Video: Snabbtitt på Windows 8

Permalänk
Medlem

Folk sitter och spelar Battlefield 3 i timmar och sedan är de oroliga för att man ska tröttna på att flytta musen i "Metro"?
Men jag förstår då jag hatade att man var tvungen att börja använda musen i FPS, då jag spelade Doom (Numpad) och inte behövde den.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det går att inte att jämföra startmenyn med metro. Startmenyn skiter jag egentligen i då jag använder den väldigt lite, det jag inte gillar är att jag inte bara kan sitta med vanliga skrivbordet utan måste använda "metro" också. På samma sätt kan jag inte bara använda metro utan måste ut på skrivbordet också.

Men om du använder startmenyn väldigt lite så kommer det ju gälla för Metro också. Eller hur? Du använder ju bara metro till att starta program som du gör med startmenyn. Eller hur? Du kan välja att strunta i Metros övriga funktioner som startmenyn inte har, utan bara använda startmenyfunktionen, då blir det precis samma sak fast helskärm så att den kan hantera fler ikoner utan att bli rörig.

Låter som ett typiskt "Gubbargument" alltså "det är inte som det var förr då är det dåligt". Vad gör det att startmenyn numera är fullskärm?

Permalänk
Medlem

Är sugen på att testa det. De verkar ha en del smarta funktioner men det kan nog bli lite krångligt om man använder flera program samtidigt känns det som!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Musikälskare

Trevlig film, då vet man att man stannar kvar på Win7

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Är sugen på att testa det. De verkar ha en del smarta funktioner men det kan nog bli lite krångligt om man använder flera program samtidigt känns det som!

Varför?

Här är Utforskaren, Chrome och Photoshop igång samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men om du använder startmenyn väldigt lite så kommer det ju gälla för Metro också. Eller hur? Du använder ju bara metro till att starta program som du gör med startmenyn. Eller hur? Du kan välja att strunta i Metros övriga funktioner som startmenyn inte har, utan bara använda startmenyfunktionen, då blir det precis samma sak fast helskärm så att den kan hantera fler ikoner utan att bli rörig.

Låter som ett typiskt "Gubbargument" alltså "det är inte som det var förr då är det dåligt". Vad gör det att startmenyn numera är fullskärm?

Nej det är helt enkelt så enkelt att jag vill vara så effektiv som möjligt och med det interface som används i Windows 7 så är jag bra mycket mer effektiv än i Windows 8. Det som rör till det är som sagt att det inte är enhetligt utan man hoppar mellan det ena och det andra. Sen är det inte heller säkert produktivt med att röra musen upp och ner och ut i olika hörn om man använder mus och tangentbord. Dock är det ganska smidigt om man använder touch, det kan jag hålla med om. Windows 8 i sig är inte dåligt, det tycker jag inte, dock tycker jag inte att det är effektivt på en dator med mus och tangentbord.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nej det är helt enkelt så enkelt att jag vill vara så effektiv som möjligt och med det interface som används i Windows 7 så är jag bra mycket mer effektiv än i Windows 8. Det som rör till det är som sagt att det inte är enhetligt utan man hoppar mellan det ena och det andra.

Men vad är det som rör till det? Att det är en annan färg? Eller att det inte låter stora delar av skärmen vara outnyttjad som klassiska startmenyn gör? Rör det till det när du "byter interface" till vanliga startmenyn för att starta program? Windows-knapp, klicka på program, fixat... Oavsett om du kör Win7 eller Win8.

Skrivet av Bejje:

Sen är det inte heller säkert produktivt med att röra musen upp och ner och ut i olika hörn om man använder mus och tangentbord. Dock är det ganska smidigt om man använder touch, det kan jag hålla med om. Windows 8 i sig är inte dåligt, det tycker jag inte, dock tycker jag inte att det är effektivt på en dator med mus och tangentbord.

Du behöver ju inte göra det där! Om du inte vill använda en Windows 8 funktion, som t.ex. appar, så låt bli då! Du kan sitta i desktopmiljö hela tiden! Ja bortsett från när du öppnar ett program, men det gör du ju som vanligt, med den lilla skillnaden att startmenyn använder skärmen effektivare. Fortfarande musen ner i vänstra hörnet och klicka, alternativt trycka windows-tangent, oavsett om du kör Win7 eller Win8.

