Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Hej!

Rabattkoden SWEC1302 gäller väl inte längre för 5%? Finns det någon ny?

Skrivet av Electrix:

Tja.. SWEC1303 kan ju vara rätt passande nu antar jag?

Hej hej

Japp, vi som missat uppdatera, fixat nu så det står SWEC1303.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin
Jag köpte lite delar i december varav en var en h100. Am3 fästet som var med var snett så man kan inte skruva fast detta ordentligt. Vänder jag mig till er eller till corsair. Då ja inte vill vara utan dator har jag inte orkat skicka tillbaka något. För det fungerar ju men känns inte så bra.

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lunk:

Hej Josefin
Jag köpte lite delar i december varav en var en h100. Am3 fästet som var med var snett så man kan inte skruva fast detta ordentligt. Vänder jag mig till er eller till corsair. Då ja inte vill vara utan dator har jag inte orkat skicka tillbaka något. För det fungerar ju men känns inte så bra.

Hej hej

Pratade med Corsair, snabbast är via deras support alternativt posta i deras tråd här på forumet. Du får såklart gärna kontakta vår kundtjänst i ärendet med om du hellre vill det, men om det ändå kommer att gå via Corsair (vi har inga reservdelar liggandes själv) så borde det bli snabbare att ta det direkt med dem.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Pratade med mobilavdelningen angående detta, troligen har de hunnit gå ut innan din order blivit ordentligt registrerad - vi har haft många restordrar på den och brist under en längre tid tyvärr. Vi får in några i början av nästa vecka, men har fortfarande inte kunnat täcka upp för alla beställningar vi har från kunder på den tyvärr.
Om du vill avboka den aktuella ordern så hör av dig till kundtjänst, passa då även på att be om din 50kr-kod tillbaka.

Angående dina tre ordrar så kollade jag igenom dina gamla ordrar, vad jag kan se har allting blivit levererat förutom en order för ganska exakt 2 års sedan som blev avbokad.

MVH Josefin

Så om ni nu har haft brist samt restordrar, varför i hela friden har ni då tagit in nya ordrar under tiden?
Som jag misstänkte fick jag idag ett mail om att ordern inte kan levereras nu och att ni inte har något leveransdatum på det hela.

Hade det varit så svårt att säga det med en gång istället för att först ändra från 1-3 dagar till 3-6 för att sen inte säga något alls förrän nu?
Jag förstår inte hur man som seriöst företag kan agera på detta vis, och jag kan inte rekommendera någon att handla ifrån er.

Er 50:- kod kan ni behålla då detta var sista gången jag försökte handla av er.

Vad gäller mina andra ordrar är det två stycken, men den ena står varken som annulerad eller annat, varför vet inte jag. Den beställningen gällde ett BT headset och finns med på min orderhistorik såväl som den som faktiskt är annulerad.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Hej CDON !

Jag undrar när South Park - Säsong 14 kommer få ett release datum, jag och min bror har väntat lite över två år nu på att denna skall komma på dvd. Jag frågade supporten för ett tag sedan då fick man svaret att den har kommit men inte finns i lager, men det svaret köpte jag inte överhuvudtaget

Produkten har varit på "kommande" i minst ett år nu, vi antar att något har gått fel, t.ex licenser eller något annat.
Kanske kan få ett bättre svar här ?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har ett Sapphire 7770 som jag köpte från er i maj 2012 som jag har lite problem med, kortet har så kallat coil whine. Det är inte lite heller, utan extremt mycket, visst får man väl tåla lite, men detta är bedrövligt mycket. Går detta på garantin och isåfall hur lång tid brukar det ta tills man får kortet utbytt/reparerat?

Dold text
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Jag kan ge dig en invite till TVtorrents om du vill, det borde lösa problemet för dig.

Om torrent-snack är emot reglerna så vill jag bara säga att jag skojade.

Tanken var att boxen ska stå i min lilla samlingshylla ; )

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ate-bitt:

. Oklart hur detta kan ske då samtliga saker jag beställde skulle ha 1-3 dagars leveranstid och fanns i lager hos er enligt prisjakt.

