[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

På elgiganten står det: Förväntas i lager 2011-05-06

Njae, om du faktiskt försöker köpa den så kommer det sedan stå 2011-05-12 på sidan för leveransalternativ.

En annan sak är att PC City drivs av Elgiganten. Ringde och hörde med de idag och de ska få in mobilen den 12e. Så antagligen gäller detsamma Elgiganten.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Eftersom det officiella releasedatumet för Sverige är den 12 maj skulle jag bli förvånad om du kan köpa den här i Sverige tidigare än så

http://samsunggalaxys2review.org/samsung-galaxy-s2-release-da... (dock är min källa ganska kass, men det överensstämmer iaf med vad jag läst på forum och liknande)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung...

Kan någon tyda detta till mig?
"
Video calling is also firmly integrated, thanks to the Gingerbread version of Android, and is a simple option on the bottom of each contact profile. We tried this out a few times with some random friends, but we reckon you'll struggle to find many out there at the moment who can accept your video chat request.
"
Betyder detta att inte alla kan ringa videosamtal till en som har en galaxy s2?
Borde väl inte vara kompabilitetsproblem när det kommer till videosamtal eller har jag missat något?
Blir inte riktigt klok på det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung...

Kan någon tyda detta till mig?
"
Video calling is also firmly integrated, thanks to the Gingerbread version of Android, and is a simple option on the bottom of each contact profile. We tried this out a few times with some random friends, but we reckon you'll struggle to find many out there at the moment who can accept your video chat request.
"
Betyder detta att inte alla kan ringa videosamtal till en som har en galaxy s2?
Borde väl inte vara kompabilitetsproblem när det kommer till videosamtal eller har jag missat något?
Blir inte riktigt klok på det.

Skulle gissa att de menar att videosamtalsfunktionen som finns är en funktion som kommer med Gignerbread och därför finns det än så länge inte så många att ringa då det inte är så många telefoner som kör Gingerbread ännu.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Skulle gissa att de menar att videosamtalsfunktionen som finns är en funktion som kommer med Gignerbread och därför finns det än så länge inte så många att ringa då det inte är så många telefoner som kör Gingerbread ännu.

Aha. förbisåg den lilla detaljen.
Låter troligt att dom menar så.
Bra att sgs skall få gingerbread snart/nu då ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Aha. förbisåg den lilla detaljen.
Låter troligt att dom menar så.
Bra att sgs skall få gingerbread snart/nu då ^^

Mhm!

Någon som har koll på internet calling förresten? Kommer det vara en gratisfunktion lik Skype möjligtvis?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har en fråga, om jag köper telefonen kontant. Kan jag skaffa ett abonnemang vid sidan om som har te x fri surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raditz:

Har en fråga, om jag köper telefonen kontant. Kan jag skaffa ett abonnemang vid sidan om som har te x fri surf.

Absolut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Eftersom det officiella releasedatumet för Sverige är den 12 maj skulle jag bli förvånad om du kan köpa den här i Sverige tidigare än så

http://samsunggalaxys2review.org/samsung-galaxy-s2-release-da... (dock är min källa ganska kass, men det överensstämmer iaf med vad jag läst på forum och liknande)

Jaha.. och jag som hade hoppats på att jag skulle få min denna veckan... nåja, nu får man bara hoppas på att dom får in den på förmiddagen och skickar ut den samma dag så att man har den innan helgen

Permalänk

Eftersom den lanseras 12e Maj. Finns det chans att jag får min samma dag från CDON?

Permalänk

enligt den här sidan så kommer den första modellen till sverige inte ha NFC

http://www.mobil.se/nyheter/samsung-ingen-nfc-i-galaxy-s2-1.4...

Permalänk

Verkar som att den finns i lager nu hos Elgiganten, tyvärr bara i deras Haparanda-butik... synd att man inte bor där

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Verkar som att den finns i lager nu hos Elgiganten, tyvärr bara i deras Haparanda-butik... synd att man inte bor där

Haha, det måste ju vara felskrivning eller nåt... Dom har uppdaterat till den 12:e när man man tittar på den nu (6:e innan). Nån i happaranda som vill titta i butiken?

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

enligt den här sidan så kommer den första modellen till sverige inte ha NFC

http://www.mobil.se/nyheter/samsung-ingen-nfc-i-galaxy-s2-1.4...

Man kan tydligen inte få allt.

Permalänk
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Man kan tydligen inte få allt.

Vore kul att veta när de planerar släppa NFC-versionen. Kommer den om en månad kan jag tänka mig vänta, men pratar vi augusti-september är det ju inte precis värt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Vore kul att veta när de planerar släppa NFC-versionen. Kommer den om en månad kan jag tänka mig vänta, men pratar vi augusti-september är det ju inte precis värt..

instämmer.
Hade också velat veta när.
Men vill även veta varför!
Känns väldigt onödigt att vänta och släppa en strippad först och SEN komma med den fullsmetade. Tycker det borde vara tvärt om.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Enligt tele2 så har den nfc teknik , så beställer man därifrån o sen inte får de så är det väl bara att klaga på dom .

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Enligt tele2 så har den nfc teknik , så beställer man därifrån o sen inte får de så är det väl bara att klaga på dom .

Skulle man kunna göra... men vad vinner man på de? :S Såvidare man inte beställer där ifrån och använder den tills den med NFC har släppt och DÅ klagar man, så att dom skickar en med NFC eller får pengarna tillbaka
Hummmm ska man göra det? Dom måste väl fixa det då?

Fast nu har jag ju redan beställt och betalt från PC City.. men det är väl bara till att skicka iväg ett mail och säga att man inte vill ha den längre?

Permalänk
Medlem

En till fråga.. Ifall jag beställer från Tele2 och väljer bindningstiden 0 månader, kan jag då säga upp abonnemanget direkt, tex redan dagen efter och använda det jag redan har från Telia?

Edit: hittade något om en uppsägningstid på 3 månader...

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på Tele2s avtal och hittat detta:
"Tele2 reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och ev faktafel som kan
finnas på Webbutiken eller i Tele2s annonser"

Jag förstår inte riktigt hur man kan reservera sig för faktafel. Då skulle dom ju kunna skicka en sten till mig säga att det var faktafel på sidan?

Fast där står också i avtalet att man kan reklamera brister och fel i produkten inom 3år eller skälig tid...
Ganska knepigt att veta vad som gäller, men det känns som om det är värt ett försök, i värsta fall får man behålla mobilen som man i vilket fall hade köpt...
Den är dessutom lite billigare än på PC City...

Permalänk
Medlem

Känns nästan som om jag har tagit över tråden
Men jag har många frågor på G
Tänkte det vore fiffigt att kunna koppla in mobilen till TVn på tex resan och använda bluetooth tangentbord och mus för att surfa.
Jag har sett att det ska gå med tangentbord men måste det vara något speciellt tangentbord?
Samma undrar jag angående musen, finns det ens stöd för mus? (Har aldrig haft en Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raditz:

Har en fråga, om jag köper telefonen kontant. Kan jag skaffa ett abonnemang vid sidan om som har te x fri surf.

Skrivet av OlliBoss:

Tja skulle presics skapa en tråd om det men men frågan är redan sakt så

hur kan man öppna en aponnemang då med bara surf ?

ska man bara gå till tele2 eller liknande eller ?

Mvh Panos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Tja skulle presics skapa en tråd om det men men frågan är redan sakt så

hur kan man öppna en aponnemang då med bara surf ?

ska man bara gå till tele2 eller liknande eller ?

Mvh Panos

jag förstod raditz fråga som att han ville köpa mobilen kontant och sen ta ett helt vanligt abonnemang vid sidan om som man kan ringa för och som har fri surf. Då ska det bara vara till att beställa över internet eller gå in i närmaste operatörens butik.
Men du är ute efter ett abonnemang med bara surf? typ som till en surfplatta? Då är det moblitbredband man ska kolla på. tex här från Tele 2 http://www.tele2.se/mobilt-bredband/tele2-surf-ipad.html

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Aha. förbisåg den lilla detaljen.
Låter troligt att dom menar så.
Bra att sgs skall få gingerbread snart/nu då ^^

öh, vad ska man ha stöd för videosamtal till en sgs för, visa fötterna för den man pratar med eller ståframför spegeln? Fast jag kaske bara fattade fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av troubadix:

öh, vad ska man ha stöd för videosamtal till en sgs för, visa fötterna för den man pratar med eller ståframför spegeln? Fast jag kaske bara fattade fel...

För att sgs har frontkamera och min fru äger en sgs?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fan, CDON har ändrat sitt leveransdatum till den 26e nu. Komplett.se har dock den 10e. Funderar nästan på att dra en beställning från Play.com istället för att vänta dock. Ca 5600kr och fri frakt...

EDIT: Nja, Play.com vete fan förresten, lite random med moms som kan läggas på verkar det som och sedan så får man inte heller någon svensk laddare =/

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

holy hell!
Det var mycket snabbare än jag fått uppfattning om trots alla recensioner.
sida helt 100% i flash och den bara sväljer det utan att tugga!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag hade ju tänkt beställa en SGS 2 från Tele2 med Smart innan 17/5 eftersom det är 99kr/mån (Ord. 169kr/mån) i 6 månader då. Men jag vill gärna ha NFC och det verkar ju inte komma nu? Någon information om när det kommer en version med NFC?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

NFC är inte så viktigt, kommer nog bli stort om ett två år kanske.

Visa signatur

Nätverksnörd