Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Det mesta är väl personliga åsikter, men detta är skitsnack. Nästan alla Apple-produkter är kända för att ha värdelöst ljud, men din iPhone 4 kommer inte i närheten av DHD's ljud, jag är ledsen. Jag trodde faktiskt motsatsen (att IP4 skulle vara likvärdig eller bättre än DHD) men så är verkligen inte fallet.

Jag håller med. Cirrus Logics "audio codec" (vad f*n heter det på svenska?) som finns i iPhone 4 är bra, men inte lika bra som Wolfson Microelectronics som finns i Desire HD.

Rätta mig gärna om jag har fel när det gäller vilken "audio codec" som finns i respektive mobil.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du tillhör den 1%:en. Om du nu av någon anledning frekvent måste byta mellan operatörer på din telefon får du antingen köpa en dyr butiksimporterad, importera en själv från någon våra grannländer eller helt enkelt jailbreak den.

Trist för dig men som sagt du tillhör en minoritet.

För att den inte säljs så i Sverige helt enkelt. Det är importerade telefoner dessa butiker säljer. Du kan lika gärna importera själv då och spara pengar.

Och som sagt är det inte en relevant jämförelse. Här i Stockholm (vet inte hur det är i restan av landet) är det ju nästan löjligt många med iPhones. Det är den överlägset mest vanliga smartphone:en i min bekantkapskrets, privat och i arbetet. Trots det har jag aldrig ens hört talas om någon som köpt en dyr upplåst iPhone. Varför skall vi jämföra priser av någon som för en överväldigande majoritet av köpare ändå inte är aktuellt?

Finns inget behov av att köpa en operatörsupplåst mobil såvida du inte måste byta operatör ofta och absolut inte kan tänka dig ha två telefoner. Har du haft mobilen ett år och vill sälja den upplåst så kan du låsa upp den hos operatören.

Varför är den så dyr olåst om den är så billig låst? Det låter helt galet i mina öron.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Jag vann en iPhone 4 32GB i december, men valde att sälja den och i stället köpa en Desire HD och då också få pengar över till annat. Jag har än idag inte ångrat att jag gjorde som jag gjorde eftersom D HD verkligen är en härlig mobil. Om ni undrar hur jag valde så är det väl ungefär såhär:

- För det första är jag inte så mycket av ett Apple fan och även om nu iPhonen är en bra mobil så tycker jag att den är överskattad. Visst den har bra skärm och touch men programvaran faller inte mig i smaken och om jag testar en iPhone känns det hela tiden som om man är "inlåst".

- För det andra är det skärmen, visst har iPhonen en underbar skärm med sköna och fylliga färger, men jag sökte efter en stor skärm och HD'ns skärm kan man inte kalla dålig utan den är helt underbar att spela spel, kolla film och även surfa på. Så i mitt fall känns storleken lite viktigare och trots storleken är bilden inte det minsta "plottrig" (se HTC Wildfire) utan skarp och bra.

- För det tredje är det storleken. Många tror att HD'n kommer kännas klumpig p.g.a. skärmen, men faktum är att tack vare de rundade kanterna gör att den inte alls käns klumpig, det är en vana helt enkelt och sen så ska 90% av alla iPhone köpare tydligen också köpa ett skal till vilket jag tkr gör att iPhonen käns klumpig och faktum är att den i alla fall blir tjockare än HD'n.

- Sen är det "kvalité"-känslan. Jag tycker att en helgjuten ram av aluminium känns bättre än två sidor glas. Jag kan innerligt erkänna att det har blivit små "jack" i aluminiumet eftersom jag varit lite oförsiktig, men jag kan också säga att iPhonen i detta läget hade varit sprucken.

- Frågan om täckningen har ju varit stor på iPhonen eftersom den påstås försvinna om man håller på ett speciellt sätt. Desiren lider också av ett sådant problem men jag upplever inte det lika omfattande som iPhonen.

