Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

fast, ska du vänta på det nyaste hela tiden, lär du ju få vänta i all evighet sen var ju 3gs inte så stor uppdatering från 3G, alltså var iphone 4 ett stort steg. så frågan är om de har så brottom att trycka ut en iphone 5. tror personligen det dröjer minst 6 månader till, om ens det räcker. men är en högst personlig åsikt.

Håller med. Svårt att tro att Apple skulle bryta mönstret med en iPhone per år så troligtvis dyker 5:an upp här i Sverige kring augusti som vanligt.

Och som sagt 4:an hade ju en hel del nyheter jämfört med 3GS så det är ju inte omöjligt att 5:an är en vad 3GS:en var för 3G:n, alltså inte så många funktionella nyheter men snabbare hårdvara.

Permalänk
Medlem

Kan bara tala för en vän till mig. Hade han inte redan haft en iphone hade en iphone4 varit det självklara valet. Nu har han både det och htc desire hd galen pöjk!

Rent spontant efter att ha provat båda och hört hans kommentarer känns det som att htc:n är mer pill. Program måste avslutas manuellt osv. Sånt upplever jag aldrig med min iphone, den bara funkar Sen har ju htc:n sina fördelar med absolut. Den känns mer gedigen i handen än jag förväntade mig. Skärmen är sämre än jag förväntade mig och fontrenderingen är inte i närheten (det kan ju bero på den sämre skärme) scrolla websidor känns inte lika mjukt o fint dom på iphone, däremot visar den ju flash!

Du får väl gå till butiken o be att få klämma på dem lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Rent spontant efter att ha provat båda och hört hans kommentarer känns det som att htc:n är mer pill. Program måste avslutas manuellt osv.

Fel. Vissa program körs fortfarande efter att man gått ur dem men Android avslutar dem när det behövs. Går även att avsluta själv om man vill.
Klart det skiljer mot iPhone då den inte vet vad multitasking är.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Fel. Vissa program körs fortfarande efter att man gått ur dem men Android avslutar dem när det behövs. Går även att avsluta själv om man vill.
Klart det skiljer mot iPhone då den inte vet vad multitasking är.

Nä det var inte alls fel
De stänger inte ner o han upplevde att telefonen blev seg efter ett tag. Det var iof precis vid införskaffandet, så det pillades nog lite extra. Men det kanske ändå bör nämnas eftersom det var en del av upplevelsen. god jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Nä det var inte alls fel
De stänger inte ner o han upplevde att telefonen blev seg efter ett tag. Det var iof precis vid införskaffandet, så det pillades nog lite extra. Men det kanske ändå bör nämnas eftersom det var en del av upplevelsen. god jul

De stängs ner när minnet behövs så enkelt är det. De mest använda apparna hålls öppna för snabb access till dem.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Sen så kom det en uppdatering till DHD igår som gör allt bättre

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Men om han känner på telefonerna slutar det ju med att han köper en Nokia N8

Du antog att jag var en han ;). Det var fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Kan bara tala för en vän till mig. Hade han inte redan haft en iphone hade en iphone4 varit det självklara valet. Nu har han både det och htc desire hd galen pöjk!

Rent spontant efter att ha provat båda och hört hans kommentarer känns det som att htc:n är mer pill. Program måste avslutas manuellt osv. Sånt upplever jag aldrig med min iphone, den bara funkar Sen har ju htc:n sina fördelar med absolut. Den känns mer gedigen i handen än jag förväntade mig. Skärmen är sämre än jag förväntade mig och fontrenderingen är inte i närheten (det kan ju bero på den sämre skärme) scrolla websidor känns inte lika mjukt o fint dom på iphone, däremot visar den ju flash!

Du får väl gå till butiken o be att få klämma på dem lite

Jag har aldrig någonsin*, efter en månads användning, behövt stänga ned ett program på min HTC.

*Jo, en gång - när BDB Droid låste sig, för att jag hade bytt användarnamn på nätet utan att byta namn i själva programmet. Detta är en bugg i applikationen, dock (:

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Jag har aldrig någonsin*, efter en månads användning, behövt stänga ned ett program på min HTC.

