Apples lista på hur övriga tillverkare ska undvika stämningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

http://www.swedroid.se/apple-ger-samsung-lista-pa-hur-de-kan-...

ööh? inte rektangulär? var det steve jobbs som uppfan rektangeln med!?

De kanske är trött på folk som kopierar dom rakt av... Hatar själv när folk kopierar allt från uttryck till idéer från mig och promotar dessa som sina egna. Kan man inte tänka själv, behöver man inte tänka alls!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hehehe. Jag gillar detta citat för surfplattor "En framsida som inte är helt platt". Det måste ju vara ett skämt.

Permalänk
Medlem

Det som saknades på listan var: "Ska ej gå att ringa med"

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Hehehe. Jag gillar detta citat för surfplattor "En framsida som inte är helt platt". Det måste ju vara ett skämt.

Hm om man följer dessa beskrivningar så kommer slutprodukten blir en konservburk med en skärm runt om och högtalare i top och botten

Hade iofs varit rätt coolt, jobbigt att få ner i fickan dock

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Först av allt så vill jag poängtera att jag inte försvarar det här på något sätt, det är givetvis vansinne. Flera av dessa förslag är så generella/skrattretande att jag är övertygad om att inte ens Apple tror att de kan få igenom detta. Kan nästan se framför mig hur Apples advokater sitter och småler medan påtar ihop en lista med rätt omöjliga förslag

Själv tycker jag dock Samsung har sig själv att skylla att de drogs in i detta till att börja med då flera av deras produkter var löjligt lika Apples. Andra tillverkare kan hitta på egna snygga designer så varför kan inte Samsung? Men nu har det ju gått överstyr, inget snack om det.

Det sagt så är är vissa av reaktionerna lika löjliga. Den som påstår att det bara är Apple som stämmer hit och dit är naiv och visar bara på att man inte hänger med i denna branch. Det är en riktig sandlåda och företagen kastar sand så det stänker åt alla håll.

Att sen säga att "Apple gör skitprodukter...bla bla" är ju löjligt. De kanske inte faller alla i smaken men dåliga är de inte, de har en utmärkt grupp ingenjörer och designers m.m som sliter stenhårt och många av dem tycker högst sannolikt att det här lika löjligt dom. Det är en liten klick "toppar" och ett stort gäng advokater som bråkar.

Jag tror inte detta leder någonstans, de får kanske i "bästa fall" varandras produkter "bannade" ett tag innan de överklagas och bryts upp och så håller det på (exempelvis galaxytab i Australien). Det här kommer inte påverka vanligt folk i någon större grad. Det enda trista med det här sandlådskriget är att pengarna kunde lagts på vettigare saker än advokater.

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

De kanske är trött på folk som kopierar dom rakt av... Hatar själv när folk kopierar allt från uttryck till idéer från mig och promotar dessa som sina egna. Kan man inte tänka själv, behöver man inte tänka alls!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av hur tufft apple får att omförhandla sitt avtal angående minneskretsar från Samsung när den tiden kommer, kan tänka mig att det blir problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skewgen:

Jag är intresserad av hur tufft apple får att omförhandla sitt avtal angående minneskretsar från Samsung när den tiden kommer, kan tänka mig att det blir problem.

Knappast.

Appel är en såpass stor kund till Samsung fortfarande att Samsung helt enkelt inte bara kan dissa en av sina största kunder för ett litet sandlådekrig, advokater imellan.

Dessutom har ju Apple börjat att förflytta sina komponentinköp till andra företag redan som det är.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Den där bilden kommer alltid upp i dessa diskussioner men den blir inte mer sann för det. Texten i bilden är inte korrekt:http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Om det var en nyhet för dig så verkar det inte som att du har speciellt mycket koll på något av företagen och bara skriver i tråden för att flamea.

Way to go boy..

Finner bara det hela väldigt komiskt Men men, knappast någon nyhet att Apple stämmer andra :/

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Sitter och läser det fullständiga dokumentet som någon ovan länkade.

Det verkar ju vara en person som har kommit med alla dessa kraven, och dokumentet handlar i princip om hur han motargumenterar Mr. Shermans (förmodligen försvar till stämningen av apple ang. galaxy tab eller liknande).

Att han i princip bland annat skriver att "Mr. Sherman har ingen riktig utbildning inom industriell design och därför är hans åsikt inte relevant.", är enligt mig totalt skrattretande. Ska läsa vidare nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Den där bilden kommer alltid upp i dessa diskussioner men den blir inte mer sann för det. Texten i bilden är inte korrekt:http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Ja jag tror inte heller att Aple stulit något från Samsung, lika lite som jag tror att Samsung stulit idéer från Aple. Företagen har troligtvis kommit på liknande idéer ungefär samtidigt utan påverkan av varandra, vilket inte alls är ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Den där bilden kommer alltid upp i dessa diskussioner men den blir inte mer sann för det. Texten i bilden är inte korrekt:http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Hade precis tänkt länka innan jag såg kommentaren. Själv håller jag på Androidsidan men tycker fortfarande att man ska komma med korrekta bevis.

