Apple räknar in 1 miljon förbokningar av Iphone 4S på ett enda dygn

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig tyckt iphone varit prisvärd om man ser till hårdvaran, finns andra med mycket bättre hårdvara för mindre pengar.
Men jag köpte iphone för jag gillar interfacet och appsen (även alla tillbehör som finns till iphone)

Jag stannade dock på 3gs för Iphone4/s designen är nog det sämsta jag sett på en mobil, helt hemsk att hålla i näven och använda.
Hoppas på ny design till nästa år, 3gs får hänga med 1 år till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Det är inte bara Äpplen som påminner om sekter. Androiderna är mycket värre, för dom ger sig på Äpplena i form av ren mobbing, dumförklarar och gör hån av alla som äger en Iphone, medan Äpplena lämnar Androiderna i fred och håller sig till sitt.

Äpplen = Överkristna
Androider = God hates fags

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Precis som när det kommer ett nytt cod. Alla ska ha de o jag har alltid lika svårt o fatta varför... Men att den skulle slå rekordet från iPhone 4 var ganska oväntat... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Mycket har jag sett i mitt liv, men att folk stödköper elektronik (pga dödsfall) är inte en av de sakerna.

Tja, folk stödköpte ju skivor när [Lägg in valfri rockstjärna som dog en tidig död] så varför skulle inte folk köpa Iphone 4 Steve när han beskrevs som en rockstjärna inom affärsvärlden. Värre saker har folk gjort om man säger så...

Skrivet av XHI:

Det gör mig inte förvånad. Jag skulle inte klassa mig själv som en fanbooii men det skulle andra göra. Jag har ägt 3G, 3Gs och nu äger jag iPhone 4.

Jag förstår varför folk väljer Appleprodukter, de håller en helt annan standard i själva bygget - stommen om man vill kalla det så. När de släpper en produkt är det för ALLA människor och inte tekniskt begåvade ungdomar som kan "hacka" telefonerna och göra vad de till. 95% av användarna vill ha en telefon som fungerar och inte strular, det är var en iPhone är och inte gör! iPhone 4s må ha samma utsida, men insidan är det en annan historia.

Det här med att den redan har hårdvara som finns i andra telefoner kan jag säga att de andra Android telefonerna är som bensin, snabba och rappa men när det handlar om rå styrka kommer man inte långt. Det är då iPhone kommer med A5 som finns i iPad 2 som jag skulle vilja kalla för en diesel som inte är lika snabb eller rapp, men helvetiskt mycket starkare som orkar dra mycket.

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Inte konstigt, som många har nämnt så har flera väntat på Iphone 5 och när Iphone 4S kom så fick det bli den då ej ej orkar vänta längre.

Sedan så har Iphone 4s bluetooth 4, vilket innebär att man nu äntligen praktisk kan börja utveckla rolig extern hårdvara till mobilen, utan att batteriet äts upp direkt. Men jag tror inte så stor del av denna miljon som har förbokat Iphone 4s som tänker utveckla extern hårdvara till denna, utan det är nog mer typ "märkesbögar".
Ni vet såna personer som kollar vad det är för märke på byxor,skjortor, tröjor, jackor etc och detta inte enbart för kvaliténs skull.
Detsamma gäller för övrigt andra mobiltelefoner, köpa en mobil för flera tusen och inte utveckla en enda app till den eller göra något vettigt... Har man gott ställt så visst, men annars..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av flancen:

kul att folk förboka den så snabbt när Samsungs nexus är runt hörnet, tänk om den(ve och fasa) skulle vara bättre än 4S?

med tanke på hårdvaru uppgraderingen i 4S så blir det inte svårt, 4S är dålig innan den ens kommit i princip:p

Är väl lite det som är grejen? Jag bryr mig inte riktigt om hur bra kommande Android-telefoner är, för jag är väldigt nöjd med min iPhone och iOS. Om kunder var missnöjda så skulle de inte stanna troget hos ett märke.

