Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

FF RLS2 är den bästa ROMen imo.
Har inte testat överklockning, är det någon märkbar skillnad?

Bara kört upp den i 672MHz hittills, inget man direkt märker av. Ska testa lite mer senare idag vad den går för.

Permalänk
Medlem

Någon som har löst problemet med headsets (lurar + mic) ? Eller funkar det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

[klipp]
Kameran tycker jag inte är såå dålig. Höjer man ISO till max kan man ta bilder med endast gatubelysning och se ganska bra vad det föreställer.
{klipp]

"Ganska bra vad det föreställer" Innebär det att motivet drunknar i brus? Posta gärna några kvällsbilder från gatan!

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

"Ganska bra vad det föreställer" Innebär det att motivet drunknar i brus? Posta gärna några kvällsbilder från gatan!

Jo bruset blir förstås kraftigt. Kan man stödja mot något och sänka ISO så blir nog bilderna lite bättre.
Laddar upp några tagna direkt från kameran. Man ser väl vad det är i alla fall
http://dl.dropbox.com/u/3371143/2010-12-08%2021.38.31.jpg
http://dl.dropbox.com/u/3371143/2010-12-08%2021.39.31.jpg
http://dl.dropbox.com/u/3371143/2010-12-08%2021.46.46.jpg

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kul att få se lite verkliga motiv. Inte speciellt användbar kamera alltså. Men den är ju klart prisvärd även om man ser den som en kameralös smartphone.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Någon som har löst problemet med headsets (lurar + mic) ? Eller funkar det för er?

Funkar för mig i alla fall. Har inte haft några problem förutom lite hotmail och apn inställningar.

Permalänk

Någon som vet när Tele2 börjar sälja den?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Funkar för mig i alla fall. Har inte haft några problem förutom lite hotmail och apn inställningar.

Vad kör du för headset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Kul att få se lite verkliga motiv. Inte speciellt användbar kamera alltså. Men den är ju klart prisvärd även om man ser den som en kameralös smartphone.

Ja, själv använder jag bara kameran som en barcode scanner vilket funkar bra. Men utöver kameran så är det en underbar telefon!

Skrivet av Ninjagrisen:

Någon som vet när Tele2 börjar sälja den?

Vad är det för fel på Telias? den är ju inte operatörslåst så..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

den ser trög ut enligt filmen

Permalänk
Medlem

Den är inte så trög som den ser ut, köpte en förra veckan och började med att torka av skärmen ordentligt. Det är en riktigt trevlig telefon med tanke på priset! Om man inte är ute efter att spela de tyngsta spelen kan jag verkligen rekommendera den. Raging Thunder flyter på utmärkt.

Permalänk
Medlem

Nää den är absolut inte trög. Ibland kan den väl tveka lite men det är inget som stör.

Jag har dock ett annat problem som jag läst om tidigare på något forum.

Helt plötsligt när jag plockar upp telefonen ser jag att simkortet glappat eller liknande, för den vill att jag fyller i PIN-kod.
Någon aning om vad det kan vara?
Det är inte om jag stöter till telefonen. Eventuellt kan det vara om den vibrerar på bordet.
När jag vaknade imorse av alarmet bad den mig slå in kod, så något hade hänt från att jag la ifrån mig den tills att jag plocka upp den på morgonen.

Vad tror ni det kan vara? Fysiskt glapp?

edit: Märkte att det är lätt att använda upp lite mycket data. Hade Tele 2 Kompis student med surfpaket Mini 200MB (19+29 kr). Såg nu att det kommit upp ett nytt abonnemang på Mecenat. Tele 2 Kompis surf student. För 10kr extra per månad får jag 6 Mbit (istället för 2) och obegränsad datatrafik (hastigheten stryps dock efter 1GB, förr kostade det 1,69kr/MB utöver 200MB vilket sög).

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Vad kör du för headset?

Testade med det som följde med, kunde inte upptäcka några problem. Använder dock inte heatset vanligtvis heller så det kanske finns problem ändå.

Permalänk

är helt grön på det här med android men har precis köpt en blade som jag använder med mitt gamla telenor abonemang. Nu till frågan, hur får man igång internet på den lilla rackaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

är helt grön på det här med android men har precis köpt en blade som jag använder med mitt gamla telenor abonemang. Nu till frågan, hur får man igång internet på den lilla rackaren?

Telenor
APN 1:
Name: Telenor Data
APN: internet.telenor.se
MCC: 240
MNC: 08
APN type: default (galaxy: internet)
APN 2:
Name: Telenor MMS
APN: services.telenor.se
MMSC: http://mms
MMS Proxy: 172.030.253.241
MMS Port: 8799
MCC: 240
MNC: 08
APN type: mms
Obs 1 Om MMS inte fungerar med port 8799 testa med 8080 eller 9201.
Obs 2 Om du har en apn som förinställd av telenor, skapa en ny enligt instruktionen ovan, använd den (välj som standard) och starta om mobilen.
Obs 3 Här är en länk till en tredje lösning som fungerade för mig efter att försökt de andra lösningarna: Swedroid forum - Visa ett inlägg - Får inte MMS att funka trots APN inställningar

Saxat från Swedroids wiki

Permalänk
Skrivet av nmc:

Telenor
APN 1:
Name: Telenor Data
APN: internet.telenor.se
MCC: 240
MNC: 08
APN type: default (galaxy: internet)
APN 2:
Name: Telenor MMS
APN: services.telenor.se
MMSC: http://mms
MMS Proxy: 172.030.253.241
MMS Port: 8799
MCC: 240
MNC: 08
APN type: mms
Obs 1 Om MMS inte fungerar med port 8799 testa med 8080 eller 9201.
Obs 2 Om du har en apn som förinställd av telenor, skapa en ny enligt instruktionen ovan, använd den (välj som standard) och starta om mobilen.
Obs 3 Här är en länk till en tredje lösning som fungerade för mig efter att försökt de andra lösningarna: Swedroid forum - Visa ett inlägg - Får inte MMS att funka trots APN inställningar

Saxat från Swedroids wiki

tackar tackar! men blir nog ändån tvungen att gå tillbaka till affären med den imorgon då den inte alls hittar SD kortet, har försökt både med det som man fick med i paketet från telia och ett jag använder I min gamla telefon utan problem.. hoppas inte det strular och tar väldigt lång tid att få en ny telefon eller vad som nu händer då de sålt slut i affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

tackar tackar! men blir nog ändån tvungen att gå tillbaka till affären med den imorgon då den inte alls hittar SD kortet, har försökt både med det som man fick med i paketet från telia och ett jag använder I min gamla telefon utan problem.. hoppas inte det strular och tar väldigt lång tid att få en ny telefon eller vad som nu händer då de sålt slut i affären.

Bladen är rätt känslig för vilka minneskort som fungerar, mitt 2GB sandisk som följde med fungerade, men inte ett sandisk 8GB. Nu kör jag med ett transcend 8GB class 6 som fungerar kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Bladen är rätt känslig för vilka minneskort som fungerar, mitt 2GB sandisk som följde med fungerade, men inte ett sandisk 8GB. Nu kör jag med ett transcend 8GB class 6 som fungerar kanon.

troligtvis så är den bara känslig mot sdhc kort.

Permalänk
Medlem

Mitt Sandisk Micro SDHC 8GB funkar fint, inget glapp heller.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

har ett nytt problem, har testat både med tidigare länkade APN och APN från telenors hemsida utan att jag fått internet tillgång, kan det bero på att jag har ett för gammalt simkort? har lagt till tjänsten "telenor fri surf" så det borde inte vara felet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

har ett nytt problem, har testat både med tidigare länkade APN och APN från telenors hemsida utan att jag fått internet tillgång, kan det bero på att jag har ett för gammalt simkort? har lagt till tjänsten "telenor fri surf" så det borde inte vara felet

Startat om?

Permalänk
Medlem

Helt underbar telefon för pengarna, får dock inte mitt 8gb SDhc kort att fungera:(

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Kan någon av er som installerat adroid 2.2 skriva en guide för hur man gör? Gärna en guide anpassad för en med begränsad kunskap om tekniska termer...

Permalänk
Medlem

Operativ i ZTE Blade

Har för några dagar sedan erhållit min ZTE Blade från Telia. Har en fundering kring operativet. Under Inställningar och "Om telefonen" står det Fast programvara = 2.1-update1. I dom specifikationer jag sett så skall operativet vara Android 2.2. Är 2.1-update1 = 2.2?

Är nöjd med telefonen så här långt. Det problem jag haft är att när jag ansluter USB-kabeln så tycker telefonen att det inte finns något SD-kort. Är det någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Jag har också det USB-problemet, men tror det skall vara så. Har inte hört att det skulle vara Android 2.2, vart fick du det ifrån? Går inte att få igång Adobes Flashplayer för 2.2, så det är garanterat inte 2.2.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

folke:

1) Du måste välja att montera SD-kortet på telefonen också när du stoppar i usb-kabeln. Det dyker upp en ruta på skärmen där du klickar montera.

2) Var har du sett att den skulle komma med 2.2? All dokumentation jag någonsin sett visar att den kommer med 2.1, vilket den också gör. Du kan iofs installera ROM med 2.2 själv - det finns en uppsjö olika, men den som kommer med är 2.1 och inget annat.

@eas:

Flash kommer inte gå att spela med 2.2 heller, eftersom Adobe inte släppt något flash för den processortyp som sitter i Blade (och i LG Optimus One, bl.a., som ju kommer med 2.2 men heller inte har flash). Personligen upplever jag inte det som en förlust, men om man vill ha flash ska man använda en telefon baserad på ARM v7 istället för ARM v6-arkitektur, typ Samsung Galaxy S eller HTC Desire.

Permalänk
Medlem

Smartson har testat den enligt följande länk

Smartson - Testar det mesta - Test - ZTE Blade

och där står det att Android 2.2. är bekräftat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosslo Snah:

folke:

1) Du måste välja att montera SD-kortet på telefonen också när du stoppar i usb-kabeln. Det dyker upp en ruta på skärmen där du klickar montera.

2) Var har du sett att den skulle komma med 2.2? All dokumentation jag någonsin sett visar att den kommer med 2.1, vilket den också gör. Du kan iofs installera ROM med 2.2 själv - det finns en uppsjö olika, men den som kommer med är 2.1 och inget annat.

@eas:

Flash kommer inte gå att spela med 2.2 heller, eftersom Adobe inte släppt något flash för den processortyp som sitter i Blade (och i LG Optimus One, bl.a., som ju kommer med 2.2 men heller inte har flash). Personligen upplever jag inte det som en förlust, men om man vill ha flash ska man använda en telefon baserad på ARM v7 istället för ARM v6-arkitektur, typ Samsung Galaxy S eller HTC Desire.

Hej snah
Helt rätt att det dyker upp en ruta där man skall montera. När jag gör det så tycker telefonen att det saknas SD-kort. När jag tar bort USB-kabeln då finns SD-kortet igen. /folke46

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Får man in några pengar till jul så kommer jag nog att köpa en blade. Tror ni att några andra affärer kommer ta in den nu såhär runt jul och mellandagarna så att det möjligtvis kan bli lite rea eller priskrig? Hur länge efter jul törs man vänta, tror ni priserna på den kommer sjunka eller stiga? Byter f.ö. från en trött gammal w890i så det blir min första smartphone, har inga höga förväntningar eftersom jag aldrig ens testat att hålla i en smartphone. Men jag hoppas jag märker skillnad

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av folke46:

Hej snah
Helt rätt att det dyker upp en ruta där man skall montera. När jag gör det så tycker telefonen att det saknas SD-kort. När jag tar bort USB-kabeln då finns SD-kortet igen. /folke46

Skumt. Om du använder dig applikationen "filer" i vanliga fall - alltså när du inte är ihopkopplad med USB - kan du komma åt och bläddra runt på ditt SD-kort?

Och ja, Smartson är en riktigt skräpsite som bara kopierar och klistrar sånt de snott från annat håll i sina "recensioner". Ytterligare en bekräftelse på det.