[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

Måste bara tipsa om detta. 4289kr på CDON. Huruvida det stämmer är oklart, CDON har ju visat fel priser förut: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_i9100_galaxy_s_ii_noble_...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Måste bara tipsa om detta. 4289kr på CDON. Huruvida det stämmer är oklart, CDON har ju visat fel priser förut: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_i9100_galaxy_s_ii_noble_...

Jag slår till så får vi se vad som händer!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Permalänk

Nu har jag fått en orderbekräftelse från CDON iaf, så det är nog inget bluffpris. Har ni inte förbeställt än så slå till!

http://cdon.se/hemelektronik/samsung...black-14058167

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Ja, skärmen verkar vara gudomlig!

Preliminära priser har dykt upp i England nu.

http://www.engadget.com/2011/02/25/samsung-galaxy-s-ii-gets-v...

Dykt upp nu? Skojar du eller?

posted Feb 25th 2011 2:53PM

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Måste bara tipsa om detta. 4289kr på CDON. Huruvida det stämmer är oklart, CDON har ju visat fel priser förut: http://cdon.se/hemelektronik/samsung_i9100_galaxy_s_ii_noble_...

Nu är erbjudandet borta.... nu är det 1% rabatt istället för 20%

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Nu är erbjudandet borta.... nu är det 1% rabatt istället för 20%

Sablar!
Jag som precis skulle till att förboka en >.<
Kan väl lika gärna vänta in den helt då

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Ni som beställt den för 4289kr kommer tydligen att få den för det priset trots att det var felskrivet, så avboka inte

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Ni som beställt den för 4289kr kommer tydligen att få den för det priset trots att det var felskrivet, så avboka inte

Gött! Tack så mycket för tipset (det stod ett dyrare pris på prisjakt även när den var sänkt, så jag hade aldrig hittat dit själv)!

EDIT: Nu står det 4289 kr på prisjakt, men dyrare när man klickar på länken. 1 dags lagg på prisjakt?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

vad är 1% för rabatt igentligen?
typ 55kr eller något bara. knappast något man vinner över kunder med :\
Hoppas det blir något fel i priset igen snart så man kan hinna med denna gången :,(

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

när kommer den utt Maj eller juni ?

Permalänk
Skrivet av Panosz:

när kommer den utt Maj eller juni ?

Läs tråden? Kolla prisjakt?

Alla större näthandlare har beräknat datum första delen av maj.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mackansson:

Läs tråden? Kolla prisjakt?

Alla större näthandlare har beräknat datum första delen av maj.

oki tack .. har läst den oo det va nån som hade skickade än länk och det va försening ju på mobilen .. så jag trode att det fortfarande va försenad ... men men tack

mvh Panos

Permalänk

Yes, verkar bli lättupplåst bootloader på SGS2 också!

-------------------------------------------------------
And another Supercurio tweet:

"Another good news! source say Samsung won't use locked bootloaders on future devices unless if Google would require it specifically."

"Source say: On Samsung phone devices, they plan to keep things open like #GalaxyS is."

Verkar vara rätt säker källa..

http://forum.xda-developers.com/show...1021721&page=7
----------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Yes, verkar bli lättupplåst bootloader på SGS2 också!

-------------------------------------------------------
And another Supercurio tweet:

"Another good news! source say Samsung won't use locked bootloaders on future devices unless if Google would require it specifically."

"Source say: On Samsung phone devices, they plan to keep things open like #GalaxyS is."

Verkar vara rätt säker källa..

http://forum.xda-developers.com/show...1021721&page=7
----------------------------------------------------------------------------------

Underbart
dock funkar inte länken

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kommer ut rätt mycket filmer etc. nu om SGS2. En sak som jag aldrig sett någon kommentera är batteritiden. Är det någon som hört något om det ? 1,65 AH låter ju rätt bra men ..

Permalänk

GSM arena nämnde nåt om batteritiden vill jag minnas, kolla deras tester. Dom tyckte den var bra iaf.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

GSM arena nämnde nåt om batteritiden vill jag minnas, kolla deras tester. Dom tyckte den var bra iaf.

Hittade inget om batteritid i någon av GSM-arenas förhandstittar, endast detta:

Citat:

We’ll leave the battery tests for the review

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Läste i nån test där dom lämnat skärmen på över natten och luren lyste fortf. på morgonen när dom "upptäckte" det. Återkommer om/när jag hittar det.

Permalänk
Medlem

Så nu har man läst om denna mobil och kollat allt som kommit om den (filmer reviews mm ) och nu förhandsbokat en. Kunde inte hålla mig längre
Tänkte först vänta till 25 Juni när mitt nuvarnade abb går ut, men det gick inte.
Hoppas och tror mycket om denna smartphone

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur det nu blir med hårdvaran? är det säkert att det blir 1,2 GHz processorn? kommer alla butiker i Sverige få in samma modell?
Jag tänkte nämligen lägga en beställning från Elgiganten men där står inget alls om processorn, fast på en del andra butikssidor står det 1,2 GHz.
Grejen är att det är processorn som blir avgörande ifall jag köper galaxy s2 eller inte..

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Hittade inget om batteritid i någon av GSM-arenas förhandstittar, endast detta:

Här var det jag läste det där om att dom glömt skärmen på över natten..

http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S-II-Preview...

"That display has a number of intelligent power-saving modes, learning from your usage patterns, and also a separate “Auto Amoled Save” section in Settings, which lets you choose which power-sucking options to turn off when not in use. Even without the battery-preservation modes, the Samsung Galaxy S II is not a power-hog. We accidentally left the phone with the screen on all night at full brightness, with the battery charged about 70%, and after eight hours it still had juice in the morning to wake us up, but died down shortly after that. We'll see how the battery will behave on the retail version, which comes clocked 20% higher, at 1.2GHz."

OlliBoss: 1,2Ghz enligt samsung sverige, i9100 får vi i sverige, samma modell ja.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om vi får modellen med Tegra2.

Blir antingen en GS2 eller HTC Sensation för mig.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag tror jag skall ta och beställa den här mobilen, även om det fortfarande är lite oklart om den kommer med NFC eller ej. (Däremot verkar det ju klart att det blir Exynos + S-amoled+.
Spelar det egentligen någon roll från vem man beställer ?
Man får ju lust att beställa från t.ex. GMp eller Halebop, eftersom de är billigast.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917
Jag är bara rädd att det inte skall gå att få service om det händer något med den, eller att garantin inte skall gälla plötsligt...
Jag vill ha Telia som operatör för övrigt, jag har upptäckt att jag inte klarar mig med t.ex. Telenors täckning där jag bor.

Permalänk

Men hur blir det med batteritiden då? Någon sida som har nämnt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tror jag skall ta och beställa den här mobilen, även om det fortfarande är lite oklart om den kommer med NFC eller ej. (Däremot verkar det ju klart att det blir Exynos + S-amoled+.
Spelar det egentligen någon roll från vem man beställer ?
Man får ju lust att beställa från t.ex. GMp eller Halebop, eftersom de är billigast.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917
Jag är bara rädd att det inte skall gå att få service om det händer något med den, eller att garantin inte skall gälla plötsligt...
Jag vill ha Telia som operatör för övrigt, jag har upptäckt att jag inte klarar mig med t.ex. Telenors täckning där jag bor.

Jag beställde den från PcCity, dom har bra betyg på prisjakt och av egen erfarenhet så har reklamationer och liknande funkat utmärkt på Elgiganten (PcCity ägs av Elgiganten, samma telefon service och liknande) ska du beställa från hailbop måste du ta med abonnemang. GMp verkar vara en riktigt kass sida, förutom sidans utseende så står alla mobiler som beställningsvara på deras lagerstatus + att den enda informationen dom har om mobilerna är deras vikt, som inte ens stämmer (tex galaxy s2 väger 0,72 Kg enligt dom). En annan sak är att dom har två stycken galaxy s2 på sidan den ena för 4425kr och den andra för 6183 kr

Permalänk
Medlem

OK det låter bra, jag beställer nog från dem då.
Jag gillar namnet också, PC City. Jag är en PC kille

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Frågan är ju om vi får modellen med Tegra2.

Blir antingen en GS2 eller HTC Sensation för mig.

Vi får i9100, alltså den med exynos. Vet inte vilka marknader i9103(tegra2) kommer till men dom ska inte komma till samma marknad iaf enligt samsung.

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni göra när ni skall packa upp er nya SGS2 ? Här är ett par bra varianter..
http://www.youtube.com/watch?v=Z8973hQk5nY
http://www.youtube.com/watch?v=MCExBgn6NF0

Vem sa att nördar inte kan ha kul..