Grafikkortsutbyte - Får ett sämre grafikkort.

Permalänk

En nyfiken fråga, vad har du för cpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

En nyfiken fråga, vad har du för cpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Core2Quad (Kan inte kolla vilken version det är) @ 3.5 GHz

Permalänk
Medlem

--------------
*skratt*
Jadu, jag må ju säga det att det är roligt att det säger just 1211mb av 1955 ^^
Nu har du bestämt dig för att det här är det enda rätta enl. den där mätaren..du får ursäkta thareh men jag sitter o småflinar lite som trollface på /b faktiskt..jag ska ge dig ett råd, om du vill köra det värsta på allt så köp dig ett gtx 580 ROG eller den där versionen med 3gb ram så behöver du inte fundera på ifall grafikminnet räcker till i framtiden ^^
Jag säger det inte för att vara elak, men det är lite löjeväckande bara, prova att använda 560 kortet med samma inställningar innan du säger något, tror inte den här tråden kommer ge dig nåt gratis gtx 570 eller annat, varför inte bara göra som folk föreslagit här istället, ta kortet och sälj och köp dig ett bättre sen när du får pengar i kistan igen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
*skratt*
Jadu, jag må ju säga det att det är roligt att det säger just 1211mb av 1955 ^^
Nu har du bestämt dig för att det här är det enda rätta enl. den där mätaren..du får ursäkta thareh men jag sitter o småflinar lite som trollface på /b faktiskt..jag ska ge dig ett råd, om du vill köra det värsta på allt så köp dig ett gtx 580 ROG eller den där versionen med 3gb ram så behöver du inte fundera på ifall grafikminnet räcker till i framtiden ^^
Jag säger det inte för att vara elak, men det är lite löjeväckande bara, prova att använda 560 kortet med samma inställningar innan du säger något, tror inte den här tråden kommer ge dig nåt gratis gtx 570 eller annat, varför inte bara göra som folk föreslagit här istället, ta kortet och sälj och köp dig ett bättre sen när du får pengar i kistan igen

Varför är det roligt? Räcker 1GB till då när mätaren säger 1211mb?
Jag har inte råd att köpa mig ett bättre, och som konsument måste jag bli ersatt med en produkt som är funktionsmässigt likvärdig vilket även du kan hålla med om att dom två korten inte är.

Jag vill inte ha ett bättre kort, jag vill ha ett kort som är likvärdigt funktionsmässigt och prestandamässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
*skratt*
Jadu, jag må ju säga det att det är roligt att det säger just 1211mb av 1955 ^^
Nu har du bestämt dig för att det här är det enda rätta enl. den där mätaren..du får ursäkta thareh men jag sitter o småflinar lite som trollface på /b faktiskt..jag ska ge dig ett råd, om du vill köra det värsta på allt så köp dig ett gtx 580 ROG eller den där versionen med 3gb ram så behöver du inte fundera på ifall grafikminnet räcker till i framtiden ^^
Jag säger det inte för att vara elak, men det är lite löjeväckande bara, prova att använda 560 kortet med samma inställningar innan du säger något, tror inte den här tråden kommer ge dig nåt gratis gtx 570 eller annat, varför inte bara göra som folk föreslagit här istället, ta kortet och sälj och köp dig ett bättre sen när du får pengar i kistan igen

de var ju ett onödigt inlägg du bad om bevis han gav dej bevis. om du inte kan ta att han har rätt så börja inte argumentera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Varför är det roligt? Räcker 1GB till då när mätaren säger 1211mb?
Jag har inte råd att köpa mig ett bättre, och som konsument måste jag bli ersatt med en produkt som är funktionsmässigt likvärdig vilket även du kan hålla med om att dom två korten inte är.

Jag vill inte ha ett bättre kort, jag vill ha ett kort som är likvärdigt funktionsmässigt och prestandamässigt.

-------------
Det är lite roligt för att du låser in dig så stenhårt vid att du har rätt, som många andra härinne påpekat så är kortena likvärdiga, och hur ska du få rätt mot inet tänkte du när de verkar ha bestämt sig ordentligt?

Plus, att INGEN mätare är sådär exakt när det gäller detta du pratar om, vilket du heller verkar inse riktigt
Ungefär som diskussionen som vanligen är förekommande att folk tror att ett grafikkort blir så mycket bättre bara för att det har 2g ram på sig, betyder inte att kortet är snabbare.
Du verkar inte heller villig att prova ens, vilket i sig är roligt (för mig personligen, inte för dig lr andra) och arn hit och dit ger dig inte ett dyft.
Ibland får man bara inse att man inte får som man vill helt enkelt, världen är ju faktiskt sådan tyvärr till och från.
Är du inte nöjd får du väl ta pengarna, istället och köpa dig ett nytt kort, jag menar, alternativen har du ju klart och tydligt framför dig och i ärlighetens namn tror jag inte du skulle få rätt i domstol även om jag omöjligt med säkerhet kan säga det så är det nog ändå ganska troligt scenario att du inte kommer komma någonvart med det här annat än att tyvärr får inet en missnöjd kund i sin kundbas

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

de var ju ett onödigt inlägg du bad om bevis han gav dej bevis. om du inte kan ta att han har rätt så börja inte argumentera

Skickades från m.sweclockers.com

---------------
Ironi min vän, ironi, tyvärr syns inte sådant på internet.
Sen så denna mätare uppskattar snarare än är exakt vad jag vet och argumenterar gör jag hur mycket jag vill, är ju därför man har forum, just för att argumentera och diskutera och allas åsikter bör få komma fram oavsett om man tycker om dem eller inte.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

de var ju ett onödigt inlägg du bad om bevis han gav dej bevis. om du inte kan ta att han har rätt så börja inte argumentera

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så 13-åringar brukar reagera när de blir motbevisade/inte längre har några argument.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Du kan inte fråga om du kan få ett 6950 med 2GB ram?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------
Det är lite roligt för att du låser in dig så stenhårt vid att du har rätt, som många andra härinne påpekat så är kortena likvärdiga, och hur ska du få rätt mot inet tänkte du när de verkar ha bestämt sig ordentligt?

Plus, att INGEN mätare är sådär exakt när det gäller detta du pratar om, vilket du heller verkar inse riktigt
Ungefär som diskussionen som vanligen är förekommande att folk tror att ett grafikkort blir så mycket bättre bara för att det har 2g ram på sig, betyder inte att kortet är snabbare.
Du verkar inte heller villig att prova ens, vilket i sig är roligt (för mig personligen, inte för dig lr andra) och arn hit och dit ger dig inte ett dyft.
Ibland får man bara inse att man inte får som man vill helt enkelt, världen är ju faktiskt sådan tyvärr till och från.
Är du inte nöjd får du väl ta pengarna, istället och köpa dig ett nytt kort, jag menar, alternativen har du ju klart och tydligt framför dig och i ärlighetens namn tror jag inte du skulle få rätt i domstol även om jag omöjligt med säkerhet kan säga det så är det nog ändå ganska troligt scenario att du inte kommer komma någonvart med det här annat än att tyvärr får inet en missnöjd kund i sin kundbas

Så han ska acceptera ersättningskortet bara för att prova? Och om han provar och det inte fungerar tillfredsställande, kommer han då kunna byta?

Nej, precis.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Så han ska acceptera ersättningskortet bara för att prova? Och om han provar och det inte fungerar tillfredsställande, kommer han då kunna byta?

Nej, precis.

---------------------
Har han mycket till val då?
Får sälja av det helt enkelt, han har 2 alternativ enl. inet så nej, han har inte mycket till val just nu, nej.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------------------
Har han mycket till val då?
Får sälja av det helt enkelt, han har 2 alternativ enl. inet så nej, han har inte mycket till val just nu, nej.

Ja, det lär ju verkligen hjälpa att bara acceptera vad de än säger.. Det är ju just därför han har skapat den här tråden, han vill se vad för rättigheter han har. Och då tror jag inte att simpla gissningar från din sida bidrar särskilt mycket.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Kör på 1920x1080, har inte sett att det står något sådant.
Har inga lagg eller liknande

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Ja, det lär ju verkligen hjälpa att bara acceptera vad de än säger.. Det är ju just därför han har skapat den här tråden, han vill se vad för rättigheter han har.

--------------
Sedan så är det sällan butiken som säger något, utan oftast får man ett utbyteskort från tillverkaren och sen får man som butik försöka att se om det skiljer sig å det sämre såpass mycket att man kan hävda sig mot distrubitören eller ta pengar ur sitt eget bolags ficka för att pröjsa för ett bättre kort än utbytet.
Ja och här har en majoritet sagt att det ju är likvärdigt och t o m snabbare, om han vill godta det eller inte är ju upp till TS.
Sen vill han fajtas om drygt 200mb grafikminne, jag tycker att om han är missnöjd ska han väl iallafall försöka vilket han ju gjort och det verkar inte ha ändrat något heller än så länge.
Han borde kanske hellre dessutom ha lagt detta i inets tråd kanske, vad vet väl jag om det påverkar inets beslut något, de verkar ju enl. TS väldigt bestämda i detta fall

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
Ja och här har en majoritet sagt att det ju är likvärdigt och t o m snabbare, om han vill godta det eller inte är ju upp till TS.
Sen vill han fajtas om drygt 200mb grafikminne, jag tycker att om han är missnöjd ska han väl iallafall försöka vilket han ju gjort och det verkar inte ha ändrat något heller än så länge.
Han borde kanske hellre dessutom ha lagt detta i inets tråd kanske, vad vet väl jag om det påverkar inets beslut något, de verkar ju enl. TS väldigt bestämda i detta fall

Dock så borde du väl ändå ha lite förståelse för han situation, att folk säger saker som lägg till pengar (går ej då han ej har några nu) eller att det bara är 200mb skillnad (som tydligen ska vara ganska avgörande) hjälper ju inte ett dugg, att sen vissa (säger inga namn nu) nästan rent av hånar TS tycker jag bara är patetiskt.

Ang inet-tråden så tipsade jag ju om det, företag har en tendens att bli lite mer medgörliga när saker blir offentliga...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Kör på 1920x1080, har inte sett att det står något sådant.
Har inga lagg eller liknande

------------
Jo, men kör du med samma inställningar då som trådskaparen?
Jag menar med samma effekter och så vidare?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Dock så borde du väl ändå ha lite förståelse för han situation, att folk säger saker som lägg till pengar (går ej då han ej har några nu) eller att det bara är 200mb skillnad (som tydligen ska vara ganska avgörande) hjälper ju inte ett dugg, att sen vissa (säger inga namn nu) nästan rent av hånar TS tycker jag bara är patetiskt.

Ang inet-tråden så tipsade jag ju om det, företag har en tendens att bli lite mer medgörliga när saker blir offentliga...

-------------------------------------------------------
Jag har förståelse, jag har varit i hans sits, men samtidigt tycker jag att han sitter i en sådan sits att det verkar inte vara mycket att göra åt saken.
Sen spelar jag såpass mycket att 200mb åt ena hållet eller andra knappast gör en jätteskillnad, och då tycker jag faktiskt att den extra prestandan han får i snabbhet borde täcka detta också, vilket nog fler håller med om.
Det är skittråkigt att han är missnöjd, men som sagt, jag har oerhört svårt att se att det gör en sådan skillnad som han påstår
Sen om du tycker jag är patetisk kan du likväl säga det, är omvänt lika fånigt att inte göra det och tro mig, jag tål det, annars hade jag inte skrivit svar här

Men, tycker ts ska länka hit från inets tråd så får vi se, får han ett bättre kort så är det ju toppen och då är jag glad för ts skull ärligt talat om det hjälper, då det aldrig är kul att man känner sig överkörd av ett företag man handlar hos

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thareh:

Hej!
Jag lämnade in mitt grafikkort (Gigabyte Geforce GTX 470 UD) på reparation då det inte fungerade längre,
idag ser jag att dom tänker byta ut det mot ett marginellt snabbare kort (9 mer poäng i G3D) men med 256mb mindre minne.
Får det gå till så? Finns det inga regler som säger att jag måste få en likvärdig produkt eller bättre? (Jag köpte mitt 470 kort för att det hade just 1280mb minne)
Tack!

Hur mycket gav du för kortet och hur gammalt är det?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ett gtx 470 har inte 2gb så det där är antagligen inte ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaggy94:

Ett gtx 470 har inte 2gb så det där är antagligen inte ditt grafikkort.

Du får inte glömma att grafikminnet delas med RAM därav denna summa på 19xxmb

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------------------------------------------
Jag har förståelse, jag har varit i hans sits, men samtidigt tycker jag att han sitter i en sådan sits att det verkar inte vara mycket att göra åt saken.
Sen spelar jag såpass mycket att 200mb åt ena hållet eller andra knappast gör en jätteskillnad, och då tycker jag faktiskt att den extra prestandan han får i snabbhet borde täcka detta också, vilket nog fler håller med om.
Det är skittråkigt att han är missnöjd, men som sagt, jag har oerhört svårt att se att det gör en sådan skillnad som han påstår
Sen om du tycker jag är patetisk kan du likväl säga det, är omvänt lika fånigt att inte göra det och tro mig, jag tål det, annars hade jag inte skrivit svar här

Men, tycker ts ska länka hit från inets tråd så får vi se, får han ett bättre kort så är det ju toppen och då är jag glad för ts skull ärligt talat om det hjälper, då det aldrig är kul att man känner sig överkörd av ett företag man handlar hos

Jag nämner inga namn, men lustigt att du känner dig träffad.

Skrivet av Shaggy94:

Ett gtx 470 har inte 2gb så det där är antagligen inte ditt grafikkort.

Blir bildens innebörd mindre sann för det, om det nu inte är hans kort? Ser inte riktigt vad din poäng är. Men du får gärna förklara.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Häv köpet.

Då ska du ha tillbaka de pengar du betalade för ditt grafikkort, inte vad ett 560ti kostar idag. Stå på dig då det är uppenbart att ett 560 ti 1 gb inte är tillräckligt bra för dina behov då du behöver ett grafikkort med mer minne.

Kolla in: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Permalänk
Medlem

har du sagt till inet att ett 560 inte fyller dinna krav??

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Jag nämner inga namn, men lustigt att du känner dig träffad.

Blir bildens innebörd mindre sann för det, om det nu inte är hans kort? Ser inte riktigt vad din poäng är. Men du får gärna förklara.

-----------------------------------
Pfft, eller hur som att du skulle menat nån annan:p

Det där sista funderade jag också över och tänkte precis också undra vad skillnaden skulle innebära mer än att gtas mätare får fnatt och drar upp inställningarna per automatik vilket det verkar göra enligt alla trådar och man måste ändra lite för att göra custom inställningar

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Efter att jag läst alla dessa inlägg om 1211 mb så vill jag verkligen ha ett graffikkort med just denna mängd grafikminne. Var kan jag hitta det? Någon som kan bygga det åt mig?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rSon:

Häv köpet.

Då ska du ha tillbaka de pengar du betalade för ditt grafikkort, inte vad ett 560ti kostar idag. Stå på dig då det är uppenbart att ett 560 ti 1 gb inte är tillräckligt bra för dina behov då du behöver ett grafikkort med mer minne.

Kolla in: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Jo, men inet kan dra av på priset då TS har haft glädje av kortet i x antal månader:

"Vid hävning kan du i vissa fall få betala en rimlig ersättning för den användning du har haft av varan, så kallat nyttoavdrag."
Från konsumentverket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit 560Ti kortet utan att klaga.Kallare och mindre strömkrävande och något snabbare..fjuttiga 280mb gör knappast nån skillnad

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Det kräver exakt 1211mb minne står det in-game, använder 1920x1200 upplösning.

Det använder jag typ med allt high 5760x1080.. lr nåt sådant.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Troll eller? kunde inte maxa gta 4 har 1gb på grafik korten, hur kan du dra up allt med 1 gb grafik kort?.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan spela allt på High, jag får 15-150FPS i GTA4 Lost and Damned. 1200mb är vad den frågar efter men den hittar 2GB.

Skitspel helt enkelt.... Åkar man runt ser man hur shadows 30cm framför bågen kommer fram och på andra bilar. Detta på högsta och endå så varierar min FPS med 15-150

Gör jag skitbenchmark så får jag plötsligt 45-60fps och video memory usage 45%

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.