Personligen struntar jag mer eller mindre i vem som kopierar vem och hur - det gynnar mig som konsument i slutändan eftersom att de måste konkurrera med priserna. Det finns absolut INGET positivt med stämningar för oss konsumenter, det konstiga är att "fanboys" av båda företagen inte förstår det. Tycker förövrigt att det är konstigt att så många Appleanvändare klagar på att Androidmobiler (speciellt från Samsung ?) kopierar Apple, men samtidigt har de oftast inte provat en sådan mobil och påstår att de suger. Detta går självfallet åt båda hållen, men listan som länkas i tråden är barnslig, kan man inte se det som Appleanvändare är man i mina ögon en "extremist" bland fanboys, och ja, jag hade tyckt samma om Samsung om de nu hade skickat samma lista till Apple.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hur konkurrenter borde designa surfplattor för att inte bli stämda av Apple. (ganska överdriven men ändå xP)

Är inte Apple hatare egentligen (förutom att deras produkter är överprisade) men detta var bara för dumt sagt av dom.

Visa signatur

Arbets- / Spelstation: Arch Linux - Ryzen 5 3600 - RX 7900 XT - 32G DDR4
Server: Arch Linux - Core i5-10400F - 16G DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

FFS. Nu får det för fan räcka! Jag brukar i vanliga fall försvara apple när kompisarna smutskastar på apple, men nu tror jag att jag går över till deras sida och börjar smutskasta på apple också...
Alla mobiltelefoner idag är ju rektangulära, då får väl företaget som gjorde den första mobiltelefonen stämma apple för patentintrång. Apple var väl också väldigt sent ute mobilmarknaden (2006?) och Nokia, SE, Samsung, motorola osv har varit ute sen säkert 2000-talet så deras agerande är minst sagt väldigt respektlöst.

enought said, apple är nu SKIT i mina ögon tyvärr

Mobiltelefon/mobiltelefoner har funnits sen mitten av 50-talet, om man inte räknar med armèns kommunikation

Dock kom inte GSM nätet förens 1991.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Jag är intresserad av hur tufft apple får att omförhandla sitt avtal angående minneskretsar från Samsung när den tiden kommer, kan tänka mig att det blir problem.

Apple håller på att byta ut samsung mot andra tillverkare. Kommer inte dröja så värst länge innan de inte finns några Samsung-delar kvar i Apple produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Apple håller på att byta ut samsung mot andra tillverkare. Kommer inte dröja så värst länge innan de inte finns några Samsung-delar kvar i Apple produkter.

Samtidigt går det rykten om att Samsung kommer fortsätta tillverka Apples processorer så jag är inte så säker på det.

Som tur är så verkar inte alla delar av dessa två företag lika löjliga som vissa delar. Samsung är en storspelare vad gäller tillverkning av elektronikkomponenter och Apple en av de största beställarna av dessa. Vore puckat att inte dra nytta av varandra.

Permalänk
Avstängd

Hej Sweclockers.

Jag har skissat lite på en Android-mobil och är väldigt noga med att inte riskera att bli stämd av Apple. Har därför utgått från Apples lista när jag skapat min über Galaxy S42.

Främre yta som inte är svart
En vacker röd färg har valts till framsidan som absolut inte har någon ram, detta för att matcha skärmen i lila. Sidorna utgörs av en naturinspirerad murrig grön färg.

Inga ramar på framsidan alls
Check.

En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn
Den här punkten fick jag fundera över ett tag. Ej rektangulär och ej rund? Jag tolkar det som att en kvadratisk form är ok och har därför formgett telefonen som en kub på 10*10*10cm. På så sätt riskerar inte mobilen heller att vara för tunn och på så sätt förväxlas med en iPhone.

Skärm som inte är centrerad på framsidan och som har framträdande ramar på sidan
Här har designavdelningen till slut enats om en lila, ramlös, rund skärm som är positionerad i övre högra hörnet på framsidan.

Främre yta med framträdande dekorationer
Hela mobilen, och framförallt framsidan, är täckt av vackra blommor som ger ett harmoniskt intryck. Dessa blommor har också en enorm dold teknik inom sig.

Inga horisontella högtalare
Varje blomma har en högtalare i mitten, så man kan hålla kuben åt vilket håll som helst när man pratar i den! Dessutom kan man inte råka förväxla blomhögtalarna med en iPhone-högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Microsoft, Samsung, HTC osv. är förmodligen lika vidriga om man går bakom kullisserna.

Men visst, detta är patetiskt.

Du glömde intel

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

De kanske är trött på folk som kopierar dom rakt av... Hatar själv när folk kopierar allt från uttryck till idéer från mig och promotar dessa som sina egna. Kan man inte tänka själv, behöver man inte tänka alls!

Hahaha dagens ironiska inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

De går med vinst för att de som köper Apples produkter är nöjda över att de har en ''hemelektronikpryl'' med ett äpple på som kostar betydligt mer än vad deras konkurrenter gör! Och varför de stämmer Samsung är för att de vill behålla sina kunder och tjäna så mycket som de gör. De försvarar trots allt sina produkter från att t.ex Samsung ska komma och kopiera deras bara för att de säljer så bra. Skulle ni inte gjort samma sak bara för att försvara eran nästan totala ledning inom mobilbranshen?

Tänk på vad ni skriver för det finns en anledning att de gör så!

gomorron där ja. apple har snarere hamnat efter de senaste året. först för någon månad sedan kom de ut med iphone 4s med dubbelkärnig processor medans LG snart har haft sin optimus 2x ute i ett år. Även HTC och Samsung kom ut med sina motsvarande i våras.

Dessutom hörde jag nyligen att de tänker utöka storleken på skärmen i kommande iphones till 4" lr va det va men fortfarande både HTC och Samsung har haft 4,3" i ett år nu.

"totala leding" nja, tycker snarare det verkar som att de äntligen insett att de hamnat efter...

Permalänk
Medlem

Jag hatar faktiskt Apple som företag, och brukar medge att jag är en Apple-hatar. Däremot så är jag inte någon mac-hatare eller iPhone-hatare. Apple tillverkar många bra produkter, det är bara företagskulturen som stinker.

Jag brukar ge följande råd:
Köp aldrig en produkt bara för att den är tillverkad av ett visst företag. Detta gäller särskilt Apple. Använd minst 2 minuter till att googla och jämför konkurrenter.
Har du funderat på att köpa en Macbook Air ? Det finns fortfarande ingenting som riktigt går upp mot den på PC sidan så go ahead om du ute efter den tunnaste laptopen, som fortfarande presterar bättre än en netbook.
Men om du har funderat på en smartphone, en surfplatta eller AppleTV så finns det idag lika bra alternativ bland konkurrenterna så man slipper göda skitföretaget.

Permalänk
Medlem

Gjorde en prototyp baserat på apples riktlinjer om hur en samsungplatta ska se ut, detta kom jag fram till:

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

gomorron där ja. apple har snarere hamnat efter de senaste året. först för någon månad sedan kom de ut med iphone 4s med dubbelkärnig processor medans LG snart har haft sin optimus 2x ute i ett år. Även HTC och Samsung kom ut med sina motsvarande i våras.

Dessutom hörde jag nyligen att de tänker utöka storleken på skärmen i kommande iphones till 4" lr va det va men fortfarande både HTC och Samsung har haft 4,3" i ett år nu.

"totala leding" nja, tycker snarare det verkar som att de äntligen insett att de hamnat efter...

Eller så ligger de lite mindre före bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Dags för något äppelföretag och stämma apple för o använda ordet äpple va?

Nu är det kanske redan någon skrivit det. Apple har fått betala dyrt för sitt namn. The Beatles skivbolag Apple Records har nog tjänat lika mycket på sitt firmanamn som på skivförsäljningen

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mobiltelefon/mobiltelefoner har funnits sen mitten av 50-talet, om man inte räknar med armèns kommunikation

Dock kom inte GSM nätet förens 1991.

Det har du rätt i, menade mer att när vanligt folk började använda mobil och blev en så stor del av samhället:P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det får inte vara blommor på den, Äppelträd är en växt blommor också, därför BAM! LAWSUIT!

Är det gröna paprikor?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Apple gör ingenting Samsung inte gjort om de kunnat. Eftersom lagar tillåter detta gör de alltså helt rätt av sig. Om det är något ni skall klaga på då är det lagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Bland de allra mest hängivna fans finns det säkert de som tror att Apple uppfann hjulet och skiftnyckeln med.

Och elden

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Hm om man följer dessa beskrivningar så kommer slutprodukten blir en konservburk med en skärm runt om och högtalare i top och botten

Hade iofs varit rätt coolt, jobbigt att få ner i fickan dock

Jag tycker samsung som är en stor dataskärms tillverkare kan säga till Apple att deras skärmars framsida inte får vara helt platt, det påminner ju om samsungs och alla andras skärmar då.