Lite som i bilvärlden, de som hittar sitt märke stannar oftast inom det utan att titta åt andra håll. Låt människor vara nöjda med vad som passar dem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Du skriver +1 på ett sådant här inlägg Orici ? Och det förvånar mig väldigt mycket!!!! Dels för att jag läst måånga inlägg av dig som är väldigt vettiga, och dels att du borde veta att +1 inlägg är förbjudna här nuförtiden.

Då ska jag passa på att fråga alla er Apple hatare lite frågor.

Vad är det som driver er till att hata apple som ni gör? (är det för att folk gör ett eget val att betala lite mer för en sak, som dom själv väljer, att betala för?

Varför kan ni inte ta till er, att man kan ha båda av alla världar, både Microsoft & Apple. (vet ni om att Swec Staff sitter på iMac på kontoret?)

Tror ni att alla sitter på antingen eller? (själv sitter jag på olika, och alla är bra på sitt viss, Windows, Linux, Apple ja shit säger jag bara vad skulle jag göra utan alla dom plattformerna)

Är det för att Apple tar mycket betalt för sina saker?

Är det för att det inte går att överklocka apple som med windows?

Är det för att ni alltid har haft Microsoft/Windows och inte vet bättre?

Är det helt ärligt (och snälla svara ärligt på denna fråga) du har aldrig ägt en dator med OS X ?

Är det för att ni bara följer med strömmen och att det är "inne" att hata Apple?

Jag, som jag skrev innan äger flera olika system, och dom ger mig alla tillfredsställelse på ett eller annat sätt!! !! !!

Men jag undrar vad ni har för erfarenhet, förutom ert hat (och då menar jag inte er med "plasthat" om ni fattar vad jag menar) mot Apple?

Skulle kunna ställa hur många ? till men jag tror ni fattar vad jag menar.

Skriv nu ner ert konkreta avsky mot Apple och när ni gjort det, så glöm inte att skriva er erfarenhet med Apple, och om ni har någon sådan varför gillade ni det inte (o kom inte med iTunes låsningen, för är man inne i det, så har man en jailbreakad lur, och det går helt enkelt inte att snacka om att den är "låst" då)

Så, bring it to me !! !! !! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Kul hur du citerar mig för att stärka något jag inte håller med om.

Vad håller du inte med om? Mitt framtida köp eller att Apple har kunderna i ett järngrepp?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Musikälskare

SweC's redaktion sitter mac som någon sa, ganska bra exempel på att mac inte suger ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av skog1s:

[I]
Skriv nu ner ert konkreta avsky mot Apple och när ni gjort det, så glöm inte att skriva er erfarenhet med Apple, och om ni har någon sådan varför gillade ni det inte (o kom inte med iTunes låsningen, för är man inne i det, så har man en jailbreakad lur, och det går helt enkelt inte att snacka om att den är "låst" då)

Samma sak är det med Androidtelefoner, det första man för göra är att roota dem och förlora garantin.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Vad håller du inte med om? Mitt framtida köp eller att Apple har kunderna i ett järngrepp?

Att anledningen till varför mina vänner vill köpa iPhone 4S inte är att apple har dem i ett järngrepp.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

SweC's redaktion sitter mac som någon sa, ganska bra exempel på att mac inte suger ^^

Tror faktiskt inte det är så många här som vet det! Alla system är bra på sitt viss, men inte alla verkar fatta det! Hela tiden ska man läsa, typ --> dö apple dö!

Men jag börjar bli lite trött på det! Om man har något emot deras system, så har man gjort det till en egen vandetta! och det är bara så fel OM man är teknikintresserad!!!!!!!!!!!!!!

För några är sen så var det Linux vs Windows och jag anser att det var exakt lika fail.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Okej öh.. Iphone har bättre batteritid? källa på det?

200 timmar standbytid under ideala förhållanden.. 33% lägre än iphone 4 som är relativt känd för att var värdelös på just batteritid. Ingen av mina vänner kan ha sin 4:a i mer än en dag, och de flesta måste ladda på den under dagen för att den ska räcka till kvällen.

4s har en närmast identisk processor till den nu snart ett år gamla tegra 2, gällande OS så har jag svårt att tänka mig att någon beskriver iOS som "smidigare" snarare "enklare", ungefär som att logga in på en dator i ett biblotek.. Du kan inte göra så mycket men du kan omöjligt förstöra något.

Svårt att se att någon på allvar menar att apple har en bättre app-store än android i dagsläget, i princip allt som finns på apple finns på android och vice versa. Dock klarar ju inte alla android telefoner av de senaste apparna (precis som i PC världen).

Design och storlek tror jag är en smaksak som skiljer sig från person till person, Jag personligen tycker att runt 4 tum är perfekt, då den inte känns i fickan men inte är så taskigt liten o titta på, när man exempelvis kollar youtube.

Du har inte nämnt de starka delarna hos apple, anledningarna till att köpa denna telefonen är

* Du behöver inte vara teknisktkunnig för att unyttja den till 100%
* Du kommer troligtvis aldrig dyka på något strul med mjukvara
* iOS 5 kommer stödja dubbelkärnigt 100% vilket inte finns på android telefoner förrens 3.0 släpps (ungefär samtidigt som iOS 5).
* Sjukt starkt andrahandsvärde, eftersom apple's konsumenter generellt inte bryr sig om prestanda så håller sig en gammal telefon betydligt bättre i värde jämfört med android telefoner.

Upplever du själv att spel i iPhone laggar? Nej. Finner du verkligen Android smidigare än iOS? Och Androidmarket är skit. De få appar från App-store som finns i Market kostar lika mycket som i App-store och iom att det finns så lite måste man gå in och, om man har tur, hitta någon skit på 4shared som sällan fungerar. Du får gärna ha din åsikt, men jag har använt båda och finner iPhone mycket bättre. Sen om man vill betala för stort utbud, och enkelt OS eller om man vill betala för 1.2 ghz Cpu och stor skärm är väl en personlig åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Eller så är de bara inte intresserade av Android

majoriteten av dem som bokat lär redan ha 4an. Värt..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av skog1s:

Tror faktiskt inte det är så många här som vet det! Alla system är bra på sitt viss, men inte alla verkar fatta det! Hela tiden ska man läsa, typ --> dö apple dö!

Men jag börjar bli lite trött på det! Om man har något emot deras system, så har man gjort det till en egen vandetta! och det är bara så fel OM man är teknikintresserad!!!!!!!!!!!!!!

För några är sen så var det Linux vs Windows och jag anser att det var exakt lika fail.

Tack för att du håller med, hela grejen är löjlig... Men haters gonna hate och kommer aldrig att uppleva storheten med Apple <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Samma sak är det med Androidtelefoner, det första man för göra är att roota dem och förlora garantin.

Har för mig att dom flesta androidtelefoner går att unroota ganska enkelt.
Tycker en rootad androidtelefon med annat rom och kernel är oslagbart, bra batteritid, välja vilka apps man vill ha osv.
Har nog svårt o se hur en applelur skulle kunna utmana det. Dock är nog 80-90% av iphoneköpare casuals som inte orkar/har intresse o leka med utvecklartools.

Permalänk
Skäggig legend
Citat:

Nej, dom släpper verkligen inte telefoner för alla människor. Dom släpper telefoner för människor som inte bryr sig om teknik eller människor som inte vill göra nått utanför boxen och det är Apple som bestämmer precis hur stor boxen skall vara. Det är helt enkelt för människor som vill bli ledda. Människor som vill ha nått att se upp emot. Förr var det kyrkan som kom med boxen och Jesus var den som ledde dom.

För folk som inte vill vara begränsade så är aldrig Apple ett val. Det spelar ingen roll om man prövat den eller inte. Lika lite som jag måste lägga handen på en platta som lyser rött för att känna om den är varm så måste man inte testa en Iphone för att se om den är nått för mig eller inte. Man kan läsa sig till saker och bilda en tillräckligt bra uppfattning.

För de som vill "göra nått utanför boxen" så finns det självklart alternativet att jailbreaka, mer än det behöver jag inte säga. Att försöka säga att Apple är som en kyrka, en religion är fel. De Apple gör är att sätta milstolpar andra företag måste nå. Nu satt dom första ribban med den första iPhonen som släpptes, sedan dess har företag försökt att slå hårt mot hårt och till viss del har de lyckats.

Jag vill verkligen se att Android blir ett alternativ för mig, men den dagen är inte här då jag inte tycker om segheten i operativsystemet och eller byggkvalitén i telefonerna. Apple All The Way för min del, TILLS jag ser ett alternativ då kvalité sätts i första hand.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jag tror man måste komma ihåg att Sweclockers är en sida för entusiaster och teknikintresserade, så det är få här som skulle kunna tänka sig en Apple produkt då vi är mer teknikmedvetna/kunniga. Apple riktar sig till såna som är snarare intresserade av något snyggt och med status och folk som är allmänt okunniga/ointresserade av teknik.

Så för oss är det svårare att förstå folk som blint köper Apple produkter medans det i något forum för hemmafruar eller börsmäklare skulle vara svårt att förstår varför man lägger pengar på en bra processor exempelvis.

hahaha så det är därför jag köper en iPhone

jag är okunnig och ointresserad av teknik. tänk om det vore så enkelt i min värld som i din bittra lilla värld
fast å andra sidan är jag nog lite gladare kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

majoriteten av dem som bokat lär redan ha 4an. Värt..

Så du skulle inte gjort samma OM du hade haft råd? Och ville ha det senaste? Värt..Ja! Har man pengar och vill ha det senaste. Så varför inte?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Kvarnis:

Har för mig att dom flesta androidtelefoner går att unroota ganska enkelt.
Tycker en rootad androidtelefon med annat rom och kernel är oslagbart, bra batteritid, välja vilka apps man vill ha osv.
Har nog svårt o se hur en applelur skulle kunna utmana det. Dock är nog 80-90% av iphoneköpare casuals som inte orkar/har intresse o leka med utvecklartools.

Har ändrat ganska mycket på min iPhone back in the day, var hur smidigt som helst att SSHa in till den etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nord93:

Kan det bero på Steve Jobs död? Eller dog han efteråt?

Varför skulle folk vilja köpa mer EFTER hans död?

Visserligen brukar ju många artister (t.ex. Elvis eller Jimi Hendrix) bli mer kända EFTER att de dött. Lite konstigt kan man ju tycka. Jag menar... folk säger att man ska stödja dem och osv. ... då får man väl för sjuttan passa på o göra det när de lever?

Får inte ihop den logiken riktigt. xD

Har för övrigt en iPhone 3GS så det blir ingen 4:a för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Skriv nu ner ert konkreta avsky mot Apple och när ni gjort det, så glöm inte att skriva er erfarenhet med Apple, och om ni har någon sådan varför gillade ni det inte (o kom inte med iTunes låsningen, för är man inne i det, så har man en jailbreakad lur, och det går helt enkelt inte att snacka om att den är "låst" då)

Så, bring it to me !! !! !! !!

Jag hoppas att jag inte bryter mot några regler när jag skriver det här men jag känner mig manad efter ett sådant inlägg.

Jag har väldigt svårt för Apple, och jag hoppas starkt att deras inflytande minskar.
Det handlar inte så mycket om deras produkters egenskaper. Det handlar om företagsfilosofi och affärsmetoder.

För mig kommer S.J. alltid att vara mannen som ville att din dator eller telefon skulle vara ett fängelse. Som ville att återförsäljarna skulle vara spela helt på tillverkarnas villkor. Som ville ta bort det fria valet. Men framförallt girigheten personifierad. Som högaktningsfullt stuntar i arbetsrätt, i miljöaspekter, i mänskliga rättigheter när det gäller val av hårdvarupartner / tillverkning. Jag skulle kunna skriva mycket längre om det här men är rädd att bli avstäng igen, så jag nöjer mig med ett citat av Stallman som avslutning.

http://www.theregister.co.uk/2011/10/10/stallman_glad_jobs_go...
Här är mer utförlig sida om såna värdering som jag omfamnar:
http://stallman.org/

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Att anledningen till varför mina vänner vill köpa iPhone 4S inte är att apple har dem i ett järngrepp.

Mjaha. Får be om ursäkt om det inte stämde in på dem då, men min vän sade i princip "Jag köper vad de än släpper, jag hoppas på iPhone 5" och när det blev en iPhone 4S så sade han "Jaja, jag kommer att köpa den ändå, jag behöver en ny telefon". Känns lite som att Apple kunde släppa vilken sorts telefon som helst och en stor mängd personer köper den oavsett.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

a

Skrivet av skog1s:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Du skriver +1 på ett sådant här inlägg Orici ? Och det förvånar mig väldigt mycket!!!! Dels för att jag läst måånga inlägg av dig som är väldigt vettiga, och dels att du borde veta att +1 inlägg är förbjudna här nuförtiden.

Då ska jag passa på att fråga alla er Apple hatare lite frågor.

Vad är det som driver er till att hata apple som ni gör? (är det för att folk gör ett eget val att betala lite mer för en sak, som dom själv väljer, att betala för?

Jag "hatar" inte Apple, jag ogillar dem.
De lurar folk med extremt överprisade produkter, "stjäl" idëer och funktioner från andra och kallar dem "nya" (Inget emot att folk lånar varandras funktioner och idëer, men att kalla dem nya som Apple gör är bara skrattretande) , stämmer andra företag som gör bättre produkter än dem själva.

Varför kan ni inte ta till er, att man kan ha båda av alla världar, både Microsoft & Apple. (vet ni om att Swec Staff sitter på iMac på kontoret?)

Orelevant fråga.

Tror ni att alla sitter på antingen eller? (själv sitter jag på olika, och alla är bra på sitt viss, Windows, Linux, Apple ja shit säger jag bara vad skulle jag göra utan alla dom plattformerna)

Använder båda dagligen och ser ingen fördel med macen gentemot min win 7 pc, bara att man är admin över den senare och den är 10 gånger billigare.

Är det för att Apple tar mycket betalt för sina saker?

Redan svarat

Är det för att det inte går att överklocka apple som med windows?

Nej

Är det för att ni alltid har haft Microsoft/Windows och inte vet bättre?

Nej

Är det helt ärligt (och snälla svara ärligt på denna fråga) du har aldrig ägt en dator med OS X ?

Har ägt en.

Är det för att ni bara följer med strömmen och att det är "inne" att hata Apple?

Nej

Jag, som jag skrev innan äger flera olika system, och dom ger mig alla tillfredsställelse på ett eller annat sätt!! !! !!

Men jag undrar vad ni har för erfarenhet, förutom ert hat (och då menar jag inte er med "plasthat" om ni fattar vad jag menar) mot Apple?

Skulle kunna ställa hur många ? till men jag tror ni fattar vad jag menar.

Skriv nu ner ert konkreta avsky mot Apple och när ni gjort det, så glöm inte att skriva er erfarenhet med Apple, och om ni har någon sådan varför gillade ni det inte (o kom inte med iTunes låsningen, för är man inne i det, så har man en jailbreakad lur, och det går helt enkelt inte att snacka om att den är "låst" då)

Så, bring it to me !! !! !! !!

Titta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

*Suck* Apple i ett nötskal. Påminner lite om hur en sekt fungerar: För alla som följer Apple så finns det inget förutom Apple innom datorvärlden.

Du skriver +1 på ett sådant här inlägg Orici ? Och det förvånar mig väldigt mycket!!!! Dels för att jag läst måånga inlägg av dig som är väldigt vettiga, och dels att du borde veta att +1 inlägg är förbjudna här nuförtiden.

Då ska jag passa på att fråga alla er Apple hatare lite frågor.

