Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk

Löjligt

Kolla inlevelsen när hon "spelar" mot slutet dessutom...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Resultatet av vääääldigt många cigaretter gissar jag. Såg riktigt nasty ut.

Betyg: 1/5
Riktigt töntigt. Det är så man vill titta bort, för att man skäms över hur pantade marknadsföringsavdelningen tror att vi "gamers" är.

Eller hur, jag skulle personligen ta till mig en seriös presentation av en kunnig "teknisk" snubbe som vet vad han sysslar mer.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nämen MSI... Får inte vi tjejer lite reklam med killar i leopardkalsonger? Är ju helt ok att porträttera oss med såna kläder och teknik

Permalänk
Medlem

Bästa med allt är att det är dubbat (Y)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Lagom fånigt kanske, men å andra sidan så är det väl inte helt ovanligt att jag sitter i kalsonger när jag sitter vid datorn

Permalänk
Medlem

Men dra åt helvete vilken p13-inriktad kvinnoförtryckande reklam. Åt helvete med det här.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texaco:

INGET ESD-armband!!!!!

Inga ulliga kläder iallafall

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Medlem

Jag brukar undvika att ta sådär på processorn och grafikkortet då jag inte vill ha fett från fingrarna på kontaktytorna. Sen måste man ju säga att de där såg enkelt ut. Nu kommer folk göra sådär och glömma hälften av kablarna samt dessa berömda distanser. Sen antar jag meningen med att ha en lättklädd tjej är att man ska gå igång på de och förknippa känslan med hårdvaran eller nått. Tyvärr har jag sett A-lagare med bättre tänder.

Mission failed MSI!

Permalänk
Medlem

Jag brukar också bygga datorer i tajta underkläder. Tycker det är bra att MSI ger en mer verklighetstrogen bild av verkligheten, nu väntar jag bara på uppföljningsvideon där en man bygger en dator i tajta kallingar...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Jag brukar också bygga datorer i tajta underkläder. Tycker det är bra att MSI ger en mer verklighetstrogen bild av verkligheten, nu väntar jag bara på uppföljningsvideon där en man bygger en dator i tajta kallingar...

Tajta vet jag inte, men har helt ärligt hänt att jag har byggt dator i enbart kalsonger! Så helt skevt är det inte.

Permalänk
Medlem

Usch... Sedan hur hon lade tassarna över hela grafikkortet typ. En grundregel är ju att aldrig ta direkt på kretsarna eller kontaktytor utan man tar i kanterna eller kylaren osv.

Sedan har jag sätt vackrare kvinnor, och dubbningen var inte så snyggt genomförd heller.

Har dom inte tandborstar där borta i asien?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dags att ta fram skämskudden...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Inte för att vara "pk-feminist" men jag har svårt att se meningen med en mimande (knappt ens det) lättklädd kvinna i en tutorial för hur man bygger en dator.

Det är inte så svårt atthitta b00bs på rätt många domäner framför datorn, och slippa den gula tänder, dålig dubbning etc.

Finns absolut inget värde med det...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Har fortfarande aldrig sett en skådespelare/skådespelerska i varken film eller reklam som lyckats "fejk"-spela och fått det att se trovärdigt ut. Alla ska alltid överspela hela tiden.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk

Videon hade varit lika informativ (för målgruppen) om hon behållit kläderna från början på. Självklart gör de det lättklätt för att skapa debatt och få massor av gratis publicitet. Tråkigt sätt att marknadsföra sig på till just mig, så jag väljer bort MSI nu. Går det hem hos andra så ska inte jag uppröra mig över dem, de får stå för sitt val av företag de köper ifrån.

Permalänk
Medlem

Helvete vad cheezy :D. Hon är riktigt snygg, men videon känns bara extremt töntig och larvig. Hör bara musiken...

En annan sak jag tänkte på. Östasiater har alltid fula tänder, hur kommer det sig?:P

Permalänk
Entusiast

Jaaa, förvandla Sweclockers kommentar-sektion till Flashback.org

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Men dra åt helvete vilken p13-inriktad kvinnoförtryckande reklam. Åt helvete med det här.

Och där kom moralposten....

Grow up vi lever i en värld där kvinnor får göra vad fan de vill med sina kroppar. sen att det finns moralkärringar och feminister som vill får det till att bolagen och männen objektifierar kvinnans kropp för deras sexuella egenskaper och det är klart att bolagen exploaterar denna makalösa skapelse.

konstigt nog så bölar inte folk när Scandal beuties åker runt och visar upp sig eller andra bilder som underåriga tjejer lägger ut på bilddagboken,Instagram och Facebook......

Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar och ingen skall behöva tvinga de till det heller....

Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Känns lite som att de 2 senaste nyheterna är inhopslängda för dess tillhörande videos.
Alla dessa videos är så himla "awkward". Vi minns väl t.ex. när Elmor sprang runt i MSI labben?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk

Cant even begin too.........

Permalänk
Entusiast

Videon var ju helt sönderdubbad, ogillar förövrigt bilden som MSI skapar om både sig själva och "den typiska gamer tjejen".

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vem sitter med musmattan så snett?

Jag ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aske.nord:

Känns lite som att de 2 senaste nyheterna är inhopslängda för dess tillhörande videos.
Alla dessa videos är så himla "awkward". Vi minns väl t.ex. när Elmor sprang runt i MSI labben?

Det är väl klart, är ju videoklippen som är själva "nyheterna". Youtube är tydligen en evig källa till knepigt material även i hårdvarubranschen..

Permalänk

"Let's make a commercial without big tits"

-Said no asian producer ever.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Ordet "hårdvaruporr" har aldrig passat in bättre!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Först msi's booth-babe tävling och nu detta?

Jösses.

Edit: Och fysatan vad skitiga tänder kärringen har, denna video kan nog vara den sämsta skiten jag sett från ett stort företag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

PK-maffian drar fram, håll i er!

Jag tycker många genusfrågor är fåniga, men detta är både riktigt sexistiskt och pinsamt.

Skärpning MSI både för politisk korrekthet och för att bevara anseendet om branschen.

Permalänk
Föredetting

Right... Vart börjar jag?

Det är HQ:s påfund. Tro det eller ej, "snygga" brudar säljer faktiskt överallt förutom i Sverige. Här ska allting säljas med hjälp av gubbar i kostym, på grund av PK-hets. Det är min personliga åsikt. Samtidigt tycker jag definitivt att det är ett lågt och billigt sätt att marknadsföra saker på, då man tar bort fokus från det viktiga, i det här fallet moderkortet.

Jag står definitivt inte bakom den här videon, vare sig idémässigt eller produktionsmässigt. Tanken var att den skulle hållas så långt bort från Norden som möjligt. Men med tanke på hur Internet fungerar sitter jag nu här med den framför näsan på Sweclockers. Den övergripande känslan är en blandning av skam och uppgivenhet.

Vidare kan jag meddela att jag faktiskt arbetar på en helt egen linje med reklamfilmer gjorda i Sverige för våra Z87-moderkort, jag kan lova att de inte kommer inkludera några som helst halvnakna kvinnor med behov av tandläkare. Inga kvinnor alls, faktiskt, precis som hårdvarusverige vill ha det.

Avslutningsvis: det finns alltid någon som gör det bättre:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Qwizzyx:

Jag kan inte sluta stirra... på hennes illa skötta tänder.. borstade hon dem ens innan inspelningen??

vad jag vet, så har inte alla "vita" tänder från födsel, finns tydligen en jävla massa nyanser, men oftast så bleks dem isåfall av tandläkarn vid 20års ålder? eller iaf det var vad jag googlade fram fort

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Orka bry sig om det finns lättklädda fruntimmer, de är knappast där under pistol hot. Sex säljer så är det bara, ta en titt på hur vissa bilmässor ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB