Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Skulle vara kul att veta hur många av den miljonen som har en iphone 4.

word.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Älskar alla inlägg om att folk är hjärntvättare etc. så roligt att läsa

Men bättre telefon finns inte på marknaden idag så... mad?

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag känner igen det beteendet från en annan grupp användare här på forumet...... Gissa vilken?

Hahaha, stämmer så jävla bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Intressant att alla Apple-användare använder produkter från en mängd tillverkare men de som skriver att Apple är en sekt har aldrig använt en Apple-produkt (enligt egna utsagor; "skulle aldrig...").

Permalänk
Medlem

Varför betala mer för i stort sett samma telefon som iPhone 4?
Nästan lite som Ericsson T68/T68i, T610/T630 eller Nokia 6310/6310i. Men det ska väl vara en amerikan till att köpa samma telefon som han säkert redan har.

Tror att antalet förhandsbeställningar på boken om Steve Jobs smäller högre. Jag funderar trots allt på att kanske skaffa den när den väl kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Och vad är inte alla Android telefoner?

Sämre batteritid? standby tid jaa? man måste ändå ladda ALLA dagens smartphones varje dag (beroende på hur mkt du använder den)..

Tror aldrig du klarar av att låta telefonen ligga helt stilla i mer än 24 timmar, kanske om du är arbetslös och har samma dyngsryttm som Merlin Mansson.. så ge er ffs..

jag laddar min htc var 2/3 dag, och spelar,lyssnar på musik osv.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Älskar alla inlägg om att folk är hjärntvättare etc. så roligt att läsa

Men bättre telefon finns inte på marknaden idag så... mad?

Satan, har du testat alla telefonerna på marknaden?!
Jag är imponerad...

Kan du ge oss en riktigt utförlig recension på alla, vill gärna ha på Nokia N9, och förmodligen så kommer du säkert då skaffa Nokias kommande Wp7 telefoner, så ge gärna mig recension på dem också! Skulle bli skit glad!!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Älskar alla inlägg om att folk är hjärntvättare etc. så roligt att läsa

Men bättre telefon finns inte på marknaden idag så... mad?

"Den är bara bäst", typiskt iPhone-argument.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag tror det är americunts som ligger bakom de där siffrorna mestadels.
Eller?

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Folk klagar på Apple-fanatiker men det räcker med att läsa trådar som denna för att se hur jobbiga Androidfanatikerna är istället.

Det är en bra telefon och levererar uppenbarligen vad många vill ha. Alla vill inte ha stora, plastiga Androidmobiler som dyker upp i nya utgåvor varannan vecka.

Dubbelt så snabb processor, upp till sju gånger snabbare GPU och detta intryckt i samma lilla formfaktor som föregångaren. Trots det längre taltid (men sämre standbytid). Hur är det en dålig prestation?

Finns lite "Apple-fanatiker" här. Och mängder av "Andriod-fanatiker". Därför uppstår dessa problem här hela tiden. Och ingen kan respektera att folk tycker olika. Men det dummaste av allt är nästan, Så fort det står "Apple" i någon nyhet kommer ett antal "Android-fanatikerna" och "PC-fanatikerna" och kastar skit på Apples produkter. Även om det inte handlade om deras produkt i nyheten. Man kan inte klaga på att Apple inte vet hur man göra produkter när dom är ett av Världens största företag. Att kalla Apple-produktköperna för "IT-Handikappade" osv bevisar bara hur omogen och hur desperat personen som sa det är. Jag är iallafall glad att byta min 3G mot en 4GS. Blir kul med lite nytt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

"Den är bara bäst", typiskt iPhone-argument.

Nja du, typiskt "fanboy-argument". Alla säger så som är extremt fästa vid ett varumärke.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

jag laddar min htc var 2/3 dag, och spelar,lyssnar på musik osv.

A samma för mig faktiskt. Rekordet är 3 dagar utan att behöva ladda den. Använde den hela tiden, så inte är det att den ligger still inte.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

jag laddar min htc var 2/3 dag, och spelar,lyssnar på musik osv.

Lite vagt skrivet, dont you think? Som att säga "Jag kör en Ford som tar 100 liter per mil." när alla vet att det finns säkert 10+ olika modeller och olika konfigurationer. Samt ett par hundra modeller som sålts förut.

Jag använder en HTC Desire (den senare med LCD skärmen), kör 2.2, automatisk-display-ljustyrka och får ut 6 timmar aktivt användande med wifi och kanske 8 timmar utan wifi. Och med aktivt menar jag att man knappt släpper telefonen utan sköter all surf, mail, blogg, streamar och styr stereo osv.

Så vad kör du för telefon exakt, vad har du för OS version, kör du med någon batteri-sparar mjukvara, hur gammal är telefonen, har du byt batteriet någon gång under tiden du ägt den, när laddar du telefonen(ex när den har 2% kvar osv)?

Samtidigt kan man inte jämföra päron och äpplen enligt mig, men om man nu ska försöka så ska man ju visa alla detaljer.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det har nog inte bara med lanseringen av en ny modell att göra, utan att Apple jobbat stenhårt på att få distributörer av telefonabonnemang att ställa iPhone främst i "hyllan" och ge bra paketerbjudanden. Jag har inte följt det så noga, men gissar att Apple gjort mer än bara finslipat på själva telefonen. Trots att USA är deras hemmamarknad har ju Android lagt sig hack i häl vad gäller försäljningssiffror, något Apple knappast ignorerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Finns lite "Apple-fanatiker" här. Och mängder av "Andriod-fanatiker". Därför uppstår dessa problem här hela tiden. Och ingen kan respektera att folk tycker olika. Men det dummaste av allt är nästan, Så fort det står "Apple" i någon nyhet kommer ett antal "Android-fanatikerna" och "PC-fanatikerna" och kastar skit på Apples produkter. Även om det inte handlade om deras produkt i nyheten. Man kan inte klaga på att Apple inte vet hur man göra produkter när dom är ett av Världens största företag. Att kalla Apple-produktköperna för "IT-Handikappade" osv bevisar bara hur omogen och hur desperat personen som sa det är. Jag är iallafall glad att byta min 3G mot en 4GS. Blir kul med lite nytt!

Så sant!! Många vägrar Apple produkter fast dom aldrig testat, det har blivit lite poppis att hata apple och jag tror att väldigt många här på forumet skriver så för att det ska vara så, det är nästan så att man kan sortera ut dom som klagar för att det ska klagas!!

Lite som Nvidia vs AMD fanboys, fast "Applehatarna" går ett steg längre, och många hänger på den trenden!!

Billigt kallar jag det, och väldigt korkat

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Apple i all ära... men prissättningen för en mobiltelefon? Kina mobiler med samma processorkraft är på g för 2000kr i princip. Kommer prissättningen som är på prisjakt att stå sig även när iPhone 4s landar i Sverige? Ska iPhone 4s bli dyrare än iPhone 4 så börjar det lukta "lisa" lansering. Det är nu Steve Jobs skulle klivit in och lanserat mobilernas iMac motsvarighet. Men någon prispressad lur kom aldrig >,< Jag är ett stort apple fan. Men det finns fan gränser för vad saker och ting är värda.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Där fick alla som sa att man inte kommer lyckas med "S"-konceptet en gång till.
Jag tror personligen att detta beror på att så många hypade iPhone 5 att de avstått från att köpa nån annan mobil och när bara denna kom så var den det enda de hade kvar att köpa ändå. Känner ett flertal personer som passar in i det resonemanget, även fast det inte går att förboka i Sverige än.

Har även en kompis som passar in på detta. Apple har kunderna i ett järngrepp.

Jag äger själv en iPhone 3GS, men en 4S skulle jag aldrig få för mig att köpa. Blir nog Android till nästa köp, om inte iPhone 5 imponerar.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Satan, har du testat alla telefonerna på marknaden?!
Jag är imponerad...

Kan du ge oss en riktigt utförlig recension på alla, vill gärna ha på Nokia N9, och förmodligen så kommer du säkert då skaffa Nokias kommande Wp7 telefoner, så ge gärna mig recension på dem också! Skulle bli skit glad!!

Oavsett om han var ironisk eller inte så behöver man bara testa kanske 10 telefoner för att utesluta resten.

operativsystemet är för mig iaf 70% av valet. Och iOS (och appstore) är bättre enligt mig. Har testat Wp7, Android (HTC, SE, Samsung, LG), Nokia N8 (kommer inte ihåg OS namnet).. säkert några fler.

Men fortfarande kan jag inte jämföra det med min iPhone 4 p.g.a att jag inte gillar os'et, designen, och "oflytet" i nästa alla andra Android telefoner efter 1 månads användning. Köper jag en Android (nu idag) så går jag utan tvekan på S2'an. Och enligt mig den enda som kan konkurrera med iPhone 4S

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus

Hah, på tal om ditt motto. Köpte mig en Steelseries Kinzu för 250kr och är mer nöjd med den än min Razer Imperator för 800kr! Hah, priset är fanimig inte allt! Men kanske fick en kortare e-p*nis?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

Låt de drömma sig vidare ......

Permalänk

Okunnigheten hos folk slår till dig igen... Läser inte folk vad som är skillnad på nya o gamla? måste va 1miljon pryl-bögar som alltid ska ha det senaste inom apple......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Har även en kompis som passar in på detta. Apple har kunderna i ett järngrepp.

Jag äger själv en iPhone 3GS, men en 4S skulle jag aldrig få för mig att köpa. Blir nog Android till nästa köp, om inte iPhone 5 imponerar.

Kul hur du citerar mig för att stärka något jag inte håller med om.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Thunderstruck:

snacka om att folk e hjärntvättade -.-

indeed

Permalänk
Skrivet av flashen:

Älskar alla inlägg om att folk är hjärntvättare etc. så roligt att läsa

Men bättre telefon finns inte på marknaden idag så... mad?

HTC Sensation, Samsung Galaxy S2 osvosv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Apple i all ära... men prissättningen för en mobiltelefon? Kina mobiler med samma processorkraft är på g för 2000kr i princip. Kommer prissättningen som är på prisjakt att stå sig även när iPhone 4s landar i Sverige? Ska iPhone 4s bli dyrare än iPhone 4 så börjar det lukta "lisa" lansering. Det är nu Steve Jobs skulle klivit in och lanserat mobilernas iMac motsvarighet. Men någon prispressad lur kom aldrig >,< Jag är ett stort apple fan. Men det finns fan gränser för vad saker och ting är värda.

Och dom Kina mobilerna är som dom alltid har varit, rent värdelösa i sitt OS. Det går/kommer inte ens att ringa ett samtal med dom, det där är rena kalle anka grejerna, och kommer alltid att vara ett sätt att lura på dom som inte vet!

Tyvärr är det många som går på det, och det slutar alltid på samma sätt, den ligger i en låda efter 2-3 veckor!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

+1

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Oavsett om han var ironisk eller inte så behöver man bara testa kanske 10 telefoner för att utesluta resten.

operativsystemet är för mig iaf 70% av valet. Och iOS (och appstore) är bättre enligt mig. Har testat Wp7, Android (HTC, SE, Samsung, LG), Nokia N8 (kommer inte ihåg OS namnet).. säkert några fler.

Men fortfarande kan jag inte jämföra det med min iPhone 4 p.g.a att jag inte gillar os'et, designen, och "oflytet" i nästa alla andra Android telefoner efter 1 månads användning. Köper jag en Android (nu idag) så går jag utan tvekan på S2'an. Och enligt mig den enda som kan konkurrera med iPhone 4S

Du tror inte jag var ironisk?

Även om någon har testat 10 telefoner så tippar jag på att denne inte har testat 10 telefoner i minst en månad. Svårt och få en rejäl uppfattning av något efter att ha bara pillat runt någon minut.

För att inte tala om hur allt utvecklas, Android är ju inte precis likadant i 3.0 som i 1.6... Windows Phone 7 går inte ens och jämföras med Windows mobile 6.5.

Som du nämner så är en subjektiv åsikt, jag personligen tycker iOS är det absolut tråkigaste av alla, flyter på bra men ser ut som ett desktop med massa ikoner på, grötigt och opersonligt. Personligen gillar jag WP7s flyt och hur allt är kopplat till allt möjligt. En smartare smartphone.
Men som sagt, inte går jag in då och skriver "WP7 är bäst, allt annat är skit". Bara rent trollande och meningslöst.

Visste du föresten att Mitsubishi gör de bästa bilarna? Vet du varför? jo för att jag äger en som inte alls strular, och du BMW suger stort, ägde en före och den höll på att rosta upp och falla sönder...
[Det ovanför är skrivet med ren och skär ironi]

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Brusarn:

Holy shit, undrar hur mycket Apple tjänar per telefon? Dom har nog dragit in rejält med stålar redan

Både iPhone 3S och iPhone 4 kostade ca $200 att tillverka. Det är nog säkert att anta att 4S ligger i samma storleksordning. Sen är frågan hur stora marginaler återförsäljarna har men om de är samma som resten av mobilbranchen hamnar största delen av mellanskillnaden hos Apple.

Annars kan man ju bara titta på lite andra siffror för att få en uppskattning av hur stora marginaler de har. Apple har 5-10% av marknaden för hemdatorer och en 5 % av mobilmarkanden. Har inte hittat några siffror för surfplattor men det är i sammanhanget inte lika mycket pengar. Jämför de siffrorna med Apple's vinst på 14 miljarder dollar och en omsättning på 65 miljarder så är det uppenbart att de har bra marginaler på sina prylar. Det är större omsättning än Intel och AMD har tillsammans.

Starkt jobbat av ett företag som var nära konkurs för inte så många år sedan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och dom Kina mobilerna är som dom alltid har varit, rent värdelösa i sitt OS. Det går/kommer inte ens att ringa ett samtal med dom, det där är rena kalle anka grejerna, och kommer alltid att vara ett sätt att lura på dom som inte vet!

Tyvärr är det många som går på det, och det slutar alltid på samma sätt, den ligger i en låda efter 2-3 veckor!

Jag vet inte vilka mobiler du syftar på. Men jag pratar om de som i princip har samma hårdvara som galaxy s2 och senaste versionen av android. Även om iPhone 4s är bättre, så blir prisglappet för stort. Andra tillverkare kommer bli tvungna att sänka priserna. Men känner jag apple rätt så behåller de prissättningen fram till nästa lansering?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Både iPhone 3S och iPhone 4 kostade ca $200 att tillverka. Det är nog säkert att anta att 4S ligger i samma storleksordning. Sen är frågan hur stora marginaler återförsäljarna har men om de är samma som resten av mobilbranchen hamnar största delen av mellanskillnaden hos Apple.

Annars kan man ju bara titta på lite andra siffror för att få en uppskattning av hur stora marginaler de har. Apple har 5-10% av marknaden för hemdatorer och en 5 % av mobilmarkanden. Har inte hittat några siffror för surfplattor men det är i sammanhanget inte lika mycket pengar. Jämför de siffrorna med Apple's vinst på 14 miljarder dollar och en omsättning på 65 miljarder så är det uppenbart att de har bra marginaler på sina prylar. Det är större omsättning än Intel och AMD har tillsammans.

Starkt jobbat av ett företag som var nära konkurs för inte så många år sedan.

Apple har nog störst marginaler av alla tillverkare. Marginalerna till mellanhänderna existerar nästan inte.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta