Apple öppnar första butiken i Sverige under augusti eller september

Permalänk
Medlem
Skrivet av swanden:

En butik i Malmö om inte allt för många år kanske?

Vet inte hur lönsamt det skulle vara. Iphone säljs mest på möllan, rosengård eller blocket.
-Har du kvitto? "klick!".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Är verkligen inget fan av Apples produkter, men deras butiker ska nog vara en upplevelse, så ja varför inte säger jag bara.

Jag kände inget direkt när jag var i New Yorks apple store:

Permalänk

Har ni som neggar tur så kanske de bjuder på fri wifi iaf, gjorde de i Tokyo. Alltid nått

Sen förstår jag inte varför man inte köper från apples hemsida, är det inte billigast där? Orkar man inte vänta kanske?

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Kanske har något att göra med att om man nu skall hamna i något fack så är det hårdrockare.

Det är det nog ingen som undgått efter dina högkvalitativa inlägg

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är väl trevligt och så, men man undrar ju lite vad som blir skillnaden på en Apple store och en återförsäljare som inte säljer annat än Apple-prylar, som t.ex Digital Inn?

Servicen på de Apple-återförsäljare som finns idag är av kraftigt varierande kvalitet. Nu går Apple in och garanterar superb service.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brat Ivadera:

Ska ta med en boombox och börja dansa som en galning där inne.. Because I can

Man kan komma undan med värre saker än så i en Apple Store

http://www.youtube.com/watch?v=Bo2p82aTQzo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Servicen på de Apple-återförsäljare som finns idag är av kraftigt varierande kvalitet. Nu går Apple in och garanterar superb service.

Skickades från m.sweclockers.com

'Garanterar superb..'...jadu, tänk dig att jobba som Genius där.

"Vadfalls? Två timmar? TIMMAR? Ska det ta två TIMMAR för er GENIER att fixa ett sådant litet pyttefel som ni minsann inte kunde sett till inte fanns där när jag köpte datorn för 2,5 år sedan?? "It jest wörks!!" "Garanterad Service!!!"..vad..nu blir jag så arg att jag..näe..jag ska ha en ny dator NU! NI SKA ge mig en NY DATOR NU!!!"

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Felix:

Servicen på de Apple-återförsäljare som finns idag är av kraftigt varierande kvalitet. Nu går Apple in och garanterar superb service.

Skickades från m.sweclockers.com

mja, digital inn använder sig ju t.ex av "auktoriserade Apple Premium Service Providers", skulle gissa på att de också har koll på vad de håller på med

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Tror inte det är en bra investering för dem. Alla som vill ha en Ifån i Sverige har väl redan det? Minns en kompis jag hade för länge sedan, gick på socialbidrag och klagade på kapitalister, men kunde ändå plötsligt en dag visa upp sin nyinköpta apple produkt.

Vem är det man ska övertyga med sin nya butik?

Ja visst är det ren idioti som företagen håller på med. Exempelvis inet, varför lägger de inte bara ned nu? Alla som vill bygga sin egen dator har väl redan köpt en? :S Vem tror de att de kan övertyga att köpa en till?!

Permalänk

på tiden

Permalänk
Medlem

Det finns ju något i kupolen i Borlänge, trodde att det var en äppelaffär. Den har ju bara apple loggor vad jag sett iaf.
Vad är det för något då?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Det finns ju något i kupolen i Borlänge, trodde att det var en äppelaffär. Den har ju bara apple loggor vad jag sett iaf.
Vad är det för något då?

Det är en Apple-återförsäljare som inte ägs av Apple men däremot har ett avtal med dem som gör att de t.ex. får använda deras logga, laga Apple-datorer som omfattas av garantin även om de inte köpts i just den affären m.m.

Den här nyheten handlar om att Apple kommer öppna en butik som drivs i egen regi.

Permalänk

Coolt. Skall helt klart dit näst gång jag besöker Stockholm. Jag menar hur ofta får man chans att se på byfånarnas inneställe. Roligare än aphuset på skansen. Och gratis!

Gissa vad jag kommer att skratta när man ser priserna. För att inte tala om typerna som köper där. Och som går nöjda ut ur butiken!!!! Reality Comedy på hög nivå!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Coolt. Skall helt klart dit näst gång jag besöker Stockholm. Jag menar hur ofta får man chans att se på byfånarnas inneställe. Roligare än aphuset på skansen. Och gratis!

Gissa vad jag kommer att skratta när man ser priserna. För att inte tala om typerna som köper där. Och som går nöjda ut ur butiken!!!! Reality Comedy på hög nivå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

'Garanterar superb..'...jadu, tänk dig att jobba som Genius där.

"Vadfalls? Två timmar? TIMMAR? Ska det ta två TIMMAR för er GENIER att fixa ett sådant litet pyttefel som ni minsann inte kunde sett till inte fanns där när jag köpte datorn för 2,5 år sedan?? "It jest wörks!!" "Garanterad Service!!!"..vad..nu blir jag så arg att jag..näe..jag ska ha en ny dator NU! NI SKA ge mig en NY DATOR NU!!!"

Nu förstod jag inte riktigt... Men är du trevlig som kund så lär folket i Genius baren ha rätt mycket svängrum, även om de måste motivera allt för chefen vid dagens slut...

Skrivet av Lasergurka:

mja, digital inn använder sig ju t.ex av "auktoriserade Apple Premium Service Providers", skulle gissa på att de också har koll på vad de håller på med

De har koll, oftast. Men de på Sveavägen är inte så trevliga, eller var det inte mot mig iaf.
De på Kungsgatan är trevliga men har inte direkt järnkoll på allt de säljer.
Det som en gång i tiden var en Humac i Västermalmsgallerian däremot, de hade en otroligt serviceinriktad och trevlig butikschef.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

på tal om troll och apple store:
http://imgur.com/gallery/6lZEU

ontopic: hmm intressant att dom startar upp i sverige, tja jag antar att det finns grogrund för det med tanke på hur många som har iphones

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Vore ju märkligt om han dök upp i en fallfärdig Cheva när det är Ford han kör...

mja.. en "ford".

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

mja.. en "ford".

Vadå "ford" ? Inte är det en Cheva i alla fall den säljs ju under märket ford då är det i mina ögon en ford, bilentusiaster är nog de värsta besserwissrarna som existerar :P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vadå "ford" ? Inte är det en Cheva i alla fall den säljs ju under märket ford då är det i mina ögon en ford, bilentusiaster är nog de värsta besserwissrarna som existerar :P.

haha syftade mer på att man kanske säger att man har någonting roligare än vad som egentligen rullar upp och ner för sveavägen med v8:or i men nog med OT för idag

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Bjuder de på korv,glass och godis kanske det kan vara intressant att komma!

Annars kan det kvitta, är inte så intresserad av Apple tjaffs!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Apple Store i Malmö verkar redan vara på gång, eller? http://bit.ly/JLJiPM
Om kartan stämmer, ska butiken ligga nära Davidhallstorg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Ja jo om du köper lastbilar, båt och flygmotorer, tunga arbetsmaskiner, portabla ställverk mm mm så visst....
Annars går de pengarna till.........KINA. Jag tror att du har missat ngt

Visst....köper man Volvo personbil så är det belgare eller svenskar som får lön....men de stora vinsterna går till Kina.

Vilka vinster? Bilindustrin är extremt konkurrensutsatt, 5% vinst i bästa fall som kompenseras med 15% förlust under lågkonjunktur. Som det faktiskt ligger till hitils har kineserna pumpat in pengar i Volvo, inte tvärt om!

Att tro kineserna köpte ett "mindre" svenskt bilföretag för att få del av deras vinst är rätt korkat, det finns betydligt lönsammare brancher att ge sig in i!!!