- Till sist är det apps och programvara. Visst finns det många bra apps till iPhone men de kostar ofta och faktum är att det börjar komma mycket till Android nu och eftersom vi också har betalapps nu i Sverige så känns det bättre där. Programvarumässigt så gillar jag utseendet hos Android mobiler och konfigurationsmöjligheterna faller mig rakt i smaken. Tycker man att Sense är fult kan man alltid ladda ned en annan starter från Android Market med andra konfigurationsmöjligheter än med Sense. Du bestämmer helt enkelt över hur din telefon ska se ut.

Jag personligen tycker att Desire HD är ett bra val om man letar efter en mobil man ska spela spel, kolla på film och surfa med till ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Varför är den så dyr olåst om den är så billig låst? Det låter helt galet i mina öron.

För att butikerna vill göra en vinst? Vet inte vad de betalar för de importerade telefonerna men förmodligen mer än vad de gör om de köper dem direkt från Apple i Sverige (eller om de köper dem via svenska operatörer?).

Om man kollar priset i Norge t ex så ligger en olåst iPhone 4 16gb på 4.890 norska kronor vilket blir 5500 svenska om googles valutaomvandlare är korrekt Det är alltså t o m billigare att köpa olåsta där än vad det är att köpa en låst (utan abonnemang) här. Surt.

Apple.no: http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

För att butikerna vill göra en vinst? Vet inte vad de betalar för de importerade telefonerna men förmodligen mer än vad de gör om de köper dem direkt från Apple i Sverige (eller om de köper dem via svenska operatörer?).

Om man kollar priset i Norge t ex så ligger en olåst iPhone 4 16gb på 4.890 norska kronor vilket blir 5500 svenska om googles valutaomvandlare är korrekt Det är alltså t o m billigare att köpa olåsta där än vad det är att köpa en låst (utan abonnemang) här. Surt.

Apple.no: http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Det känns väldigt underligt att i princip alla andra telefoner går att köpa olåsta utan minsta lilla problem till ett normalt pris, men när det gäller iPhone får man lägga ut några tusenlappar till för att få den olåst. Idioti?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Skrivet av wham:

Det känns väldigt underligt att i princip alla andra telefoner går att köpa olåsta utan minsta lilla problem till ett normalt pris, men när det gäller iPhone får man lägga ut några tusenlappar till för att få den olåst. Idioti?

Sist jag kollade tog Tre 300 kr för att låsa upp. Jäkla massa tusenlappar blir det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Sist jag kollade tog Tre 300 kr för att låsa upp. Jäkla massa tusenlappar blir det...

Jag hade faktiskt ingen aning om att man kunde låsa upp telefonen direkt vid köpet. Hur får jag en olåst iPhone 4 för cirka 4000:- idag? Tips mottages mycket gärna!

Edit: Jag hittar inget billigare än 299:-/mån i 24 månader vilket blir 7176:- + 300:- för upplåsning vilket blir 7476:- om jag vill ha den olåst.

Hur har du räknat egentligen? Jag får bara ihop det till en "jäkla massa tusenlappar".

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Skrivet av fratey:

Varför ska jag det? Jag jämför en upplåst iPhone med en upplåst DHD här i Sverige, rättvisare kan det inte bli.

Jag bryr mig inte om vad telefonen borde kosta utan vad den faktiskt kostar.

Eller så jämför vi två upplåsta mobiler.

Jag betalar 230 kronor i månaden för min DHD men obegränsad surf. Inga tolv tusen här inte.

Det mesta är väl personliga åsikter, men detta är skitsnack. Nästan alla Apple-produkter är kända för att ha värdelöst ljud, men din iPhone 4 kommer inte i närheten av DHD's ljud, jag är ledsen. Jag trodde faktiskt motsatsen (att IP4 skulle vara likvärdig eller bättre än DHD) men så är verkligen inte fallet.

Den är blickåtdragande för att varenda Svensson har den.

http://tasker.dinglisch.net/
Jailbreaking är fantastiskt men jag kan göra för mycket med min telefon som en iP4, jailbreakad eller inte, kan göra. Återigen, iPhone 4 har massor med bra saker men att låtsas som att du ens kan göra hälften med en ip4 är att ljuga för sig själv.

När vi jämförde sida vid sida så orkade inte DHDn med riktigt den orkade inte hålla samma volym och klar bas.

Att säga att mobilen inte är stilren så är det något fel. Speciellt om man jämför med en plast HTC.

Vad exakt kan en HTC göra som jag inte kan tell me please

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fratey:

Jag betalar 230 kronor i månaden för min DHD men obegränsad surf. Inga tolv tusen här inte.

Inklusive samtal, SMS/MMS mm? Är det Telenor Surfa Bas du har 99+130 förhöjd då tillkommer ju alla samtal mm. Annars är det ju en riktigt bra deal!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Att säga att mobilen inte är stilren så är det något fel. Speciellt om man jämför med en plast HTC.

Grattis, du har just diskvalificerat dig eftersom du tydligen aldrig har rört en Desire HD. Den är gjuten i aluminium och är troligen den mest gediget bygga smartphonen på marknanden just nu. Plast? Ja just det...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Grattis, du har just diskvalificerat dig eftersom du tydligen aldrig har rört en Desire HD. Den är gjuten i aluminium och är troligen den mest gediget bygga smartphonen på marknanden just nu. Plast? Ja just det...

Precis, kan inte alla sluta klaga på saker dom inte har en aning om..
Som jag börjar klaga på att rymdfärjorna är dåliga när jag tom med inte har rört den irl eller t.o.m. inte ens sett den!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Grattis, du har just diskvalificerat dig eftersom du tydligen aldrig har rört en Desire HD. Den är gjuten i aluminium och är troligen den mest gediget bygga smartphonen på marknanden just nu. Plast? Ja just det...

Jag tyckte de knakade i den som om den var i plast och min iphone känns mycket mer vad ska man säga ihopbyggd.

Sen ska man ju egentligen inte blanda in personliga saker såsom utseende.

Säg nu vad jag inte kan göra med den som går med en Android.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Grattis, du har just diskvalificerat dig eftersom du tydligen aldrig har rört en Desire HD. Den är gjuten i aluminium och är troligen den mest gediget bygga smartphonen på marknanden just nu. Plast? Ja just det...

Byggkvaliten är helt klart gedigen på Desire HD men luckorna drar ner helhetskänslan i mina ögon. Personligen tycker iPhone 4 känns mer gedigen sett till helheten. Inga luckor av plast/gummi som kan börja glappa. Känns som ett stycke glas med en metallram. Att ha glas på både bak och framsida må kanske inte vara det bästa ur hållbarheten men sett till matrialkänsla och design är iPhone 4 en av de absolut läckraste elektronikprylar jag sett...alla kategorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag tyckte de knakade i den som om den var i plast och min iphone känns mycket mer vad ska man säga ihopbyggd.

Sen ska man ju egentligen inte blanda in personliga saker såsom utseende.

Säg nu vad jag inte kan göra med den som går med en Android.

Spela flash-spel ?
Köra java-program ?
Göra din egen app och lägga upp den direkt på app-store utan risk för att den blir bortcensurerad ?
Köpa genom app-store utan att en hyfsad del av pengarna går till mellanhänder ?
Lägga till widgets på dina hemmaskärmar ?
Anpassa utseendet på din hemmaskärm ?
Köra appar direkt från lås-skärmen ?
Synka telefonen med din klocka och ladda ner nya appar till din klocka typ SE-LiveView ?
Roota/jailbreaka den utan att bli av med några garantier eller riskera några "repressalier" typ att prenumerationstjänster blir bannade ?
Uppgradera dina batterier och SD-lagringskort själv utan att lämna in den på verkstad ?
Synka din musik och dina filmer på mobilen trådlöst med din dator, och utan att använda iTunes ?
etc.

Permalänk
Medlem

Varför låser ingen moderator denna tråd? Tycker är på sandlåde nivå nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför låser ingen moderator denna tråd? Tycker är på sandlåde nivå nu.

Nån frågar vad man kan göra med en Android som inte kan göra med en iPhOnE4. Jag drar några snabba exempel. Var är sandlådan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför låser ingen moderator denna tråd? Tycker är på sandlåde nivå nu.

Tycker inte alls nivån på diskussionen är låg. Dock vore det lämpligare om det fanns en generell "Android vs iOS vs WP7"-tråd att diskutera i istället för denna. Likt den om "PC vs Mac".

Kan vi inte döpa om denna som redan har massa info? Moderatorer?

Permalänk
Medlem

8 sidor där alla inlägg ser likadana ut. Vad tror ni att ni kommer lösa?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tycker inte alls nivån på diskussionen är låg. Dock vore det lämpligare om det fanns en generell "Android vs iOS vs WP7"-tråd att diskutera i istället för denna. Likt den om "PC vs Mac".

Mycket klokt sagt!
När man diskuterar olika mobiler som landar man ju förr eller senare alltid i vad man tycker om OSet och då tuggas alltid samma argument om. Vi borde ha en officiell "Den enda tråden om iOS vs Android (vs WP7 / Symbian / Bada / Meego / Maemo / WM6 / ...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

8 sidor där alla inlägg ser likadana ut. Vad tror ni att ni kommer lösa?

Du skall du se PC vs Mac tråden, den är upp i 36 sidor med ungefär samma diskusioner

Men det är kul att diskutera så länge nivån inte sjunker för lågt och alltid någon som kan få något tips och hjälp i sitt val av telefon/operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du skall du se PC vs Mac tråden, den är upp i 36 sidor med ungefär samma diskusioner

Men det är kul att diskutera så länge nivån inte sjunker för lågt och alltid någon som kan få något tips och hjälp i sitt val av telefon/operativsystem.

Men det leder ju ingenstans?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Köpa genom app-store utan att en hyfsad del av pengarna går till mellanhänder ?

Dock inte genom Android Market eftersom Google tar 30%, vilket är precis lika mycket som Apple tar genom App Store. Vilken Android app-affär tar inte ut distribuerings- och transaktionsavgifter? Det låter som en sjujäkla förlustaffär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

När vi jämförde sida vid sida så orkade inte DHDn med riktigt den orkade inte hålla samma volym och klar bas.

Jag lyssnar på halv volym på mina AKG-lurar.
Basen springer stora feta cirklar på DHD jämte iPhone 4 - har du inte kapaciteten att sätta på SRS WOW på Desire HD'n är jag förvånad att du lyckas starta iTunes på din dator.

Skrivet av SimpanDirr:

Att säga att mobilen inte är stilren så är det något fel. Speciellt om man jämför med en plast HTC.

"Plast HTC"?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Alltså, du har gett mig stor insikt. Jag visste inte att aluminium var en typ av plast. Tack så mycket, du har upplyst mig!

Du har just diskvalificerat dig från diskussionen.

Skrivet av SimpanDirr:

Vad exakt kan en HTC göra som jag inte kan tell me please

Tasker där ovan - det finns absolut ingenting till iPhone som ens kommer nära det.
Sedan kan vi även slänga in SRS WOW, som sagt. Andra saker jag kan slänga in är att snabbt lägga in programikoner, dölja program, använda telefonen som ett USB-minne utan krångel, fullständig integration mellan min mail, dropbox, SMS, video och alla andra program (dvs, om jag spelar in en film kan jag välja att både lägga in den i min Dropbox och MMSa vidare den utan några som helst krångliga menyer), och som sagt, Tasker. Även småsaker som att byta tangentbord om jag tröttnar på standardtangentbordet (så jag kan installera Swype eller Swiftkey, två fantastiska teknologier), eller byta SMS-klient, ger mig en oerhörd frihet. Och då gillar jag ändå jailbreakade iPhones... eller varför inte byta batteri? Bara det är anledning nog enligt mig.

Skrivet av Aure:

Inklusive samtal, SMS/MMS mm? Är det Telenor Surfa Bas du har 99+130 förhöjd då tillkommer ju alla samtal mm. Annars är det ju en riktigt bra deal!

Jag fick en SMS-pott på x antal SMS i månaden till men detta räcker inte för mig då jag har en flickvän, så då har jag lagt till "SMSa mera". För samtal tror jag att jag betalar 30 öre i minuten men jag har trehundra gratisminuter per månad.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Spela flash-spel ? Varför? finns ju miljoner apps?
Köra java-program ? Java finns jo
Göra din egen app och lägga upp den direkt på app-store utan risk för att den blir bortcensurerad ? Cydia my friend
Köpa genom app-store utan att en hyfsad del av pengarna går till mellanhänder ? Och? Får appsen gratis
Lägga till widgets på dina hemmaskärmar ? Går göra jo
Anpassa utseendet på din hemmaskärm ? Går göra jo
Köra appar direkt från lås-skärmen ? Tveksamt med apps men kalender mail osv har jag haft fråån låst skärm
Synka telefonen med din klocka och ladda ner nya appar till din klocka typ SE-LiveView ? måste man inte ha speciell klocka för detta? Borde finnas till iphone också tycker jag kommer nog annars
Roota/jailbreaka den utan att bli av med några garantier eller riskera några "repressalier" typ att prenumerationstjänster blir bannade ? En rootad HTC har inte garanti iaf inte när jag hade en hero. har man jailbreakat är det bara att återställa så har man garanti igen.
Uppgradera dina batterier och SD-lagringskort själv utan att lämna in den på verkstad ? batteri kan man byta själv jo sd lagringskortet behöv inte uppgraderas
Synka din musik och dina filmer på mobilen trådlöst med din dator, och utan att använda iTunes ? Jo det går
etc.

Notera att de mesta enbart inte går utan jailbreak men som sagt tar ju 5min max att jailbreaka.

Får väl tillägga att man kan köra den som usb minne genom att installera en app och trycka på en knapp.
sms klient bytte jag igår fixade även så jag kan svara över andra program utan att behöva gå ur det.
Tangentbord har jag inte testat men kan man styla dom ska det nog gå att bytas med. Inte för det behövs.

Dölja program gör man väldigt lätt i iphonen gjorde de senast igår.

krångliga menyer i en iphone nu förstår jag inte riktigt?

Orkar inte med detta tjat hehe men jailbreakar man finns de oändliga möjligheter via cydia. Blir förvånad väldigt ofta då jag trodde att jag bara skulle smsa och spela på min iphone. Usb delning, wifi hotspot, trådlös överföring utan itunes till dator, ändra lcokscreen och lägga till program och genvägar på den. m.m visste jag inte gick!

Hitta en grej som inte går nu! Att ha en "viloklocka" att skärmen dimmar ner sig och visar en klocka utan att telefonen låser sig!

Menmen ska sluta tjaffsa nu Gillar inte när folk pratar om IP4 som om den är en gammal sonyericsson bredvid fina söta vackra HTC

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

HTC Lockscreen

Något som är så otroligt retligt med desire HD är HTC's egna lockscreen. den kommer göra dig sjukt förbannad, den låser upp sig i fickan och börjar starta program. Den svarar/trycker väck samtal när det börjar ringa. Bara en sådan simpel grej, haft en hel del telefoner och jag tycker aldrig det är någon annan telefon som "bara fungerar" så bra som iPhone. Ne jag måste roota och lägga in cyanogenmod på min HD annars går den fan inte att använda.

