Permalänk
Medlem

Stötte på din sida idag och blev ganska förvånad över fraktkostnaden! Kommer hålla ett öga på hur ditt sortiment kommer utvecklas här framöver ^^
Det skulle vara underbart om du sålde verktyg för att få ut alla piggar/kontakter också! Kommer garanterat köpa det från dig tillsammans med sleeves etc när det är dags att börja sleeva.

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Kommer som flera andra återkomma när det finns lite mer grejjer i sortimentet.

Har du 140mm fläktgaller på väg in? För det hittar jag ingenstans.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tack så mycket
Hmm ja det var ingen dum idé, får ta och läsa på lite om var jag kan hitta en lämplig levernatör!
Då ska det alltså vara en U-list med en fåra i mitten som håller plexiglaset om jag inte är ute och cyklar i snön.

Jag tänkte på en "vanlig" u-list, sån som man sätter runt hål där man har kapat i chassit, för att skygga kablar mot slitage osv.
Men det kanske inte skulle va en sån dum idé att ta med båda sorterna kanske?

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Skrivet av markuse1:

Kommer som flera andra återkomma när det finns lite mer grejjer i sortimentet.

Har du 140mm fläktgaller på väg in? För det hittar jag ingenstans.

Fläktgaller 140mm, silver | Indomo Online AB där finns det iaf (men inte i lager)

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Musikälskare

Riktigt skoj!

Ska tänka på dig om jag ska sleeva nån gång samt rekommendera till polare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för verktyg som behövs för att kunna sleeva? Kollade in YT-filmen som länkades från hemsidan men han använde ett helt annat verktyg än det du säljer?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem
Skrivet av markuse1:

Vad är det egentligen för verktyg som behövs för att kunna sleeva? Kollade in YT-filmen som länkades från hemsidan men han använde ett helt annat verktyg än det du säljer?

Antar att du syftar på Sunbeams verktyg: Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding

Skrivet av SteFFoo:

Hej LightBlizz!

Har beställt både "sunbeam 4-pack" kits och en annan där bara det bara finns verktyg till atx-pinsen.
Vissa verkar bara vilja ha just den

Som sagt är det mycket olika varor på väg och mycket som ska beställas.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Jag tänkte på en "vanlig" u-list, sån som man sätter runt hål där man har kapat i chassit, för att skygga kablar mot slitage osv.
Men det kanske inte skulle va en sån dum idé att ta med båda sorterna kanske?

Aha!

Ja den är ju lite enklare att hitta, den som bara funkar som kantlist

Ang verktyg så har jag tagit hem dessa sunbeamverktyg förr, men då sålde jag på exempelvis tradera då jag inte var färdig med webbshopen.
Det är fler på väg men det tar som sagt tid innan jag fått hem dem.

Ska fixa fläktgaller i fler storlekar.
Har en hel lista på prylar som medlemmar önskat, verkligen kanoners!

Är det något som inte finns så att ni väntar med att lägga order, kom ihåg att produkter kan ta slut ibland under tiden ni väntar och det är just därför jag erbjuder 10:- frakt så att ni kan beställa flera gånger utan att det blir för stort hål i plånboken.

Sedan är det alltid bra för mig att få lite pengaflöde så att jag kan beställa hem nya produkter ni har önskat, såklart

Permalänk
Medlem

Tjena stefan har kollat in sidan ser bra ut bra bilder och lätt överskådlig, du kan väntade en order ifrån mig de kommande dagarna :), sleeving är inget jag har testat, men ser roligt att pyssla med.
Hörde att du får in lite mer grejer efter nyår, så det blir väl en ny order då förmodligen :), tänkte höra om du får in VIT SMAL sleeve nu i veckan innan jul?
Har väl egentligen bara en negativ synpunkt på sidan, det är att den är lite långsam, kör du den ifrån en egen webserver? eller ifrån ett webbhotel?.
Men annars är webbutiken allt vad man kan önska sig, du kan nog vänta dig många ordrar från mig i framtiden

EDIT
Har lagt min första order nu, får vänta med att beställa vit tills du har det hemma :).
Som jag såg tidigare i tråden så är det bra om du erbjuder postförskott då detta ger kunden trygghet, och företaget upplevs som mer seriöst, vet att du är i startgroparna och det ser väldigt bra ut så här långt
lycka till och God Jul.

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem

Tjenare Det blir nog att lägga en beställning inom en snar framtid Men jag undrar om paketet man får kommer i postlådan eller hämtar man det vid postens ställen?

Edit: såg att det ingår krympslang när man köper sleeve? : stämmer det? så då behöver man inte köpa det bredvid.

Permalänk
Medlem

Man kanske kommer lägga en beställning inom en snar framtid!

Men jag tycker du ska ändra i dina köpvillkor..

Så här står det under dina köpvillkor:

Citat:

Outlösta paket
För paket som inte löses ut hos Posten inom 30 dagar, förbehåller sig Presentum rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss.

Man ser att du har kopierat dina köpvillkor rakt av Presentum.se

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes 94:

Tjenare Det blir nog att lägga en beställning inom en snar framtid Men jag undrar om paketet man får kommer i postlådan eller hämtar man det vid postens ställen?

Edit: såg att det ingår krympslang när man köper sleeve? : stämmer det? så då behöver man inte köpa det bredvid.

Står detta i köpvilkoret så antar att sålänge det går under 2kg får du det i brevlådan.
"Väger ditt paket över 2kg skickas detta med postpaket.
Ditt paket levereras då till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe."

Du får med 1m krympslang till 10m sleeve, men om du köper vit sleeve, då får du vit krympslang med, och om du tex vill ha svart krympslang, så får du beställa det separat eller skriva att du vill ha svart med istället för vit i kommentarer när du beställer.

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem

okej tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeZZa:

Har väl egentligen bara en negativ synpunkt på sidan, det är att den är lite långsam, kör du den ifrån en egen webserver? eller ifrån ett webbhotel?.
Men annars är webbutiken allt vad man kan önska sig, du kan nog vänta dig många ordrar från mig i framtiden

EDIT
Har lagt min första order nu, får vänta med att beställa vit tills du har det hemma :).
Som jag såg tidigare i tråden så är det bra om du erbjuder postförskott då detta ger kunden trygghet, och företaget upplevs som mer seriöst, vet att du är i startgroparna och det ser väldigt bra ut så här långt
lycka till och God Jul.

Hej!

Ursäkta det sena svaret.
Ang hemsidan så tycker jag den är lite extra seg på natten, vet ej varför.
Använder mig av Binero så jag tycker nog att dom borde vara snabbare. Men det kan också vara e-handelssystemet men det brukar mest vara på kvällen som sagt, ibland timar den ut vilket är störande.

Tack så mycket, ja det är mycket att tänka på så här i början, men än så länge har jag fått väldigt bra stöd från er och jag hoppas att jag ska kunna ge er samma service så länge jag håller på med detta.

Skrivet av Johannes 94:

Tjenare Det blir nog att lägga en beställning inom en snar framtid Men jag undrar om paketet man får kommer i postlådan eller hämtar man det vid postens ställen?

Edit: såg att det ingår krympslang när man köper sleeve? : stämmer det? så då behöver man inte köpa det bredvid.

Hej!

Det brukar gå som skrymmande brev, så kan inte postutdelaren trycka in det genom exempelvis brevinkastet så får du hämta det på posten.
I vanliga brevlådor så är det nog inga problem.

Krympslang ingår alltid
Om man behöver än det som ingår så säljes det separat.

Skrivet av Dedde:

Man kanske kommer lägga en beställning inom en snar framtid!

Men jag tycker du ska ändra i dina köpvillkor..

Tack du är varmt välkommen!
Ja jag mixade ihop villkoren lite slarvigt när jag började bygga sidan, sedan har jag inte lagt mer tid på den.
Det var bra att du uppmärksammade detta, har nu fixat detta misstaget.
Jag ska själv skriva om allt själv när jag har tid och jag erkänner att det var slarvigt gjort

Permalänk
Medlem

Hej Stefan, du verkar mycket kvalitet produkter. Ska kanske beställa några saker hos dig inom en snar framtid :). Men har bara en fråga, är din sleeve glansig eller matt? För jag har sett på några gallerier här på swec att sleevet som de har köpt från dig är glansigt.

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bujar96:

Hej Stefan, du verkar mycket kvalitet produkter. Ska kanske beställa några saker hos dig inom en snar framtid :). Men har bara en fråga, är din sleeve glansig eller matt? För jag har sett på några gallerier här på swec att sleevet som de har köpt från dig är glansigt.

Hej!

Tack så mycket
Min sleeve kan bli lite glansig och platt ifall man tar kort med blixt, då den reflekterar ljus ganska bra.
Det bästa sättet att fota sina riggar är att ta utan blixt eller med externa ljuskällor.
Produktbilderna jag fotat är med ljusboxar som gör att ljuset blir mjukare när jag fotar med blixt.

Så visst krävs det lite arbete för att få till bilderna bra också

/ Stefan @ djungelapa.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Har faktiskt tänkt på att förlängare kan vara bra och ha till folk som inte orkar/vill/vågar pila på sitt nätaggregat.
Förlängare till 24p (20cm och 50cm), 8p(delbar till 4+4, 50cm) samt molex (50cm) är på väg.
Låter säkert som en mytoman nu men jag har faktiskt beställt sådana här förlängningskablar, inte så många för jag visste inte hur efterfrågan skulle bli.

Du har en klar köpare här på samtliga förlängare samt sleeve iaf!

Gillar initiativet du tagit!

Hur skiljer sig din sleeve åt t.ex. MDPC-X's?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog beställa ~30m runt jul. Jobbar posten mellan jul och nyår?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

http://www.djungelapa.se/stuff/djungelapa.jpg

Hej kära sweclockare!

Det var dags för mig att skapa en butikstråd om mitt företag som heter Djungelapa.
Ni kanske har hittat lite inlägg av mig från på modding-delen av forumet, men jag skriver lite varstans då jag fortfarande använder min vanliga profil.

Djungelapa.se erbjuder sleevingprodukter i diverse färger och storlekar, men även andra tillbehör som kan tänkas vara bra när man pysslar med datorn.

Jag driver mitt företag vid sidan om arbete/studier, och hoppas att det inte ska påverka svarstiden allt för mycket.
Har länge varit intresserad av custom-byggen och en dag fick jag för mig att börja sälja sleeves, vilket jag fått mycket positiva reaktioner från er medlemmar i forumet.

Tänke att denna tråden kunde vara ett ställe där ni skickar önskemål om produkter ni skulle vilja se i webbshopen, eller frågor om det jag redan erbjuder.
Gärna tips om vad jag kan förbättra med min verksamhet uppskattas verkligen.

Frågor angående era ordrar tas via vår hemsida: djungelapa.se

Produktnyheter kommer även att publiceras i denna tråden.

Kontaktuppgifter
Adress: djungelapa.se
Kundtjänst: info@djungelapa.se
Vi har ingen fysisk butik utan säljer enbart via webbshopen.

Med Vänliga Hälsningar,
Stefan Helgesson, djungelapa.se

Underbart med svensk sleeving säljare!! Skulle vilja se lite fler modd tillbehör i ´butiken så som 80mm,92mm 140mm fläktgaller osv, kanske lite saker som mnpctech.com säljer! Skulle nog blivit en unik butik i sverige med det!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Du har en klar köpare här på samtliga förlängare samt sleeve iaf!

Gillar initiativet du tagit!

Hur skiljer sig din sleeve åt t.ex. MDPC-X's?

Mvh Daniel

Tack ska du ha

Sack på forumet har gjort en tråd som jämför min sleeve med MDPC-X, finns i modifikations-sektionen.
En del saker har jag förbättrat sedan testet gjordes, som att byta till textfria krympslangar, annat fabrikat på sleeves etc.
Jag försöker hela tiden lyssna på vad ni tycker och förbättra produkterna så att alla ska bli nöjda med sina köp

Skrivet av smacked:

Jag kommer nog beställa ~30m runt jul. Jobbar posten mellan jul och nyår?

Du är välkommen

Jag vet inte exakt hur dom jobbar under julhelgerna, men jag tror nog det skickas ganska fort ändå.
Jag själv är relativt tillgänglig under alla dagar.

Skrivet av freddechr:

Underbart med svensk sleeving säljare!! Skulle vilja se lite fler modd tillbehör i ´butiken så som 80mm,92mm 140mm fläktgaller osv, kanske lite saker som mnpctech.com säljer! Skulle nog blivit en unik butik i sverige med det!

Hej!

Tack så mycket, jag kommer att försöka ta hem så mycket jag kan av det ni önskar
Än så länge är jag ju väldigt ny på marknaden och har inte råd att ta hem allt för mycket på samma gång, men jag jobbar på det

Permalänk
Skrivet av Fredric1994:

neeh fyfan heller, är det fläktgakker vi vill se på djungelspas hemsida så är det radaller och mer elusiva galler än dem fula ooooooschooool gallrna.

Permalänk

Blev varm i hela kroppen när jag såg nyheten om djungelapa, har inte vetat att butiken har funnits tidigare.
Helt underbart, nu kan även jag sleeva mina kablar. Har inte kunnat det innan då päronen inte har varit glada i att beställa från utlandet, och det är ju så sjukt mycket dyrare från t.ex. indomo.

Lycka till!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

neeh fyfan heller, är det fläktgakker vi vill se på djungelspas hemsida så är det radaller och mer elusiva galler än dem fula ooooooschooool gallrna.

Hehe ja alla har olika smak på hur fläktgaller ska se ut

Skrivet av Ljungan11:

Blev varm i hela kroppen när jag såg nyheten om djungelapa, har inte vetat att butiken har funnits tidigare.
Helt underbart, nu kan även jag sleeva mina kablar. Har inte kunnat det innan då päronen inte har varit glada i att beställa från utlandet, och det är ju så sjukt mycket dyrare från t.ex. indomo.

Lycka till!!

Hej!

Roligt att du gillar butiken, hoppas du hittar vad du söker

Permalänk
Medlem

Kan ju inte säga mer än lycka till!
Blir nog att försöka sig på lite sleeving i mellandagarna extra trevligt var fraktavgiften på 10:- .

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Välkommen!

Perfekt med en svensk moddningsbutik

Skulle uppskatta ifall du kunde ta in diverse kontakter. 3-Pin fläktkontakter, Molex osv. Även adaptrar e alltid bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KebbZ:

Kan ju inte säga mer än lycka till!
Blir nog att försöka sig på lite sleeving i mellandagarna extra trevligt var fraktavgiften på 10:- .

Tack så mycket!
Jag tänkte att det skulle bli lite kaoz nu innan jul, många kanske ger sig på att sleeva när man har lite ledig tid över.
Och som det verkar nu så är det väldigt många som handlar, även som julklappar till gubben/pojkvännen etc

Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Välkommen!

Perfekt med en svensk moddningsbutik

Skulle uppskatta ifall du kunde ta in diverse kontakter. 3-Pin fläktkontakter, Molex osv. Även adaptrar e alltid bra.

Tack!

Kontakter är på väg, tar lite tid men håll ut där ute i kylan!

Permalänk
Medlem

"There's no business like monkey business"

Skämt o sido, din sida åkte in i min "bookmark" för framtida bruk.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Välkommen!
Har inte riktigt vågat mig på sleeving än, Men de kommer nog i framtiden.. Däremot tänkte ja fråga om du kunde få hem adapters till fläktar? från 80mm -> 92mm, 80mm -> 120mm o så?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tack ska du ha

Sack på forumet har gjort en tråd som jämför min sleeve med MDPC-X, finns i modifikations-sektionen.

Kan du ge mig länk är faktiskt rätt så nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

"There's no business like monkey business"

Skämt o sido, din sida åkte in i min "bookmark" för framtida bruk.

Tack, det var vänligt

Skrivet av Nevil:

Välkommen!
Har inte riktigt vågat mig på sleeving än, Men de kommer nog i framtiden.. Däremot tänkte ja fråga om du kunde få hem adapters till fläktar? från 80mm -> 92mm, 80mm -> 120mm o så?

Tack så mycket!
Jag ska se vad jag kan hitta, men kan inte lova att det finns så stort utbud av dessa

Skrivet av MicroBugg:

Kan du ge mig länk är faktiskt rätt så nyfiken

Varsågod!
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...