Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Inaktiv

Jag vill bara sluta ögonen, slappna av och glömma Windows 8 för all framtid.
I'm in seventh heaven with 7!

Nej allvarligt talat, Windows 8 är inget jag vill kännas vid i dagsläget.
Det är nu som jag äntligen börjat få ett drömsystem där alla mina favorit emulatorer (cirka 15-16 st) fungerar, ett system som är så jäkla klockrent stabilt att det aldrig kraschat eller gett mig en BSOD.
Ett system som är så förbaskat simpelt att använda och underhålla och alla spel bara fungerar perfekt.

Låt oss sedan installera Windows 8 och du har fått ett fult metrosexuellt gränssnitt på halsen som du måste ta bort.
Nej nej nej nej

Listan har gjort mig mindre positiv till Windows 8.
Vill jag känna mig metrosexuell, sitter jag bara lite och pekar på min HTC Radar Windows phone.

Dessutom kör jag min emulator PC strikt offline med ingen som helst koppling till Internet, jag har en stark känsla att Internet inte kommer kunna undvikas i 8:an med all metrosexuallitet
Vill helst slippa allt lidande och bara starta min Windows 7 speldator och bara lira, enkelt precis som det ska vara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Dessutom kör jag min emulator PC strikt offline med ingen som helst koppling till Internet, jag har en stark känsla att Internet inte kommer kunna undvikas i 8:an med all metrosexuallitet

Windows 8 går förstås även att använda utan internet. Det är mer fokuserat på att vara uppkopplat, ja, men det tycker jag är som det ska vara.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Ska bli spännande att räta ut frågetecknen och få prova systemet så när som på i sitt rätta jag. Är det enda som sedan förbättras till release buggar? alltså inga funktioner?

Jo då det kommer funktioner också, som du ser i länken. Family safety reports bland annat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jo då det kommer funktioner också, som du ser i länken. Family safety reports bland annat.

Verkade lite luddigt i artikeln på vad som kommer i rp och vad som vi får vänta på till rtm. Men jag har inget behov av family safety så det gör inget om det får vänta.

Permalänk
Medlem

Kinesiska builden har läkt.
http://www.theverge.com/2012/5/29/3050546/windows-8-release-p...

Permalänk
Avstängd

Jo jag såg det på twitter för 9h sen ungefär. Känns inte riktigt värt att tanka. Risk för virus också.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Plötsligt känns det mer och mer rätt att inte satsa på det här operativsystemet.
När jag fick se demon på det där med Prisjakt appen fick jag dåliga dåliga vibbar.

Vad kommer härnäst i Windows 8, massa reklam appar också kanske för den som vill.

Nej väck mig från den här horribla drömmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Plötsligt känns det mer och mer rätt att inte satsa på det här operativsystemet.
När jag fick se demon på det där med Prisjakt appen fick jag dåliga dåliga vibbar.

Vad kommer härnäst i Windows 8, massa reklam appar också kanske för den som vill.

Nej väck mig från den här horribla drömmen.

Varför det? Varför fick du dåliga vibbar? Reklamappar? Menar du appar med reklam i? Jag har inte sett några sådana ännu, men det är ju möjligt att det kommer precis som i telefonen. Som du sa, för den som vill, gillar man inte appen så tar man bort den bara.

Jag tycker att den appen såg riktigt bra ut.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Det ser ut som en gilla-tile i bakgrunden. Facebook-app på gång månne?

https://twitter.com/MSFTnews/status/207569656955940864/photo/...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Alltså ju mer jag tänker på det och ser alla Windows 8 videos ju mer tycker jag nästan banne mig att Metro borde vara ett frivilligt val man gör under installationen om man vill ha eller inte.

1. Jag har ingen touch screen då jag använder min LCD TV som skärm
2. Jag har inget behov av en massa krimskrams då det räcker och blir över med telefonen
3. Jag vet absolut 100% att jag aldrig någonsin kommer använda Metro

Smartast vore nog om installationen känner av hårdvaran dvs har du touch screen så installera Metro, annars inte.
Jag minns på den gamla hederliga Windows 98 tiden då man installerade Windows, då kunde man göra en custom installation vad man ville ha med eller inte.

Metro borde inte vara ett tvång, men tyvärr verkar verkligheten vara något annat.
Jag gråter inombords och till slut i framtiden måste jag ge vika för Windows 7 kommer inte hålla för alltid.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Alltså ju mer jag tänker på det och ser alla Windows 8 videos ju mer tycker jag nästan banne mig att Metro borde vara ett frivilligt val man gör under installationen om man vill ha eller inte.

1. Jag har ingen touch screen då jag använder min LCD TV som skärm
2. Jag har inget behov av en massa krimskrams då det räcker och blir över med telefonen
3. Jag vet absolut 100% att jag aldrig någonsin kommer använda Metro

Smartast vore nog om installationen känner av hårdvaran dvs har du touch screen så installera Metro, annars inte.
Jag minns på den gamla hederliga Windows 98 tiden då man installerade Windows, då kunde man göra en custom installation vad man ville ha med eller inte.

Metro borde inte vara ett tvång, men tyvärr verkar verkligheten vara något annat.
Jag gråter inombords och till slut i framtiden måste jag ge vika för Windows 7 kommer inte hålla för alltid.

Du sa ganska tydligt emot dig själv där.

Du skriver först "3. Jag vet absolut 100% att jag aldrig någonsin kommer använda Metro"

Sen skriver du "Jag gråter inombords och till slut i framtiden måste jag ge vika för Windows 7 kommer inte hålla för alltid."

Jag tycker inte att Metro är ett tvång i Windows 8, man kan välja att inte använda Metro och bara stanna i desktop.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Du sa ganska tydligt emot dig själv där.

Du skriver först "3. Jag vet absolut 100% att jag aldrig någonsin kommer använda Metro"

Sen skriver du "Jag gråter inombords och till slut i framtiden måste jag ge vika för Windows 7 kommer inte hålla för alltid."

Jo jag vet att jag skrev emot mig själv där men framtiden är hård, förr eller senare måste man ju uppgradera vare sig man vill eller inte och då är det väl bara att gilla läget.

Skrivet av strejf:

Jag tycker inte att Metro är ett tvång i Windows 8, man kan välja att inte använda Metro utan bara stanna i desktop.

Fast är det inte så att även om man väljer att stanna i Desktop så kommer väl Metro alltid vara där i bakgrunden och komma tillbaka när man startar om datorn igen.

Metro borde vara en funktion som du enkelt kan aktivera och inaktivera via Turn Windows features ON or OFF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Fast är det inte så att även om man väljer att stanna i Desktop så kommer väl Metro alltid vara där i bakgrunden och komma tillbaka när man startar om datorn igen.

Ja det stämmer att startskärmen är det första man ser när man startar datorn. Det verkar som att du inte har provat Windows 8? Utmärkt läge nu då när Release Preview släpps när som helst.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jo jag vet att jag skrev emot mig själv där men framtiden är hård, förr eller senare måste man ju uppgradera vare sig man vill eller inte och då är det väl bara att gilla läget.

Fast är det inte så att även om man väljer att stanna i Desktop så kommer väl Metro alltid vara där i bakgrunden och komma tillbaka när man startar om datorn igen.

Metro borde vara en funktion som du enkelt kan aktivera och inaktivera via Turn Windows features ON or OFF

Får hoppas att mircosoft gör en pudel eller att det kommer ett vettigt OS från någon annan innan W7 ger med sig. Annars får man helt enkelt sluta spela och köra på linux istället.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Ja det stämmer att startskärmen är det första man ser när man startar datorn. Det verkar som att du inte har provat Windows 8? Utmärkt läge nu då när Release Preview släpps när som helst.

Det är sant att jag inte har provat Windows 8 ännu, men skulle jag tanka hem Release Preview versionen skulle det endast vara i det syftet att leta igenom alla inställningar som finns att tillhandahålla för att hitta ett sätt att bli kvitt Metro.

Skulle jag mot förmodan göra detta och hitta en inställning eller annan lösning kanske jag kan överväga Windows 8.

Men lättast är ju att bara vänta och se vad som händer på behörigt avstånd.

Permalänk
Medlem

Appen såg väldigt trevlig ut till surfplatta och touch. Det som tilltalar mest på desktop är just den integrerade söken som gör att man snabbt kan kolla upp en produkt oavsett var man befinner sig i Windows.

Permalänk
Avstängd

Övergången till att spela på Metro kommer för övrigt bli smidigare än för program. Detta eftersom att spel idag i mycket högre utsträckning redan är i fullskärm, precis som Metro.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Appen såg väldigt trevlig ut till surfplatta och touch. Det som tilltalar mest på desktop är just den integrerade söken som gör att man snabbt kan kolla upp en produkt oavsett var man befinner sig i Windows.

Du noterade väl att han körde hela demot med mus/tangentbord?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Lisan har gjort mig mer positiv till W8, Men kommer ändå inte att uppgradera för kanske ett eller två år efter det är släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du noterade väl att han körde hela demot med mus/tangentbord?

Jo det gjorde jag, men jag använder hellre webbsidan i en riktig webbläsare framför appen när jag har mus och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Jag hittade denna bild, tycker den verkar passande att lägga upp här.
Så klockrent!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dahle86:

Annars får man helt enkelt sluta spela och köra på linux istället.

Du behöver inte sluta spela, men det kan bli andra spel. Kanske inte just de spel som basuneras ut med dollarmiljoner i PR i tidningar och på TV (och SweClockers).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Alltså, jag har precis presenterat 20 punkter där Windows 8 är bättre än Windows 7. Du säger att de flesta inte alls håller med om att Windows 8 på något sätt är bättre än Windows 7. Mycket intressant. Förklara gärna hur du tänker.

20 punkter. Jag kanske bryr mig om en. Du kanske bryr dig om alla. Förstår du att alla punkter kan bli subjektivt beskådade, även fast de är rätt objektiva i sin natur - tänk tekniska - fakta helt enkelt.

Om du inte förstår varför folk har olika synsätt på vad som är bättre och sämre så borde jag inte skriva mer alls. Men för att avsluta, det som är bättre för dig kan vara sämre för mig.

Måste säga att efter ha läst tråden lite smått så tycker jag det hela är rätt löjligt. På ena sidan har vi människor som är glada över att Windows äntligen kommer i en ny version, sedan har vi dem som är kritiserar och faktiskt har en logisk poäng. Man kan tycka att en förbättrad sak är bra men man ska inte prisa den bara för det. Jag själv tycker att det är trevligt med ett nytt Windows även om jag inte gillar exakt hur det är nu. Blir förmodligen att man faller tillbaka till Linux och/eller tar bort Metro..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1ntos:

20 punkter. Jag kanske bryr mig om en. Du kanske bryr dig om alla. Förstår du att alla punkter kan bli subjektivt beskådade, även fast de är rätt objektiva i sin natur - tänk tekniska - fakta helt enkelt.

Om du inte förstår varför folk har olika synsätt på vad som är bättre och sämre så borde jag inte skriva mer alls. Men för att avsluta, det som är bättre för dig kan vara sämre för mig.

Måste säga att efter ha läst tråden lite smått så tycker jag det hela är rätt löjligt. På ena sidan har vi människor som är glada över att Windows äntligen kommer i en ny version, sedan har vi dem som är kritiserar och faktiskt har en logisk poäng. Man kan tycka att en förbättrad sak är bra men man ska inte prisa den bara för det. Jag själv tycker att det är trevligt med ett nytt Windows även om jag inte gillar exakt hur det är nu. Blir förmodligen att man faller tillbaka till Linux och/eller tar bort Metro..

Det var 20 punkter när jag gjorde inlägget. Nu är det 38 punkter och det finns så otroligt mycket som jag inte tagit med, listan är bara ett urval av mina favoriter.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Jag har faktiskt en allvarlig fråga att ställa gällande rutorna eller vad man ska kalla dem i Metro med de olika ikonerna. Väder, IE, XBOX Live etc.
Vad jag har sätt i videos kan man dra runt dem och flytta dem, men kan man på något sätt ta bort dem?
Typ högerklicka och sedan ta bort? Eller rent av avinstallera dem?

Det hade ju varit ganska sjysst om man kan göra det och ersätta dem med genvägar till sina emulatorer istället.

Typ det hade ju faktiskt vart ganska smidigt att ha det så när jag tänker efter, bara starta datorn klicka på en emulator ikon och köra igång.

För om man inte kan ta bort Metro kanske man kan ta bort de där fula onödiga default rutorna, appar eller whatever.

EDIT:

Hmmmmmm OK

http://www.troublefixers.com/move-resize-add-remove-tiles-n-w...

Av artikeln och dess innehåll att döma kan man faktiskt avinstallera "rutorna" eller programmen eller vad man ska säga.
Detta ställer min syn på saker och ting i en helt annan dager.

Tänk om det verkligen går att göra så som jag har tänkt....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Jag har faktiskt en allvarlig fråga att ställa gällande rutorna eller vad man ska kalla dem i Metro med de olika ikonerna. Väder, IE, XBOX Live etc.
Vad jag har sätt i videos kan man dra runt dem och flytta dem, men kan man på något sätt ta bort dem?
Typ högerklicka och sedan ta bort? Eller rent av avinstallera dem?

Det hade ju varit ganska sjysst om man kan göra det och ersätta dem med genvägar till sina emulatorer istället.

Typ det hade ju faktiskt vart ganska smidigt att ha det så när jag tänker efter, bara starta datorn klicka på en emulator ikon och köra igång.

För om man inte kan ta bort Metro kanske man kan ta bort de där fula onödiga default rutorna, appar eller whatever.

EDIT:

Hmmmmmm OK

http://www.troublefixers.com/move-resize-add-remove-tiles-n-w...

Av artikeln och dess innehåll att döma kan man faktiskt avinstallera "rutorna" eller programmen eller vad man ska säga.
Detta ställer min syn på saker och ting i en helt annan dager.

Tänk om det verkligen går att göra så som jag har tänkt....

Självklart går det att både flytta, ta bort och avinstallera/installera alla Metroprogram eller tiles som rutorna kallas. Du kan förstås ha en ruta för varje emulator redan nu. I framtiden kanske dina emulatorer släpps som Metroappar, då blir det snyggare ikoner som kan vara "levande", exempelvis visa små bilder från varje spel till varje emulator.

Du kan se i den här filmen hur de har ca hundra program installerade:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lUFv...

Det behöver inte bara vara program heller, det kan vara länkar till en webbsida eller en låt m.m.

Som jag sa tycker jag absolut att du åtminstone ska testa Windows 8 Release Preview när det släpps någon dag här framöver. Det är gratis att använda i ett år ungefär, så du har inget att förlora på det. Efter att tiden gått ur går det inte att använda Release Preview längre och du måste byta tillbaks till Windows 7 eller den skarpa Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Varför göra ett operativ system gjort för surfplattor/telefoner/tablets och sen inte göra några skillnader när man applicerar det till desktops verkar ganska korkat...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Självklart går det att både flytta, ta bort och avinstallera/installera alla Metroprogram eller tiles som rutorna kallas. Du kan förstås ha en ruta för varje emulator redan nu. I framtiden kanske dina emulatorer släpps som Metroappar, då blir det snyggare ikoner som kan vara "levande", exempelvis visa små bilder från varje spel till varje emulator.

Du kan se i den här filmen hur de har ca hundra program installerade:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lUFv...

Det behöver inte bara vara program heller, det kan vara länkar till en webbsida eller en låt m.m.

Som jag sa tycker jag absolut att du åtminstone ska testa Windows 8 Release Preview när det släpps någon dag här framöver. Det är gratis att använda i ett år ungefär, så du har inget att förlora på det. Efter att tiden gått ur går det inte att använda Release Preview längre och du måste byta tillbaks till Windows 7 eller den skarpa Windows 8.

Jag fick just en jäkla fin vision nu av hur saker och ting skulle kunna se ut.

Ett Metro med svart bakgrund där jag avinstallerar alla krimskrams appar/tiles så bara Desktop tilen är kvar och eventuellt något annat viktigt, sedan pinnar jag alla spel och emulatorer till Metro så att allt är kliniskt rent.

Hmm jag ska faktiskt seriöst tänka igenom saken.
Kan man inte ta bort Metro kan man ju alltid använda den som man själv vill.