Permalänk

vilken dator ska jag behålla?

har ett ilandsproblem. jag har en dator sedan innan av märket Thor me en 3570k, gtx 680, ssd och lite annat smått och gott.
Byggde en ny dator igår med ett bitfenix prodigy chassi, 3770k, gtx 670 och en 120 gig ssd. Får inte behålla bägge för tanten även om det hade varit det bästa. Vad tycker ni? hur ska jag göra?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

byggde du datorn igår så använd ångerrätten om du har en så är problemet ur världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

har ett ilandsproblem. jag har en dator sedan innan av märket Thor me en 3570k, gtx 680, ssd och lite annat smått och gott.
Byggde en ny dator igår med ett bitfenix prodigy chassi, 3770k, gtx 670 och en 120 gig ssd. Får inte behålla bägge för tanten även om det hade varit det bästa. Vad tycker ni? hur ska jag göra?

Var mer specifik med specifikationerna på datorerna så blir det betydligt lättare för oss att rekommendera något.

Och sedan förövrigt, no offence alltså.. men varför I hela h*lvete tar du order utav din tant?
Det är dina grejer, that's it.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

den ifrån Thor är bäst. en 680 utpresterar ett 670. sen kör det inte så stor skillnad mellan en 3770k och en 3750k.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Flytta 680 till den nya och sälj den gamla med 670.

Permalänk

Eller så klockar du ditt 670. Du kan få det att prestera som ett 680 utan problem. Men vad är felet med två datorer enligt tanten? Tar den 1/20 m2 för mycket?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Om det inte är en ekonomisk fråga så kan du ju sälja ena grafikkortet, köpa ett passivt och göra en flådig HTPC samt hoppas att hon inte märker nåt.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Har lite funderingar på att flytta över grafikkortet. Dock kan jag då glömma att köra sli på den nya. o andra sidan är den mindre och smidigare. Sen är ju frågan hur mycket cpun spelar roll i spelen framöver. Mobon på den nya är tyvärr ett gigabyte z77-wifi och därmed minimala överklockningsmöjligheter.
Fan vilken beslutsångest!

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

Grafikkortet på den nya är ett gigabyte gtx 670 oc. Vet inte hur mycket mer man kan pressa ur kortet

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Skrivet av gamedevil82:

Har lite funderingar på att flytta över grafikkortet. Dock kan jag då glömma att köra sli på den nya. o andra sidan är den mindre och smidigare. Sen är ju frågan hur mycket cpun spelar roll i spelen framöver. Mobon på den nya är tyvärr ett gigabyte z77-wifi och därmed minimala överklockningsmöjligheter.
Fan vilken beslutsångest!

Självklart tar du bara över grafikkortet och använder den. Har själv prodigy.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Har lite funderingar på att flytta över grafikkortet. Dock kan jag då glömma att köra sli på den nya. o andra sidan är den mindre och smidigare. Sen är ju frågan hur mycket cpun spelar roll i spelen framöver. Mobon på den nya är tyvärr ett gigabyte z77-wifi och därmed minimala överklockningsmöjligheter.
Fan vilken beslutsångest!

Är det här ditt moderkort? I så fall finns det inga problem med att överklocka. Det moderkortet är ju till och med bland "high-end" korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

har ett ilandsproblem. jag har en dator sedan innan av märket Thor me en 3570k, gtx 680, ssd och lite annat smått och gott.
Byggde en ny dator igår med ett bitfenix prodigy chassi, 3770k, gtx 670 och en 120 gig ssd. Får inte behålla bägge för tanten även om det hade varit det bästa. Vad tycker ni? hur ska jag göra?

Varför beställde du en ny dator om du redan har en och inte ens kan använda den?

Permalänk

var mer att jag kände för att bygga en hyfsad speldator och skulle se hur billigt man kunde komma undan.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Jag skulle flytta över 680 till den andra datorn som har 670, sen skulle jag nog
tagit SSDn från den datorn du ska sälja. Så har du 3770K, GTX 680 och 2 st SSDer

Dock undrar man just varför du låter tanten bestämma? Hon ska skita i det.
Annars kan ju du lika gärna säga till henne att hon ska sälja hälften av alla sina
kläder bara för att.

Permalänk

Sälj tanten istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför låter hon dig inte ha två datorer?

Sälj alla hennes nagellack utom ett. Jämnt ut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Svaret är ju självklart, få tanten att börja spela och ge henne den ena burken. Du får behålla båda datorerna och ni har alltid något att göra på helgerna. Win win!

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk

Det har väl att göra med att man har 2 barn, ett hus och 2 bilar som hon tycker det är lite onödigt. Dock förstår jag inte henne.
Vad kan man tänkas få för den gamla datorn men med ett 670 istället för ett 680?
mobo är ett msi g45, 16 gig ram, 120 ssd, 2 tb lagring,noctua nh-d14?
inte här då utan får hoppas på blocket!

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

självklart kommer jag jobba på att försöka behålla den. Får se hur jag ska gå till väga för att få henne att ändra sig...
Hur mycket spelar egentligen processorn roll för spel? vet att vissa spel kräver mer av den tex crysis 3 och bf3.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Jag får inte heller ha hur många datorer jag vill... jag jobbar så att jag letar nya användningsområden för datorer... senast blev det en htpc. Se hur tyst du kan få den och ställ den lilla i vardagsrummet.

Man måste lära sig gilla Greys Anathomy men det är värt det (Talar av egen erfarenhet )

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tgadler:

Flytta 680 till den nya och sälj den gamla med 670.

Det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

självklart kommer jag jobba på att försöka behålla den. Får se hur jag ska gå till väga för att få henne att ändra sig...
Hur mycket spelar egentligen processorn roll för spel? vet att vissa spel kräver mer av den tex crysis 3 och bf3.

Sen har du ju spel som Total War som kräver en del cpu. Har för mig att Arma 2 (och nu 3) är
cpu hungriga spel. Som många redan sagt så är nog det bästa valet att stoppa in 680-it i burken som har 3770K.

Permalänk

Lutar åt att slänga över 680 till nya burken. Funderar lite på om man istället skulle slänga över 3770n i den gamla ifall man nu ska köra slipper istället för att behöva köpa ett 690 eller Titan.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

var mer att jag kände för att bygga en hyfsad speldator och skulle se hur billigt man kunde komma undan.

Hade det inte varit enklare att bara sätta ihop en dator i kundkorgen och se där hur billigt du kommer undan?

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Hade det inte varit enklare att bara sätta ihop en dator i kundkorgen och se där hur billigt du kommer undan?

De flesta grejorna är inte nya.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

Det sitter 16 gig i den gamla burken och bara 8 i den nya. Någon mening med att byta dom oxå förrutom grafikkortet för spelandets skull?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Nej. 8 räcker gott o väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Det sitter 16 gig i den gamla burken och bara 8 i den nya. Någon mening med att byta dom oxå förrutom grafikkortet för spelandets skull?

Släng över det bästa för den du ska behålla. Sen kanske det är onödigt att flytta över cpu'n istället
för grafikkortet, är ju enklare att flytta ett grafikkort. Dock så kanske den andra har ett bättre moderkort vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Är det här ditt moderkort? I så fall finns det inga problem med att överklocka. Det moderkortet är ju till och med bland "high-end" korten.

försök få in det moderkortet du länkade, i ett prodigy^^
Lyckas du så är du awsome^^

Prodigy är ett Mini-ITX chassi.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

var mer att jag kände för att bygga en hyfsad speldator och skulle se hur billigt man kunde komma undan.

Hur billigt kom du undan med den datorn då? Nyfiken :=)

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |