Permalänk
Medlem

så jävla på har nog 3 till som är på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larsolof:

annars kan vi väl spela på en public server ?

ah. men de e ju inte säkert att alla som skrivit upp sig är med hlr.. men vi har iaf
2st 64slots servrar 2st 16slots. och 1st 32 slots

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

ah. men de e ju inte säkert att alla som skrivit upp sig är med hlr.. men vi har iaf
2st 64slots servrar 2st 16slots. och 1st 32 slots

det är sammanlagt med alla som ska komma elr 90% så är det 249 st.
serverna som ni har ordnat räcke för 180. så blir lite svårt för tillfället :/ men det är en vecka kvar så. (i fall jag läst rätt) så nån mer villig person kanske ställer upp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larsolof:

det är sammanlagt med alla som ska komma elr 90% så är det 249 st.
serverna som ni har ordnat räcke för 180. så blir lite svårt för tillfället :/ men det är en vecka kvar så. (i fall jag läst rätt) så nån mer villig person kanske ställer upp

japp. hoppas på det. men sen är de inte säkert alla är med. elr iaf inte samtidigt

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Flammsig eventuellt fortfarande så kanske jag kan ställa upp med en 64 också

Permalänk
Medlem

Låter kul, har en TS-server (512) som kan användas också. Bara att PMa ifall det behövs. Är inte hundra ifall jag kan vara med och spela dock.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Kul idé, är gärna med på det. Går inte att dra en åldersgräns på så sätt men om någon beter sig som en p12 så är det ju kick direkt

Permalänk
Medlem

Hrm, ska på begravning 17:e.. men lycka till, kikar till i tråden om ni fortfarande kör den 18/19:e

Permalänk
Medlem

ska vi försöka sätta en tid på den 17:onde när den börjar ? ser farm i mot det

Permalänk
Medlem

Detta låter trevligt, Jag och en kompis och ev. 2 till kompisar hänger nog på med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Computerguy:

Flammsig eventuellt fortfarande så kanske jag kan ställa upp med en 64 också

när vet du det då hehe

Skrivet av sundsten:

Låter kul, har en TS-server (512) som kan användas också. Bara att PMa ifall det behövs. Är inte hundra ifall jag kan vara med och spela dock.

absolut hojtar till i såfall : D

Skrivet av Amzo:

Kul idé, är gärna med på det. Går inte att dra en åldersgräns på så sätt men om någon beter sig som en p12 så är det ju kick direkt

exakt.

Skrivet av SkorutansteN:

Hrm, ska på begravning 17:e.. men lycka till, kikar till i tråden om ni fortfarande kör den 18/19:e

tråkigt och höra.. ja det är bara att kika in.

Skrivet av larsolof:

ska vi försöka sätta en tid på den 17:onde när den börjar ? ser farm i mot det

kl 17.00 på fredag ska vi försöka dra igång.

Skrivet av nismo299:

Detta låter trevligt, Jag och en kompis och ev. 2 till kompisar hänger nog på med

okej nice (Y)

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

Glöm inte titta första sidan för uppdatering ang servrar och lösen när det kommer.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Glöm inte titta första sidan för uppdatering ang servrar och lösen när det kommer.

ska vi sitta i teamspeak eller nåt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

Glöm inte titta första sidan för uppdatering ang servrar och lösen när det kommer.

Du kanske ska uppdatera att jag ställer upp med en 32 slot också

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

kl 17.00 på fredag ska vi försöka dra igång.

17:00?!

Dang då hinner man juh knappt komma hem aja, får droppa in lite senare eller smita från jobbet lite tidigare btw adressen till vår ts är

ts.bslx2.se

ses på slagfältet!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Enklast och bäst vore det väl om Sushifrukt som har en 512TS-server sätter upp en kanal för varje server som gäller under helgens spel.
Så att alla på samma server kan hänga i samma kanal, kanske dela upp kanalen i subkanaler så att fienden inte sitter i samma kanal. Samt kanske dela upp ett par gånger till, kan bli jobbigt att sitta 32st i samma kanal. Men det kommer väl märkas hur det går.

Tänk också på att en lösenordsskyddad server inte är rankad, ser själv inte det som ett problem. Däremot så måste man välja om man skall köra alla unlocks eller inte. Annars så får man låsa upp under spel, vilket iofs kan vara kul

Skulle helst se att Sushifrukt kör iväg ett PM till oss som kör servrarna så kan vi bestämma lite mer. (citera gärna)

Tar gärna emot synpunkter ifrån alla som tänker spela i helgen, lättare att få ihop något bra då.

Våran server står gärna startberedd 1700 på fredagen, bara vi är överens om hur vi kör.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Enklast och bäst vore det väl om Sushifrukt som har en 512TS-server sätter upp en kanal för varje server som gäller under helgens spel.
Så att alla på samma server kan hänga i samma kanal, kanske dela upp kanalen i subkanaler så att fienden inte sitter i samma kanal. Samt kanske dela upp ett par gånger till, kan bli jobbigt att sitta 32st i samma kanal. Men det kommer väl märkas hur det går.

