Test: Stalker: Call of Pripyat
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Stalker: Call of Pripyat |
Utvecklare | GSC Gameworld |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2010-02-05 |
Systemkrav |
|
Call of Pripyat är den tredje delen i GSC Gameworlds postapokalyptiska Stalker-serie. Ännu en gång gäller det att panga sig igenom den radioaktiva zonen i Tjernobyl och gå på sightseeing i spökstaden Pripyat. I grunden står grafikmotorn X-Ray som i den senaste versionen har stöd för DirectX 11-finesser som tesselering.
Här används en testsvit från spelutvecklarna själva där resultatet tas från det fjärde och tyngsta deltestet. I upplösningen 1920 x 1080 pixlar skruvas detaljnivån upp till "Ultra" med fyra gångers kantutjämning.
Strålande action i Tjernobyl verkar falla Nvidias nykomling i smaken, och resultaten kan springa om Radeon HD 6970 samt landa 20 procent över Geforce GTX 560 Ti. Zotac och MSI:s modeller bättrar på prestandan ytterligare, och det förstnämnda kan stolt dela plats med Geforce GTX 570. SLI-skalningen i Stalker är utomordentlig och ger en prestandavinst på cirka 97 procent när ytterligare ett kort läggs till.