Du kan väll inte klandra CDON att inte PRISJAKT uppdaterar sina listor ?

Permalänk

Hur är det med Sweclockers rabatten? gäller det alla komponenter om man beställer en hel order med olika saker? eller dras det på totala priset?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt komma med beröm, lade beställning förra söndagen och på måndagen gick ordern iväg och var alltså framme på tisdagen. Grymt nöjd med SSD-inköpet och övriga delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Hur är det med Sweclockers rabatten? gäller det alla komponenter om man beställer en hel order med olika saker? eller dras det på totala priset?

Köper du t.ex 8komponenter och 2 skärmar, då dras rabatten på komponenterna men inte skärmarna.

Hoppas detta var svaret på din fråga.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Du kan väll inte klandra CDON att inte PRISJAKT uppdaterar sina listor ?

Prisjakt är inte den som begär statusar vid förändring och uppdaterar, det är leverantören / webshoppen som skickar upp ett flöde med senaste priser / lagersaldon TILL prisjakt inte tvärtom.

Så om något diffar på Prisjakt jämtemot verkligheten så innebär det att webbutiken inte skickat upp en uppdaterad lista över senaste statusar.
Enligt Prisjakt brukar detta ske flera gånger per dag.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Heineken89:

Hej CDON !

Jag undrar när South Park - Säsong 14 kommer få ett release datum, jag och min bror har väntat lite över två år nu på att denna skall komma på dvd. Jag frågade supporten för ett tag sedan då fick man svaret att den har kommit men inte finns i lager, men det svaret köpte jag inte överhuvudtaget

Produkten har varit på "kommande" i minst ett år nu, vi antar att något har gått fel, t.ex licenser eller något annat.
Kanske kan få ett bättre svar här ?

Hej hej

Jag kollade med vår filmavdelning, men tyvärr har de inte fått något svar från utgivaren. För två år sen släppte de alla tillgängliga säsonger, men har sedan dess valt att inte släppa något. Om och när det kommer kan bara de svara på i dagsläget.

MVH Josefin

Skrivet av Bakgrund:

Hej,

Jag har ett Sapphire 7770 som jag köpte från er i maj 2012 som jag har lite problem med, kortet har så kallat coil whine. Det är inte lite heller, utan extremt mycket, visst får man väl tåla lite, men detta är bedrövligt mycket. Går detta på garantin och isåfall hur lång tid brukar det ta tills man får kortet utbytt/reparerat?

Hej hej

Det borde inte vara några problem, kontakta vår support så hjälper de dig att lösa det.

MVH Josefin

Skrivet av Bordsvatten:

Hur är det med Sweclockers rabatten? gäller det alla komponenter om man beställer en hel order med olika saker? eller dras det på totala priset?

Hej hej

5%-rabatten gäller alla komponenter på ordern. Lägger du t ex en skärm på ordern så får du tyvärr inte 5% på den, eftersom det inte räknas som en komponent. Tänk på att koden i dagsläget inte går att kombinera med andra koder.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon kommande kampanj eller dyligt kring Nintendo 3DS XL ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

De flesta grejer som man beställer skickas som dellevarans. Först reserveras hela kostnaden, sedan kostanden för varje individuell artikel som skickas från annat lager. Hände mig också, de hade +6500:- reserverade i 5 dagar, kunde inte göra något. CDONs banksystem eller vad de nu använder sig av är helt kasst alltså, många verkar ha samma problem. Pengar resevreras aslänge men inga grejer skickas eftersom det har blivit "fel".

Verkar vara lite som på lotto, ibland gör köpet bra ibland krånglar det som attan. Det är även bara cdon som har detta problem av alla andra butiker i sverige.

Tycker det borde framgå på ett tydligt sätt att de reserverar pengar hit och dit. Helt sjukt tillvägagångssätt och otroligt dumt.
Vet att de skickar från olika ställen (och uppenbarligen olika kostnadsställen) men det borde dom sköta internt.
Fick problem när jag samtidigt renoverade hemma och hade mycket saker som behövdes köpas. Då går dom och reserverar det dubbla beloppet av det jag beställt och jag fick snällt vänta med att köpa färg till renoveringen. Råkar jag ut för detta igen så kommer jag gå vidare och anmäla antingen CDON eller den "säkra" kortköpstjänsten. Jag har gett dem godkännande att dra ett visst belopp, känns ju inte helt säkert när dom uppenbarligen kan trixa hur dom vill och dra samma belopp flera gånger.

Skärpning på den punkten CDON!

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på min Asus VivoTab som postades 13-03-04. Kundtjänst skulle kolla med logistik,logistik med posten och så vidare.
Men jag ser nu att den är slut i lager så det var ju tur att dom postade den förra måndagen eller...?

Har handlat en del tidigare och då har det funkat ganska bra, men det hade varit trevligt om man hade fått reda på var ens varor är.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

…med stöd av §7 i reglerna som reglerar uppmaningar till piratkopiering.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Hej, i lördags beställde jag ett Bitfenix Prodigy från er och jag har inte fått någon bekräftelse på köpet i min mail. I lördags så stod det att ni hade i lager och leveranstiden var 1-3 dagar det har nu gått 3 dagar utan äns en bekräftelse. Vad ska jag göra för veta att ni ens har skickat paketet?

Visa signatur

Bitfenix Prodigy | 3570K | ASUS 960 Strix | GA-Z77N-WIFI | 8 GB DDR3
Samsung 840 EVO 120 | OCZ Arc 100 120GB | Seagate 1TB
Steelseries Sensei Raw Rubberized | Logitech G27 | Philips 273V

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Toivo83:

Någon kommande kampanj eller dyligt kring Nintendo 3DS XL ?

Hej hej

Tyvärr inte något planerat just nu som jag kan gå ut med iaf.

MVH Josefin

Skrivet av pwillow:

Tycker det borde framgå på ett tydligt sätt att de reserverar pengar hit och dit. Helt sjukt tillvägagångssätt och otroligt dumt.
Vet att de skickar från olika ställen (och uppenbarligen olika kostnadsställen) men det borde dom sköta internt.
Fick problem när jag samtidigt renoverade hemma och hade mycket saker som behövdes köpas. Då går dom och reserverar det dubbla beloppet av det jag beställt och jag fick snällt vänta med att köpa färg till renoveringen. Råkar jag ut för detta igen så kommer jag gå vidare och anmäla antingen CDON eller den "säkra" kortköpstjänsten. Jag har gett dem godkännande att dra ett visst belopp, känns ju inte helt säkert när dom uppenbarligen kan trixa hur dom vill och dra samma belopp flera gånger.

Skärpning på den punkten CDON!

Hej hej

Som jag påpekat tidigare i tråden är en lösning på gång, den måste dock testas grundligt innan den går live.

MVH Josefin

Skrivet av sterr:

Väntar fortfarande på min Asus VivoTab som postades 13-03-04. Kundtjänst skulle kolla med logistik,logistik med posten och så vidare.
Men jag ser nu att den är slut i lager så det var ju tur att dom postade den förra måndagen eller...?

Har handlat en del tidigare och då har det funkat ganska bra, men det hade varit trevligt om man hade fått reda på var ens varor är.

Hej hej

Kan inte göra något utan att veta ditt ordernummer alternativt kundnummer. Om du skickar något av det i ett PM till mig så kan jag dubbelchecka ditt ärende.

MVH Josefin

Skrivet av M4RT1NSW3:

Hej, i lördags beställde jag ett Bitfenix Prodigy från er och jag har inte fått någon bekräftelse på köpet i min mail. I lördags så stod det att ni hade i lager och leveranstiden var 1-3 dagar det har nu gått 3 dagar utan äns en bekräftelse. Vad ska jag göra för veta att ni ens har skickat paketet?

Hej hej

Sökte på namn/stad du har reggat i din profil här på SweClockers, men kunde inte hitta dig alls. Lättast är nog att du kontaktar vår kundtjänst och uppger namn och personnummer, så kan de kolla ordrar etc.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ate-bitt:

Hej, har lite problem med informationen från er. Beställde artiklar för ca 5500 kr i söndags och ni reserverade beloppet omedelbart. Av någon anledning får jag sedan ett mail där det står att några av artiklarna har dellevererats, samt att de andra skall skickas så fort de kommer in i ert lager. Oklart hur detta kan ske då samtliga saker jag beställde skulle ha 1-3 dagars leveranstid och fanns i lager hos er enligt prisjakt.

Får idag ett mail om att CDON försökt dra betalningen för min restorder "ett flertal gånger" men nekats av min bank och att den resterande (icke skickade) ordern nu "avbeställs". Ringde banken och de sa att pengarna fanns på mitt konto och att ni hade reserverat alltihopa. Pengarna får jag enligt CDON tillbaka inom ett par dagar.

På "mina sidor" på CDONs hemsida finns dock min restorder kvar, under den order som nu levererats. Är därför osäker på om den är på gång eller om den verkligen är annullerad. Extremt dålig info. Artiklarna listad där med pris och allt, och under "Orderhistorik" sägs ordern ha 7 artiklar, dvs inte bara de jag fick dellevererade. Ordern anges också på denna sida vara postad. Har ingen större lust att beställa dessa grejer igen och sen märka att den tydligen är på väg ändå och sen sitta med dubbla uppsättningen grejer för nu ca 10 000 kr. Hade planerat att ha grejerna denna vecka, vilket var anledningen till att jag valde CDON som hade sakerna i lager. Gick sådär...

Samma sak hände mig, min bank kontaktade mig och tyckte det var något konstigt när de hade reseverat det fulla beloppet och sedan försökt att ta yttligare mer pengar för det som skulle dellevereras. Jag gjorde så att jag gick till en konkurrent till cdon istället (läs inet) och där var det inga som helst problem, betalar hellre några hundralappar mer och får mina saker istället för ett skojföretag som försöker ta mer pengar från mitt konto än vad de ska.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag ledsna på CDON....case 1

Detta är ett pågående case, om ni har några kommenterar ni anser vara relevanta så är jag tacksam för dem:
Beställningen avser denna produkt:
http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7970_top_direct_cu...
Som jag beställde tack vare denna kampanj:
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_reloaded/

Skälet till att jag skriver Case 1 är att jag har ett annat case med där CDON uppenbart inte värdesätter kundvård eller någon form av service i relation till sin interna effektivitet.

Fråga 2013-03-11 20:29

Hej,

Igår beställde jag ett grafikkort ASUS 7970 då de är med i er kampanj som heter AMD Reloaded. Dvs jag skall få med koder till ett antal spel, vill bara säkerställa att ni har inkluderat dem i leveransen då det var skälet till att jag handlade hos er.

MVh
Michael

Svar 2013-03-12 13:19

Hej Michael,

tack för du kontaktade oss.

Vi vill bekräfta att artikeln Asus Radeon HD7970 TOP Direct CU II 3GB DDR5 2xDVI 4xDisplayPort PCIe inte levereras med några koder. Det kommer alltså inte följa med några spel eller aktiveringskoder.

Återkom om du har frågor eller funderingar.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av qramian:

Detta är ett pågående case, om ni har några kommenterar ni anser vara relevanta så är jag tacksam för dem:
Beställningen avser denna produkt:
http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7970_top_direct_cu...
Som jag beställde tack vare denna kampanj:
http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_reloaded/

Skälet till att jag skriver Case 1 är att jag har ett annat case med där CDON uppenbart inte värdesätter kundvård eller någon form av service i relation till sin interna effektivitet.

Fråga 2013-03-11 20:29

Hej,

Igår beställde jag ett grafikkort ASUS 7970 då de är med i er kampanj som heter AMD Reloaded. Dvs jag skall få med koder till ett antal spel, vill bara säkerställa att ni har inkluderat dem i leveransen då det var skälet till att jag handlade hos er.

MVh
Michael

Svar 2013-03-12 13:19

Hej Michael,

tack för du kontaktade oss.

Vi vill bekräfta att artikeln Asus Radeon HD7970 TOP Direct CU II 3GB DDR5 2xDVI 4xDisplayPort PCIe inte levereras med några koder. Det kommer alltså inte följa med några spel eller aktiveringskoder.

Återkom om du har frågor eller funderingar.

Såg direkt att produkten låg med i kampanjen. Printscreena innan dom hinner ändra!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Såg direkt att produkten låg med i kampanjen. Printscreena innan dom hinner ändra!

Har även ställt motsvarande fråga till AMD och ASUS, då det är deras produkter och såldes försäljning som drabbas tack vara att en specifk återförsäljare har blandat ihop saker.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av qramian:

Har även ställt motsvarande fråga till AMD och ASUS, då det är deras produkter och såldes försäljning som drabbas tack vara att en specifk återförsäljare har blandat ihop saker.

De har ju poängterat följande;

Citat:

* Gäller HD7900-korten nedan, så länge lagret räcker.

Så.. De kanske är slut m.a.o?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det har nu löst sig och jag har fått min kod helt enligt kampanjen.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Jo jag undrar bara lite, jag beställde saker från CDON nu i helgen men adressen som stod på webbsidan va inte den "rätta". Den adressen var till Kalmar (där föräldrarna bor) och jag bor numera i Malmö (ändrat adressen på Min Profil nu) men undrar bara om man kan göra något åt det eller om jag är tvungen att hämta ut sakerna i Kalmar? Kan man be Pressbyrån där att skicka tillbaka dem och sedan skicka ut dem igen fast till Malmö istället?

Mvh Carl Carlsson

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Cdon är bra grejer. Beställt massor av saker från dem och alltid blivit bemött på ett gott sätt och med en snabb leverans.
Så, ett trevligt inlägg förtjänar dem mitt bland alla dessa negativa kommentarer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hej Josefin!

Jo jag undrar bara lite, jag beställde saker från CDON nu i helgen men adressen som stod på webbsidan va inte den "rätta". Den adressen var till Kalmar (där föräldrarna bor) och jag bor numera i Malmö (ändrat adressen på Min Profil nu) men undrar bara om man kan göra något åt det eller om jag är tvungen att hämta ut sakerna i Kalmar? Kan man be Pressbyrån där att skicka tillbaka dem och sedan skicka ut dem igen fast till Malmö istället?

Mvh Carl Carlsson

Protip: undvik i det längsta manövrer som kräver någon annan hantering än det vanliga plocka på lagret och skicka ut vad det gäller CDON.

Fick själv sjukt mycket problem med vad som borde varit en enkel annullering av en order för ett par månader sedan, och det är fortfarande inte hundra procent utrett. Först kunde jag inte annullera ordern en timma efter den lagts, då den uppenbarligen inte kommit in i systemet än (hur kan en order inte vara i systemet när den är lagd och konfirmerad??!) (och skälet till att jag ville annullera den var att hemsidan tyckte det var bra att byta betalningsalternativ när jag backade och la till en rabattkod), och den leveransblockering som supporten enligt egen utsago lagt in för att den inte skulle kunna levereras när den väl kommit in i systemet, tog inte skruv, så grejerna skickades ut ändå. Väl returnerade så blev det kludd med registreringen av returen, så bara det ena kollit blev registrerat. Väntar fortfarande på en utlovad konfirmation från lagret på att returen registrerats. Och så har det helt olika bud om hur problemet ska lösas beroende på vem man snackat med, och jag har fått svar på helt andra grejer än det jag frågat och undrat om i min kontakt med supporten kring detta. En riktig följetong med andra ord, där det gått åt helvete på ungefär alla punkter det kan gå åt helvete på.

Misstänker att CDON har ganska grava systemfel när det kommer till att hantera något som har den minsta lilla karaktär av specialfall. Otroligt tråkigt att inte kunna känna tillit till dem på den här fronten, då de faktiskt gör väldigt rätt med andra grejer. Bara en sån sak som att det faktiskt brukar vara vettiga grejer på reorna, och inte gamla sunkiga DVD-rullar, crappiga T-shirts, och tre år gammal hårdvara de inte blivit av med, är ju kanonbra, och något CDON är nästan ensamma om.

Vore jag i dina kläder skulle jag bara hämta ut grejerna i Kalmar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Protip: undvik i det längsta manövrer som kräver någon annan hantering än det vanliga plocka på lagret och skicka ut vad det gäller CDON.

Fick själv sjukt mycket problem med vad som borde varit en enkel annullering av en order för ett par månader sedan, och det är fortfarande inte hundra procent utrett. Först kunde jag inte annullera ordern en timma efter den lagts, då den uppenbarligen inte kommit in i systemet än (hur kan en order inte vara i systemet när den är lagd och konfirmerad??!) (och skälet till att jag ville annullera den var att hemsidan tyckte det var bra att byta betalningsalternativ när jag backade och la till en rabattkod), och den leveransblockering som supporten enligt egen utsago lagt in för att den inte skulle kunna levereras när den väl kommit in i systemet, tog inte skruv, så grejerna skickades ut ändå. Väl returnerade så blev det kludd med registreringen av returen, så bara det ena kollit blev registrerat. Väntar fortfarande på en utlovad konfirmation från lagret på att returen registrerats. Och så har det helt olika bud om hur problemet ska lösas beroende på vem man snackat med, och jag har fått svar på helt andra grejer än det jag frågat och undrat om i min kontakt med supporten kring detta. En riktig följetong med andra ord, där det gått åt helvete på ungefär alla punkter det kan gå åt helvete på.

Misstänker att CDON har ganska grava systemfel när det kommer till att hantera något som har den minsta lilla karaktär av specialfall. Otroligt tråkigt att inte kunna känna tillit till dem på den här fronten, då de faktiskt gör väldigt rätt med andra grejer. Bara en sån sak som att det faktiskt brukar vara vettiga grejer på reorna, och inte gamla sunkiga DVD-rullar, crappiga T-shirts, och tre år gammal hårdvara de inte blivit av med, är ju kanonbra, och något CDON är nästan ensamma om.

Vore jag i dina kläder skulle jag bara hämta ut grejerna i Kalmar.

Har aldrig haft problem med CDON, dem har bra priser och skickar ut snabbt och smidigt, inget ont att säga om dem. Deras reor är ju också väldigt härliga! Det enda nu va att jag har fått varor till fel destination (mitt eget fel) och undrade bara om det fanns ngt lätt sätt att fixa det på, då jag har tentor och skit nu så vet jag inte om jag hinner åka hem och fixa det då grejerna kan ligga där i 2 veckor (?) och man måste ha mitt leg för att kunna hämta ut dem. Vore smidigast för mig och om man kunde skicka om varorna. Annars är det klart att jag får fixa ngt och hämta ut dem i Kalmar. Men tack ändå!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Har aldrig haft problem med CDON, dem har bra priser och skickar ut snabbt och smidigt, inget ont att säga om dem. Deras reor är ju också väldigt härliga! Det enda nu va att jag har fått varor till fel destination (mitt eget fel) och undrade bara om det fanns ngt lätt sätt att fixa det på, då jag har tentor och skit nu så vet jag inte om jag hinner åka hem och fixa det då grejerna kan ligga där i 2 veckor (?) och man måste ha mitt leg för att kunna hämta ut dem. Vore smidigast för mig och om man kunde skicka om varorna. Annars är det klart att jag får fixa ngt och hämta ut dem i Kalmar. Men tack ändå!

Nej, alltså, jag har inte heller haft problem med dem i vanliga fall heller tidigare gånger jag beställt. Det var först när jag det blev lite specialmanöver i och med att de först kluddade till det i flera steg med att annullera en order, och sedan samma sak med själva returen av ordern som aldrig skulle gått ut, som det blev trassel. Det var ju liksom inte bara en grej som falerade, utan en massa. De verkar inte ha särskilt välfungerande system för att hantera sådant.

Vad jag menar är att du i princip ber om problem om du försöker få dem att köra en specialare genom att bounca paketet i Kalmar och få det utskickat igen till din adress i Malmö. Jämför det med att returnera en order, det finns rätt många likheter, och det vore väl inte helt osannolikt om du råkade ut för något liknande det jag råkade ut för

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!