Tråkiga med iPhone är just det också, att den "bara fungerar" och gör inte så mycket mer
iofs jailbreakar man den så kan man göra fybubblans mycket mer roliga grejer med ios än med android - enligt mig. Någon som kan förklara varför HTC envisas med sin skit lockscreen? Finns tusentals trådar och klagomål om det! Dom borde väl snappat upp något?

EDIT. Även FLash på android är ju nästan obrukbar, laggig, går knappt att pilla på dom små knapparna i flash-spelare webben över. Ingen aning hur det skulle kunna lösas, webben är ju webben och man surfar med relativt liten display med stora fingrar. men ändå.

Installerade precis tillbaks windows mobile 6.5 i min gamla hd2:a för att se om det var så kasst som jag kommer ihåg. Och fyfan, snacka om att missa bollen helt

Permalänk
Medlem

Vad är det alltså som "bara fungerar" på en iPhone, som inte fungerar på en HTC Desire undrar jag då.
Visst, flash kan sega ner en en telefon när man surfar på den - Men du kan väl inte påstå att flash "bara fungerar" på en iPhone ? På Desiren kan du stänga av flash i inställningarna om du inte gillar det.
Sen det där med lockscreenen. Jag tror att det har hänt mig en gång. Och jag har haft en HTC android sen sommaren 2009. Om det är ett problem för dig, så är det bara att ange en egen "unlock gesture" i inställningarna, så går inte låset av så lätt.
Android is the Future.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Vad är det alltså som "bara fungerar" på en iPhone, som inte fungerar på en HTC Desire undrar jag då.
Visst, flash kan sega ner en en telefon när man surfar på den - Men du kan väl inte påstå att flash "bara fungerar" på en iPhone ? På Desiren kan du stänga av flash i inställningarna om du inte gillar det.
Sen det där med lockscreenen. Jag tror att det har hänt mig en gång. Och jag har haft en HTC android sen sommaren 2009. Om det är ett problem för dig, så är det bara att ange en egen "unlock gesture" i inställningarna, så går inte låset av så lätt.
Android is the Future.

Flash fungerar efter ja tre knapptryck bara installera ett addon.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Flash fungerar efter ja tre knapptryck bara installera ett addon.

Tänker du på Skyfire ? Jag har för mig att de fick plocka ner den efter fem timmar. Men den kanske är tillgänglig igen ?
http://www.metro.se/2010/11/04/65380/flash-till-iphone-blev-f...

Om man skall vara petnoga så översätter den bara flashinnehåll till nåt som går att läsa i HTML, utan flashtolk. Mao så körs det ingen flashkod på webbläsaren i alla fall, men det ser likadant ut.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Tänker du på Skyfire ? Jag har för mig att de fick plocka ner den efter fem timmar. Men den kanske är tillgänglig igen ?
http://www.metro.se/2010/11/04/65380/flash-till-iphone-blev-f...

Om man skall vara petnoga så översätter den bara flashinnehåll till nåt som går att läsa i HTML, utan flashtolk. Mao så körs det ingen flashkod på webbläsaren i alla fall, men det ser likadant ut.

Jag har dock en knapp i sbsettings som "enablar" flash i safari, kan gå lite segt men fungerar bra.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tänkte höra vad ni säger, jag har nu en iphone 4 som ja har haft i några dagar bara men känner mig sjukt missnöjd me den, har haft en touch Diamond 2 innan och saknar alla inställnings möjligheterna som var i den, fixade garmin gps i den enkelt o gratis. Vet att de går i iphone men ja vill inte jaila den för garantin och för ja hört att en del saker har buggat sig efter dom gjort de. Undrar därför om ni som har dhd tror ja kommer bli nöjd med den istället? Hur fungerar de med att fixa gps mjukvara i den? Tycker batteri tiden i iphone 4 inte e bra.. Och att man är helt låst, vill pilla o ändra saker,.. Och skicka filer över blåtand till dator och andra telefoner än iphone