Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Med det argumenet kan du ju lika gärna köpa den absolut billigaste androiden.

Oavsett vad folk sägger så min bestämda åsikt att 4an kvalitetsmässigt och helhetsmässigt är snäppet vassare än det mesta, sen kostar den ju som sagt 2k mer också.

Vill man inte betala hutlösa summor eller binderom sitt abonemang så tycker jag dcok att man kan strunta i iphonen.

Själv har jag en GalaxyS som jag flashat om (rätt buggig med orginal-rom) som jag är toknöjd med. Har klämt, känt och prövat ihpone 4a endel och den är mer gedigen, mindre plasitg osv, men jag kommer aldrig köpa en!

Galaxy S är riktigt plastig, det håller jag med om. En dröm skulle vara en mobil med Galaxy S-skärm med byggkvalitén av en Desire HD.

Skrivet av S_Z:

Du verkar verkligen svårt att acceptera att andra har olika åsikter än du själv Jag spelar hellre Dead Space än Angry Birds för jag tycker det är roligare...punkt.

Ditt argument var inte att du tyckte om actionspel över arkadspel, ditt argument var att spel på iOS håller en mycket högre klass.

Skrivet av S_Z:

Allt jag försöker säga är att iOS i dagsläget ligger före Andoid vad gäller spel. Det gör inte Android till en sämre plattform för alla men kan ju väga in för dem som är intresserade av spel som jag t ex.

För ett år sen var iOS (eller iPhone OS som det då hette) "i en helt annan klass" än Androids spelmarknad. Nu är skillnaden ganska liten.

Skrivet av S_Z:

Som du vet kör jag Mac Spelar gör jag rätt sällan nu för tiden bortsett från på iPhonen och lite PS3 ibland men hade länge 3D-programmering som hobby så intresset av ny teknologi inom branchen har alltid intresserat mig.

Jag studerar design/arkitektur och är van med långa renderingstider, så du behöver inte oroa dig - jag kan uppskatta bra grafik!

Skrivet av Aure:

Jasså, jag tycker, av det jag testat med både Xperia Arc och Xperia Neo att de håller sig alldeles bakom värstingarna på marknaden (Läs LG 2X och Samsung Galaxy S2). Både Arc och Neo är utmärkta telefoner och du kan väl informera mig om hur DU har uppfattat dessa modeller eftersom du har en åsikt om hårdvaran och tydligen om telefonen i sig? Hur uppfattade du digitizern, snabbheten i scroll, kameran, media playern, equalizern?

Tacksam för dina egna åsikter.

Nu vet jag inte om Arc eller Neo har det, men faktumet att i alla fall DHD har SRS WOW gör att portabelt är den ljudmässigt mycket trevligare än alla mobiltelefoner jag testat i mitt liv. Jag visste inte ens om detta när jag köpte detta, utan det kom som en bonus.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Nej, jag har inte prövat mobilen. Men när du kollar på hårdvaran så märker du att den inte är speciellt imponerande för att vara en flaggskepps mobil under 2011. Hårdvaran klarar absolut dagliga saker, men vill du spela tyngre spel som Dungeon Defenders etc. så kommer det bli jobbigt. Vidare så har många sajter uppmärksammat microstuttering i mobilen, vilket jag aldrig skulle kunna acceptera i en mobil för 5k. Kanske försvinner det till release, eller inte? Kameran är säkert bra och mediaplayern, men man köper knappast en smartphone för 5k för att få en bra kamera. Men den är snygg, och det är väl därför många kommer köpa den.

Nej det är ingen värstingtelefon hårdvarumässigt men helt klart godkänd och hårdvaran fungerar utmärkt tillsammans med mjukvaran (denna gång). Om du med microstuttering menar att fps i spel går upp och ner så är det inget jag märkt av. Om du har en länk till detta så får du gärna bifoga detta då jag väldigt gärna vill läsa om själva fenomenet på en Adreno 205.

Du verkar vara en gamer, det är jag absolut inte även om jag tycker det är rätt roligt emellanåt, då kanske du skall titta åt ett annat håll och mobil men jag har svårt att ta en på ett forum på allvar som:

1. Inte har testat mobilen
2. Uttryckligen bara nämner hårdvaran som helt avgörande för sitt köp

Mina reflektion är att det är en utmärkt telefon, snygg som få, lätt (nästan 50gr lättare än DHD) och både bra kamera vid video och stillbilder samt rullar 2.3 vid launch i slutet av mars.

Så om du frågar mig så skulle jag nog lägga mina pengar på en Arc istället för DHD i dagsläget, men man bör nog se till vad användningsområdet mestadels innebär.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Mina reflektion är att det är en utmärkt telefon, snygg som få, lätt (nästan 50gr lättare än DHD)

Oj, den väger alltså 3,3g?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Ditt argument var inte att du tyckte om actionspel över arkadspel, ditt argument var att spel på iOS håller en mycket högre klass.

Det var inte vad jag sa. Dead Space var bara ett exempel av mina favoritspel. Byt ut det mot Real Racing 2 om du vill De håller hur som helst en högre teknisk klass.

Skrivet av fratey:

För ett år sen var iOS (eller iPhone OS som det då hette) "i en helt annan klass" än Androids spelmarknad. Nu är skillnaden ganska liten.

Håller inte med. Än så länge är skillnaden rätt stor. De stora utvecklarna satsar fortfarande främst på iOS. Det är ju fakta. De flesta (alla?) titlar från stora spelutvecklare på Android market finns även på AppStore men det finns fortfarande många stora titlar på AppStore som inte finns på Android market.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasL:

Oj, den väger alltså 3,3g?

Ah you got me there! g så herrn blir nöjd.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det var inte vad jag sa. Dead Space var bara ett exempel av mina favoritspel. Byt ut det mot Real Racing 2 om du vill De håller hur som helst en högre teknisk klass.

Dessvärre spelar jag hellre Super Mario Galaxy än typ Iron Man 2. Som sagt, ska man mäta storlek i hur vackert ett spel kan bli lär iOS vinna, men jag köper inte en mobil för tio tusen för att köra benchmarks på.

Skrivet av S_Z:

Håller inte med. Än så länge är skillnaden rätt stor. De stora utvecklarna satsar fortfarande främst på iOS. Det är ju fakta. De flesta (alla?) titlar från stora spelutvecklare på Android market finns även på AppStore men det finns fortfarande många stora titlar på AppStore som inte finns på Android market.

Du har typ fyra titlar som är mer benchmarking än riktiga spel och använder det som argument för att skillnaden "skulle vara rätt stor".

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Skrivet av Aure:

Nej det är ingen värstingtelefon hårdvarumässigt men helt klart godkänd och hårdvaran fungerar utmärkt tillsammans med mjukvaran (denna gång). Om du med microstuttering menar att fps i spel går upp och ner så är det inget jag märkt av. Om du har en länk till detta så får du gärna bifoga detta då jag väldigt gärna vill läsa om själva fenomenet på en Adreno 205.

Du verkar vara en gamer, det är jag absolut inte även om jag tycker det är rätt roligt emellanåt, då kanske du skall titta åt ett annat håll och mobil men jag har svårt att ta en på ett forum på allvar som:

1. Inte har testat mobilen
2. Uttryckligen bara nämner hårdvaran som helt avgörande för sitt köp

Mina reflektion är att det är en utmärkt telefon, snygg som få, lätt (nästan 50gr lättare än DHD) och både bra kamera vid video och stillbilder samt rullar 2.3 vid launch i slutet av mars.

Så om du frågar mig så skulle jag nog lägga mina pengar på en Arc istället för DHD i dagsläget, men man bör nog se till vad användningsområdet mestadels innebär.

Inte märkt av? Sitter du med en Arc i handen eller? Microstuttering i operativet, småhack överallt. Det uppmärksammade både Swedroid och någon engelsk sajt. Sen är processorn och minnet avgörande för hur bra multitasking går på telefonen. Vad jag förstår så köper du mobilen för kameran och att den ser bra ut, och fullkomligt struntar i vad den innehåller för hårdvara. Gör inte mig så mycket, men att rekommendera den är helt fel då det finns så mycket bättre alternativ.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Dessvärre spelar jag hellre Super Mario Galaxy än typ Iron Man 2. Som sagt, ska man mäta storlek i hur vackert ett spel kan bli lär iOS vinna, men jag köper inte en mobil för tio tusen för att köra benchmarks på.

Du har typ fyra titlar som är mer benchmarking än riktiga spel och använder det som argument för att skillnaden "skulle vara rätt stor".

Fyra benchmarkspel? Det är de spelen jag spelar just nu. Finns massa andra titlar som Battlefield: Bad Company 2, NOVA 2, GTA:CW, Modern Combat 2, NHL 2K11, EA-Sports MMA och många fler...

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom hela tråden man jag har fått en uppfattning om att iaf i slutet av tråden diskuterar vilket mobilt OS som har det/de spelen med bäst grafik osv, om detta är falet så hoppas jag att ni vet att WP7 just nu har störst potential ( och det bästa | grafiskt sett | spelet på marknaden idag ) man kan tex. jämföra Assasins Creed på de olika plattformarna, WP7 versionen är långt framför både iOS och Android. Jag har idag en DHD och är väldigt nöjd och som många andra sagt så är inte en iPhone 4 ( resten av familjen har antingen 3GS eller 4:an ) snabbare än DHD, laddtiderna är helt enkelt dolda med snygga snimationer, min rootade och flashade DHD är betydligt snabbare än 4:an ( okej skiljer 1-1,5 sek men iaf, det märks ) när man ska öppna webläsaren eller spotify eller tom sms osv. meeen om man nu upplever att man hellre tittar på en laddsymbol som flyter snyggt eller faktiskt gör det man tog upp telefonen ur fickan för att göra så ska man ha en iPhone 4 !

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden man jag har fått en uppfattning om att iaf i slutet av tråden diskuterar vilket mobilt OS som har det/de spelen med bäst grafik osv, om detta är falet så hoppas jag att ni vet att WP7 just nu har störst potential ( och det bästa | grafiskt sett | spelet på marknaden idag ) man kan tex. jämföra Assasins Creed på de olika plattformarna, WP7 versionen är långt framför både iOS och Android.

Vilket spel syftar du på då om jag får fråga?

Jag tror definitivt att WP7 har potential att blir riktigt bra plattform för spel i framtiden. Gillar faktiskt WP7 bättre som plattform än Android. Mindre fragmenterat, mer kontrollerat vilket faller mig i smaken. Att de har minimikrav på hårdvara är även ett plus.

Permalänk
Skrivet av LuCkY21:

Nu har jag inte läst igenom hela tråden man jag har fått en uppfattning om att iaf i slutet av tråden diskuterar vilket mobilt OS som har det/de spelen med bäst grafik osv, om detta är falet så hoppas jag att ni vet att WP7 just nu har störst potential ( och det bästa | grafiskt sett | spelet på marknaden idag ) man kan tex. jämföra Assasins Creed på de olika plattformarna, WP7 versionen är långt framför både iOS och Android.

Nu ska vi nog inte ta i så vi spricker här tror jag. Jag har Assassin's Creed både på min Trophy och på frugans iPhone 4 och den senare är ju släppt ett och ett halft år innan WP7 överhuvudtaget lanserade en telefon till slutkund. Visst, WP7:an är lite snyggare men det är exakt samma spel (åtminstone den banan jag orkade spela) med den skillnaden att iPhone-versionen är lättare att styra. Uppfatta mig rätt här, jag är grymt nöjd med min Trophy men att jämföra dem grafiskt är som att jämföra ett spel utvecklat för DX9 och ett för DX10. Hade AC varit utvecklat till iPhone 4 hade det varit identiskt med WP7-versionen. F.ö. tycker jag grafiskt tunga spel funkar mycket bättre på iPhone men tyvärr är AC det enda jag jämfört rakt av.

EDIT: Vilket spel har bäst grafik på WP7 menar du? Jag har inte sett nåt i Marketplace som slår t.ex. Nova eller Ravensword till iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

EDIT: Vilket spel har bäst grafik på WP7 menar du? Jag har inte sett nåt i Marketplace som slår t.ex. Nova eller Ravensword till iPhone.

Skrivet av S_Z:

Vilket spel syftar du på då om jag får fråga?

Syftade på svensk-utvecklade ilomilo

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Prövade HTC Desire HD hos en vän - tyckte den var för stor och klumpig. Tekniskt är telefonerna lika, så valet står mellan iOS och Android. Kan även tillägga att HTC:n saknar front-kamera, så det går inte ha videokonversationer (om man nu behöver det).

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Inte märkt av? Sitter du med en Arc i handen eller? Microstuttering i operativet, småhack överallt. Det uppmärksammade både Swedroid och någon engelsk sajt. Sen är processorn och minnet avgörande för hur bra multitasking går på telefonen. Vad jag förstår så köper du mobilen för kameran och att den ser bra ut, och fullkomligt struntar i vad den innehåller för hårdvara. Gör inte mig så mycket, men att rekommendera den är helt fel då det finns så mycket bättre alternativ.

Nej inte just nu men en Xperia Neo på samma hårdvara

Nej, frågan är om jag skulle välja en DHD eller en Xperia Arc, i det fallet är det i mina ögon glasklart vad jag hade köpt, inget annat.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag hänger inte riktigt med nu. Är det inte rätt att jämföra en iPhone 4 med en Android som har liknande hårdvara/prestanda? Jag förstår inte hur du får in "den absolut billigaste androiden".

Jag har tillräckligt bra erfarenhet av iPhone 4 för att kunna bedöma den rättvist och jag tycker inte att kvaliten och helheten är bättre än flera Android-modeller, så jag förstår fortfarande inte VAD det är jag ska betala 2500:- extra för.

Edit - Jag är inte helt säker, men jag har för mig att garantin på iPhone 4 inte gäller om man använder den i minusgrader. Det kan man väl knappast kalla kvalitet om det stämmer?

Rätt och rätt, det har jag ingen åsikt om. Jag anser inte att du kan jämföra desire HD mot Iphone 4.

Min åsikt är som tidigare sagt att när du får en I4 i handen så ger den ett helt annat intryck än t ex DHD eller Galaxy S, oavsett om prestandan är motsvarande eller inte. Den skriker Kvalité på ett helt annat sätt. Troligen smaksak, men det är som sagt MIN bestämda åsikt.

Sen ska jag inte argumentera mot dig att du med största sannolikhet pröjsar en 500hundring/1k för äpplet, men det är ju ett val man själv får ta ställning till, överväger man ens det hela så är det svar nog om du frågar mig.

Du skrev:

Skrivet av wham:

Jag skulle då utan tvekan välja en Desire HD framför en iPhone4 och lägga de resterande 2500:- på någonting annat.

Då menar jag, med det argumentet att du heldre väljer en annan för du får pengar över, att du lika gärna kan köpa den billigaste androiden med 2.2 och istället lägga 4k på något annat.

Permalänk

Vad är det för galna kostnader ni hittar på iphonen egentligen??
På halebop med bindningstid 1 år och direkt avbetalning av mobilen kostar en iphone 4 16gb 4895 och en DHD så OTROLIGT mycket mindre på sin blyga prislapp på 4664 kr! Enorm skillnad, verkligen.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Det klipp du länkar till ser dock ut att komma från XBox:en. WP7 versionen saknar dynamiska skuggor och polygonantalet och texturupplösningen ser lägre ut: http://www.youtube.com/watch?v=4ot-AW8V8bE

Inte i närheten lika imponerande som Infinity Blade tekniskt sett i mina ögon.
Men jäkligt skön design allafall ...Ser lite ut som Little Big Planet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Vad är det för galna kostnader ni hittar på iphonen egentligen??
På halebop med bindningstid 1 år och direkt avbetalning av mobilen kostar en iphone 4 16gb 4895 och en DHD så OTROLIGT mycket mindre på sin blyga prislapp på 4664 kr! Enorm skillnad, verkligen.

Folk brukar envisas med att referera till prisjakt när de skall visa hur mycket dyrare iPhone är jämfört med deras egna telefon. De iPhones som listas på prisjakt är inte bunda till en operatör vilket betyder att det är importerade och har en extra marginal pålagd.

Att sedan i princip ingen köper dessa (vet inte någon som gjort det) utan väljer telefoner bundna till operatörer (med eller utan abonnemang) verkar inte spela någon roll...

Permalänk
Medlem

Intressant nog går en ZTE Blade á 1600 kronor med 2.3 flashat ruskigt, ruskigt snabbt.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Rätt och rätt, det har jag ingen åsikt om. Jag anser inte att du kan jämföra desire HD mot Iphone 4.

Min åsikt är som tidigare sagt att när du får en I4 i handen så ger den ett helt annat intryck än t ex DHD eller Galaxy S, oavsett om prestandan är motsvarande eller inte. Den skriker Kvalité på ett helt annat sätt. Troligen smaksak, men det är som sagt MIN bestämda åsikt.

Sen ska jag inte argumentera mot dig att du med största sannolikhet pröjsar en 500hundring/1k för äpplet, men det är ju ett val man själv får ta ställning till, överväger man ens det hela så är det svar nog om du frågar mig.

Du skrev:

Då menar jag, med det argumentet att du heldre väljer en annan för du får pengar över, att du lika gärna kan köpa den billigaste androiden med 2.2 och istället lägga 4k på något annat.

Vi tycker alla helt olika, men jag anser inte att iPhone 4 har bättre kvalitet än Galaxy S/Desire HD. Dock är iPhone 4 MYCKET snyggare än de båda nämnda enligt min åsikt.

Klart man kan köpa den billigaste Androiden för att spara pengar, men jag ser ingen möjlighet att spara 1500:- på en Android med liknande hårdvara än till exempel Galaxy S/Desire HD. Om jag däremot skulle kunna köpa en ZTE Blade med samma hårdvara som Galaxy S/Desire HD 1500:- billigare skulle jag inte tveka en enda sekund.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Folk brukar envisas med att referera till prisjakt när de skall visa hur mycket dyrare iPhone är jämfört med deras egna telefon. De iPhones som listas på prisjakt är inte bunda till en operatör vilket betyder att det är importerade och har en extra marginal pålagd.

Att sedan i princip ingen köper dessa (vet inte någon som gjort det) utan väljer telefoner bundna till operatörer (med eller utan abonnemang) verkar inte spela någon roll...

Min DHD är inte låst, därför är det bara rätt att jag jämför det med en telefon som inte är låst. Annars vore det en orättvis jämförelse, see?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Mina iphone 4 erfarenheter:

*Bra batteritid laddar väl varannan dag(spelar lite , lyssnar spotify osv har 45%ljusstyrka)
*Den flyter som ingen annan telefon (android laggar hur man än gör enligt mig)
*Kameran är faktiskt bättre speciellt vid filmning
*Skärmen tycker jag personligen är bättre när man håller andra telefoner bredvid min
*LJUDET ingen lur tar min IP4 när de gåller att driva mina sony lurar!
*Designen. stilren blickåtragande tunn och fin
*Jailbreakade den på 3min och finns inget som den inte klarar som tex android klarar.

Sen alla som tror på att den dör vid minusgrader HAHA tappade den senast i snön så den blev helt blöt och fick torka av den. Har glömt den i bilen över natten när det var 15minus. har tappat den ner för en betongtrappa inne på en industri och den fick bara en liten repa på den gråa kanten. Har dessutom tappat den i motorrummet på bilen många gånger när jag använt dess lampa vid mekning. Har som sagt enbart en liten repa på gråa "linjen" och en liten repa på skärmen efter att ha råkat dra telefonen mot en skruvmejsel.

Säg inte att den inte är tålig.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Min DHD är inte låst, därför är det bara rätt att jag jämför det med en telefon som inte är låst. Annars vore det en orättvis jämförelse, see?

Då skall du i så fall jämföra med butiksimporterad DHD för annars blir det än orättvis jämförelse till DHD fördel. En "upplåst" iPhone är inte dyrare, priserna i Norge, Danmark eller England där de säljs utan operatörslås är samma som för en operatörsbunden i Sverige. Det är butikerna som importerar dessa som lägger på den extra kostnaden.

Den enda rättvisa jämförelserna du kan göra, och den som är relevant för 99% av köparna är att jämföra dem antingen med samma abonnemang från samma butik eller jämföra telefonerna utan abonnenmang (bunden till operatör för iPhonen) från samma butik. Alla operatörer säljer iPhones nu så det är bara att välja den som passar dig bäst. Du kan alltid låsa upp din telefon efter ett år (eller mindre för vissa operatörer tror jag).

Dock kan jag inte förstå varför vi fortfarande har operatöslåsta iPhone nu när alla operatörer får sälja telefonen. Känns rätt meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Mina iphone 4 erfarenheter:

*Bra batteritid laddar väl varannan dag(spelar lite , lyssnar spotify osv har 45%ljusstyrka)
*Den flyter som ingen annan telefon (android laggar hur man än gör enligt mig)
*Kameran är faktiskt bättre speciellt vid filmning
*Skärmen tycker jag personligen är bättre när man håller andra telefoner bredvid min
*LJUDET ingen lur tar min IP4 när de gåller att driva mina sony lurar!
*Designen. stilren blickåtragande tunn och fin
*Jailbreakade den på 3min och finns inget som den inte klarar som tex android klarar.

Sen alla som tror på att den dör vid minusgrader HAHA tappade den senast i snön så den blev helt blöt och fick torka av den. Har glömt den i bilen över natten när det var 15minus. har tappat den ner för en betongtrappa inne på en industri och den fick bara en liten repa på den gråa kanten. Har dessutom tappat den i motorrummet på bilen många gånger när jag använt dess lampa vid mekning. Har som sagt enbart en liten repa på gråa "linjen" och en liten repa på skärmen efter att ha råkat dra telefonen mot en skruvmejsel.

Säg inte att den inte är tålig.

Klart som f*n att den inte går sönder i minusgrader! Vilken lallare skulle köpa en mobiltelefon som går sönder om den används i minusgrader? Det handlar om Apples urusla garanti vid användandet av mobilen i minusgrader.

"Det svenska försäkringsbolaget If har uttalat kritik mot Apple efter att det framkommit att garantin för Iphone 4 inte gäller vid minusgrader. Enligt Apple gäller garantin endast vid temperaturer mellan 0 till +35 grader.

Enligt If har företaget mottagit ett stort antal anmälningar från kunder där deras Iphone 4 gått sönder i vinterkylan. Eftersom Apple vägrar stå för några garantiåtaganden vänder sig användarna till sitt försäkringsbolag.

Försäkringbolaget If uppger att cirka 50 procent av alla skadeärenden som handlar om mobiltelefoner avser Iphone."

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd

Gjorde en snabbjämförelse på http://www.5itopp.nu mellan DesireHD & iPhone4

Jag valde att använda min senaste faktura för att se vad jag förbrukade både på ringtid, surf, sms & mms.

Det fördelade sig förra månaden enligt följande:

Antal minuter: 355min
Antal samtal: 104 st
SMS: 152
MMS: 26
Surfmängd: 2,6Gb (en del tethering)

Jag valde därefter en abbonemangsform på 24 månader (eftersom det finns flest alternativa operatörer som har det).

Billigaste pris med abbonemang (enligt mina telefonaktiviteter):

iPhone4 16Gb:
- telenor pott 299 inkl surf, Totalt: 11082:-

DesireHD:
- Halebop Hallå m. surfplus, Totalt: 12021:-

Ovanstående gäller ju bara mina telefonaktiviteter och kan kanske inte överföras på någon annan men det ger iaf en indikation på hur det faktiskt ser ut.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Folk brukar envisas med att referera till prisjakt när de skall visa hur mycket dyrare iPhone är jämfört med deras egna telefon. De iPhones som listas på prisjakt är inte bunda till en operatör vilket betyder att det är importerade och har en extra marginal pålagd.

Att sedan i princip ingen köper dessa (vet inte någon som gjort det) utan väljer telefoner bundna till operatörer (med eller utan abonnemang) verkar inte spela någon roll...

Vilka priser ska man jämföra med om man vill (måste i mitt fall) köpa en olåst iPhone?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Gjorde en snabbjämförelse på http://www.5itopp.nu mellan DesireHD & iPhone4

Jag valde att använda min senaste faktura för att se vad jag förbrukade både på ringtid, surf, sms & mms.

Det fördelade sig förra månaden enligt följande:

Antal minuter: 355min
Antal samtal: 104 st
SMS: 152
MMS: 26
Surfmängd: 2,6Gb (en del tethering)

Jag valde därefter en abbonemangsform på 24 månader (eftersom det finns flest alternativa operatörer som har det).

Billigaste pris med abbonemang (enligt mina telefonaktiviteter):

iPhone4 16Gb:
- telenor pott 299 inkl surf, Totalt: 11082:-

DesireHD:
- Halebop Hallå m. surfplus, Totalt: 12021:-

Ovanstående gäller ju bara mina telefonaktiviteter och kan kanske inte överföras på någon annan men det ger iaf en indikation på hur det faktiskt ser ut.

För mig var iPhonen cirka 1800:- dyrare med abonnemang. Konstiga siffror.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag det är väldigt svårt att få ut något vettigt ur såna här trådar, det beror helt på som nämnt många gånger innan vad man är ute efter.

OnT: Jag har den vanliga HTC Desire och är helnöjd att jag sparade en slant då det stog mellan den och iphone 4. Den är billigare i "drift" med appar o.s.v. och sedan gillar jag att kunna ha full kontroll över allt på mobilen.. Ibland gör den t.om. mina kompisar med iphone 4 avis när jag kör flash i webbläsaren och spelar upp HD film och HQ på youtube utan problem.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Då skall du i så fall jämföra med butiksimporterad DHD för annars blir det än orättvis jämförelse till DHD fördel.

Varför ska jag det? Jag jämför en upplåst iPhone med en upplåst DHD här i Sverige, rättvisare kan det inte bli.

Skrivet av S_Z:

En "upplåst" iPhone är inte dyrare, priserna i Norge, Danmark eller England där de säljs utan operatörslås är samma som för en operatörsbunden i Sverige. Det är butikerna som importerar dessa som lägger på den extra kostnaden.

Jag bryr mig inte om vad telefonen borde kosta utan vad den faktiskt kostar.

Skrivet av S_Z:

Den enda rättvisa jämförelserna du kan göra, och den som är relevant för 99% av köparna är att jämföra dem antingen med samma abonnemang från samma butik eller jämföra telefonerna utan abonnenmang (bunden till operatör för iPhonen) från samma butik. Alla operatörer säljer iPhones nu så det är bara att välja den som passar dig bäst. Du kan alltid låsa upp din telefon efter ett år (eller mindre för vissa operatörer tror jag).

Eller så jämför vi två upplåsta mobiler.

Skrivet av Aure:

Gjorde en snabbjämförelse på http://www.5itopp.nu mellan DesireHD & iPhone4

Jag valde att använda min senaste faktura för att se vad jag förbrukade både på ringtid, surf, sms & mms.

Det fördelade sig förra månaden enligt följande:

Antal minuter: 355min
Antal samtal: 104 st
SMS: 152
MMS: 26
Surfmängd: 2,6Gb (en del tethering)

Jag valde därefter en abbonemangsform på 24 månader (eftersom det finns flest alternativa operatörer som har det).

Billigaste pris med abbonemang (enligt mina telefonaktiviteter):

iPhone4 16Gb:
- telenor pott 299 inkl surf, Totalt: 11082:-

DesireHD:
- Halebop Hallå m. surfplus, Totalt: 12021:-

Ovanstående gäller ju bara mina telefonaktiviteter och kan kanske inte överföras på någon annan men det ger iaf en indikation på hur det faktiskt ser ut.

Jag betalar 230 kronor i månaden för min DHD men obegränsad surf. Inga tolv tusen här inte.

Skrivet av SimpanDirr:

*LJUDET ingen lur tar min IP4 när de gåller att driva mina sony lurar!

Det mesta är väl personliga åsikter, men detta är skitsnack. Nästan alla Apple-produkter är kända för att ha värdelöst ljud, men din iPhone 4 kommer inte i närheten av DHD's ljud, jag är ledsen. Jag trodde faktiskt motsatsen (att IP4 skulle vara likvärdig eller bättre än DHD) men så är verkligen inte fallet.

Skrivet av SimpanDirr:

*Designen. stilren blickåtragande tunn och fin

Den är blickåtdragande för att varenda Svensson har den.

Skrivet av SimpanDirr:

*Jailbreakade den på 3min och finns inget som den inte klarar som tex android klarar.

http://tasker.dinglisch.net/
Jailbreaking är fantastiskt men jag kan göra för mycket med min telefon som en iP4, jailbreakad eller inte, kan göra. Återigen, iPhone 4 har massor med bra saker men att låtsas som att du ens kan göra hälften med en ip4 är att ljuga för sig själv.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vilka priser ska man jämföra med om man vill (måste i mitt fall) köpa en olåst iPhone?

Du tillhör den 1%:en. Om du nu av någon anledning frekvent måste byta mellan operatörer på din telefon får du antingen köpa en dyr butiksimporterad, importera en själv från någon våra grannländer eller helt enkelt jailbreak den.

Trist för dig men som sagt du tillhör en minoritet.

Skrivet av fratey:

Varför ska jag det? Jag jämför en upplåst iPhone med en upplåst DHD här i Sverige, rättvisare kan det inte bli.

Jag bryr mig inte om vad telefonen borde kosta utan vad den faktiskt kostar.

Eller så jämför vi två upplåsta mobiler.

För att den inte säljs så i Sverige helt enkelt. Det är importerade telefoner dessa butiker säljer. Du kan lika gärna importera själv då och spara pengar.

Och som sagt är det inte en relevant jämförelse. Här i Stockholm (vet inte hur det är i restan av landet) är det ju nästan löjligt många med iPhones. Det är den överlägset mest vanliga smartphone:en i min bekantkapskrets, privat och i arbetet. Trots det har jag aldrig ens hört talas om någon som köpt en dyr upplåst iPhone. Varför skall vi jämföra priser av någon som för en överväldigande majoritet av köpare ändå inte är aktuellt?

Finns inget behov av att köpa en operatörsupplåst mobil såvida du inte måste byta operatör ofta och absolut inte kan tänka dig ha två telefoner. Har du haft mobilen ett år och vill sälja den upplåst så kan du låsa upp den hos operatören.