Vad är det som driver er till att hata apple som ni gör? (är det för att folk gör ett eget val att betala lite mer för en sak, som dom själv väljer, att betala för?
Jag varken hatar apple eller deras produkter, dock kan man ju tycka vad man vill om deras sätt som får det att låta att de var först med det mesta och allt de gör är revolutionerande. Detta gör väl dock alla företag i världen, skillnaden som jag ser det är att många "apple-fanboys" om vi nu kan kalla de så går på detta och spelar ingen roll vad som sägs, det apple säger är lag. Ungefär som antennproblemet, antingen så var det som Steve Jobs sa att man höll fel, eller så hade de minsann inte problemet och därför fanns det inte.

Känner spontant att om något liknande skulle hända en androidtelefon skulle inte "android-fanboys" ha några som helst problem att kasta skit på detta och inte försvara det. Så om man måste hata något skulle det väl vara dessa människor som kan liknas folk i sekter man hatar. Dessa är i klar majoritet utifrån min erfarenhet som baseras från nätläsande och folk "irl".

Varför kan ni inte ta till er, att man kan ha båda av alla världar, både Microsoft & Apple. (vet ni om att Swec Staff sitter på iMac på kontoret?)
Svaret här får bli att jag personligen skiter i vad folk använder, dock är det tröttsamt att läsa alla försvarstal och gud vet allt. Presenteras inte faktan av apple själva så spelar det ingen roll. Som sist då de stämde samsung för fyrkantig form med runda hörn och färgikoner osv, även fast det stod i offentliga handlingar så var det folk som nekade till det. Och som vanligt tillägger de att alla stämmer alla så apple är inte barnsligare än någon annan.

Dock läste jag någonstans att anledningen till att apple blivit stämda på slutet var pga att de började med sina barnsliga stämningar. Dvs hade de inte kommit dragandes med dessa löjliga skäl hade de andra inte gjort något.

Tror ni att alla sitter på antingen eller? (själv sitter jag på olika, och alla är bra på sitt viss, Windows, Linux, Apple ja shit säger jag bara vad skulle jag göra utan alla dom plattformerna)
Svaret här blir nog ungefär som föregående.

Är det för att Apple tar mycket betalt för sina saker?
Jag kan tänka mig att det är en anledning till att folk hatar apple, själv skulle jag nog säga som vanligt att det är människorna som köper dessa saker och försvarar det med att tex deras tillverkningskostnad är högre osv. Så samma svar även här kan man väl säga. Folk som köper = jaha? Folk som köper och ska försvara det högra priset med osanningar = skulle man nog kunna hata. Fast skulle nog välja ordet ogilla.

Är det för att det inte går att överklocka apple som med windows?
Detta är ointressant för mig. (skriva detta på sweclockers är väl som att svära i kyrkan)

Är det för att ni alltid har haft Microsoft/Windows och inte vet bättre?
Jag har haft det mesta, och skulle tro att itunes och allt det där kan vara en annan anledning till att "hata" apple. Själv skiter jag i vilket, om det nu inte är folk som skriver hur bra itunes är. Där skulle man ju om något kunna säga att "de inte vet bättre"

Är det helt ärligt (och snälla svara ärligt på denna fråga) du har aldrig ägt en dator med OS X ?
Detta har jag inte haft, dock använt det en hel del. Jag har inga problem med det iaf.

Är det för att ni bara följer med strömmen och att det är "inne" att hata Apple?
Svaret här blir nog samma som ett par svar ovan, iaf mitt personliga. Kan inte svara hur andra tänker.

Jag, som jag skrev innan äger flera olika system, och dom ger mig alla tillfredsställelse på ett eller annat sätt!! !! !!

Men jag undrar vad ni har för erfarenhet, förutom ert hat (och då menar jag inte er med "plasthat" om ni fattar vad jag menar) mot Apple?

Skulle kunna ställa hur många ? till men jag tror ni fattar vad jag menar.

Skriv nu ner ert konkreta avsky mot Apple och när ni gjort det, så glöm inte att skriva er erfarenhet med Apple, och om ni har någon sådan varför gillade ni det inte (o kom inte med iTunes låsningen, för är man inne i det, så har man en jailbreakad lur, och det går helt enkelt inte att snacka om att den är "låst" då)

Så, bring it to me !! !! !! !!

Svarar under dina frågor om det går bra, dock är jag ingen applehatare men känner bara att jag vill svara ändå.

Permalänk
Medlem

va spelar det för roll om androidlurarna har bättre prestanda specs när iphone endå presterar bättre?

Jag skulle aldrig köpa en Android. Innom två veckor är den omordärn och 3 nya har kommit på marknaden. Haft haft min iphone4 över ett år och käns fortfarande modern. Kommer säkert göra det ett bra tag å.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag hoppas att jag inte bryter mot några regler när jag skriver det här men jag känner mig manad efter ett sådant inlägg.

Jag har väldigt svårt för Apple, och jag hoppas starkt att deras inflytande minskar.
Det handlar inte så mycket om deras produkters egenskaper. Det handlar om företagsfilosofi och affärsmetoder.

För mig kommer S.J. alltid att vara mannen som ville att din dator eller telefon skulle vara ett fängelse. Som ville att återförsäljarna skulle vara spela helt på tillverkarnas villkor. Som ville ta bort det fria valet. Men framförallt girigheten personifierad. Som högaktningsfullt stuntar i arbetsrätt, i miljöaspekter, i mänskliga rättigheter när det gäller val av hårdvarupartner / tillverkning. Jag skulle kunna skriva mycket längre om det här men är rädd att bli avstäng igen, så jag nöjer mig med ett citat av Stallman som avslutning.

http://www.theregister.co.uk/2011/10/10/stallman_glad_jobs_go...
Här är mer utförlig sida om såna värdering som jag omfamnar:
http://stallman.org/

Du bryter inte mot några regler alls!! Du skriver ner din åsikt, och det har alla rätt till!!

Swec har regler, och att bryta mot dom är en helt annan sak, och finns att läsa på regler, som du vet

Ett forum är till för som vi (du o jag) gör just nu, vi diskuterar varandras åsikter och det kommer du aldrig att bli bannad för!!
Så skriv du från hjärtat vad du menar, det gör jag

Sen undrar jag vad du menar med " din dator eller telefon skulle vara ett fängelse" ?

Och, min egen tolkning av teknik är, använd dig av det har nytta av (och i mitt fall, alla plattformar) och skit i politik/affärer !!

För gissa vem som drar nytta av det, ja du gissade rätt ---------JAG drar mest nytta av det

Sen så skiter jag väl i det ena eller det andra, jag vill att min hårdvara /mjukvara skall göra det jag vill!

Sen om det pågår ett fanboywar om det ena eller det andra, det ger jag blanka fan i. Jag vill ha mitt i teknikvärlden, jag blir nöjd!! Det är allt jag vill!! Allt annat är fail enligt mig!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Då ska jag passa på att fråga alla er Apple hatare lite frågor.

Massa text (tog bort för att inlägget inte ska bli för stort.)

Så, bring it to me !! !! !! !!

Skulle knappast kalla mig apple hatare.

Men jag skulle aldrig köpa en iPhone igen.
Köpte en 3GS när den kom. Tyckte att man kände sig inlåst, gick inte å få den personlig på något sätt.
Sålde den efter 2 veckor.

Hart kört Htc Hero och Htc Desire sen dess.

Hade en iPod nano gen1 som jag älskade. Tyvärr så åkte den i asvalten efter 5 år.

Itunes för windows är dock ett stort skämt!

Skulle gärna äga en MBP 13", men tyvärr sätter budgeten stop för det för tilllfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Titta upp.

Titta du upp mot en post över detta, rättare sagt exakt kl 19:53 så fattar du

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

kul att folk förboka den så snabbt när Samsungs nexus är runt hörnet, tänk om den(ve och fasa) skulle vara bättre än 4S?

med tanke på hårdvaru uppgraderingen i 4S så blir det inte svårt, 4S är dålig innan den ens kommit i princip:p

Som sakt.... De person som vill köpa en Apple / iphone går inte och köper en Android mobil hur jäkla mycket bättre den är.
Och alla dessa förbokningar tyder på att de har bestämmt sig för Apple och inget annat.