[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du tror inte att Microsoft skulle ha valt sin egna mobila plattform till det först och främst?!
Helt ärligt så tror jag absolut inte det finns en gnutta samarbete med Microsoft, Samsung Shows Off Xbox-Inspired Game Controller for Galaxy S4, så nu är det väl bara att invänta stämningen från Microsoft också, den 4:e i ordningen på mindre än ett år som stämmer dem.

Samsung Unveils A Bluetooth Wireless Gaming Controller For The Galaxy S 4

"Now for the bad news: the controller is only compatible with games that are purchased from Samsung’s curated app portal. For many of us Android users that have already purchased and downloaded a plethora of games from the Google Play Store, that’s a severe disappointment. It also appears as though the S 4 can only link up with one controller at a time, so multiplayer gaming is a no-go for now."

Ja de kan också vara så och om de är så, så är det rätt synd att Samsung ha stulit funktionen, eller så ha Samsung fråga om dom kan låna lite an funktionen från Microsoft. Ja iaf vi får se hur de blir senare i tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

När Galaxy S3 presenterades var reaktionerna ungefär detsamma. Särskilt bland tekniksidor och liknade var det måttligt med ovationer.
Plastig, såg ut som en tvålkopp och liknade.
Men den gick ändå upp i topp.
Samsung vet vad de gör och spelar säkert.

Varför ändra ett vinnande koncept?

Permalänk
Medlem

var intresserad utav denna, innan jag såg den och dess specs, nej tack samsung. blir en nexus 4 för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseh:

Jag förstår inte varför Samsung tror att marknaden vill ha produkter i plast? Noll premiumkänsla ju.

Marknaden vill ju ha det för det är det som säljer bäst - och baksidan är klart lämplig att göra i något som inte är metall för hållbarheten och antennprestanda.

Permalänk

Att dom aldrig lär sig att det är borstad aluminium som gäller nuförtiden och inte plast.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

var intresserad utav denna, innan jag såg den och dess specs, nej tack samsung. blir en nexus 4 för mig!

Okej, att du inte gillar designen är väl upp till dig. Men specsen är mycket bättre än Nexus 4.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ser ut som bara jag gillar utseendet och presentationen.
Visst lite pinsamt med publiken av uppstoppade döingar men avsevärt mycket roligare än dom flesta andra där ute (och samsungs tidigare).
Sen tycker jag denna påminner mycket mer om SGS2 än 3 i i och med att den inte är fult lika avrundad.

Något mer jag inte begriper är varför alla tjatar och detta med premiumkänsla hela tiden.
Jag ser ingen som helst anledning att ha aluminium när polycarbonat är så mycket tåligare för stötar. I och med att det tillåter sig flexa lite så blir inte stöten lika hård mot det som sitter innuti som det blir om allt hade vart alu. Skulle vara magnesium i så fall men vete 17 om jag hade velat lägga pengarna som det hade kostat extra.
Tycker det är tråkigt att folk bara ser plast och inte olika material. Vad hade ni sagt om den vart gjort i kevlar då?

Metallramen runt om duger gott för mig. Blev grymt imponerad av yttermåtten då dom är mitt emellan s2 och 3 där formen och designen på s2an är min absoluta favorit av dom två.

EDIT:
Sen bör ju tilläggas att det går att byta batteri i samsungs mobiler vilket inte går i tex htc (tror inte det går i experia z heller) så om jag får välja mellan möjligheten att byta batteri eller ha "premium" material som glas eller alu så väljer jag utbytbart batteri alla dagar i veckan.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Såg inte presentationen men av det jag sett och läst blev jag inte imponerad alls. Hade jag valt en toppmodell hade jag tagit en HTC One istället! Eller en Xperia Z för att jag bara kört Sony lurar!

Pocketnow har en video där man jämför S4 mot One.

Här är hela nyheten:

http://pocketnow.com/2013/03/15/samsung-galaxy-s-iv-htc-one-v...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Vi i Sverige kommer att få Snapdragon 600 cpu och inte Exynos Octa

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Stödjer den trådlös laddning? Missade det.

Den stödjer trådlös ladning. Såg att det fanns ett speciellt tillbehör för ändamplet åtminstone!

Permalänk
Medlem

Som trogen Apple-kund med lite tankar på att gå över till Android hade jag ganska höga förväntningar på Samsung efter att alla sagt att de passerat Apple på alla plan. Måste dock säga att S4:an är en besvikelse som lär stå Samsung dyrt. Är nu bra mycket mer intresserad av en HTC One eller Xperia Z. Presentationen gav mig dock några goda skratt om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem

besvikelse? skojar du eller.. dom lår väl slå rekord i år igen den mest sålda telefonen som förra året med s3an.. allt annat än besvikelse.

Permalänk
Medlem

Besvikelsen blev stor för mej.Vilken tråkig design!....Xperia here I come...

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Får väl se om denna också kommer lida av värmeproblem liksom xperia z. Annars kanske man får gå på en htc one, fast den kommer antagligen också ha värmeproblem...

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ny designriktning från Samsung så det kändes ju lite snopet. Steget upp i specifikationerna lär ju mestadels höja den i rena syntetiska benchmark tillämpningar och ge mycket litet genomslag i verklig upplevd prestanda.
Sen det här folk alltid maler på om utbytbart batteri, har förståelse att det är bra då exempelvis en enhet av någon anledning levereras med ett defekt batteri (aldrig hört detta om just samsung) så byts batteriet utan verkstadsbesök, men har ALDRIG sett eller hört talas om att någon av alla de Samsungägare man stött på faktiskt haft med (eller för den delen ägt) ett andra backup batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Vi i Sverige kommer att få Snapdragon 600 cpu och inte Exynos Octa

Hur vet du det?
Inte för att vara skeptiskt men önskar en källa.
Tänker bara på att vi här alltid brukar få samsungs egna exynos.

EDIT: nvm såghär på SweC nu
Nu blev den kraftigt ointressant för mig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Hur vet du det?
Inte för att vara skeptiskt men önskar en källa.
Tänker bara på att vi här alltid brukar få samsungs egna exynos.

Läs artikeln på idg.se, kolla hos telia cdon t.ex som har lagt upp telefonen. Där står det snapdragon.
Hos tele2 är den dock upplagd med Octa men jag tror att det kommer justeras eftersom det står med 4G vilket Octa inte stödjer. Danmark ska få snapdragon varianten så troligtvis hela norden.

Edit: Ah såg att du hittade

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Undrar lite hur dom kan slänga ut exynos 5 och trycka in snapdragon 600 och sen säga att det är samma mobil.
BIGLittle är en enormt steg inom ARM och skall kunna sparar så mycket som 70% energi.
http://www.sammobile.com/2013/03/14/samsung-exynos-5-octa-exp...
Det är just det som gjorde mig intresserad av S4 så omjag får välja mellan bättre batteritid och starkare processor eller 4G LTE så väljer jag det föregående.
Tycker dom kunde kostat på sig en extra krets för 4G. Nu känns det som dom tappat S4 fullständigt för mig.
Kommer troligen importera en med exynos 5 om jag skaffar mig en.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tråd uppdaterad!

Enda frågetecknet är att Swedroid säger att Exynos kommer till Norden och Swec säger att Snapdragon kommer till Sverige.
Sen finns det lite variationer på måtten enligt Swec vs andra källor.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nej det här va ju väldigt ointressant, det är en S3S helt enkelt.

Det blir en Xperia Z för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Sen det här folk alltid maler på om utbytbart batteri, har förståelse att det är bra då exempelvis en enhet av någon anledning levereras med ett defekt batteri (aldrig hört detta om just samsung) så byts batteriet utan verkstadsbesök, men har ALDRIG sett eller hört talas om att någon av alla de Samsungägare man stött på faktiskt haft med (eller för den delen ägt) ett andra backup batteri.

Jag har två extrabatterin att ha med mig när jag är ute och reser och inte alltid har tillgång till laddare. Kan dock hålla med om att det inte är många som har det behovet.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Bokad och klart! Blev en svart

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Hade hoppats på ny designriktning från Samsung så det kändes ju lite snopet. Steget upp i specifikationerna lär ju mestadels höja den i rena syntetiska benchmark tillämpningar och ge mycket litet genomslag i verklig upplevd prestanda.
Sen det här folk alltid maler på om utbytbart batteri, har förståelse att det är bra då exempelvis en enhet av någon anledning levereras med ett defekt batteri (aldrig hört detta om just samsung) så byts batteriet utan verkstadsbesök, men har ALDRIG sett eller hört talas om att någon av alla de Samsungägare man stött på faktiskt haft med (eller för den delen ägt) ett andra backup batteri.

Skrivet av NiV3Rt:

Jag har två extrabatterin att ha med mig när jag är ute och reser och inte alltid har tillgång till laddare. Kan dock hålla med om att det inte är många som har det behovet.

Kan inte bekräfta det men är det inte så att batteriet tappar sin kapacitet efter 1-1½ år? Har man inga planer på att byta telefon vid den tidpunkten kan det ju vara skönt att själv kunna byta ut batteriet istället för att behöva lämna in det till en dyr verkstad som med vissa andra telefoner?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Visst var det något nytt men det kändes så krystat när folk egentligen bara vill veta specifikationerna och se det som presenteras, dvs telefonen. Jag skiter fullständigt i teatern ;).

Teatern gick ju ut på att visa olika situationer där man använder deras nya funktioner. Det var ändå en bra visning på vad de har jobbat med i mjukvaran, tex jag skulle aldrig tänka på dessa funktioner när jag köper mobilen men nu efter jag sätt det så lägger jag mer vikt i dessa funktioner som de visa eftersom de verkar vara användbara.
Sen så sa dom ju specen...fast drog ut på det så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ser bättre ut, fortfarande ful som stryk.

Vore trevligt om Samsung kunde släppa en premium-lur som känns premium.

Men det är också trevligt att de kör sitt eget race och tror på det de gör. Plast har också fördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Jag har två extrabatterin att ha med mig när jag är ute och reser och inte alltid har tillgång till laddare. Kan dock hålla med om att det inte är många som har det behovet.

Kan inte detta vara ett smartare alternativ?
http://www.dustinhome.se/search/NOKIA%20DC-16

Permalänk

5490 kr hos CDON med koden xY3z6HPT

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

S4an finns att förboka på Netonnet http://www.netonnet.se/art/telefon/samsung/mobiltelefon/galax... för 6290:-

Samma pris för svart som vit.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Okej, att du inte gillar designen är väl upp till dig. Men specsen är mycket bättre än Nexus 4.

Nexus 4 är ju så väldigt mycket mer prisvärd enligt mig, speciellt när man har möjligheten att importera från USA.
jag är inte den typen som lägger ut 2-3k extra för lite meningslöst lull lull

förövrigt så ser jag mycket utav de nya funktionerna som ren skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

Nexus 4 är ju så väldigt mycket mer prisvärd enligt mig, speciellt när man har möjligheten att importera från USA.
jag är inte den typen som lägger ut 2-3k extra för lite meningslöst lull lull

förövrigt så ser jag mycket utav de nya funktionerna som ren skit.

S4 är i princip genomgående en bättre mobil hårdvarumässigt och är en ungefär lika i mått som Nexus 4 fast med större skärm.

Jämförelse här
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5125&idPhone2=5...