Tänk också på att en lösenordsskyddad server inte är rankad, ser själv inte det som ett problem. Däremot så måste man välja om man skall köra alla unlocks eller inte. Annars så får man låsa upp under spel, vilket iofs kan vara kul

Skulle helst se att Sushifrukt kör iväg ett PM till oss som kör servrarna så kan vi bestämma lite mer. (citera gärna)

Tar gärna emot synpunkter ifrån alla som tänker spela i helgen, lättare att få ihop något bra då.

Våran server står gärna startberedd 1700 på fredagen, bara vi är överens om hur vi kör.

Det kan jag iofs hålla med om! det är alltid roligare om faktiskt ALLA är inne på samma TS server

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

har också en 16 player server som alla som vill får spela på, kan ändra setings mm

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Jag har en 24 slots server om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa en 50slot mumble server om ni är intresserade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haapppoooo:

har också en 16 player server som alla som vill får spela på, kan ändra setings mm

okej. men gö i ordning den så den är redo i morrn kl 17.00

lösenordet du ska sätta skriver ja här i tråden i morrn

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klasmedgas:

Jag har en 24 slots server om det skulle behövas.

en bf3 server ? isåfall som ja skrev till den andra:D

fixa i ordning den till i morrn kl 17.00 .

lösen meddelas i morrn:)

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

alla som har sagt att dom kan ställa upp med server,.

Fixa iordning dom tills i morgon kl 17.00...

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av flammsig:

en bf3 server ? isåfall som ja skrev till den andra:D

fixa i ordning den till i morrn kl 17.00 .

lösen meddelas i morrn:)

Ja en Bf3 server, vad vill ni har för settings på den då ? ska det vara HC eller regular ?
Kom gärna med förslag på vad ni vill ha för slags upplägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Enklast och bäst vore det väl om Sushifrukt som har en 512TS-server sätter upp en kanal för varje server som gäller under helgens spel.
Så att alla på samma server kan hänga i samma kanal, kanske dela upp kanalen i subkanaler så att fienden inte sitter i samma kanal. Samt kanske dela upp ett par gånger till, kan bli jobbigt att sitta 32st i samma kanal. Men det kommer väl märkas hur det går.

Tänk också på att en lösenordsskyddad server inte är rankad, ser själv inte det som ett problem. Däremot så måste man välja om man skall köra alla unlocks eller inte. Annars så får man låsa upp under spel, vilket iofs kan vara kul

Skulle helst se att Sushifrukt kör iväg ett PM till oss som kör servrarna så kan vi bestämma lite mer. (citera gärna)

Tar gärna emot synpunkter ifrån alla som tänker spela i helgen, lättare att få ihop något bra då.

Våran server står gärna startberedd 1700 på fredagen, bara vi är överens om hur vi kör.

Det låter som en riktigt bra idé, kan fixa en kanal för varje server,r sen en sub-kanal för Team 1 och Team 2, sen kanske en kanal för varje squad?
Kan ju va jobbigt om man hoppar emellan squads iof, men då kan man ju försöka komma överrens om man ska sitta i sin squad kanal eller samlingskanalen för ens Team. Makes sense?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Det låter som en riktigt bra idé, kan fixa en kanal för varje server,r sen en sub-kanal för Team 1 och Team 2, sen kanske en kanal för varje squad?
Kan ju va jobbigt om man hoppar emellan squads iof, men då kan man ju försöka komma överrens om man ska sitta i sin squad kanal eller samlingskanalen för ens Team. Makes sense?

JA det är nog lite jobbigt men fan så mycket coolare och mycket mer behändigt, fatta om 32 pers skall vara i samma "Team" kanal fy fan, jag tycker det börjar bli jobbigt när man kör runt 8 xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

JA det är nog lite jobbigt men fan så mycket coolare och mycket mer behändigt, fatta om 32 pers skall vara i samma "Team" kanal fy fan, jag tycker det börjar bli jobbigt när man kör runt 8 xD

Tja.. jobbigt vet jag inte, tar ca 5 sek o skapa en kanal Så det är inte direkt problemet ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Det låter som en riktigt bra idé, kan fixa en kanal för varje server,r sen en sub-kanal för Team 1 och Team 2, sen kanske en kanal för varje squad?
Kan ju va jobbigt om man hoppar emellan squads iof, men då kan man ju försöka komma överrens om man ska sitta i sin squad kanal eller samlingskanalen för ens Team. Makes sense?

Låter helt kanon, sätt gärna upp en kanal med suboldrar som heter vgm
Vet inte om du dragit adressen till din TS-server? Blir den lösenordsskyddad också eller hur vill du göra?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Fragnet.net - This is Hell - No Rulez - Rush

32 players , in å testa om den duger, för då e vi i TAK med

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/219ec65d-c9...

Permalänk

om jag ska ställa upp så vill jag veta vad NI vill att jag ska ställa in servern på, här är den som den är nu:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/2dc10d42-2a...
Plugins?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000