Varför tror du amerikanerna sålde Volvo och Saab till struntsummor om det nu är så vinstgivande som du tycks tro?

Vad kinserna är ute efter är säkerhetstänkade för sin egen bilmarknad samt kunskap. Dvs vinster för sina egna bilföretag om 15-20år när tillräckligt många kineser har tillräckligt mycket insikt för att kunna bygga bilar som håller västerländsk standard och kan säljas i väst.

Volvo Cars adminstreras och utvecklas nära nog till 100% i Sverige = Svenska löner. Att utveckla en ny bilmodell kostar många miljarder, och är nästan bara lönekostnader till ingenjörer och testare. Löner till de som monterar bilen är en rätt liten del i hela kakan. I princip kan man säga att halva Göteborg är beroende på Volvo och deras närliggande underleverantörer direkt eller indirekt för sitt levebröd.

Min poäng är förståss att igenom en ny applebutik så finns det i princip inga led i sverige som får del av de pengar som går den vägen...

Permalänk
Skrivet av formerself:

Störst del glas, samt en stor och vit Apple-logga. Blir nog ingen direkt nytänkande arkitektur, så det passar väl Sverige finfint...

Därför att det är ju så många andra retailkedjor som designar sina butiker så?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Var inne i den där glaskuben på 5th Ave för ett par år sen. Var inget särskilt.

Jag älskar hur folk som inte gillar Apple inte låter sig imponeras av en enda sak de gör medans de kan totalt bonkers över *ännu en* plastig mobil med Tegra 3 och en 4.6 tums skärm....

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Vad är problemet? Vill man inte gå dit behöver man inte gå dit. Jag kommer inte gå dit.

"HÖHÖ JAG SKA DIT OCH SKRÄMMA BORT FOLK! I MIN SUPERMANLIGA BIL!"
"FRAM MED DYNAMIT OCH SPRÄNG BORT APPLE FRÅN SVERIGE!"

Jävla barnungar, väx upp -.-

Man får tänka på och respektera att medelåldern på det här forumet verkar ha sjunkit drastiskt de senaste åren. Det är sandlådenivå på det mesta nuförtiden.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Apple har redan för många marknadsandelar. Fortsätter det så här så kommer det bara finnas iPhone kvar på marknaden (hemska tanke) :<

Android finns på närmare 60% av alla smartphones och man tycker de 30% Apple har är "för många"?

Alla som stenhårt förespråkar "valfrihet" och "öpenhet" (vad fanken det nu betyder) menar alltså vad som helst, bara det är Android?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Man får tänka på och respektera att medelåldern på det här forumet verkar ha sjunkit drastiskt de senaste åren. Det är sandlådenivå på det mesta nuförtiden.

Medelåldern är runt 22 år, visst här kan man vara dryg och kontra med att det just är sandlådenivå på sånt folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Android finns på närmare 60% av alla smartphones och man tycker de 30% Apple har är "för många"?

Frågan är vart dessa 60% är någonstans för de är knappast i Gbg. 8 av 10 telefoner jag ser är iPhones.

Skrivet av rSon:

Eller att undersöka sambandet mellan att ha en Iphone och att åka färja. Det hade också varit intressant att undersöka.

Haha alltså...ja...hm, du fattar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Medelåldern är runt 22 år, visst här kan man vara dryg och kontra med att det just är sandlådenivå på sånt folk.

Fast jag gissar att dom ser man inte så mycket till, dom på 14 år är något annat....

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Jonteponte:

Android finns på närmare 60% av alla smartphones och man tycker de 30% Apple har är "för många"?

Alla som stenhårt förespråkar "valfrihet" och "öpenhet" (vad fanken det nu betyder) menar alltså vad som helst, bara det är Android?

Android finns ju i Samsung, HTC, Motorola, Sony ericsson, zte m.m. stort sett alla som inte är Apple
Så Apple har stor andel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida