Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The hunger games - Såg denna igår. Blev positivt överraskad då den var rätt bra. Lite sorglig ibland och konstigt beteende från en del av ungarna men överlag välgjord. Tänkte läsa boken och se om den är nåt att ha. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dark Knight Rises
Den var inte lika bra som Dark Knight Returns men det var ändå en av de bästa filmer jag sett på länge. Nästan lite sorgligt att Nolan-trilogin är över även om man är lättad.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

The hunger games - Tyckte inte om den. Den hade väl vissa actionfyllda delar som var helt okej men så mycket av storyn hänger löst. Allt för många frågor som ej blir besvarade. Många av skådespelarnas insatser är enligt mig mediokra, deras karaktärer porträtterar ett beteende som är svårt att tro på. Även kärlekshistorien är svår att tro på. Nä jag förstår verkligen inte tjusningen med den. Den får 4/10 av mig.

Permalänk
Medlem

Shaun of the dead
Typisk Simon Pegg/Nick Frost komedi. Det är sköna miljöer, god stämning och roligt genom hela filmen.
Plot från IMDB “A man decides to turn his moribund life around by winning back his ex-girlfriend, reconciling his relationship with his mother, and dealing with an entire community that has returned from the dead to eat the living.”
Se den om du är sugen på skön engelsk komedi med zombies

En fiende att dö för
Peter Dalles senaste film där man får följa en tysk forskningsexpedition till Svalbard. En resa med tyska och engelska forskare, norsk kapten, svensk bombexpert och rysk besättning ger sig av för att bevisa teorin om Pangea (en superkontinent som fanns för 250 miljoner år sen). So far so good, men den utspelar sig precis innan andra världskriget bryter ut och till slut måste alla på båten välja sida, även den neutrala svensken.
En bra film som har bra skådespelare och stundtals intensiva miljöer och musik. Kan varmt rekommenderas!
Kolla in trailern – http://www.youtube.com/watch?v=mSy7l71efX4

The Informant
Matt Damon är en informatör och jobbar på ett stort företag och i sitt samarbete med FBI så ska han hjälpa till för att sätta stopp för en kartell. Filmen baseras på en verklig historia. Stundtals är den riktigt intressant och man fastnar men sen planar den ut och blir lite långsam ibland. Filmen är snygg och Matt Damon är grym men sen finns det inte mycket mer att hämta, filmen är lite knepig i vissa situationer också. Nä den här kan ni hoppa över

Kiss Kiss Bang Bang
Robert Downey Jr. är så j*vla grym. Riktigt bra film som varmt rekommenderas. Plot – “A petty thief posing as an actor is brought to Los Angeles for an unlikely audition and finds himself in the middle of a murder investigation along with his high school dream girl and a detective who’s been training him for his upcoming role”
Se den!

RoboCop
Det kommer en ny RoboCop film nästa år med svensken Joel Kinnaman i huvudrollen så jag bestämde mig för att kolla på första RoboCop-filmen. Filmen utspelar sig i ett framtida Denver med extrem kriminalitet och som ett svar på det så tar ett privat företag över polisen. Med det så kommer också ett extremt projekt som sammanför en polis och en robotdräkt och därmed är RoboCop född. Filmen är charmig och har så där skönt dåliga specialeffekter för en film med lagom budget från 1987 och rekommenderas därför helt enkelt för dig som kan se förbi det. Sen finns det två uppföljare också som jag tänkte se snart

Pearl Jam Twenty
Grym dokumentär om Pearl Jam. Berättar om bandet från dess bildande i början på 90-talet och fram till deras 20-års jubileum av deras debutalbum Ten (1991). Om ni inte orka en hel dokumentär men ändå är sugen på Pearl Jam så kan jag varmt rekommendera deras Unplugged-spelning.

The Dark Knight Rises
Nä jag blev besviken. Kollade på BB och TDK strax innan och visst storyn knyts ihop bra och det är en film med grymma miljöer, bra musik och sjukt duktiga skådespelare men jag känner att filmen blev lite för stor för sitt eget bästa. Så många karaktärer och sidospår och hopp mellan karaktärer och tider. Man ska absolut se den men jag blev grymt besviken på många delar av manuset

CIA är rent ut sagt idioter som inte lyfter på huvorna innan de tar med tre oanmälda personer in på planet, Miranda Tate hade de kunnat introducerat i minst förra filmen för mer effekt av hennes avslöjande, Selina Kyle aka Catwoman känns överflödig, Blakes avslöjande av Batman (att han såg det i ögonen på Bruce på något sätt) så dåligt, alla poliser är fast under staden i fem månader men kommer upp utan något skägg, de möter sedan Banes armé utan vapen, Bane dödas av ett skott from Batpoden, slutet hade räckt med Alfred på kaféet och en nickning utan att byta kameravinkel och se Bruce och Selina (ett Inception-slut helt enkelt)

Dold text

osv. osv.
Jag kanske är överkritisk nu men jag känner att det blev för mycket helt enkelt, trots längden på filmen.
Se den och grubbla inte så mycket efteråt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

The hunger games - Tyckte inte om den. Den hade väl vissa actionfyllda delar som var helt okej men så mycket av storyn hänger löst. Allt för många frågor som ej blir besvarade. Många av skådespelarnas insatser är enligt mig mediokra, deras karaktärer porträtterar ett beteende som är svårt att tro på. Även kärlekshistorien är svår att tro på. Nä jag förstår verkligen inte tjusningen med den. Den får 4/10 av mig.

Precis sett den och delar dina tankar om den. Gissar att flera av logiska luckor som finns förklaras säkert i boken. Det är något som Gary Ross inte lyckades förklara dem på de dryga två timmarna som filmen var

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Rush Hour 3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trust. Handlar om nå internet-pedo som "träffar" en 14 årig tjej.
5/5 måste ses!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Testpilot
Skrivet av _simis_:

RoboCop
Det kommer en ny RoboCop film nästa år med svensken Joel Kinnaman i huvudrollen så jag bestämde mig för att kolla på första RoboCop-filmen. Filmen utspelar sig i ett framtida Denver med extrem kriminalitet och som ett svar på det så tar ett privat företag över polisen. Med det så kommer också ett extremt projekt som sammanför en polis och en robotdräkt och därmed är RoboCop född. Filmen är charmig och har så där skönt dåliga specialeffekter för en film med lagom budget från 1987 och rekommenderas därför helt enkelt för dig som kan se förbi det. Sen finns det två uppföljare också som jag tänkte se snart

Detroit utspelar den väl sig ändå i? Hur som helst så är uppföljarna inte alls lika bra som första filmen men 2:an går väl att se på. 3:an kan du skippa helt och de har dessutom bytt ut Peter Weller som RoboCop.

Effekterna håller ändå rätt bra klasstycker jag och ED209 är tillomed gjord med stop motion.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Detroit utspelar den väl sig ändå i? Hur som helst så är uppföljarna inte alls lika bra som första filmen men 2:an går väl att se på. 3:an kan du skippa helt och de har dessutom bytt ut Peter Weller som RoboCop.

Effekterna håller ändå rätt bra klasstycker jag och ED209 är tillomed gjord med stop motion.

Ja givetvis är det Detroit (vet inte ar ifrån jag fick Denver ).
Har sett 2:an nu och den var helt okej, ska nog se 3:an också dock bara för att.

Permalänk
Avstängd

Jobbar mig igenom filmerna jag inte sett på imdb's top 250 lista

Gett mig på att se Studio Ghibli's filmer till att börja med iallafall Hayao Miyazakis filmer.

Spirited Away
Howl's Moving Castle
My Neighbor Totoro
Princess Mononoke

Är några exempel, och änsålänge är jag duktigt imponerad, det är en filmstil jag inte är van vid. Anime då vill säga, det närmsta jag varit det är Pokémon och Avatar: The last Airbender... Mycket sevärda filmer, Spirited Away är nästan en personlig favorit efter detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jobbar mig igenom filmerna jag inte sett på imdb's top 250 lista

Gett mig på att se Studio Ghibli's filmer till att börja med iallafall Hayao Miyazakis filmer.