*Jo, en gång - när BDB Droid låste sig, för att jag hade bytt användarnamn på nätet utan att byta namn i själva programmet. Detta är en bugg i applikationen, dock (:

Lyckliga du!

Ska fråga honom vad han tycker nu när han kommer tebax från julfirande o har haft den en månad Han sa iaf efter en vecka att hade han inte redan haft en iphone hade 4:an varit det självklara valet istället för HTC:n. Jädra mobilmani! ;D Men han kanske har en annan syn nu Eller trådskaparen kanske redan har gjort sitt val?

Permalänk
Medlem

Gjorde hoppet från ip4 igår och ångrar det inte "än"

Finns fortfarande saker som Iphonen är ljusår bättre på i mina ögon och som alltid är det känslan i touch och exakthet, precision och flytet som den är oslagbar på. Svårare att skriva rätt på Desiren trots att skärmen är mkt större. Den flyter ju på riktigt bra men ändå snäppet under ip4. Ljudet i högtalarna är lite sämre i DHD men jag tycker samtalsljudet är klart och fint och de jag talar med hör mig bra.

Jag tycker HTC har lyft sig rejält och det verkar vara en riktigt fin lur. Skönt att slippa itunes när man nu kan flytta sina bilder i mappar och dona precis som man vill. Sense är riktigt snyggt och mkt därför jag vågade ta steget. Gillar hur det är uppbyggt med friends stream m.m

Ip4:ans skärm är självklart lite snyggare att titta på men Desirens känns inte på något sätt dålig. Lite klenare svärta och så men efter en stund tänker man inte så mkt på det. Känns naturlig och bra och jag gillar inte riktigt Legends och Desires lite överdrivna färger i deras "amoled" skärmar. Ser ju ruskigt coolt ut men överdrivet som sagt. Detta är ju en ytterst personlig sak känns det som.

Webläsaren känns toppen och jag älskar HTC:s rendering av texten. Det hatar jag på iphonen när man hela tiden får sitta och scrolla i sidled när man läser. Känns rappare också även att man laddar flash.

Youtubestödet var också en av faktorerna som gjorde att jag bytte. Jag kollar mkt på youtube och jag retade mig på att trots ett fett datatrafikabb inte kunnat se youtube i hög upplösning på iphonen när man är på resande fot (utan wifi). Detta funkar ju underbart i Desiren och nu kan man njuta av HQ video överallt.

Kameran verkar OK. Lite klena trista färger orginal men iaf skarpa och bra i focus så man kan ju fibbla lite med inställningarna eller redigera lite i efterhand. Man kan ju iaf justera Iso m.m. Hittade stt tips om att man skall sänka skärpan till -2 vilket gör att brusreduceringen stängs av. Det verkar stämma på de få testbilder jag tagit hittils iaf men kräver mer efterforskning

Batteriet är på 50% efter dagens användning med lite market, surf, lite GPS test, sync varje 15 min mot 3 mailkonton, push facebook, väder, friends stream och allt möjligt igång. Känns helt ok med en så stor skärm. Med moderna "datorer man kan ringa med" så utrustar man ju sig med en bilkabel och en extra usb till jobbet sen kan man alltid vara lugn. Jämför jag med iphonen så hade den nog haft ca 75% batteri kvar nu vid samma användning men det stör inte mig så mkt.

Formen på telefonen är ju fantastisk tycker jag. Jag var orolig för storleken men helt ärligt så är den mkt skönare i fickan än ip4:an Den känns tunnare och har rundade hörn så det var en trevlig överraskning. Det var en grej jag aldrig gillade med ip4:an hur snygg den än är så är den inte det minsta skön att hålla i handen. Den enda telefon i historien som blir bättre med ett skal tror jag

Någon som vet vilken spelare som är bäst om man skall titta på .flv filmer? Så man slipper konvertera om alla sina såna filmklipp

Permalänk
Medlem

Att bestämma vilken av dessa mobiler som är bäst är egentligen omöjligt - de är bra på olika saker. Tycker att talaren över mig fått med en del bra punkter. Personligen tror jag att du kan få ut mer av HTC:en om du orkar lära dig den på riktigt. Iphonen kommer du säkerligen att bli nöjd med och du kommer förmodligen inte att bli irriterad på den lika många gånger som med HTC:en. Jag kör själv på en SGS efter att ha kasserat en HTC Hero och kan lugnt säga att jag aldrig hade velat byte bort Android.

Friheten och möjligheterna väger upp för varenda liten brist som iphonen inte har om du frågar mig. Men detta är såklart en fråga om smak. Vill/orkar du inte sitta och läsa eller pilla med telefonen åtskilliga timmar - kör på en iphone. Annars hade i alla fall jag kört på Android som, om du frågar mig, är det helt klart mest innovativa och spännande os:et idag för smartphones.

#94 hallon vet inte vad han snackar om så lyssna inte på honom. Du skall egentligen aldrig döda program via taskkillers då os:et sköter detta bäst själv. Så att du skall behöva stänga ner program manuellt är inget annat än fel.

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Haha, patetiskt. Det säger ju hur mycket Apple kan om elektronik.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Min iphone har funkat bra i kylan denna vinter ja de är en ip4. Stog o prata på centralen när deva ca 15 minus o kan säga att handentog mer skada efter 10 min :/ att den skulle sprängas vid 0 grader är löng då kvinnan i den artikeln mÅste tappat den utan skal. om den sprängdes vis 0 grader skulle min gått sönder nån vecka efter ja köpten då kylan slog till. Har vart ute i snö o regn me den o messat o fotat o inte är den trasig eller sämre för det.

Tycker den är rätt tålig för att vara glas på fram o baksidan. Tappade min i vid nergångarna till tuben på centralen och blev helt stel i kroppen men den höll. Hade hårt plastskal på och notera att de ör sten/klinkers golv på centralen.

Edit. Möjligtvis om den låg utomhus o laddade i kyla då batteriet blir varm att de orsakade detta men Ne tror inte att de blir så många sprickor

Permalänk
Medlem

Har haft min iPhone 3GS i ett år nu.
Gjorde hoppet från en tre år gammal Sony Ericsson, och självklart har jag aldrig ångrat mig.
Så nu till sommaren ska jag kränga iväg min 3GS och köpa en 4GS eller iPhone 5 eller vad nu de kan hitta på.
Jag är inte en Android-hatare. Då valet mellan en Desire och 3GS var det intrycken som fick in mig på äppelstigen.
Jag känner även flera med Android-lurar och självklart är dem nöjda. I rätt telefon är Android skitbra.

Permalänk
Medlem

iPhone 4 ofc, så sjukt smidig mobil!
Just fixat så jag kan styra Spotify på datorn via mobilen, blir bara mer och mer nöjd med min för varje dag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

iPhone 4 ofc, så sjukt smidig mobil!
Just fixat så jag kan styra Spotify på datorn via mobilen, blir bara mer och mer nöjd med min för varje dag

Sharing is caring!

Permalänk
Medlem

Har alltid vart förespråkare av android och applehatare så länge jag kan minnas men sedan jag testade iPhone 4 så blev jag fast i skärmen och touchen, helt oslagbar! Sedan finns det ingen annan mobil med samma kvalitetskännsla på marknaden då SGS baksida är riktigt plastig och Desires skärm inte är den roligaste.

Dock skulle jag aldrig köpa en apple dator då det är riktigt skräp i mina ögon.

Permalänk

Perfekt forum ska läsa ignom detta nu! Är ute efter samma sak htc eller iphone.
Hade tidigare en HTC magic som jag var väldigt nöjd över, Men synd bara att det var vissa appar jag saknade men vem vet kanske finns på dom nyare varationen av android! På magic så var android varationen bara 1,5 och nu har min magic krashat totalt så nu sitter jag på en låne telefon.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Ja till 1.5 finns det inte så många apps, och dom som finns är oftast äldre och inte så roliga. Och när det gäller spel så kräver typ alla vettiga spel iaf 2.1

Permalänk
Medlem

Kör själv med både en iphone 4 och en Desire HD just nu (jobb och priv abb).

Synkar 3st mail konton på bägge telefonerna gmail, exchange mail och ett pop3 konto (på push synk/15min), och finns igentligen bara en sak varför jag inte riktigt gillar Desire HD'n är att när den får slut batteri så har fortfarande iphonen runt 50% kvar.

Och då är dom avnända lika mycket :/

Samt en sak till, Android telefonerna synkar inte undermappar med exchange synk , stort minus

Kommer nog gå till backa till iPhone 4 och min gammla vanliga Desire eller min Legend.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Köpte en iPhone 3g för lite mer än ett år sedan, och just nu så är jag väldigt missnöjd med den av ett par anledningar. Med IOS 4 är den ju helt löjligt seg, går inte att använda. Det kan jag ju förstå, är inte så konstigt, så är det ju med all mjukvara, den senaste mjukvaran kräver ny hårdvara. Det jag inte förstår är varför Apple inte låter mig som har en iPhone 3G gå tillbaka till 3.1.3 då? Eller jo, det är antagligen för att det ger mig en anledning att uppgradera till iPhone 4. Nu finns det ju som tur är folk som har kommit på sätt att komma runt det så att man kan gå tillbaka till 3.1.3 ändå, tycker ändå inte att det är bra från Apples sida.

Sen spenderar jag mycket av min fritid på programmering, skulle för några veckor sätta mig in i programmering av iPhone apps så jag gick in på Apples hemsida, jag möts av att behöva registrera nytt Apple-ID för att mitt gamla inte fungerar av någon anledning, och när jag väl har kommit in på deras hemsida så visar det sig att man måste ha en mac dator för att kunna skriva något program till iPhone med hjälp av deras SDK. Hade funderat lite på hur det skulle fungera med Objective-C på Windows innan, men jag bara antog att de hade någon lösning för dom kan väl inte ignorera de andra operativsystemen som säkert används i över 90% av dagens hemdatorer. Det kunde dom tydligen. Finns vissa inofficiella lösningar till Windows, men dom enda som möjligtvis är vettiga kostar massa pengar, eller så fungerar dom inte helt enkelt.

Av ren nyfikenhet så gick jag in på Androids utvecklarsida. Där möts man direkt av 3 nedladdningslänkar till Windows, Mac och Linux. Dessutom finns lättåtkomliga specifikationer.

Finns massor av fler anledningar till att jag ogillar Apple, mest på grund av deras extrema kontrollbehov. Jag kan väl se vissa fördelar med det också, men det är inte värt de negativa bitarna, enligt mig.

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

Kör själv med både en iphone 4 och en Desire HD just nu (jobb och priv abb).

Synkar 3st mail konton på bägge telefonerna gmail, exchange mail och ett pop3 konto (på push synk/15min), och finns igentligen bara en sak varför jag inte riktigt gillar Desire HD'n är att när den får slut batteri så har fortfarande iphonen runt 50% kvar.

Och då är dom avnända lika mycket :/

Samt en sak till, Android telefonerna synkar inte undermappar med exchange synk , stort minus

Kommer nog gå till backa till iPhone 4 och min gammla vanliga Desire eller min Legend.

Synd att dom inte klämde in ett riktigt stort batteri i DHD, plats finns ju liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Synd att dom inte klämde in ett riktigt stort batteri i DHD, plats finns ju liksom.

mm, samt den är lite för stor för min smak, men tycker man inte kan ge den ett minus för det.
Samma som att köpa en x10 MINI och klaga på att den är för liten

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

mm, samt den är lite för stor för min smak, men tycker man inte kan ge den ett minus för det.
Samma som att köpa en x10 MINI och klaga på att den är för liten

Nä, man vet ju förhoppningsvis hur stor luren är när man köper den Dom använder ytan bra på DHD också, inte mkt kant runt skärmen vilket är bra.

Permalänk

...

Den som påstår att Äpple 4 är bättre än Desire HD kan ju bara gå och ta sig (någonstans) ..
Fruktansvärt fanboy aktigt..

Ingen av telefonerna är dåliga men argument som:

Jailbreaka Iphonen så äger den..
Well..

Roota Desire så har du en dubbelt så bra produkt.
Vill du betala 3000 kr för äpplet på baksidan, välj Iphone 4.
Det finns INGA argument att välja iPhone 4 före DHD förutom att den kanske är snyggare (inte i min mening, ser ut som en riktig leksak)

Vill du ha en bra telefon som flyter snuskigt bra, köp DHD.

PS:

Jag har ägt Iphone 3gs & iPad
Jag har ALDRIG ägt en HTC mobil.

Har dock pillat o klämt väldigt ofta i butiker och hade jag inte varit nöjd med min n900 så hade jag bytt omgående till en DHD.

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

jag känner en som har en htc desire HD. redan efter första dagen krånnglade den, startar om efter 2 minuter hela tiden, räcker med att han låste upp den, lyssnade på musik, eller inte ens rörde den. tycker att de låter som att den är rätt ostabil. jag skulle köpt fyran, eller väntat på att nästa iphone ska komma ut

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Skrivet av marckusk:

jag känner en som har en htc desire HD. redan efter första dagen krånnglade den, startar om efter 2 minuter hela tiden, räcker med att han låste upp den, lyssnade på musik, eller inte ens rörde den. tycker att de låter som att den är rätt ostabil. jag skulle köpt fyran, eller väntat på att nästa iphone ska komma ut

Oj, han fick ett måndagsex..
Big whoop.

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEriksson:

Den som påstår att Äpple 4 är bättre än Desire HD kan ju bara gå och ta sig (någonstans) ..
Fruktansvärt fanboy aktigt..

Eller så är det så enkelt att folk har olika prioriteringar och att alla inte tycker som just du gör?

Det finns många som uppskattar iOS/iPhone mer än Android vare sig du tror det eller inte. Jag har lekt med många mobiler inom jobbet (som utvecklare) och trots att jag har erfarenhet av både SGS och DHD är jag fullständigt övertygad att iPhone 4 är telefonen just för mig.

Jag uppskattar iOS enkla, smidiga interface. Jag ser det som en fördel att de har ett begränsad hårdvaruspektrum för sina iOS-prylar, underlättar utveckling (av just den anledningen är jag även nyfiken på WP7 för övrigt). Känner inte det minsta behov av att ändra utseendet och trixa med telefonen för att göra den "personlig". Använder den däremot flitigt som nöjespryl, spelen är fortfarnade utan tvekan bättre till iPhone. Var gäller hårdvaran så älskar jag den högupplösta skärmen och batteritiden är riktigt bra, klart bättre än DHD. Touchkänslan är i mina ögon fortfarande vassast på iPhonen. Vi gjorde ett lite ovetenskapligt test med att hålla fingret på ett tecken och sen vifta runt med det på skärmen och se om fingret var kvar över tecknet, det klarade iPhonen bättre än DHD. Sen finns det saker från Android världen jag gärna ser att Apple tar till sig. Widgets är en sådan sak.

Vad jag vill komma fram till är att det mycket väl är så att för dig och många andra är DHD en bättre telefon men att tro att det gäller för alla och att man är fanboy ifall man inte håller med är löjligt.

Även om jag var ett fan av Andoid så skulle ändå inte DHD vara mitt förstahandsval då jag personligen anser den vara för stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Även om jag var ett fan av Andoid så skulle ändå inte DHD vara mitt förstahandsval då jag personligen anser den vara för stor.

För stor? 8mm på höjden och 9mm på bredden? På den lilla storleksskillnaden får man en enorm skärm jämfört med den pluttiga på Iphone.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler