Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Skrivet av WardonE:

Jag har märkt att det händer oftast i bilspel... Jävla bilar som inte kör dit jag vill att de ska

Hur kan man bli arg när man spelar single player?
Hade förståt om det kanske var online och någon envisades med o djävlas men aja.

Själv så blir jag bara förbannad ibland när jag spelar LoL, men har försökt o träna på att hålla det inne eller ta ut det på bordet och inte headset, mus eller tangentbord då det annars slutar med att jag får köpa nytt, så varje gång jag ska slänga något får jag plötsligt upp tanken att jag kommer få betala för nytt så blir jag lite rädd och sätter lugnt tillbaka grejerna
Svordomar blir det men med en låg ljudnivå så att familjen inte hör och jag slipper förklara mig.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Brukar rabbla en ramsa om hur dåligt mitt lag är. Eller lite allmäna svordomar. I värsta fall en näve i bordet. Men har aldrig slagit på något som kan gå sönder.
Dock har jag varit nära att dra musen i bordet. Men då insåg jag att jag måste lugna ner mig innan jag drog den i bordet;) Sen har jag ingen lust att betala nytt. Lite som ovanstående^^

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Försöker att komma på så många adjektiv som möjligt om hur dåliga mitt lag är.

Permalänk
Medlem

I LoL brukar det bli en hel del klagande på lagkamrater från min sida. Jag brukar dock inte ha sönder saker eller vifta armarna hej vilt. Utan brukar mer sitta tyst och bara vara allmänt sur, sluta prata med kompisarna i skype osv. Svär väldigt sällan rakt ut.
Händer även väldigt ofta att jag ragequittar hehe!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Antar att jag är en av de få, som aldrig har slagit eller kastat något när man blir sur i spel

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Antar att jag är en av de få, som aldrig har slagit eller kastat något när man blir sur i spel

Dafuq did i just read?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Jag pratar som svenska kocken när jag spelar fps spel.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Får bara utbrott vid två tillfällen:
När Scouts på TF2 vägrar dö.
När man får fler muppar än motståndarlaget i lagspel(DotA, LoL) som ordnar en orättvis förlust.

Men i BF3 har jag väldigt sällan blivit sur, när det inte är fuskare inblandat.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Hur kan man bli arg när man spelar single player?
Hade förståt om det kanske var online och någon envisades med o djävlas men aja.

Själv så blir jag bara förbannad ibland när jag spelar LoL, men har försökt o träna på att hålla det inne eller ta ut det på bordet och inte headset, mus eller tangentbord då det annars slutar med att jag får köpa nytt, så varje gång jag ska slänga något får jag plötsligt upp tanken att jag kommer få betala för nytt så blir jag lite rädd och sätter lugnt tillbaka grejerna
Svordomar blir det men med en låg ljudnivå så att familjen inte hör och jag slipper förklara mig.

Alla bilspel är inte singleplayer lite smått frustrerande när folk som inte orkar klättra i ledningen och bestämmer sig att sätta sig på tvären i en kurva/rak-sträcka och bara vill krocka, eller när folk "fäller" dig på en lång rak-sträcka bara för att du åker några få Km/H snabbare än han... :/

Men jag själv brukar väl vara väldigt sarkastisk mot motståndarna, eller det jag hatar mest, när sitt lag består av idioter eller pipiga 12 åringar... Men förr blev det att kasta kontrollen/banka i skrivbordet, slå i skärmen (på dom gamla CRT-skärmarna) eller i extrema situationer "Rage quit" aka "tactical backout"

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Brukar bli sur när det går dåligt, ja. Oftast i FPS. Då stänger jag ner spelet och gör nåt annat ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Dafuq did i just read?

En text?

Permalänk

Dog på en 24kills killstreak på mw2. Alltså en kill ifrån Nuke. Detta var påväg att bli min första nuke, men så blev det alltså inte. Blev så arg att jag drog ett närliggande påskägg i väggen så att det flög godis överallt...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Händer aldeles för ofta, dock inte så allvarligt.
Men har ju hänt en eller annan gång man bara bryter loss totalt ( Men det är mycket som krävs för det som tur är )
Var ruskigt nära på att slå sönder ena skärmen, det var innan man var helt van med 3 skärmar... tänker inte ens tanken längre när man sitter och vill ha 3 till xD

Permalänk
Inaktiv

Nej, aldrig. Inte ens i närheten.

Jag blir väl lite bitter men då vinner man ju nästa game istället

Permalänk
Medlem

Jag har ett funktionshinder som gör det svårt att dämpa impulser, så blir jag riktigt förbannad i spel (det händer ju tyvärr lite då och då) kan jag dra igång värsta ramsorna av svordomar. Jag har förstört ett antal tangentbord, datormöss, gamepads etc genom åren.
En gång blev jag t.o.m tvungen att uppsöka läkare efter att ha smällt näven rätt i betongväggen (jag missade skärmen xD)

Edit: Det bör tilläggas att det var främst när jag var yngre som jag fick såpass rejäla utbrott.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag har ett funktionshinder som gör det svårt att dämpa impulser, så blir jag riktigt förbannad i spel (det händer ju tyvärr lite då och då) kan jag dra igång värsta ramsorna av svordomar. Jag har förstört ett antal tangentbord, datormöss, gamepads etc genom åren.
En gång blev jag t.o.m tvungen att uppsöka läkare efter att ha smällt näven rätt i betongväggen (jag missade skärmen xD)

Hahahahahah, missade skärmen?
Jag tror du borde uppsöka en optiker och inte någon läkare, med tanke på att du missade skärmen är det inte konstigt att du förlorar i spel och blir förbannad när du är skelögd eller kanske halvblind?
Hoppas du inte tar illa upp, fick bara ett gott skratt och var tvungen att skriva detta.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så som ni beskriver, har ni ingen självkontroll alls eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Hahahahahah, missade skärmen?
Jag tror du borde uppsöka en optiker och inte någon läkare, med tanke på att du missade skärmen är det inte konstigt att du förlorar i spel och blir förbannad när du är skelögd eller kanske halvblind?
Hoppas du inte tar illa upp, fick bara ett gott skratt och var tvungen att skriva detta.

Nej då, jag tar inte illa upp. Man får liksom ta såna kommentarer om man avslöjar såna idiotiska saker om sig själv hehe. Fråga mig inte hur fan det gick till, men jag lyckades. En annan gång skulle jag sparka min papperskorg bredvid skrivbordet och sparkade min stortå rakt in i stålbenet på skrivbordet istället... suck xD

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Antar att jag är en av de få, som aldrig har slagit eller kastat något när man blir sur i spel

Du kan lägga till mig i den listan också.

Permalänk
Medlem

Numera är jag gammal, tidigare det begav sig så var mitt humör hemskt.
Skärmar, mös, tangetbord, datorer har gått sönder, skrivbord, stol bla bla bla
Det som legat närmst.

Det närmsta numera är rage quita, men jag har blivit gammal och har ingen lust köpa nya saker =)Dessutom är det "bara" ett spel

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

På den gamla onda tiden när spel var designade av aspberger för aspberger och bara klarades med pixelprecision i millisekundsintervall så hände det väl att joysticken fick sej en smäll vart 20:e försök. Men då var det väl ingen som hört talas om OCD?

Permalänk
Medlem

skyller på förskjutning

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Nu är det inte värre än att jag bara stänger av när det går dåligt och jag blir irriterad.

När jag var yngre var det dock en annan historia. Bitmärken i NES handkontrollerna förklarar väl på ungefär vilken nivå jag låg på, betydligt billigare och mognare inställning numer dock

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Haha ja, min starcraftkarriär kan ju lätt räknas som en enda stor ragequit, blev invitad till en klan en gång med motiveringen "Han är bad manner men bra". Var största balance-whinern EU också, men spelade ju zerg i betan/release så hade faktiskt något att klaga på hehe. Har blivit att slå näven i bordet/väggen men framförallt så blir jag bara sur och tyst och hjärnan flippar ur, ibland reser jag mig upp och går en runda i rummet av frustration men jag brukar vara tyst när jag blir arg.

Spelar jag dota 2 och blir utlasthittad av någon (vilket sällan händer) så blir jag helt seriöst provocerad och arg på den jag spelar mot, jävligt konstigt egentligen men ja så är det.

Brukar inte flamea laget/andra särskilt mycket utan i 99% av fallen så blir jag sur på mig själv istället, men det händer lätt också. Missar jag någonting som jag "borde" suttit så blir jag inte kladhest.

Brukar inte palla spela med folk som flamear eller klagar på teamet, på min fritid får jag umgås med vem som helst och jag tänker inte sitta och lyssna på någon som klagar för att man spelade dåligt, och undviker själv att flamea på teammates så mycket som möjligt = jag flamear mig själv istället LOL eller motståndarlaget möjligtvis, men det är ju en helt annan sak

Permalänk
Medlem

Som ett par andra så har jag aldrig slagit i något när jag spelar, blir nog inte arg heller när jag dör i något spel, det enda som jag blir lite arg av är om ett singleplayer rpg spel som skyrim eller fallout crashar när man inte sparat på en lång stund, då sitter jag och är irriterad för mig själv och kan säga några fula ord men oftast går jag väck från datorn då jag inte orkar spela vidare på någon dag ^^

Men i spel som BF3 förstår jag inte varför folk blir arga, där är folk arge hela tiden, men varför?
DU dör, ja men vad spelar det för roll? Det gör alla förr eller senare, bara springa tillbaka. Så FPS ilskan förstår jag inte.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Visst har man blivit förbannad när det går mindre bra, men har aldrig låtit det gå ut över utrustningen - på sin höjd drar man igenom en radda finska svordomar (för mesigt att svära ordentligt på svenska - låter bara löjligt i mina öron och stänger ner spelet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag spelar i princip bara BF3, och blir vansinnig när folk håller på och leker och inte spelar för att laget ska vinna. I synnerhet på Rush, där det krävs att man hjälps åt... men oftast är det nog mest mig själv jag blir irriterad på när det går snett.

Förstörelse av inventarier och kringutrustning är lätträknad, det enda jag kan komma på är att jag har brutit av en de utfällbara stöden på t-bordet.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Kan skrika högt som fan några gånger då och då och det kan hända att jag slår i bordet, men det är händer inte alls ofta ^^

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig slagit på något eller liknade, men en gång var det riktigt nära under ett LAN och jag var riktigt trött och blev förbannad. Men det har bara blivit någon arg mening sedan har man fortsatt spela. Eller stängt av för säkerhetsskull.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Jag har ALDRIG kastat eller slagit ( i mina datordelar ( tangentbord osv ) ) då jag har vett nog att slå i bordet isåfall.
Dock svär jag lite nästan som Gordon Ramsey... Och skäller ut mina medspelare om det var deras fel såklart, var det mitt fel svär jag lite mer och håller sen käft. ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.