessamma?

Då måste du tycka att iPhone 4 är "nästan precis för stor".

Skrivet av S_Z:

Som sagt just du personligen må inte drabbas men jag t ex hade gjort det om jag vore en Androidanvänder då jag gärna spelar på min mobil och alla stora utvecklare har valt att satsa på att utveckla spelen till iOS först.

Det finns fler bra spel till Android än vad du och jag någonsin kommer hinna spela på en livstid.

Skrivet av S_Z:

Allt handlar om att tjäna pengar och så länge företagen anser att det är mer lönsamt för dem att utveckla för iOS som kommer de fortsätta ha iOS som första val av platform.

Om man får tro Rovio är det inte mer lönsamt att utveckla för iOS, om

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Det finns fler bra spel till Android än vad du och jag någonsin kommer hinna spela på en livstid.

Om man får tro Rovio är det inte mer lönsamt att utveckla för iOS, om

Det är stor skillnad i klass på de spel som släppts till iPhone jämfört med Andoriod hittills. Det är fakta vilket alla som har någon som helst koll på spelmarknaden för mobilplattformen kan berätta för dig.

Men visst, du vet säkert bättre än utvecklarna själva och vad marknaden tydligt visar...jag ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är stor skillnad i klass på de spel som släppts till iPhone jämfört med Andoriod hittills. Det är fakta vilket alla som har någon som helst koll på spelmarknaden för mobilplattformen kan berätta för dig.

Så du menar att UnBlock Me, Asphalt HD, Hyper Jump, Doodle Jump, Uno, Angry Birds, EA Tetris, Air Control, Fruit Ninja, Gem Miner, NinJump, Prism 3D, Quake III (Ja, det finns till Android och det ser precis lika bra ut som det gör på min dator), SliceIt, X Construct, Guitar Hero, EA Tetris, Robo Defense, Raging Thunder 2, Guns 'n Glory, Zenonia, Bust-A-Move, Abduction, Squibble, Tiki Towers, Deer Hunter 3D, Alchemy och Pocket Legends är spel flera klasser lägre än vad iOS har att erbjuda? Okej, då vet jag.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Vilken telefon är bäst då?

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

iPhone 4 är skiten. Det är den bästa mobilen. Har själv provat Desire HD och i menyn så är dett lite smått "lag". Det flowar
Inte lika bra som på fyran. Android enligt mig är skit. Skaffa Phone4 eller Windows phone 7. THATS IT!

Permalänk
Avstängd

Köp en Arc istället, lättare, smalare, smidigare, snyggare än DHD

Har man väl hållt i en Xperia Arc så är det svårt att föreställa sig hur lätt den är samt enormt tjusig utseendemässigt.

Så - nu har jag gjort valet åt dig, bara att vänta på release.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Så du menar att UnBlock Me, Asphalt HD, Hyper Jump, Doodle Jump, Uno, Angry Birds, EA Tetris, Air Control, Fruit Ninja, Gem Miner, NinJump, Prism 3D, Quake III (Ja, det finns till Android och det ser precis lika bra ut som det gör på min dator), SliceIt, X Construct, Guitar Hero, EA Tetris, Robo Defense, Raging Thunder 2, Guns 'n Glory, Zenonia, Bust-A-Move, Abduction, Squibble, Tiki Towers, Deer Hunter 3D, Alchemy och Pocket Legends är spel flera klasser lägre än vad iOS har att erbjuda? Okej, då vet jag.

Japp, jag anser definitivt att spel som Real Racing 2, Dead Space, Infinite Blade, Rage för att nämna några av mina favoriter just nu är en klass över sett till det tekniska. De är mer lika konsolspel än mobilspel.

Men sen vad man tycker om för typ av spel är ju självklart från person till person. Alla bryr sig inte om "det senaste" och anser att Smurf Village eller Angry Birds är de bästa spel som finns

Edit:

Skall dock bli intressant att se vad som händer framöver när telefoner med Tegra 2 börjar dyka upp på allvar. Inte pga hårdvaran i sig utan för att nVidia brukar vara bra på att driva på utvecklare att utnyttja deras hårdvara. Får se om de lyckas nu med.

Permalänk
Medlem

Shit! Detta är ingen tråd om att hoppa på varandra och kalla alla för fanboys! Alla har olika åsikter och det betyder man inte är en fanboy. Mitt bästa förslag till dej är att gå till närmaste telfeonbutik, jämföra båda brevid varandra och köp den som känns mest bekväm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av Aure:

Köp en Arc istället, lättare, smalare, smidigare, snyggare än DHD

Har man väl hållt i en Xperia Arc så är det svårt att föreställa sig hur lätt den är samt enormt tjusig utseendemässigt.

Så - nu har jag gjort valet åt dig, bara att vänta på release.

Arc kan vara den mest ovärda telefonen överhuvudtaget i vår. SE ligger en generation efter just nu, lura inte på folk dumheter.

Skrivet av S_Z:

Japp, jag anser definitivt att spel som Real Racing 2, Dead Space, Infinite Blade, Rage för att nämna några av mina favoriter just nu är en klass över sett till det tekniska. De är mer lika konsolspel än mobilspel.

Dungeon Defenders och Asphalt HD är dessvärre mer tekniskt än de du listade. Framöver kommer de mest tekniska spelen komma till Android då Androidtelefoner har avsevärt bättre hårdvara nu. Iphone 4 har ingen speciellt bra hårdvara. Man kan inte bara tänka på hur det ser ut just för ögonblicket, kolla framåt ett halvår istället.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

iPhone 4, av egen erfarenhet.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

En olåst Apple iPhone4 är EXAKT 2500:- dyrare än en olåst HTC Desire HD, vilket är ett krav och ett måste för mig när jag köper en ny mobiltelefon. Jag skulle då utan tvekan välja en Desire HD framför en iPhone4 och lägga de resterande 2500:- på någonting annat. Jag förstår inte riktigt vad det är jag skulle betala 2500:- extra för. Äpplet?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

iPhone 4 är skiten. Det är den bästa mobilen. Har själv provat Desire HD och i menyn så är dett lite smått "lag". Det flowar
Inte lika bra som på fyran. Android enligt mig är skit. Skaffa Phone4 eller Windows phone 7. THATS IT!

Min Desire HD har perfekt flyt i 90% av menyer. De 10% tillhör inkompetenta kodare - alla Googlemenyer och HTC-menyer samt menyer gjorda av seriösa developers flyter på lika lent som silke. Jag tror att lagget sitter i dina ögon om du upplevt det här lagget i till exempel kontaktlistan.

Skrivet av S_Z:

Japp, jag anser definitivt att spel som Real Racing 2, Dead Space, Infinite Blade, Rage för att nämna några av mina favoriter just nu är en klass över sett till det tekniska. De är mer lika konsolspel än mobilspel.

Om jag spelar spel på min mobil gör jag det inte för att sitta på bussen och masturbera till grafiken, utan för att, du vet, spela. Det finns gott om spel för att mäta e-penis på Android om det är det man är ute efter.

Skrivet av f0kkeriet:

Men sen vad man tycker om för typ av spel är ju självklart från person till person. Alla bryr sig inte om "det senaste" och anser att Smurf Village eller Angry Birds är de bästa spel som finns

Jag tror jag täckte varenda genre där ovanför, men jag antar att det program du kör mest på din dator är Unigine Engine och 3DMark.

Skrivet av wham:

En olåst Apple iPhone4 är EXAKT 2500:- dyrare än en olåst HTC Desire HD, vilket är ett krav och ett måste för mig när jag köper en ny mobiltelefon. Jag skulle då utan tvekan välja en Desire HD framför en iPhone4 och lägga de resterande 2500:- på någonting annat. Jag förstår inte riktigt vad det är jag skulle betala 2500:- extra för. Äpplet?

Man är inte lika häftig på Stureplan eller bland sina wannabe-entreprenörkompisar på Twitter om man inte har en iPhone.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

En olåst Apple iPhone4 är EXAKT 2500:- dyrare än en olåst HTC Desire HD, vilket är ett krav och ett måste för mig när jag köper en ny mobiltelefon. Jag skulle då utan tvekan välja en Desire HD framför en iPhone4 och lägga de resterande 2500:- på någonting annat. Jag förstår inte riktigt vad det är jag skulle betala 2500:- extra för. Äpplet?

Med det argumenet kan du ju lika gärna köpa den absolut billigaste androiden.

Oavsett vad folk sägger så min bestämda åsikt att 4an kvalitetsmässigt och helhetsmässigt är snäppet vassare än det mesta, sen kostar den ju som sagt 2k mer också.

Vill man inte betala hutlösa summor eller binderom sitt abonemang så tycker jag dcok att man kan strunta i iphonen.

Själv har jag en GalaxyS som jag flashat om (rätt buggig med orginal-rom) som jag är toknöjd med. Har klämt, känt och prövat ihpone 4a endel och den är mer gedigen, mindre plasitg osv, men jag kommer aldrig köpa en!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Arc kan vara den mest ovärda telefonen överhuvudtaget i vår. SE ligger en generation efter just nu, lura inte på folk dumheter.

Jasså, jag tycker, av det jag testat med både Xperia Arc och Xperia Neo att de håller sig alldeles bakom värstingarna på marknaden (Läs LG 2X och Samsung Galaxy S2). Både Arc och Neo är utmärkta telefoner och du kan väl informera mig om hur DU har uppfattat dessa modeller eftersom du har en åsikt om hårdvaran och tydligen om telefonen i sig? Hur uppfattade du digitizern, snabbheten i scroll, kameran, media playern, equalizern?

Tacksam för dina egna åsikter.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Dungeon Defenders och Asphalt HD är dessvärre mer tekniskt än de du listade.

Jasså...

Infinity Blade använder en version av Unreal Engine, vilket i och för sig även Dungeon Defender gör men det pushar inte alls gränsen som Infinity Blade gör:

Rage HD är skrivet av John Carmack, tycker det säger det mesta. Asphalt serien har ingenting att sätta emot Real Racing 2 i mina ögon. Det är ett Gran Turisimo i miniatyr med grym grafik, kontroll och fysik.

Både Dungeon Defenders och Aspahalt finns även till iPhone.

Skrivet av Rickard11:

Framöver kommer de mest tekniska spelen komma till Android då Androidtelefoner har avsevärt bättre hårdvara nu. Iphone 4 har ingen speciellt bra hårdvara. Man kan inte bara tänka på hur det ser ut just för ögonblicket, kolla framåt ett halvår istället.

Som jag redan nämt en massa gånger här. Det handlar inte om att Android inte har haft hårdvaran för att köra dessa spel, den har funnits länge. Det handlar om att utvecklarna valt att utveckla för iOS i första hand för det är mer lönsamt.

Skrivet av fratey:

Om jag spelar spel på min mobil gör jag det inte för att sitta på bussen och masturbera till grafiken, utan för att, du vet, spela. Det finns gott om spel för att mäta e-penis på Android om det är det man är ute efter.

Du verkar verkligen svårt att acceptera att andra har olika åsikter än du själv Jag spelar hellre Dead Space än Angry Birds för jag tycker det är roligare...punkt.

Allt jag försöker säga är att iOS i dagsläget ligger före Andoid vad gäller spel. Det gör inte Android till en sämre plattform för alla men kan ju väga in för dem som är intresserade av spel som jag t ex.

Skrivet av fratey:

Jag tror jag täckte varenda genre där ovanför, men jag antar att det program du kör mest på din dator är Unigine Engine och 3DMark.

Som du vet kör jag Mac Spelar gör jag rätt sällan nu för tiden bortsett från på iPhonen och lite PS3 ibland men hade länge 3D-programmering som hobby så intresset av ny teknologi inom branchen har alltid intresserat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Med det argumenet kan du ju lika gärna köpa den absolut billigaste androiden.

Oavsett vad folk sägger så min bestämda åsikt att 4an kvalitetsmässigt och helhetsmässigt är snäppet vassare än det mesta, sen kostar den ju som sagt 2k mer också.

Vill man inte betala hutlösa summor eller binderom sitt abonemang så tycker jag dcok att man kan strunta i iphonen.

Själv har jag en GalaxyS som jag flashat om (rätt buggig med orginal-rom) som jag är toknöjd med. Har klämt, känt och prövat ihpone 4a endel och den är mer gedigen, mindre plasitg osv, men jag kommer aldrig köpa en!

Jag hänger inte riktigt med nu. Är det inte rätt att jämföra en iPhone 4 med en Android som har liknande hårdvara/prestanda? Jag förstår inte hur du får in "den absolut billigaste androiden".

Jag har tillräckligt bra erfarenhet av iPhone 4 för att kunna bedöma den rättvist och jag tycker inte att kvaliten och helheten är bättre än flera Android-modeller, så jag förstår fortfarande inte VAD det är jag ska betala 2500:- extra för.

Edit - Jag är inte helt säker, men jag har för mig att garantin på iPhone 4 inte gäller om man använder den i minusgrader. Det kan man väl knappast kalla kvalitet om det stämmer?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Skrivet av Aure:

Jasså, jag tycker, av det jag testat med både Xperia Arc och Xperia Neo att de håller sig alldeles bakom värstingarna på marknaden (Läs LG 2X och Samsung Galaxy S2). Både Arc och Neo är utmärkta telefoner och du kan väl informera mig om hur DU har uppfattat dessa modeller eftersom du har en åsikt om hårdvaran och tydligen om telefonen i sig? Hur uppfattade du digitizern, snabbheten i scroll, kameran, media playern, equalizern?

Tacksam för dina egna åsikter.

Nej, jag har inte prövat mobilen. Men när du kollar på hårdvaran så märker du att den inte är speciellt imponerande för att vara en flaggskepps mobil under 2011. Hårdvaran klarar absolut dagliga saker, men vill du spela tyngre spel som Dungeon Defenders etc. så kommer det bli jobbigt. Vidare så har många sajter uppmärksammat microstuttering i mobilen, vilket jag aldrig skulle kunna acceptera i en mobil för 5k. Kanske försvinner det till release, eller inte? Kameran är säkert bra och mediaplayern, men man köper knappast en smartphone för 5k för att få en bra kamera. Men den är snygg, och det är väl därför många kommer köpa den.

Skrivet av S_Z:

Som jag redan nämt en massa gånger här. Det handlar inte om att Android inte har haft hårdvaran för att köra dessa spel, den har funnits länge. Det handlar om att utvecklarna valt att utveckla för iOS i första hand för det är mer lönsamt.

Nej, precis det har varit så. Android besitter idag nästan 25% av mobilmarknaden, och har ökat 800% på ett år. Klart det varit lönsamt tidigare att utveckla till IOS. Det är väl redan idag mer lönsamt att utveckla till Android just pga. den stora andelen som har operativet. Då kan de också hålla nere priserna. Så återigen, vill man spela är och kommer IOS inte vara det bättre valet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nej, precis det har varit så. Android besitter idag nästan 25% av mobilmarknaden, och har ökat 800% på ett år. Klart det varit lönsamt tidigare att utveckla till IOS. Det är väl redan idag mer lönsamt att utveckla till Android just pga. den stora andelen som har operativet. Då kan de också hålla nere priserna. Så återigen, vill man spela är och kommer IOS inte vara det bättre valet.

Suck, varför läser du inte det jag skriver och källorna jag länkar till... tänker inte dra upp allt igen, se mina inlägg ovan.