Varför envisas folk med att tro att de måste göra massa saker hela dagarna i startmenyn på Windows 8? Använd skrivbordet som vanligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men vad är det som rör till det? Att det är en annan färg? Eller att det inte låter stora delar av skärmen vara outnyttjad som klassiska startmenyn gör? Rör det till det när du "byter interface" till vanliga startmenyn för att starta program? Windows-knapp, klicka på program, fixat... Oavsett om du kör Win7 eller Win8.

Du behöver ju inte göra det där! Om du inte vill använda en Windows 8 funktion, som t.ex. appar, så låt bli då! Du kan sitta i desktopmiljö hela tiden! Ja bortsett från när du öppnar ett program, men det gör du ju som vanligt, med den lilla skillnaden att startmenyn använder skärmen effektivare. Fortfarande musen ner i vänstra hörnet och klicka, alternativt trycka windows-tangent, oavsett om du kör Win7 eller Win8.

Varför envisas folk med att tro att de måste göra massa saker hela dagarna i startmenyn på Windows 8? Använd skrivbordet som vanligt!

Känns onödigt att hålla på argumentera med dig. Vi får helt enkelt agree to disagree. Du gillar Windows 8 och "metro" och jag gör det inte.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Känns onödigt att hålla på argumentera med dig. Vi får helt enkelt agree to disagree. Du gillar Windows 8 och "metro" och jag gör det inte.

Du får tycka vad du vill, jag vill bara att folk ska ha något belägg för sin åsikt. Den stora massan här tycker saker baserat mer på fördomar, missförstånd och okunskap än på empiri. Det är därför jag är här och envist vill få höra varför de tycker det de tycker så att jag kan förklara vad de har missförstått, men jag får nästan aldrig något annat än "Jag tycker det!"

Permalänk
Medlem

Hahhahaha Metro Twit = En fjant som åker tunnelbana, direktöversatt från brittisk engelska =D

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Känns onödigt att hålla på argumentera med dig. Vi får helt enkelt agree to disagree. Du gillar Windows 8 och "metro" och jag gör det inte.

Jag gillade inte heller 8:an i början! Jag tror det tog mig ca en månad att gilla 8.an och att komma in i det. Nu älskar jag det.

Många här i tråden som aldrig har testat 8:an, kör ju på det Emil säger, men Emil säger ju själv att han inte har kört 8:an så länge.
Så hur man kan bilda sig en egen uppfattning på det, fattar jag inte.

Så utan att ha testat en längre tid, kan man inte kasta det i sjön. För tro det eller ej. 8:an är inte alls dumt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av creativ:

Jag hoppas detta blir microsofts största flopp genom tiderna.

Tror det är bra odds för det. Har svårt att tänka mig att företag kommer att stå i kö för att byta till Win 8, och det är Microsofts huvudmarknad.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Man kan dedikera en skärm till "Modern UI" men det känns fortfarande rätt så otympligt.
Skriver "Modern UI" med citationstecken eftersom namnet är så missvisande.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag gillade inte heller 8:an i början! Jag tror det tog mig ca en månad att gilla 8.an och att komma in i det. Nu älskar jag det.

Många här i tråden som aldrig har testat 8:an, kör ju på det Emil säger, men Emil säger ju själv att han inte har kört 8:an så länge.
Så hur man kan bilda sig en egen uppfattning på det, fattar jag inte.

Så utan att ha testat en längre tid, kan man inte kasta det i sjön. För tro det eller ej. 8:an är inte alls dumt.

Jag tror du har helt rätt.
Jag har dock blivit lite mer skeptisk till Windows 8 på senaste tiden, mest för alla småsaker som jag stör mig på och alla småmissar som finns.

Men, jag tror jag ska köra in det på min laptop och prova lite när det komer, och sedan när service pack 1 eller nått kommer så borde det mesta vara lite förbättrat och småbuggar fixade och det kan bli dags att dra in på primärdatorn också.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aleshi:

Måste säga att det är uppvisningar som de här som gör att folk verkligen missförstår Windows 8. Genom att bara visa Metro som om det vore där man spenderar all sin tid så blir alla fientligt inställda. Finns det inget demonstration där man bara visar hur metro är en startmeny till skrivbordet där man arbetar som vanligt? Börjar bli så otroligt tröttsamt att få upprepa detta. Men det finns ju 100000 andra som talar innan de tänker och som börjar klaga utan att de har någon inblick.

Tänk dig ett par år framåt i tiden: tror du nya applikationer kommer utvecklas mot Modern UI/WinRT eller mot dagens UI/Win32?
Vad ska du då köra på ditt skrivbord då, Moder UI apparna fungerar inte så bra där?

Det är inte frågan om utvecklingen kommer gå mot WinRT, frågan är bara hur snabbt det kommer ske för de applikationer vi använder mest.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Kilgore:

Har du någonsin använt en touchskärm till din vanliga dator ? Jag har haft en Asus alllinone med 21"" pekskärm i snart 3 år köpt av just anledning verkade enormt smidigt för slösurf och mediahantering. Visst var roligt i början men en ergonomisk mardröm plus skitig skärm innebär att jag knappt kommer ihåg senast jag använde pekfunktionalitet .

Det är ju just det som är grejen, Windows 7 är inte anpassat för pekskärmar. Det funkar helt enkelt inte bra. Angående skit på skärmen så funkar det ju uppenbarligen bra på surfplattor och mobiler, så varför inte på skärmar i bärbara och stationära datorer? Det beror mest på vad man har för beläggning/material på skärmen, kanske är din 3 år gamla pekskärm inte så bra helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har dom fixat så det binära registret äntligen är borta, eller blir det mer av samma?
Fixat att det finns 6st autostartplatser i windows 7? Underlättade för malware skribenter och försämrade för användaren.
Har de fixat kopierinsdialogen från det gamla exemplet: Skriv över; "Ja, Nej, Ja till alla, avbryt" + "Nej till alla"
Har de uppdaterat fontinstall dialogen, eller är det samma som i windows NT 3.0? (buggig som satan med asiatiska fonts)
Har de fixat Fontproblemen som det rapporterades om på OSNews.com?
Har de lagat filstrukturen för program så allt inte hamnar längre i nån random mapp i AppData/*.
Har de lagat så att hibernation och swapfilen inte river livslängden på SSD diskar genom sina konstanta writes?
Fixat network socket limit.?
Gjort det möjligt att stänga av tapping på laptops med trackpad?
Slutat med löjliga alias i utforskaren? (exempel I utforskaren ser du kanske C:\Användare .. I CMD ser du C:\Users) Hålla på på det där viset förvirrar bara enligt mig.
Kan man avinstallera metro?
Stödjs LiteStep?
Default stöd för Svorak tangentupsättning?
Uppdaterat NTFS eller samma gamla ruttna relik som david cuttler knökade ihop på sjuttiotalet + ett otal patcher?

Ett urval av många frågor jag skulle vilja veta mer om i Windows 8. Jag vet att ett fåtal av dem kan lösas via tredjepartslösningar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Jag insåg nu hur klumpigt uppbyggt Windows 8 är... Jag hade faktiskt sett fram emot det då jag kör WP 7 där Metro gör sig bäst.. Hur många gamers är det som ens skulle använda en touchskärm? Inte många det!...

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Varför?

Här är Utforskaren, Chrome och Photoshop igång samtidigt.

http://techhamlet.com/wp-content/uploads/2012/03/windows-8-de...

Kör du inte ens RTM? Det gör i alla fall jag

Varför har du Avast när antivirus är inbyggt i Windows 8?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Du får tycka vad du vill, jag vill bara att folk ska ha något belägg för sin åsikt. Den stora massan här tycker saker baserat mer på fördomar, missförstånd och okunskap än på empiri. Det är därför jag är här och envist vill få höra varför de tycker det de tycker så att jag kan förklara vad de har missförstått, men jag får nästan aldrig något annat än "Jag tycker det!"

Lägg ner. Det är du som inte godtar andra folks åsikter, det märks ju rätt väl. Folk har skrivit massor med orsaker varför dom ogillar det på alla sätt och vis. Ändå vill du ha nån form av "bevis" för deras subjektiva åsikt? För det är allt det handlar om när det gäller användarvänligheten.

Jag kan tex ta en sak. Det är massa onödiga dra, släpp och flytta musen överallt som jag inte tycker om. Ett knapp tryck för att stänga en app våre helt klart bättre en att dra musen och hålla in knappen och dra den till botten för att stänga. Bara där märker man hur jobbigt det blir. Jag använder oftast inte kortkommandon för jag lutar mig bakåt i stolen och har en hand på musen och styr allt med den. Jag sitter skönast så. Eller vad har du att komma med nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tänk dig ett par år framåt i tiden: tror du nya applikationer kommer utvecklas mot Modern UI/WinRT eller mot dagens UI/Win32?
Vad ska du då köra på ditt skrivbord då, Moder UI apparna fungerar inte så bra där?

Det är inte frågan om utvecklingen kommer gå mot WinRT, frågan är bara hur snabbt det kommer ske för de applikationer vi använder mest.

Det finns rätt fina appar till Linux, och skulle de inte funka i framtiden kan man buggfixa och kompilera om dom själv eftersom källkoden är öppen ...
Med Microsoft har man inget val, är det släppt som en RT-app så är det en RT-app och därmed basta.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Du får tycka vad du vill, jag vill bara att folk ska ha något belägg för sin åsikt. Den stora massan här tycker saker baserat mer på fördomar, missförstånd och okunskap än på empiri. Det är därför jag är här och envist vill få höra varför de tycker det de tycker så att jag kan förklara vad de har missförstått, men jag får nästan aldrig något annat än "Jag tycker det!"

Är det så farligt om folk har en annan åsikt än dig?

Nu har du ju i tråden berättat hur bra du tycker Windows 8 är, finns det något dåligt med Windows 8 eller är allt bara bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Kan man avinstallera metro?

Nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infinity08:

Det är ju just det som är grejen, Windows 7 är inte anpassat för pekskärmar. Det funkar helt enkelt inte bra. Angående skit på skärmen så funkar det ju uppenbarligen bra på surfplattor och mobiler, så varför inte på skärmar i bärbara och stationära datorer? Det beror mest på vad man har för beläggning/material på skärmen, kanske är din 3 år gamla pekskärm inte så bra helt enkelt.

Hallå, killen har prövat med en helt ok pekskärm. Har du ens testat med det en längre period för att ens yttra dig? Sluta snacka skit om sånt du ens inte kan förstå.

Permalänk

Måste säga att jag gillar Windows 8. Microsoft har även jobbat flitigt med säkerheten, vilket är ett stort plus. Har använt Windows 8 RTM i några dagar och jag gillar det skarpt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Jag insåg nu hur klumpigt uppbyggt Windows 8 är... Jag hade faktiskt sett fram emot det då jag kör WP 7 där Metro gör sig bäst.. Hur många gamers är det som ens skulle använda en touchskärm? Inte många det!...

Jag har kört med 8:an med mus och tangenbord enbart i en tid. Och det du skriver stämmer inte! Funkar utmärkt med mus/t-bord!

Och att det är " klumpigt uppbyggt" kan man få en uppfattning till en början, men när man kommit över inlärningströskeln, så hävdar jag att det faktiskt är tvärtom!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag har kört med 8:an med mus och tangenbord enbart i en tid. Och det du skriver stämmer inte! Funkar utmärkt med mus/t-bord!

Och att det är " klumpigt uppbyggt" kan man få en uppfattning till en början, men när man kommit över inlärningströskeln, så hävdar jag att det faktiskt är tvärtom!

han skriver "Jag insåg nu hur klumpigt uppbyggt Windows 8 är" Delvis hans åsikt. Så det stämmer EXAKT. Tycker du att det funkar utmärkt med mus/t-bord eller menar du att alla gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Det var inte fly-away som patentet berörde. Patentet handlade om att om du scrollar längre än vad som egentligen går så får man en gummibandseffekt istället för som Android nu har, en färgad linje som lyser upp när du inte kan scrolla längre.

Men det var fly-away patentet jag syftade på. Som du såg i videon fanns inte den effekten. Vem som äger det patentet kan jag inte svara på men uppenbarligen vill inte microsoft betala licenskostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

han skriver "Jag insåg nu hur klumpigt uppbyggt Windows 8 är" Delvis hans åsikt. Så det stämmer EXAKT. Tycker du att det funkar utmärkt med mus/t-bord eller menar du att alla gör det?

Det funkar mycket bra, rent ut sagt för dj*vla bra! Och om man sitter o jobbar i 8:an i några veckor så kommer, ja, alla att tycka det!

Så nä!! Det är inte klumpigt uppbyggt med mus/tbord! Men visst var det jobbigt i början, men inte alls efter några veckor!

Edit/ Och när insåg han det? När han sett klippet med Emil

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om MS själva sätter priset på nya Windows 8 till några hundralappar för de som uppgraderar från Windows 7 (300kr~?), så ser man redan där vad osäkra dom är på detta projektet.

Vågar dom inte ta betalt så räknar jag redan där med att det är skit.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"