Spirited Away
Howl's Moving Castle
My Neighbor Totoro
Princess Mononoke

Är några exempel, och änsålänge är jag duktigt imponerad, det är en filmstil jag inte är van vid. Anime då vill säga, det närmsta jag varit det är Pokémon och Avatar: The last Airbender... Mycket sevärda filmer, Spirited Away är nästan en personlig favorit efter detta.

Stor tumme upp för Ghiblifilmerna! Går dock väldigt segt för deras BluRay-releaser, om man inte vill importera svindyra limited edition från asien.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[vEX:

;12593101']Stor tumme upp för Ghiblifilmerna! Går dock väldigt segt för deras BluRay-releaser, om man inte vill importera svindyra limited edition från asien.

Ja det är riktigt synd för jag står med pengarna redo när resten dyker upp

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Battleship - Rolig film men inte så bra som jag trodde den skulle vara, va rätt överhajpad och så var den kort :/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Plogade igenom Dirty Harry-filmerna på bluray. Överlag väldigt bra, men det var kanske lika bra att den femte blev den sista.

Igår såg jag Nic Cage-rullen The Bad Lieutenant. Riktigt fin om man gillar att se en urflippad Nic i två timmar (och det gör man ju).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

The Avengers. Underhållningsvärdet är extremt högt.. 10/10

Permalänk
Medlem

The Avengers

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises. Vet inte riktigt.. Smått besviken, men är väl för man byggt upp alla förväntningar Den är inte dålig, men dom 2 tidigare är strået vassare! 7/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Sherlock holmes - A game of shadows. Riktigt bra film. Älskar Robert Downey Jr. 10/10

Permalänk
Medlem

The Raid: Redemption

100 minuter action, filmen var helt klart över förväntan. Mycket välgjord trots låg budget, kul att se filmer som inte är från Hollywood. 9,5/10

Permalänk
Medlem

The cabin in the woods - Underhållande film som lyckas vara något slags parodi på skräckfilm. Den var inte direkt skrämmande men bra och välgjord ändå. 7/10

The Avengers - Helt okej. Men det hade varit intressant att se den utan all CGI, det hade nog inte varit mycket kvar. Storymässigt så är det väldigt mycket serietidning, men det är ju hela tanken så det funkar här. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Avengers - Förutsägbar och dålig film. 5/10

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Avengers 6/10

Killen med pilbågen var det sämsta jag sett i en film av den kalibern heh

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

The Cabin in the Woods
Inte alls vad jag förväntade, men fasen va bra den var! 8/10

Taxidermia
Mycket underlig och äcklig film, knappt sevärd. 4/10

Primer
Intressant rulle. Se den! 7/10

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

The Silence of the Lambs - 7/10
Överskattad film.

Permalänk
Medlem

Kick-Ass

Rätt bra, men det var väl egentligen Chloë Grace Moretz och Nicolas Cage som gjorde filmen sevärd på riktigt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Avengers var den senaste som gick av stapeln och jag tycker att Hulken var tuff som fan (bäst av alla?) i den och filmen i övrigt 9/10. Jag är svag för filmer som denna

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Fan vad alla verkar gilla Cabin in the woods?! Tyckte den var helt värdelös, förstår inte riktigt betygen där

2/10 bananer får den av mig!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Thrive: What on earth will it take?

http://www.youtube.com/watch?v=lEV5AFFcZ-s

Alla bör se denna

Visa signatur

The quieter you become, the more you are able to hear

Permalänk

Såg The Cabin in the Woods för ett par dagar sedan. Tycker den är grymt överskattad. Inte alls så bra som jag fått höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Såg bästa filmen på länge för ett tag sedan!

Intuchables - handlar om en superrik man som är förlamad från nacken och nedåt, alla hans assistenter är välutbildade och skittråkiga. En väldigt karismatisk smågangster söker jobb där för att kunna få ut sitt socialbidrag..

Såg den med, helt ok film och om inte annat så är den värd att se för:

Vid koncerten på den rike killens födelsedag när hans assistent få hela raden med människor att flytta sig för att han ska få sitta jämte bruden, minen på damen som inte får någon stol, priceless.

Dold text