Battlefield 3 och R.F: Guerilla har låg fps, ingen större skillnad trots lägre inställningar

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 och R.F: Guerilla har låg fps, ingen större skillnad trots lägre inställningar

Jag har ganska nyligen köpt en dator med dom här specsen: AMD athlon x4 750K 3,7 GHz processor, 4Gb RAM och ett HD7750 som jag bytte till ett gtx660ti. Mitt problem är att en del spel som tex Battlefield 3 och red faction: Guerilla är laggiga fast dom har alla system krav! Fps'en ändras knappt fast jag byter inställningar. Kör bf3 runt 45 fps vilken bana och setting jag än kör på! Hade hjälpt mig jätte mycket om någon visste vad felet var!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Jag har ganska nyligen köpt en dator med dom här specsen: AMD athlon x4 3,7 GHz processor, 4Gb RAM och ett HD7750 som jag bytte till ett gtx660ti. Mitt problem är att en del spel som tex Battlefield 3 och red faction: Guerilla är laggiga fast dom har alla system krav! Fps'en ändras knappt fast jag byter inställningar. Kör bf3 runt 45 fps vilken bana och setting jag än kör på! Hade hjälpt mig jätte mycket om någon visste vad felet var!

Byter man mellan Nvida och AMD brukar man installera om Windows.
har du installerat drivrutinerna?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Byter man mellan Nvida och AMD brukar man installera om Windows.
har du installerat drivrutinerna?

Ja, har installerat drivrutinerna om och om igen :/ Måste man verkligen installera om windows?

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Ja, har installerat drivrutinerna om och om igen :/ Måste man verkligen installera om windows?

Det ska du verkligen inte behöva, dock kan det vara rekommenderat att du kör driver sweeper efter att du avinstallerat drivrutinerna för AMD och innan du installerar Nvidia drivers.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det ska du verkligen inte behöva, dock kan det vara rekommenderat att du kör driver sweeper efter att du avinstallerat drivrutinerna för AMD och innan du installerar Nvidia drivers.

Kommer alla drivrutiner försvinna då? Hoppas det funkar

Skrivet av TiasE:

Det ska du verkligen inte behöva, dock kan det vara rekommenderat att du kör driver sweeper efter att du avinstallerat drivrutinerna för AMD och innan du installerar Nvidia drivers.

Funkade inte

Skrivet av TiasE:

Det ska du verkligen inte behöva, dock kan det vara rekommenderat att du kör driver sweeper efter att du avinstallerat drivrutinerna för AMD och innan du installerar Nvidia drivers.

Ska jag rensa alla nvidia drivrutiner också och sen installera om nvidia drivrutinerna så det blir typ en fräsch start?

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Ska jag rensa alla nvidia drivrutiner också och sen installera om nvidia drivrutinerna så det blir typ en fräsch start?

Lika bra de, fast min gissning är att du inte kommer få så väldigt mycket högre FPS iaf i BF3 då processorn inte orkar så mycket mer än så om du inte överklockar den.
Då du skriver AMD athlon x4 3,7 GHz processor så gissar jag på en 965BE eller liknande ur samma serie, dessa processorer har ca 4 år på nacken och är inte direkt det snabbaste på marknaden, detta i samband med endast 4GB ram ger inte mycket utrymme för grym prestanda.
Visst borde det flyta på fint med High settings i 1920*1080 högre inställningar så borde du ligga runt 45-50FPS med din hårdvara och kör du med högre upplösning så ännu lägre så lite konstigt är det ju att det inte gör någon större skillnad med lägre inställningar, fast du har å andra sidan inte skrivit ut några siffror med lägre settings så det är ju svårt att säga exakt vad som gäller.

Min gissning är att om du öppnar konsolen i BF3 och skriver in render.perfoverlayvisible 1 så kommer det gula strecket (dvs CPU) att spika.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Lika bra de, fast min gissning är att du inte kommer få så väldigt mycket högre FPS iaf i BF3 då processorn inte orkar så mycket mer än så om du inte överklockar den.
Då du skriver AMD athlon x4 3,7 GHz processor så gissar jag på en 965BE eller liknande ur samma serie, dessa processorer har ca 4 år på nacken och är inte direkt det snabbaste på marknaden, detta i samband med endast 4GB ram ger inte mycket utrymme för grym prestanda.
Visst borde det flyta på fint med High settings i 1920*1080 högre inställningar så borde du ligga runt 45-50FPS med din hårdvara och kör du med högre upplösning så ännu lägre så lite konstigt är det ju att det inte gör någon större skillnad med lägre inställningar, fast du har å andra sidan inte skrivit ut några siffror med lägre settings så det är ju svårt att säga exakt vad som gäller.

Min gissning är att om du öppnar konsolen i BF3 och skriver in render.perfoverlayvisible 1 så kommer det gula strecket (dvs CPU) att spika.

Haha nu kommer nooben in. Vad är spika?

På system requirementslab så står det att jag ska kunna köra bf3 lätt på ultra!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

På system requirementslab så står det att jag ska kunna köra bf3 lätt på ultra!

Visst du kan ställa in ultra och rulla i 3 fps... Dit kort är klara alldirg det med vettig fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Haha nu kommer nooben in. Vad är spika?

Processorn är en AMD athlon x4 750K 3,7GHz

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

På system requirementslab så står det att jag ska kunna köra bf3 lätt på ultra!

Den sidan verkar ju extremt seriös... Du kan aldrig köra Ultra med din hårdvara med bra fps. Om du får 45 så ska du vara jäkla nöjd.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Den sidan verkar ju extremt seriös... Du kan aldrig köra Ultra med din hårdvara med bra fps. Om du får 45 så ska du vara jäkla nöjd.

Förklara varför den inte klarar red faction: guerilla då.

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att använda Citera flera och att använda tydliga och beskrivande rubriker.

*Trådrubrik redigerad enligt §3.1 i reglerna, inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappiee:

Förklara varför den inte klarar red faction: guerilla då.

Jag har aldrig ens kört det spelet så det kan jag inte, har ingen aning om system requirements för det. Faktum kvartsår: du kan inte få högre fps på BF3 med Ultra med din dator.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag har aldrig ens kört det spelet så det kan jag inte, har ingen aning om system requirements för det. Faktum kvartsår: du kan inte få högre fps på BF3 med Ultra med din dator.

System requierments till red faction:
Processor: 3.2 GHz Dual-Core-processor (Intel Core 2 Duo eller AMD Athlon X2)
Minne: 2 GB RAM
Grafik: 256 MB 3D-grafikkort med stöd för Shader

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Den sidan verkar ju extremt seriös... Du kan aldrig köra Ultra med din hårdvara med bra fps. Om du får 45 så ska du vara jäkla nöjd.

Skrivet av netbuddy:

Jag har aldrig ens kört det spelet så det kan jag inte, har ingen aning om system requirements för det. Faktum kvartsår: du kan inte få högre fps på BF3 med Ultra med din dator.

Varför ändras inte fps'en vilken setting jag än har? Kunde köra smooth på lowest med mitt HD7750 men inte med det här?!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC