[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

En recension från IDG där SGS2 får 10/10...
http://www.idg.se/2.1085/1.382263/samsung-galaxy-s-ii-varlden...
nu längtar man nog inte...

Haha, IDG är så patetiska nu för tiden. 3 rubriker med små textsnuttar under "världens tunnaste", "supersnabbast" och "smart gränssnitt", så har det helt plötsligt blivit en 10/10 review!

Till och med previews är ju mer omfattande. Eller texten som står på Max ta med påsar för den delen.

Permalänk
Medlem

Angående batteritiden!

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13295808&postc...

"Battery life

Hello all, I have seen a few posts about battery life on the galaxy s 2. I collected mine yesterday, full charge last night, been using it all day, on either wifi our hspda, battery life is still at 50%. Been watching videos, playing angry birds, a lot of internet and the odd phone call. My old desire hd normally died around mid afternoon with this much usage, have to day, massively impressed. Oh brilliant phone as well.
"

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ja och sen är nån i följande postar inte särskilt imponerad. Klart verkar ju att den inte har dålig batteritid, men jag skulle vilja se faktiska test. Typ slänga upp en galaxy S2 jämte 3-4 andra telefoner och köra en timmes film, sen se hur många procent det är kvar, eller liknande test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja och sen är nån i följande postar inte särskilt imponerad. Klart verkar ju att den inte har dålig batteritid, men jag skulle vilja se faktiska test. Typ slänga upp en galaxy S2 jämte 3-4 andra telefoner och köra en timmes film, sen se hur många procent det är kvar, eller liknande test.

DU har ju en jämförelse med DHD i posten ovan.

GPSen fungerar som den ska i SGS2an

http://domarmstrong.blogspot.com/

"... the actual path I took is spot on. Scarily accurate..."

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

DU har ju en jämförelse med DHD i posten ovan.

GPSen fungerar som den ska i SGS2an

http://domarmstrong.blogspot.com/

"... the actual path I took is spot on. Scarily accurate..."

Ext4
Ser ut som dom skippade sitt eget då kanon
Samsung kör väl normalt med egna RFL?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av moire:

Angående batteritiden!

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13295808&postc...

"Battery life

Hello all, I have seen a few posts about battery life on the galaxy s 2. I collected mine yesterday, full charge last night, been using it all day, on either wifi our hspda, battery life is still at 50%. Been watching videos, playing angry birds, a lot of internet and the odd phone call. My old desire hd normally died around mid afternoon with this much usage, have to day, massively impressed. Oh brilliant phone as well.
"

Det låter mycket lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Batteriet är ju rätt ny. Vänta någon månad och se om det håller lika länge efter flera laddningar. Men det låter iaf lovande.

Bättre utgångsläge gör ju att det fortfarande kommer slå dom flesta andra.
annars är det ju självklart att det tappar kraft efter ett tag men sen gör ju dom svagare det också vilket i mina ögon är lite värre med tanke på den redan dåliga kräm dom har.

Tyvärr kommer vi nog få vänta länge innan vi är på den nivån som vi hade för 10år sen när dom höll i ett par veckor med användande

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hur är läget med leveranser i Sverige? Är det den 12e Maj som man får gå på som de flesta verkar skriva? Går det möjligtvis att få tag på den i Tyskland? Verkar i alla fall bli en grym mobil, iPhonen ligger nu på Blocket i väntan på att försvinna från min ägo.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Bättre utgångsläge gör ju att det fortfarande kommer slå dom flesta andra.
annars är det ju självklart att det tappar kraft efter ett tag men sen gör ju dom svagare det också vilket i mina ögon är lite värre med tanke på den redan dåliga kräm dom har.

Tyvärr kommer vi nog få vänta länge innan vi är på den nivån som vi hade för 10år sen när dom höll i ett par veckor med användande

Jag ser att du hann svara på mitt inlägg innan jag tog bort det. =P

Hur länge får vi vänta? Seriöst, det känns som det är dags att framställa bättre batterier eller mer energisnåla telefoner som ändå sparkar hästpung. Det är dock skönt att man kan byta batteriet till Samsung Galaxy S2 (och många andra telefoner) för såvitt jag vet så kan man inte det med iPhone.

Skrivet av tysonayt:

Hur är läget med leveranser i Sverige? Är det den 12e Maj som man får gå på som de flesta verkar skriva? Går det möjligtvis att få tag på den i Tyskland? Verkar i alla fall bli en grym mobil, iPhonen ligger nu på Blocket i väntan på att försvinna från min ägo.

Jag beställde min från CDON.com och där står det att mobilen lanseras 12: e Maj. Får hoppas att det är korrekt för att jag verkligen vill ha min så snart som möjligt. Det blir nämligen min första android och smartphone någonsin. Det är på tiden. Jag väntade tålmodig för att jag fann inte mobiltelefonerna särskilt intressanta innan iPhone dök upp.

Är priset för mobilen satt? (Olåsta) När jag bokade den så kostade den strax under 5000kr (ca: 4900kr), men när jag kollade igen så står det sidan att det kostar ca: 5300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Jag ser att du hann svara på mitt inlägg innan jag tog bort det. =P

Hur länge får vi vänta? Seriöst, det känns som det är dags att framställa bättre batterier eller mer energisnåla telefoner som ändå sparkar hästpung. Det är dock skönt att man kan byta batteriet till Samsung Galaxy S2 (och många andra telefoner) för såvitt jag vet så kan man inte det med iPhone.

Jag beställde min från CDON.com och där står det att mobilen lanseras 12: e Maj. Får hoppas att det är korrekt för att jag verkligen vill ha min så snart som möjligt. Det blir nämligen min första android och smartphone någonsin. Det är på tiden. Jag väntade tålmodig för att jag fann inte mobiltelefonerna särskilt intressanta innan iPhone dök upp.

Är priset för mobilen satt? (Olåsta) När jag bokade den så kostade den strax under 5000kr (ca: 4900kr), men när jag kollade igen så står det sidan att det kostar ca: 5300kr.

De flesta brukar ju skriva att priser samt datum är preliminära och då kommer du antagligen få hosta upp priset de tar när den kommer ut.

Blev förövrigt sjukt överraskad idag. Lade upp en annons på Blocket för en iPhone 4 16gb och en 3G 16gb och än så länge så har jag fått sju svar angående 3Gn men inte ett enda angående 4an.. 0o Trodde aldrig någon skulle vilja köpa en iPhone 3G idag.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

De flesta brukar ju skriva att priser samt datum är preliminära och då kommer du antagligen få hosta upp priset de tar när den kommer ut.

Blev förövrigt sjukt överraskad idag. Lade upp en annons på Blocket för en iPhone 4 16gb och en 3G 16gb och än så länge så har jag fått sju svar angående 3Gn men inte ett enda angående 4an.. 0o Trodde aldrig någon skulle vilja köpa en iPhone 3G idag.

Ska med sälja min, Men kan vara så att folk vill köpa den vita iphonen. Men de är bara dumt att köpa den nu. Sen verka den bråka med den del saker då den är lite tjockare.

Jag bokade min Galaxy 2 på halebop utan abonemang och dagen efter så tog de bort telefonen och går nu endast att köpa med abonemang

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

De flesta brukar ju skriva att priser samt datum är preliminära och då kommer du antagligen få hosta upp priset de tar när den kommer ut.

Det låter ju helt vrickat? Så är det knappast bland de välrenommerade näthandlarna. Jag bokade min telefon hos CDON när den kostade 4300, men nu kostar den 5300. Självklart är det så att jag får den för det priset de hade när jag bokade, det är ju då vi ingår avtal.

Om de satt priset av misstag är det ju en annan sak, men det är ju inte så att du behåller bokningen och får betala ett högre pris, den blir snarare avbokad.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

De flesta brukar ju skriva att priser samt datum är preliminära och då kommer du antagligen få hosta upp priset de tar när den kommer ut.

Blev förövrigt sjukt överraskad idag. Lade upp en annons på Blocket för en iPhone 4 16gb och en 3G 16gb och än så länge så har jag fått sju svar angående 3Gn men inte ett enda angående 4an.. 0o Trodde aldrig någon skulle vilja köpa en iPhone 3G idag.

Jag har ingen problem med att punga ut mer då telefonen verkar var värt vartenda krona.

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Det låter ju helt vrickat? Så är det knappast bland de välrenommerade näthandlarna. Jag bokade min telefon hos CDON när den kostade 4300, men nu kostar den 5300. Självklart är det så att jag får den för det priset de hade när jag bokade, det är ju då vi ingår avtal.

Om de satt priset av misstag är det ju en annan sak, men det är ju inte så att du behåller bokningen och får betala ett högre pris, den blir snarare avbokad.

Har du kollat vad det står på avtalet som du ingått med CDON?

Permalänk
Skrivet av maffiaboss:

Har du kollat vad det står på avtalet som du ingått med CDON?

Vad menar du? Jag har fått en orderbekräftelse där det står att priset är 4289 kr. Det är vårt avtal.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Vad jag pratar om är t.ex. det Webhallen skriver på sina sidor där det är varor att boka.

"Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras."

Nu vet jag inte säkert hur det är med CDON men det skulle inte förvåna mig om det stod något liknande i deras avtal.

EDIT: Nu har jag inte heller någon juristutbildning men "Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning." skulle väl antagligen kunna gälla i detta fall. Rätta mig gärna om jag har fel. Står längst upp på CDONs sida med köpvillkor.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Vad menar du? Jag har fått en orderbekräftelse där det står att priset är 4289 kr. Det är vårt avtal.

Nej. Kolla igen. När du beställer (trycker på slutför köp) går du med på CDON:s köp- och leveransvillkor, dessa kan vara av värde att läsa:

"Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning"

http://cdon.se/kundservice/köp-_och_leveransvillkor/

Det är avtalet.

Permalänk
Skrivet av maffiaboss:

Nej. Kolla igen. När du beställer (trycker på slutför köp) går du med på CDON:s köp- och leveransvillkor, dessa kan vara av värde att läsa:

"Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning"

http://cdon.se/kundservice/köp-_och_leveransvillkor/

Det är avtalet.

Detta är vad som gäller innan de skickat sin orderbekräftelse. Det är för att få möjlighet att titta på varje beställning innan de skickar orderbekräftelse, och ha möjlighet att låta bli det. Det blir ju fel på hemsidan ibland och liknande.

När de väl skickat sin orderbekräftelse ändrar de inte priset.

Så tolkar jag det iaf, men jag är varken jurist eller särskilt van att ingå avtal. Men jag tycker fortfarande det låter helt galet att de skulle ändra priset efter att de tittat på min order och godkänt den. Har ni något praktiskt exempel på detta? (från ett vettigt företag, inte liontech tex som det skrivs en del om i forumet för tillfället)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Detta är vad som gäller innan de skickat sin orderbekräftelse. Det är för att få möjlighet att titta på varje beställning innan de skickar orderbekräftelse, och ha möjlighet att låta bli det. Det blir ju fel på hemsidan ibland och liknande.

När de väl skickat sin orderbekräftelse ändrar de inte priset.

Så tolkar jag det iaf, men jag är varken jurist eller särskilt van att ingå avtal. Men jag tycker fortfarande det låter helt galet att de skulle ändra priset efter att de tittat på min order och godkänt den. Har ni något praktiskt exempel på detta? (från ett vettigt företag, inte liontech tex som det skrivs en del om i forumet för tillfället)

Nja, är inte orderbekräftelsen just en bekräftelse på att du ingått ovanstående avtal. Man har nog inte ett avtal om köp och leverans som inte skulle gälla vid köp?

Jag förstår din poäng, men tänk istället såhär: vore det inte helt galet om företaget sänker priset (med 1000 kr) för att de tidigare skrivit ett "spekulationspris", baserat på just spekulationer och antagligen inte inköpspris o.s.v.

Jaja, hoppas att du får din mobil så billigt som möjligt iaf

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Detta är vad som gäller innan de skickat sin orderbekräftelse. Det är för att få möjlighet att titta på varje beställning innan de skickar orderbekräftelse, och ha möjlighet att låta bli det. Det blir ju fel på hemsidan ibland och liknande.

När de väl skickat sin orderbekräftelse ändrar de inte priset.

Så tolkar jag det iaf, men jag är varken jurist eller särskilt van att ingå avtal. Men jag tycker fortfarande det låter helt galet att de skulle ändra priset efter att de tittat på min order och godkänt den. Har ni något praktiskt exempel på detta? (från ett vettigt företag, inte liontech tex som det skrivs en del om i forumet för tillfället)

Ja, det hände mig när jag bokade från CDON. Summa låg och ligger fortfarande på 4949 kr, men kollar man på mobilens avdelning ligger summan på 5248 kr.

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Ja, det hände mig när jag bokade från CDON. Summa låg och ligger fortfarande på 4949 kr, men kollar man på mobilens avdelning ligger summan på 5248 kr.

Klart de kan ändra priset, men inte ditt pris som sattes när de skickade orderbekräftelsen. Du får ju fortfarande din för 4949 kr?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av maffiaboss:

Nja, är inte orderbekräftelsen just en bekräftelse på att du ingått ovanstående avtal. Man har nog inte ett avtal om köp och leverans som inte skulle gälla vid köp?

Jag förstår din poäng, men tänk istället såhär: vore det inte helt galet om företaget sänker priset (med 1000 kr) för att de tidigare skrivit ett "spekulationspris", baserat på just spekulationer och antagligen inte inköpspris o.s.v.

Jaja, hoppas att du får din mobil så billigt som möjligt iaf

Jag tror absolut det var ett misstag av dem att sänka priset till 4289 kr. Jag hade inte bråkat om de meddelat mig detta vid beställningstillfället, misstag sker. Däremot valde CDON att orderbekräfta, antagligen för att de anser sig förlora mindre på telefonaffären än missnöjda kunder (som sprider ordet). Efter att ett seriöst företag orderbekräftat så ändrar de inte priset! I sådana fall borde de väl redan gjort det, eftersom det nya priset funnits på hemsidan länge?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Klart de kan ändra priset, men inte ditt pris som sattes när de skickade orderbekräftelsen. Du får ju fortfarande din för 4949 kr?

Det tycker jag att man borde. Jag har ärligt talat ingen aning.

Permalänk
Medlem

Det är inte ens mening att diskutera ju. Du betalar den summan som står på orderbekräftelsen. Har dom gjort fel och vill ändra det så ska du självklart få möjlighet att bekräfta det nya priset. Ändrar dom bara utan att meddela och sen kräver dig på en annan summa, gå till konsumentverket och polisanmäl dom för bedrägeri.

Med all sannolikhet står dock CDON för sina orderbekräftelser, lol.

Permalänk
Medlem

har förbokat en på tele2 hoppas man blir nöjd. föregångaren ska ju ha varit en riktig motståndare mot iphone 4...

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Ganska konstigt att det fortfarande skiljer sig så mycket angående leveransdatum på de olika sidorna..
Jag håller tummarna och hoppas att den kommer denna veckan.. orkar inte vänta mer!

Permalänk

Herregud. 12 Maj känns som jävligt långt borta. Om mindre än två veckor släpps den. Har aldrig varit så förväntansfull över en mobiltelefon förut. =P

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Det tycker jag att man borde. Jag har ärligt talat ingen aning.

Har du beställt och fått orderbekräftelse så kan dom inte ändra. Då bryter dom isf avtalet.

Har ju hänt ett flertal ggr. att webshoppar råkat skriva ut ett felaktigt jättelågt pris på varor, folk som beställt har då fått varan till det priset.

Finns flera såna exempel här på swec.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Har du beställt och fått orderbekräftelse så kan dom inte ändra. Då bryter dom isf avtalet.

Har ju hänt ett flertal ggr. att webshoppar råkat skriva ut ett felaktigt jättelågt pris på varor, folk som beställt har då fått varan till det priset.

Finns flera såna exempel här på swec.

Motsatsen har också inträffat, dvs webshopar har annulerat ordern. Finns flera exempel på Swec, tex Liontech och Comega Data.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Herregud. 12 Maj känns som jävligt långt borta. Om mindre än två veckor släpps den. Har aldrig varit så förväntansfull över en mobiltelefon förut. =P

På elgiganten står det: Förväntas i lager 2011-05-06